Julian Assange gearresteerd!

Politiek en oorlog zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden en alles over politiek en oorlog kun je hier terugvinden.
baphomet
Administrator
Administrator

za 11 dec 2010, 05:06

LOL @ Combi! Het werkt namelijk...

Afbeelding
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

za 11 dec 2010, 05:27

Israël and ORGANISED CRIME ! 1 pot nat ;-)
:sparta:

Edit:

/Pakt step naar Vlaardingen en Pernis eet varken op en pist in niet zo'n koosjere leiding meer.

inside job ! :fuckyfucky:
baphomet
Administrator
Administrator

za 11 dec 2010, 05:32

Tja...

Afbeelding
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

za 11 dec 2010, 05:32

Iets met zeg het met plaatjes...
1119 AD
jasmin
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 11 dec 2010, 06:00

[quote name="Vrillon"][quote name="jasmin"]http://www.powned.tv/nieuws/tech/2010/1 ... ileak.html[/quote]
dat wou ik 40 minuten geleden ook posten.. maar wat combi hierboven heeft gepost is toch hetzelfde?[/quote]

Dat vraag ik mij dus af. De anti-spionage wet lijkt een bestaande wet te zijn. En het bericht van @Combi heeft het er over dat het papierwerk bijna afgerond is.
Terwijl ik van het andere bericht begrijp dat er een wetsvoorstel in de maak is om hem strafbaar te krijgen.
Gaat trouwens tegen elk rechtsprincipe in: strafbaar met terugwerkende kracht... eh... nee. zo gaat dat niet... zou een ongelofelijk lachertje zijn... zou de VS zich absoluut onsterfelijk belachelijk maken... al zullen ze daar niet mee zitten...

Je bent pas mogelijk strafbaar vanaf het moment dat een wet van kracht gaat en gepubliceerd is.
combi
Administrator
Administrator

za 11 dec 2010, 06:06

Viewing cable 08RANGOON749, BURMESE CIVILIAN OFFERS TO SELL PURPORTED URANIUM

VZCZCXYZ0017
OO RUEHWEB

DE RUEHGO #0749/01 2670859
ZNY SSSSS ZZH
O 230859Z SEP 08
FM AMEMBASSY RANGOON
TO RUEHC/SECSTATE WASHDC IMMEDIATE 8191
INFO RUEKJCS/SECDEF WASHDC IMMEDIATE
RUCNDT/USMISSION USUN NEW YORK IMMEDIATE 2005
RUEKJCS/JOINT STAFF WASHDC IMMEDIATE
RHHMUNA/CDR USPACOM HONOLULU HI IMMEDIATE
RHEHNSC/NSC WASHDC IMMEDIATE
RHMCSUU/FBI WASHINGTON DC IMMEDIATE
RHMFISS/DEPT OF HOMELAND SECURITY WASHINGTON DC IMMEDIATE
RUEAIIA/CIA WASHDC IMMEDIATE
RUEKJCS/DIA WASHDC IMMEDIATE

