de aanloop naar WOII

Hier tref je alle topics aan die te maken hebben met gnostiek en religieuze aangelegenheden.
8lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 17 aug 2018, 16:16

Afbeelding

in mijn chaotische hoofd zit een hoop informatie. veel van die informatie is wat algemeen bekend is als kennis. bv over de romeinse en griekse goden of over taal, maar ook string theorie, wiskunde, magie en andere zooi. om daar voor mezelf een beetje logica in te vinden en wat meer rust, tel ik af en toe wat dingen op. de makkelijkste manier daarvoor is om eerst de meest gangbare logica te gebruiken. dat is dus de logica die je geleerd wordt in de wereld. 1+1=2, gras is groen, wij zijn zoogdieren, etc.

het komt regelmatig voor dat de optelsom niet klopt. ik kom daar voor namelijk achter door naar de wereld te kijken en dan de soort van misfits te zien. een kritisch oog is dus nodig, maar ook een zelfstandig denkends brein. O0

ooit heeft nexion ergens hier een soort van gedicht geplaasts dat al heel oud is met een of andere babylonische god erbij die dat gezegd zou hebben. wat er voor mij is blijven hangen al die jaren is dat er in dat gedicht gezegd werd dat de grieken logen. ik kon er al die tijd niks van maken, ook niet via syncs in mn leven, dus uiteindelijk maar besloten t los te laten. en zoals t meestal gaat met los laten, t kwartje viel.

als je een beetje thuis bent in de griekse en romeinse geschiedenis dan weet je dat homosexuele relaties met jonge mannen normaal was ook binnen t huwelijk, maar ook onderling waren welgestelde mannen er niet vies van. dus homo en pedo was een normaal geaccepteerde vorm van sex.

als je kijkt naar de verhalen van hun goden, die eigenlijk dezelfde waren, dan zie je dat die ook van sex en oorlog hielden, maar eigenlijk nooit van pedo of homo sex.

ik vind dit raar. ergens klopt er hier iets niet. zeker nu we dankzij jung vage archetypes hebben die hier ook aan gelinkt zijn. ook als je bedenkt dat eigenlijk alleen bonobo apen met alles en iedereen altijd neuken en de rest van de natuur dat dus niet doet.

toen ooit de interesse voor rome en egypte weer opbloeide en de opgravingen begonnen zijn er een hoop beelden verandert. voornamelijk door de genitalien te verminken. dr moet zich ergens een berg afgehakte lullen liggen niet normaal meer.

wat ik me nu dus afvraag is: waren die mensen toen zo van god los dat ze totaal wat anders deden dan hun goden of worden wij hier belazerd waar we bij staan door geschiedvervalsing. of nog een 3e optie zijn die lullen er symbolisch afgehakt zodat de oude leer niet meer doorgegeven kan worden subconsciously????

anyways vragen vragen vragen....
http://quofataferunt.com/viewtopic.php? ... &start=315
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox
Plaats reactie

Terug naar “Gnostiek / Religie”