Chaos vs. Cosmos (repost)

Hier tref je alle topics aan die te maken hebben met gnostiek en religieuze aangelegenheden.
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 10 nov 2014, 22:45

Sorry Brenda... ik wist vrijwel al hoe je op mijn post zou reageren, maar helaas kan ik het niet in Jip en janneke taal uitleggen wie wat en waar je bent... de materie is niet eenvoudig... en toch weer wel...

Leren autorijden gaat in het begin ook stroef, alle nieuwe dingen gaan stroef in het begin.... vallen en opstaan.. bla bla bla enz.. :)

Tobi, als je aan mij geen touw kan vastknopen blijf je in de put zitten... maar ook dat geeft niet... ;)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

di 11 nov 2014, 10:31

BL@DE schreef:Tobi, als je aan mij geen touw kan vastknopen blijf je in de put zitten... maar ook dat geeft niet... ;)
Ik zit niet in de put, ik ben het gewoon spuugzat al die lui die beweren iets te begrijpen en dan zo wazig als de pest doen en je geen punt geven waar je wat aan vast kan knopen niet eens een poging doen het uit te leggen. af en toe probeer ik daar dan op door te praten en af en toe denk ik bullshit te ruiken, maar omdat het wazig blijft blijf je voorzichtig, maar als ik dan die vermoedens uitspreek in de hoop op duidelijkheid worden ze boos en willen ze niet meer praten, waardoor ik mijn vermoedens enigzins als bevestigd beschouw.

Maar die tientallen keren waar je over sprak zijn dus nergens terug te vinden? en is het hoe je denkt dat het zit of hoe je weet dat het zit? dat eerste heb ik mijn eigen ideeen over. Dat 2e is hoe jij overkomt en als dat echt zo is is dat natuurlijk fantastisch voor jou, maar zou ik het destemeer waarderen als je een poging zou doen het uit te leggen.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: BL@DE
NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

di 11 nov 2014, 16:02

Op dit moment is voor mij chaos alles buiten mezelf, de cosmos zit van binnen, al ben ik wel uit chaos ontstaan ;D
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

di 11 nov 2014, 17:31

Tobi schreef:
BL@DE schreef:Tobi, als je aan mij geen touw kan vastknopen blijf je in de put zitten... maar ook dat geeft niet... ;)
Ik zit niet in de put, ik ben het gewoon spuugzat al die lui die beweren iets te begrijpen en dan zo wazig als de pest doen en je geen punt geven waar je wat aan vast kan knopen niet eens een poging doen het uit te leggen. af en toe probeer ik daar dan op door te praten en af en toe denk ik bullshit te ruiken, maar omdat het wazig blijft blijf je voorzichtig, maar als ik dan die vermoedens uitspreek in de hoop op duidelijkheid worden ze boos en willen ze niet meer praten, waardoor ik mijn vermoedens enigzins als bevestigd beschouw.

Maar die tientallen keren waar je over sprak zijn dus nergens terug te vinden? en is het hoe je denkt dat het zit of hoe je weet dat het zit? dat eerste heb ik mijn eigen ideeen over. Dat 2e is hoe jij overkomt en als dat echt zo is is dat natuurlijk fantastisch voor jou, maar zou ik het destemeer waarderen als je een poging zou doen het uit te leggen.

Ik kan niet eens een spreekwoord gebruiken dat is te moeilijk schijnbaar, jij neemt alles letterlijk.

http://www.woorden.org/spreekwoord.php? ... t%20zitten

http://www.woorden.org/spreekwoord.php? ... n%20knopen

Begin hier vast eens mee...
brenda1986
Antonaki
Antonaki

di 11 nov 2014, 19:46

Hoezo wist je dan dat ik zo zal reageren? Das wel heel knap.
ThaViking
Super QFF-er
Super QFF-er

di 11 nov 2014, 22:08

Waarom Bl@de dat wist Brenda, denk ik omdat je nog zoveel vragen hebt over dit onderwerp dat je die post die hij gaf ook niet zou snappen omdat je al vele symbolische dingen moet begrijpen wil je die snappen.

Ik snap alle symbolische verwijzingen ook nog niet volledig, het onderwerp chaos is gewoon heel moeilijk te omschrijven denk ik (maar ook weer niet, alles wat is is het niet maar ook weer wel, lekker vaag ook weer), het is m.i. ook meer een logica die je van uit je gevoel kan benaderen als je genoeg "materie" heb gelezen om er een begrip van te vormen. Anders blijft het concept chaos een oppervlakkige mogelijkheid/theorie.