Tuesday, 23 September 2008, 08:59
S E C R E T RANGOON 000749
SIPDIS
FOR STATE ISN/CTR AND PM/ISO/PMAT (24/7)
DEPT PLEASE PASS TO DEPT OF ENERGY
EO 12958 DECL: 09/23/2018
TAGS KNNP, MNUC, PARM, KCRM, PTER, ASEC, KCOR, BM
SUBJECT: BURMESE CIVILIAN OFFERS TO SELL PURPORTED URANIUM
238 TO U.S. EMBASSY RANGOON, BURMA
REF: A. 2007 STATE 162091 B. USDAO RANGOON IIR 6 812 0131 08
Classified By: CDA Larry Dinger for Reasons 1.4 (b and d)
¶1. (S//REL to USA, ACGU) Per Ref A, Post is alerting the Department and Washington agencies that on XXXXXXXXXXXX after USDAO Rangoon received guidance from DIA, a Burmese civilian met with members of USDAO Rangoon and offered to sell Uranium-238. The individual had initially contacted the USDAO eight days prior with the offer. The individual provided a small bottle half-filled with metallic powder and a photocopied certificate of testing from a Chinese university dated 1992 as verification of the radioactive nature of the powder. During XXXXXXXXXXXX interview, the individual claimed to be able to provide up to 2000 kg of uranium-bearing rock from a location in Kayah State XXXXXXXXXXXX , and further stated if the U.S. was not interested in purchasing the uranium, he and his associates would try to sell it to other countries, beginning with Thailand. See Ref B for further information.
¶2. (S//REL TO USA, ACGU) Details of the incident follow, keyed to questions in Ref A:
A) (S//REL to USA, ACGU) Current location of the material: Sample bottle is in transit via classified Diplomatic Pouch to Aberdeen Proving Grounds via DIA.
B) (S//REL to USA, ACGU) Transportation status of material: sample bottle in transit through diplomatic courier service. The sample was wrapped in several layers and placed inside multiple containers, including glass, lead, and wooden boxes/crates. Following instructions from DIA headquarters, USDAO has sent the package via Diplomatic Pouch to Aberdeen Proving Grounds, through DIA, 3100 Clarendon, Arlington, VA. The box is marked “Secret.” Dimensions are 16 X 16 X 8 inches. Embassy Rangoon assesses that the host nation is currently unaware of USDAO receipt and shipment of the material. However, the possibility cannot be dismissed that rather than a sale for profit, the seller is attempting to assist in executing a government entrapment scheme.
C) (S//REL to USA, ACGU) As noted, Post assesses that the Burmese government is currently unaware of USDAO receipt and shipment of the sample. Burmese authorities would likely seize any additional samples or stocks of the material if aware of their existence.
D) (S//REL to USA, ACGU) Sample is in transit by commercial air via Diplomatic Pouch.
E) (S//REL to USA, ACGU) Intended destination of material: The subject indicated his first choice for a possible buyer of the alleged uranium is the United States, via the Embassy in Rangoon. Other stated options include the Thai and Chinese Embassies. His intent appears to be to sell the material in Rangoon. Subject made no mention of intent to move material across borders.
F) Unknown.
G - J) (S//NF) Subject identified himself as XXXXXXXXXXXX .
(S//REL TO USA, ACGU) The subject brought with him a small bottle weighing 1.8 ounces and measuring 70 mm long by 26 mm in diameter, which was half-filled with a grey metallic powder. He claimed the material in question was Uranium-238 in powder form. The subject claims to represent a small group that wants to sell uranium to the U.S. Embassy. According to the subject, he has 50 kilograms of uranium-containing rock or ore at an undisclosed location in Rangoon, which is stored in a barrel that prevents the radioactivity from being toxic XXXXXXXXXXXX . He estimates there are at least 2000 more kilograms that could be dug up from the
site in Kayah State. The uranium was only recently brought to Rangoon (subject would not give a specific time frame). The subject claimed the uranium was discovered in Kayah state in 1992. XXXXXXXXXXXX
(S//REL TO USA, ACGU) The subject claimed XXXXXXXXXXXX know about the uranium. XXXXXXXXXXXX
K) N/A.
L) N/A.
M) (S//REL TO USA, ACGU) Interview occurred in a consular interview room (used for walk-ins) at the U.S. Embassy Rangoon.
N) Additional details: Ref B contains all other available information related to this incident.
¶3. (SBU) XXXXXXXXXXXX
DINGER

http://213.251.145.96/cable/2008/09/08RANGOON749.html
jasmin
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 11 dec 2010, 06:06

Nederland heeft trouwens een klokkenluiders bescherming in de wet opgenomen. Ik baal dat Mallona verdwenen is. Ik heb dat al eens uitgezocht (met @Arminius)en ik heb geen linkjes paraat. Ik doe namelijk niet aan archiefvorming.

