Best wel zonde...maar waarom stierf Jezus?

Hier tref je alle topics aan die te maken hebben met gnostiek en religieuze aangelegenheden.
Nerdmiga
Antonaki
Antonaki

ma 04 feb 2013, 04:13

Question everything...ik vind het erg leuk om na te denken over dingen die mensen maar gewoon als waar aannemen zonder erover na te denken. Altijd als ik geloofsvragen stel aan Christenen is hun enige domme antwoord:
Daarom heet het ook geloof. We geloven gewoon dat het zo is, want zo staat het in de Bijbel. En de Bijbel is het woord van God
Als ze nou eens goed naar zichzelf zouden luisteren...totaal onlogisch en naïef natuurlijk. En daarbij heb ik dan nog geen antwoord gekregen op mijn vragen...omdat ze geen antwoord hebben.

Ik ben als kind in een Nederlands Hervormde gemeente opgegroeid. Ik was de irritante puber op catechisatie die moeilijke vragen stelde over het hiernamaals en het waarom van de dingen beschreven in de Bijbel. Nog nooit een geloofwaardig antwoord gekregen van een dominee.

Ik kan nergens antwoorden vinden op vragen als: "Als de dagen in het scheppingsverhaal periodes waren van miljoenen jaren...wanneer eindigt dan de 7e rustdag?", "Waarom liet Jezus 1 van zijn beste vrienden Lazarus sterven om vervolgens zijn goddelijkheid te tonen door hem na een week weer levend te maken en terug te halen uit de Hemel, omdat ie geïrriteerd was dat mensen zeiden dat ie de dood van zijn vriend had kunnen voorkomen?" en "Hoe zit het met de UFO verhalen in Ezechiël?"

Maar nu mijn belangrijkste vraag...en wie het weet mag het zeggen...WAAROM IS JEZUS VOOR ONZE ZONDEN GESTORVEN?

Was God weer eens boos op de mensen en wou hij de aarde anders weer vernietigen? En was de enige manier waarom hij het niet zou doen als Jezus zou sterven?

God was een gevreesd God in het Oude Testament. Misschien had ie een image change nodig of zo?

Waarom heeft ie gekozen voor de periode van de Romeinse overheersing? Omdat de mensen toen nog goedgelovig waren en in tijden van onderdrukking ergens hoop uit willen putten? 2000 jaar later is het effect in elk geval wel een beetje weg aan het zakken.

Jezus zei: "Niemand kan tot de Vader komen dan door mij". Hoezo niet? Ik kan prima in God geloven zonder Jezus.

Jezus is gestorven voor onze zonden? Of welk doel had dat?

God was en is toch een vergevende God? Dus waarom moest Jezus sterven voor de zonde van de wereld? En waarom moeten we dan nog steeds bidden om vergeving van onze zonden? Maar je bent eigenlijk pas echt verlost als je Jezus aanneemt als jouw verlosser...verlosser van wat? Van onze zonden? Mensen zijn niet zonder zonde...ook Christenen niet. Ik begrijp het nut nog steeds niet.

En waarom is Jezus opgestaan? Om zijn goddelijkheid te tonen...alleen waren er geen getuigen die hem uit het graf hebben zien komen. Ook de Hemelvaart was geen wereldnieuws. Waarom was het zo belangrijk om te bewijzen dat Jezus Gods zoon was? God is toch de schepper en het belangrijkste? Hoe kwam die opeens aan een zoon? En als ie zelf Jezus was, waarom dan 33 jaar op aarde leven om vervolgens zichzelf aan zichzelf te offeren?

Zo pissed was God dan ook weer niet als ie medelijden had met de mensen. Maar waarom dat offer aan het kruis nodig was...

De kerk heeft z'n grootste groei te danken aan bangmakerij voor het eindoordeel. En dat je alleen gered kan worden door Jezus.

Je moet vergeving vragen en berouw tonen. Alsof dat concept voor Jezus nog niet bestond of zo. Dat is toch een universele gedragsnorm? Een ander vergeven en spijt betuigen..

Ik geloof best dat Jezus bestaan heeft en dat ie een goed mens was en dat ie over wonderbaarlijke krachten beschikte net als een paragnost. Een held was ie zeker. En dat hij een bedreiging vormde voor de openbare orde destijds en daarom werd veroordeeld. Maar dat ie DE zoon van God was geloof ik niet.

Misschien omdat ik me er al sinds mijn puberteit in verdiept heb en steeds ouder en wijzer ben geworden...dan komen er steeds meer vragen en zie ik de dingen ook helderder.