Ik denk dat je ergens wel een idee hebt wat chaos inhoud maar om het verder te begrijpen zul je je echt moeten gaan verdiepen in de materie die eromheen hangt om er een duidelijker begrip van te vormen.

De Put = 10 = in de illusie
Uit de Put = 11 = Chaos

Ook Welkom gewenst Brenda!
Genoeg wegen te vinden op deze WebStek
Veel lees plezier en Als je "zoekt" zoek je eigen weg en op je eigen tempo op je eigen manier ;)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, BL@DE
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 12 nov 2014, 15:48

BL@DE schreef: Ik kan niet eens een spreekwoord gebruiken dat is te moeilijk schijnbaar, jij neemt alles letterlijk.

:S ik ben volledig op de hoogte van wat deze spreekwoorden betekenen anders zou ik ze niet gebruiken..
Als ik duidelijkheid uit wazige figuren die beweren iets te weten wil halen wil niet zeggen dat ik in de put zit, in tegendeel.. toen ik in de put zat zou ik ja en amen tegen je gezegd hebben en dat ik je (ongeveer) begreep. puur op basis van wat ik zelf begrijp wat je dan op 1 van de 1001 verschillende wazige interpretaties van jouw wazige zinnetje of plaatje op een wazige manier kan koppelen.

Ik heb holistische beelden van alles (sowieso over wat hier met cosmos denk ik bedoelt word), maar als iemand dan beweert iets te WETEN (zo kom je over) mag ie verdomme wel wat duidelijker zijn, ook als je zegt zo zit het, dan mag je ook wel moeite doen dat uit te leggen anders staat er zo zit het, geloof me nou maar..

Wat betreft chaos weet ik niet precies wat er bedoelt word, ik denk god (niet aan religie gerelateerd) logisch gezien moet het eerste bewustzijn altijd bestaan hebben en zal ook altijd blijven bestaan, het lijkt mij dat wij hier allemaal onderdeel van zijn/vandaan komen, misschien dat dat hier met chaos bedoelt word.. dat is pure logica, dan hebben we het nog niet over een gevoelsmatige of wat dan ook connectie daarmee, wat logisch uiteraard mogelijk moet zijn en misschien onbewust iedereen wel gedeeltelijk heeft, die gevoelsmatige connectie is ook waar jij op doelt neem ik aan?.

Als we allemaal uit dat bewustzijn/god/chaos komen, de vraag is wat is het individu na de dood? doet het er nog toe, is het dan niet gewoon een glas water dat in de zee word gedumpt? waar is die reincarnatie dan die ik moet geloven dat gebeurt? of word mijn glas water gewoon in een nieuw glas gegoten?
Moraliteit ∝ Vrijheid
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: 8Lou1
Har-o-bed
QFF Gold Member
QFF Gold Member

vr 14 nov 2014, 22:25

Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: 8Lou1, BL@DE
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 nov 2014, 22:56

Tobi schreef:
BL@DE schreef: Ik kan niet eens een spreekwoord gebruiken dat is te moeilijk schijnbaar, jij neemt alles letterlijk.

:S ik ben volledig op de hoogte van wat deze spreekwoorden betekenen anders zou ik ze niet gebruiken..
Als ik duidelijkheid uit wazige figuren die beweren iets te weten wil halen wil niet zeggen dat ik in de put zit, in tegendeel.. toen ik in de put zat zou ik ja en amen tegen je gezegd hebben en dat ik je (ongeveer) begreep. puur op basis van wat ik zelf begrijp wat je dan op 1 van de 1001 verschillende wazige interpretaties van jouw wazige zinnetje of plaatje op een wazige manier kan koppelen.

Ik heb holistische beelden van alles (sowieso over wat hier met cosmos denk ik bedoelt word), maar als iemand dan beweert iets te WETEN (zo kom je over) mag ie verdomme wel wat duidelijker zijn, ook als je zegt zo zit het, dan mag je ook wel moeite doen dat uit te leggen anders staat er zo zit het, geloof me nou maar..