Maar @Armi heeft in elk geval een beter geheugen dan ik.. en is sneller... ha, ha... we gaan het wel ff terugvinden...
jasmin
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 11 dec 2010, 07:23

Wikileaks en de Galactische Federatie

Ik was al vrij snel nieuwsgierig naar het standpunt van vriend Salusa over de Wiki affaire.

Eh... het klinkt als stilte... je zou toch verwachten dat zo'n enorme beroering niet ongemerkt voorbij zou gaan bij onze rondcircelende ruimtebroeders. Dit is tenslotte hun werkgebied: TPTB (the powers to be), de Duistere Kliek. Ik heb de Contactboodschappen gelezen van 8 en 10 december, maar ik werd er niet veel wijzer van. Dezelfde informatie-loop blijft maar draaien.
Ik merkte wel op dat Mike Quinsey weer terug was. Hij was even weg geweest na een incident over Supergirl Colleen Thomas, de vrouw die dreigend met haar vinger naar Obama wees. Salusa had zich positief uitgelaten over C. Thomas, maar dat viel niet in goede aarde bij de GF-aanhang die nog steeds de persoon van Obama op een voetstuk heeft staan.
En de aanhang is verdeeld. Nibi is fel van leer getrokken door Assange af te schilderen als zionistische agent. Helaas niet op basis van eigen onderzoek. Ik meen mij toch echt te herinneren dat ze zich Niburu/SOPN persbureau noemen. Maar ja, wie nam ze nog serieus? Het enige wat me echt stoort is dat ze als alternatieve spreekbuis zo snel en zo stellig stelling nemen. Hoor en wederhoor is daar geen praktijk, maar dan nog… ik doe erg mijn best, maar ik kan nog steeds geen stelling nemen… ik geef Assange het voordeel van de twijfel, maar dat betekent niet dat ik zomaar in het pro-kamp zit. Maar vrijheid van meningsuiting vind ik een hoog goed, en dat staat los van sympathie of geen sympathie voor personen. Van mij mag Geert Wilders ook zijn mening geven.
Wat ik ook nog raar vind, is dat zoveel mensen al besloten hebben dat de gelekte documenten geen nieuwswaarde hebben. Echt raar, want deze ronde is nog maar net begonnen. En het is een berenklus om die kabels allemaal door te lezen.
Maar de GF aanhang is verdeeld zoals ik al zei: http://gfbymikequinsey.blogspot.com/201 ... -2010.html

Vette pret. Eens kijken hoe ze die verdeeldheid gaan overbruggen en overleven.
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

za 11 dec 2010, 08:56

assange kan veel dingen zijn...usefull idiot...of fallguy...firestarter...'digtale 9/11' brein/terrorist...etc...en whatever van mijn part...same shit different asshole

we zien het wel...
maar nu al wetten etc doorvoeren...
lagen zeker al klaar?
net als die paspoorten en korannetjes overal tijdens 9/11 etc...
echt...het niveau daalt drastisch.

oh well...

:dans: :smokey: :dans:
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
combi
Administrator
Administrator

za 11 dec 2010, 21:40

Strenger gevangenisregime voor Assange

LONDEN - WikiLeaks-oprichterJulian Assange is vrijdag overgebracht naar een afdeling met een strenger gevangenisregime in Londen kort nadat de klokkenluiderswebsite onthulde, dat het Vaticaan weigerde mee te werken in een onderzoek naar kindermisbruik door katholieke priesters in Dublin.

Volgens Assanges advocate heeft de gevangenis hiertoe besloten vanwege zijn eigen veiligheid.

De 39-jarige Australiër krijgt nu geen recreatietijd en mag nauwelijks bellen. Ook heeft hij geen laptop meer in zijn cel, maar zijn advocaten hebben hier toch om verzocht omdat Assange moeite zou hebben om met de hand te schrijven.

Assange verkeert volgens zijn advocate in goede gezondheid, maar is gefrustreerd omdat hij niet kan reageren op de beschuldigingen dat WikiLeaks achter cyberaanvallen op websites van bedrijven als Visa zou zitten.