Maar ik heb respect voor Christenen die Jezus als motivatie hebben om ook goed te leven. Dat zouden we allemaal natuurlijk moeten doen. Goede mensen zijn en elkaar helpen. Maar je hoeft geen Christen te zijn om een goed mens te zijn.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, #F#, NoMore
abrakadaver
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 feb 2013, 04:33

"Niemand kan tot de Vader komen dan door mij"

Een hele mooie tekst haal je aan,en wellicht een erg onbegrepen stukje tekst.

Misschien kan de teleaccursus verder helpen,het komt in deze docu namelijk aan bod.

Het lijkt misschien wat lullig twee youtube video's als antwoord,maar ik kan de dingen zelf niet beter verwoorden,maar ik ga later misschien alsnog een poging doen.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, Nerdmiga
baphomet
Administrator
Administrator

ma 04 feb 2013, 12:06

Welkom Nerdmiga! Mooie eerste post!

Nice one!

Kom hier nog wel even op terug!

:whistle:
1119 AD
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Nerdmiga
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 feb 2013, 12:14

omdat het winter werd???
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, NoMore
baphomet
Administrator
Administrator

ma 04 feb 2013, 12:18

[quote=""Vrillon" post=67578"]omdat het winter werd???[/quote]

:lachjedood:
1119 AD
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 feb 2013, 12:19

niet?

Ik heb mij laten vertellen dat jezus de zon is..
Moraliteit ∝ Vrijheid
SupRemE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 feb 2013, 12:35

aha...en de vader dus saturnus....die zijn zo(o)n stuurde als licht in de duisternis...aka lucifer...jezus=lucifer????
Dromen
Administrator
Administrator

ma 04 feb 2013, 12:45

@ Nerdmiga, zie ook:

Het Grote Jezustopic

En:

Het Evangelie van Judas

De titels zijn misschien niet zo interessant, maar ik denk dat je in de topics zelf veel antwoorden kunt vinden.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 feb 2013, 12:49

Ik weet het niet joh.. mijn vage herinnering aan die influistering is dat het christendom zeg maar de mannelijke religie is, driehoek met de punt omhoog, zo word god volgens mij ook weergegeven in het oude testament als een driehoek op een troon. voornamelijk dominant in het westen. Christenen aanbidden de zon dus.

De islam is de vrouwelijke religie, driehoek met de punt naar beneden, hebben ook overal maantjes staan daar.. hun aanbidden de maan ofzo.. voornamelijk dominant in het oosten.

En de joden aanbidden de kleine lichtjes in de lucht, de sterren en de planeten en daar word saturnus voor gebruikt ofzo.. en hun hebben dan de welbekende jodenster, de combinatie van de andere 2 en is te vinden in exact het midden van de planeet.

Aan de andere kant van de planeet heb je de stille oceaan, het derde oog van de aarde ofzo die vol ligt met plastic. Doet me een beetje denken aan het verhaal dat ze zeggen dat fluoride zich ophoopt in het derde oog ofzo..

EDIT: oja de oude wereldorde was die van de rechter (vrouwelijke, emotionele) hersenhelft en werd gedomineerd door religie en het blinde geloof in god, trouw zijn aan god.
De nieuwe wereld orde is van de linker en word gedomineerd door overheden.. met angst die zich uit in de drang naar controle over alles om je heen zonder ook maar een fuck te geven om anderen.

maar ik ga offtopic
Moraliteit ∝ Vrijheid
SupRemE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 feb 2013, 13:15

[quote=""Nerdmiga" post=67552"]Question everything...ik vind het erg leuk om na te denken over dingen die mensen maar gewoon als waar aannemen zonder erover na te denken. Altijd als ik geloofsvragen stel aan Christenen is hun enige domme antwoord:
Daarom heet het ook geloof. We geloven gewoon dat het zo is, want zo staat het in de Bijbel. En de Bijbel is het woord van God
ik wil niet geloven....ik wil WETEN!
Als ze nou eens goed naar zichzelf zouden luisteren...totaal onlogisch en naïef natuurlijk. En daarbij heb ik dan nog geen antwoord gekregen op mijn vragen...omdat ze geen antwoord hebben.
Hebben ze wel....alleen staat dat lijnrecht tegenover datgene wat ze je leren....dus kunnen ze die antwoorden niet geven anders vallen ze door de mand.
Ik ben als kind in een Nederlands Hervormde gemeente opgegroeid. Ik was de irritante puber op catechisatie die moeilijke vragen stelde over het hiernamaals en het waarom van de dingen beschreven in de Bijbel. Nog nooit een geloofwaardig antwoord gekregen van een dominee.
ik ook dus...zat op een gristelijk internaat....nou dan weet je het wel.
Ik kan nergens antwoorden vinden op vragen als: "Als de dagen in het scheppingsverhaal periodes waren van miljoenen jaren...wanneer eindigt dan de 7e rustdag?"
good question....
"Waarom liet Jezus 1 van zijn beste vrienden Lazarus sterven om vervolgens zijn goddelijkheid te tonen door hem na een week weer levend te maken en terug te halen uit de Hemel, omdat ie geïrriteerd was dat mensen zeiden dat ie de dood van zijn vriend had kunnen voorkomen?"
klinkt als onvolwassen gedrag...dus als de mensen hem niet hadden gezeurt omtrent lazarus dan had ie hem gewoon dood gelaten...?
en "Hoe zit het met de UFO verhalen in Ezechiël?"
dat heb ik dus ook vaak gevraagd....ik vroeg het eens aan getuige van jehova en die zei: dat het geen echte waarneming was van ezechiel maar een "visioen"....en dat visioen had meer van doen met astrologie dan met een ufo...
En wat hun aangezichten betreft, die geleken bij alle vier ter rechterzijde op dat van een mens en dat van een leeuw; bij alle vier ter linkerzijde op dat van een rund; ook hadden alle vier het aangezicht van een arend.