Wat betreft chaos weet ik niet precies wat er bedoelt word, ik denk god (niet aan religie gerelateerd) logisch gezien moet het eerste bewustzijn altijd bestaan hebben en zal ook altijd blijven bestaan, het lijkt mij dat wij hier allemaal onderdeel van zijn/vandaan komen, misschien dat dat hier met chaos bedoelt word.. dat is pure logica, dan hebben we het nog niet over een gevoelsmatige of wat dan ook connectie daarmee, wat logisch uiteraard mogelijk moet zijn en misschien onbewust iedereen wel gedeeltelijk heeft, die gevoelsmatige connectie is ook waar jij op doelt neem ik aan?.

Als we allemaal uit dat bewustzijn/god/chaos komen, de vraag is wat is het individu na de dood? doet het er nog toe, is het dan niet gewoon een glas water dat in de zee word gedumpt? waar is die reincarnatie dan die ik moet geloven dat gebeurt? of word mijn glas water gewoon in een nieuw glas gegoten?
Zolang Qff bestaat is er nog nooit een "boerentaal" uitleg geweest hoe die reincarnatie , dit ook eigenlijk onmogelijk aangezien het over iets gaat wat zeer moeilijk uit te leggen is. Ik heb meerdere malen dit in de shout uitgelegd als ik de "mood" was... let wel het blijft altijd mijn interpretatie van wat plaatsvind, maar sluit in MIJN ogen aan op alle symboliek die je dagelijks in dit leven ziet en leest en MIJN ervaringen van de BDE die ik heb gehad.

Maar ik was toch al van plan mijn eigen topic te starten, dat heb ik pas geleden nog kenbaar gemaakt aan enkele forumleden, nogmaals het blijft mijn Visie die je niet hoeft te delen maar je misschien op weg kan helpen te begrijpen waarom jij holistische beelden doorkrijgt. hoe dan ook zonder basiskennis en een portie inlevingvermogen blijft het moeilijk, het heeft mij 9 jaar gekost om een naadloos geheel te krijgen..

Ik heb het momenteel ff druk, maar mijn posten komen, niet speciaal voor jou, maar voor iedereen, en vooral voor mijn zoon, voor als ik niet meer hier ben, want ik heb de KEY, en ook daarvan ben ik overtuigd, ook al mag een ander dat niet vinden.
tenslotte is iedereen het middelpunt van zijn eigen universum...

Je moet NIETS geloven alles is een illusie, zelfs ik... gtz..
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: 8Lou1, Toxopeus, Mec
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 nov 2014, 23:03

Ok je weet het dus niet.. ben benieuwd naar je topic. (meefilosoferen op wat ik zei zit er niet in?) geloven moet je nooit doen, en als je het al doet moet je het zeker niet serieus gaan nemen. geloof is blind.

Niks is goed uit te leggen, maar als je iets volledig of iig goed begrijpt kun je een degelijke poging doen dat geld ook voor dit.
Moraliteit ∝ Vrijheid
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 nov 2014, 23:05

zucht
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 nov 2014, 23:07

het zit diep he?
Moraliteit ∝ Vrijheid
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 nov 2014, 23:08

;D
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Tobi
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 nov 2014, 23:11

LEES! :D Ik heb het momenteel ff druk, maar mijn posten komen, niet speciaal voor jou, maar voor iedereen, en vooral voor mijn zoon, voor als ik niet meer hier ben, want ik heb de KEY, en ook daarvan ben ik overtuigd, ook al mag een ander dat niet vinden.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 nov 2014, 23:15

BL@DE schreef:LEES! :D Ik heb het momenteel ff druk, maar mijn posten komen, niet speciaal voor jou, maar voor iedereen, en vooral voor mijn zoon, voor als ik niet meer hier ben, want ik heb de KEY, en ook daarvan ben ik overtuigd, ook al mag een ander dat niet vinden.
ik kan lezen, ik weet niet waarop je baseert dat ik dat niet gelezen heb eerder ook al met je opmerking over spreekwoorden.

LEES! :D ben benieuwd naar je topic.

ben je overtuigd of weet je het zeker btw? de manier waarop je praat doet dat eerste vermoeden, waardoor ik toch minder geinteresseerd ben, niet dat dat ertoe doet voor jou.
En wat bedoel je met de key? de loper?
Moraliteit ∝ Vrijheid
Plaats reactie

Terug naar “Gnostiek / Religie”