Betalingen stilgelegd

Vrijdag zijn onder meer de websites van het Openbaar Ministerie en de politie in Nederland aangevallen. In Groot-Brittannië werd de site van het betalingssysteem van Moneybookers aangevallen, nadat het bedrijf de betalingen aan WikiLeaks had stilgelegd.

Inmiddels hebben volgens internetexperts tienduizenden mensen de software gedownload, waarmee hackers onder leiding van actiegroep Anonymous websites van bedrijven en instanties platleggen die zich tegen WikiLeaks zouden keren.

Illegaal

Sinds de arrestatie van Assange afgelopen dinsdag downloaden dagelijks ongeveer tienduizend mensen, vooral uit de Verenigde Staten, de software. Volgens experts beseffen de meesten niet dat ze met iets illegaals bezig zijn. Vooral als ze gebruikmaken van de snelle breedband-internetverbinding lopen ze ook nog eens de kans gesnapt te worden.

De hackers en consorten maken gebruik van een zogeheten DDos-aanval. Wie mee wil aanvallen moet een computerprogramma installeren, waarmee verbinding met een server kan worden gemaakt, die de aangesloten computers bestuurt om een website plat te leggen.

Annymous

Naar eigen zeggen bestaat de harde kern van Anonymous uit ongeveer duizend mensen. ''We zijn technisch gezien geen hackers, alhoewel er enkele deskundigen bij ons zitten'', aldus een Anonymous-lid in The New York Times. ''We hebben doktoren, advocaten en jongens die bij McDonalds werken.''

http://www.nu.nl/buitenland/2399566/str ... sange.html
link plaatsen werkt niet :rudolfsteiner:
langeharry
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 12 dec 2010, 01:59

The protection of WikiLeaks and its founder Julian Assange under the umbrella of freedom of the press has been a surprisingly controversial subject in the United States. But the US State Department has weighed in today and ruled that Julian Assange doesn’t count as a journalist but is rather a “politcal actor.”

The claim, which was announced by US Assistant Secretary of State P.J. Crowley came with the justification that Assange has an “agenda” behind his activities, which in this case appears to be the goal of seeing the truth revealed to the public, which is wholly incompatible with being a “journalist.”

It is a doubly bizarre claim, both because the historical concept of a journalist involves exactly this, revealing true information to the public, and in that the United States does not formally license journalists nor does there seem to be any basis for deciding who does or doesn’t count.

The Constitution, of course, makes no effort to limit the “freedom of the press” to a specific class of officially approved of journalists, and the term “political actor” appears to have been made up entirely on the spot, which no existing basis under US law as giving a person less of a constitutional right to free speech.

Crowley went on to say that Assange is trying to “undermine the international system” and that he is an “anarchist” for having done so. Assange self-identifies as a libertarian in the American sense, but insists he is not actively political.

http://www.ronpaulforums.com/showthread.php?t=272344
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 12 dec 2010, 07:18

[quote name="Het Dolle Eland"]Maar alles is uiterst wankel.
Ik kan mij nog herinneren, ooit op Niburu stond er een artikel in welke landen 'grote' dingen zullen plaatsvinden (zoals bewustwording). Daarbij stond Zweden centraal, specifiek in de term van 'Bewustwording'. Nu is dit een begrip dat op allerlei niveau's kan worden geinterpreteerd.
Maar... we kunnen inmiddels niet wegnemen, dat Zweden een sleutelrol blijkt te gaan spelen alles rondom Pirate Bay, redden van diverse economische noodleidende EU-landen, WikiLeads met Assange in de hoofdrol en de communicatiestructuur van het internet zelf (glasvezel alom hier in Zweden namelijk!).[/quote]

Niet per se met Julian Assange te maken, maar des te meer met synchroniciteit die me opviel ... aanslagen in Zweden ... http://www.nu.nl/buitenland/2399810/bom ... holm-.html
jasmin
QFF Gold Member
QFF Gold Member

zo 12 dec 2010, 10:25

[quote name="jasmin"]Nog niemand geprikkeld??

http://www.nujij.nl/fed-verstrekte-12-3 ... 8106.lynkx

Dit nieuws is een paar dagen oud, maar helemaal ondergesneeuwd. Vrij heftig.[/quote]

http://land.netonecom.net/tlp/ref/federal_reserve.shtml
jasmin
QFF Gold Member
QFF Gold Member

zo 12 dec 2010, 11:03

Ben ook nog op de zoek geweest naar de openlijke stellingname van Geert Wilders tov Wikileaks en Assange....