Deze komen overeen met de vaste tekens van de dierenriem,ook staan deze symbool voor de vier evangelisten.
Dus het is een zinnebeeld wat hij zag,geen ufo .
het zal altijd gissen blijven.
Maar nu mijn belangrijkste vraag...en wie het weet mag het zeggen...WAAROM IS JEZUS VOOR ONZE ZONDEN GESTORVEN?
tja...KRIJG JE WEER DIE EGYPTISCHE SHIZZLE VAN 3 DAGEN STILSTAND VAN DE ZON...en dan weer beweging (opstand) zodat ie weer een heel jaar kon schijnen...
Was God weer eens boos op de mensen en wou hij de aarde anders weer vernietigen? En was de enige manier waarom hij het niet zou doen als Jezus zou sterven?
dat zeggen de gristenen...bangmakerij, angstzaaien zodat de mensen bang bleven voor een god die ze niet konden zien maar waar ze van overtuigd waren dat hij hun wel kon zien.
God was een gevreesd God in het Oude Testament. Misschien had ie een image change nodig of zo?
and behold: cuz satan himself transformed into an angel of light.
Waarom heeft ie gekozen voor de periode van de Romeinse overheersing? Omdat de mensen toen nog goedgelovig waren en in tijden van onderdrukking ergens hoop uit willen putten? 2000 jaar later is het effect in elk geval wel een beetje weg aan het zakken.
hoe briljant ben je dan als je 2000 jaar iedereen een rad voor ogen kunt draaien ten behoeve van je eigen gewin?...of hoe dom zijn wij dan? en als god werkelijk alles ziet en het beste met iedereen voor heeft waarom dan al die slachtoffers door de geschiedenis heen? door de geschiedenis heen zijn er meer mensen vermoord of door geweld om leven gekomen dan dat er vandaag de dag mensen bestaan.
Jezus zei: "Niemand kan tot de Vader komen dan door mij". Hoezo niet? Ik kan prima in God geloven zonder Jezus.
dus jezus bestond niet maar god wel? die god info komt uit dezelfde hoek als die jezus info. of ze bestaan allebij niet of allebij wel.
Jezus is gestorven voor onze zonden? Of welk doel had dat?
jezus moest een idool worden, een martelaar....en it worked!
God was en is toch een vergevende God? Dus waarom moest Jezus sterven voor de zonde van de wereld? En waarom moeten we dan nog steeds bidden om vergeving van onze zonden?
omdat het bidden meer inhoudt dan wij allemaal denken, die energy flow die wij creeren door te bidden heeft wel degelijk een bepaald effect. alleen sturen wij die energy flow de verkeerde richting op....ben ik bang...
Maar je bent eigenlijk pas echt verlost als je Jezus aanneemt als jouw verlosser...verlosser van wat? Van onze zonden? Mensen zijn niet zonder zonde...ook Christenen niet. Ik begrijp het nut nog steeds niet.
ik wel...door dat je altijd zonden hebt zul je altijd bang blijven voor de straffen van god en die angst maakt je bruikbaar voor het systeem...als je gelovig bent dan.
En waarom is Jezus opgestaan? Om zijn goddelijkheid te tonen...alleen waren er geen getuigen die hem uit het graf hebben zien komen. Ook de Hemelvaart was geen wereldnieuws. Waarom was het zo belangrijk om te bewijzen dat Jezus Gods zoon was?
astrologie
God is toch de schepper en het belangrijkste? Hoe kwam die opeens aan een zoon? En als ie zelf Jezus was, waarom dan 33 jaar op aarde leven om vervolgens zichzelf aan zichzelf te offeren?
33 freemason symboliek...
Zo pissed was God dan ook weer niet als ie medelijden had met de mensen. Maar waarom dat offer aan het kruis nodig was...
astrologie

D
e kerk heeft z'n grootste groei te danken aan bangmakerij voor het eindoordeel. En dat je alleen gered kan worden door Jezus.
en dus lucifer...ik denk dat jezus in werkelijk lucifer is, de persoon jezus gepakt en hem een luciferian jasje aangetrokken.
Je moet vergeving vragen en berouw tonen. Alsof dat concept voor Jezus nog niet bestond of zo. Dat is toch een universele gedragsnorm? Een ander vergeven en spijt betuigen..
eeuwig schuldgevoel aanpraten.
Ik geloof best dat Jezus bestaan heeft en dat ie een goed mens was en dat ie over wonderbaarlijke krachten beschikte net als een paragnost. Een held was ie zeker. En dat hij een bedreiging vormde voor de openbare orde destijds en daarom werd veroordeeld. Maar dat ie DE zoon van God was geloof ik niet.
dat zoon van god en zo is allemaal pas na zn dood beschreven. verheerlijking.
Misschien omdat ik me er al sinds mijn puberteit in verdiept heb en steeds ouder en wijzer ben geworden...dan komen er steeds meer vragen en zie ik de dingen ook helderder.
dat het allemaal niet klopt weten of voelen we allemaal wel...maar wat klopt er niet en wat is dan het werkelijk verhaal? ik heb de afgelopen maand wel geleerd dat het allemaal met saturnus te maken heeft.
Maar ik heb respect voor Christenen die Jezus als motivatie hebben om ook goed te leven. Dat zouden we allemaal natuurlijk moeten doen. Goede mensen zijn en elkaar helpen. Maar je hoeft geen Christen te zijn om een goed mens te zijn.
[/quote] ik heb ook respect voor de mensen die mickey mouse als motivatie hebben om ook goed te leven. Dat zouden we allemaal natuurlijk moeten doen. Goede mensen zijn en elkaar helpen. Maar je hoeft geen DisneyLander te zijn om een goed mens te zijn......het zijn maar woorden.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: #F#, NoMore
#F#
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 feb 2013, 14:52

als de bijbel nou 1 na Chr. geschreven was en onveranderd was gebleven.. dan zou het het een stuk makkelijker zijn om er iets zinnigs uit te halen, nu is het een doctrine ten behoeve van een machtssysteem.

en uit supreme z'n post:
en "Hoe zit het met de UFO verhalen in Ezechiël?"
dat heb ik dus ook vaak gevraagd....ik vroeg het eens aan getuige van jehova en die zei: dat het geen echte waarneming was van ezechiel maar een "visioen"....en dat visioen had meer van doen met astrologie dan met een ufo...
En wat hun aangezichten betreft, die geleken bij alle vier ter rechterzijde op dat van een mens en dat van een leeuw; bij alle vier ter linkerzijde op dat van een rund; ook hadden alle vier het aangezicht van een arend.

Deze komen overeen met de vaste tekens van de dierenriem,ook staan deze symbool voor de vier evangelisten.
Dus het is een zinnebeeld wat hij zag,geen ufo .
Die dieren doet me denken aan wat je ook vaak over spititualiteit van indianen hoort...
Die haalden hun visioenen vaak uit hun 'reizen' (trips!) onder invloed van halucinogene middelen (mescaline, paddestoelen, ayhuasca ) als je daarbij bedenkt dat dat ook redelijk gebruikelijk was in voorchristelijke religies, en het christendom daar weer een samenraapsel van is...

Zie ook vele andere topics op qff over de symboliek, oorsprong en doorwerking van bijvoorbeeld de vliegenzwam (Amanita Muscaria) ( =Holy Grail !? :whistle: )

ook belangrijk voor onze nieuwkomer Nerdmiga: zoeken op qff doe je het best gewoon met google.. : zo dus

have fun on QFF Nerdmiga!
baphomet
Administrator
Administrator

ma 04 feb 2013, 15:01

Afbeelding
1119 AD
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: #F#
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 04 feb 2013, 15:11

[quote=""#F#" post=67598"]
ook belangrijk voor onze nieuwkomer Nerdmiga: zoeken op qff doe je het best gewoon met google.. : zo dus
[/quote]
zo dus
Moraliteit ∝ Vrijheid
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: #F#
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 14 aug 2013, 10:49

deze even kijken, weet je hoe dat met jezus zit en de rest..:)

Santos Bonacci Reclaiming Dominion

[video][/video]
[video][/video]
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox
Dromen
Administrator
Administrator

do 15 aug 2013, 12:11

Mithras-alert ;-)(zie ook Mysterien topic)
Plaats reactie

Terug naar “Gnostiek / Religie”