Ook zo'n akelige stilte... Hij valt me echt tegen. Ook bij mij had hij een mini-voordeel van twijfel... op zijn minst oprecht in zijn drang naar vrijheid... NOT!!
Helemaal door de mand gevallen...

Eh ja... ik ben natuurlijk op de hoogte van zijn geldbronnen, maar ik had gedacht dat de principes van Geert hoger stonden dan zijn eigenbelang... NOT!!!

En dan zit ik weer eens te piekeren hoe ik losse eindjes moet knopen: Wilders is openlijk 'zionistisch' agent, geen geheim.

Maar Wilders laat het helemaal afweten: totaal geen barricade toespraken over het recht op meningsuiting... enzo..

Dat wringt dan weer met de beschuldiging dat Assange ook zionistisch agent zou zijn, een geheime, geen openlijke...
Tenminste... het wringt met de gedachte dat de Wikileaks publicaties een vooropgezet zionistisch plan waren... want dan zou Wilders het sein hebben gekregen dat hij veilig mee kon jubelen... NOT!!!

gewoon wat sfeer schetsen:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... n-VS.dhtml

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_ ... 7&Itemid=9

http://www.nrc.nl/binnenland/article254 ... extremisme
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

zo 12 dec 2010, 16:39

[quote name="jasmin"]Ben ook nog op de zoek geweest naar de openlijke stellingname van Geert Wilders tov Wikileaks en Assange....

Ook zo'n akelige stilte... Hij valt me echt tegen. Ook bij mij had hij een mini-voordeel van twijfel... op zijn minst oprecht in zijn drang naar vrijheid... NOT!!
Helemaal door de mand gevallen...

Eh ja... ik ben natuurlijk op de hoogte van zijn geldbronnen, maar ik had gedacht dat de principes van Geert hoger stonden dan zijn eigenbelang... NOT!!!

En dan zit ik weer eens te piekeren hoe ik losse eindjes moet knopen: Wilders is openlijk 'zionistisch' agent, geen geheim.

Maar Wilders laat het helemaal afweten: totaal geen barricade toespraken over het recht op meningsuiting... enzo..

Dat wringt dan weer met de beschuldiging dat Assange ook zionistisch agent zou zijn, een geheime, geen openlijke...
Tenminste... het wringt met de gedachte dat de Wikileaks publicaties een vooropgezet zionistisch plan waren... want dan zou Wilders het sein hebben gekregen dat hij veilig mee kon jubelen... NOT!!!

gewoon wat sfeer schetsen:

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... n-VS.dhtml

http://www.pvv.nl/index.php?option=com_ ... 7&Itemid=9

http://www.nrc.nl/binnenland/article254 ... extremisme[/quote]

Heel juist opgemerkt Jasmin.
Je zou vanuit Links of uiterst rechts toch iets meer moeten vernemen. Maar er is helemaal niets te bespeuren.

Ook hier niets in Zweden, ondanks de schrikbarende winst van 'Sverige Demokraten' tijdens de recente verkiezingen. Je zou nu dus toch wat meer opwaaiend stof verwachten.

En Zweden staat nogal in het middelpunt als het gaat om Assange, WikiLeaks, Pirate Bay, Breedband Internet, CIA-vluchten, EU-financiën, Verhouding Zweden en USA, Voeding-, GMO-, en Welzijn, Verdwijning schip Artic Sea....

Vreemd dus, heel vreemd, angstig stil eigenlijk!

G :love:
Plaats reactie

Terug naar “Politiek / Oorlog”