Chaos vs. Cosmos (repost)

Hier tref je alle topics aan die te maken hebben met gnostiek en religieuze aangelegenheden.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

za 22 dec 2012, 16:25

The following post is a personal view and interpretation of my own received Gnosis. Readers might recognize this writing from other writings or (latent) Gnosis withing themselves. The "names" written in this text are not names in the classical sense but merely Words to describe events or essences. This is NOT a religious text but a Gnostic text which means that, in order to understand, one must reflect, study and/or contemplate from within to make the knowledge herein applicable to oneself. =Nexion=

In order to understand the Creation World (the visible Universe we live in) and how it came to being we first must know about the Womb where it came from. In the Gnostic sense the creation of this realm is not the act of a super intelligent being but rather an emanation.

The Womb/Chaos/Ur-essence.

*Pandimensional - Infinite and ever changing amount of dimensions. All possibilities are within the Primordial Chaos. No limitations as opposed to Cosmos (3 spatial dimensions and 1 linear time dimension).

*Chaos is A-karmic which means that it is not bound by cause and effect. (the true meaning of Karma is nothing more than the cause and effect mechanism and has nothing to do with any punishment or rewarding in an afterlife).

*Due to it's ever changing amount of infinite dimensions Chaos is formless and timeless. It is All and Nothing at the same time.

*As said, ALL possibilities lie within Chaos. Also the creation of Cosmos (limited by causality). Chaos being pandimensional is of an Anti-cosmic nature and Cosmos is surrounded and interpenetrated with this Ur-essence. Chaos is the anti-thesis of Cosmos.

*The Inner Divine Spark/Flame is called "Self" while the "I" (Ego) is the product of the limiting nature of Cosmos. So when speaking of the Divine Spark we are referring to our pandimesional core.

There is more to say about Chaos but i will leave it here for now lest more information might confuse the reader. Now let's take a look at Cosmos and what is within that and what it does to the Divine Sparks.

Cosmos, the Plane of Limitations and Illusions.

As you come to understand the dynamics and Freedom of Chaos it isn't hard to take the next step and take a look at the world you live in called Cosmos.

As said before it is the realm of the 4 dimensions: 3 spatial dimensions and 1 time dimension. Although there are lots of possibilities within these 4 dimensions it is far from limitless and Infinite and therefore Gnostics call it the realm of Limitation.

For the Illuminated Chao-Gnostic the appearance (creation) of Cosmos is seen as a "crime" in the sense that the Divine Sparks are imprisoned by limitations and hampered (due to those limitations) to go back to Chaos or even recognize it (or remembering) it due to the Blinding Light of this Creation World.

"For the Light of Marduk (who created this realm) is a Blinding Light", as Gnostic writings state. The purpose (side effect) of Cosmos is the imprisonment of the divine Sparks and keep them withing the causal game of material birth and rebirth. In the Gnostic sense Evolution means to return to Chaos (Womb) and Chaos returning the All (creation world) to Itself.

In the world of causality (the Demiurg's creation) we find restrictions and limitations in all ways of existence.

Chaos is the Anti-thesis of all existing main religions.Chaos is NOT the Anti-thesis of the garden of Eden but rather of Ain Soph.

This is a quick recap of one of the most profound secrets about the world we live in today. Use discernment and Inner reflection to comprehend this short text.

"Illumination is a Shadowless light and is like Typhon's smokeless Fires."

Visita Interiora Tartaros Rectificando Invenies Occultum Lapidem.
blackbox
Administrator
Administrator

za 22 dec 2012, 17:22

[quote=""Nexion" post=64276"]
Visita Interiora Tartaros Rectificando Invenies Occultum Lapidem.
[/quote]

The acronym V.I.T.R.I.O.L.U.M., used in alchemical literature, is formed by the Latin expression "Visita Interiora Terrae Rectificando Invenies Occultum Lapidem Veram Medicinam", what means "Visit the interior of the earth, and by rectifying you will find the hidden stone which is the true medicine".

http://www.soul-guidance.com/houseofthe ... my%201.htm
illuminati of my own reality
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

za 22 dec 2012, 19:49

Vandaar dus "begraven" - "ter aarde stellen"....

Of het maken van bouwwerken onder de grond...
Afbeelding
brenda1986
Antonaki
Antonaki

zo 09 nov 2014, 22:31

Hallo,

Ik ben Brenda en ben nieuw hier,ik heb er al wat over gelezen op dit forum maar wat is chaos nou precies,ik begrijp het nog niet helemaal.je hebt de zwarte vlam en als je dood gaat reincarneer je ofzo? Of is het een soort wereld zo,n soort iets als de hemel maar dan voor Satanisten ofzo? En het uitendelijke doel is de cosmos vernietigen ofzo?Maar hoe gaat dat dan?
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: 8Lou1, BL@DE, Mec
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 10 nov 2014, 00:12

Hoi Brenda...

Opnieuw geboren worden daar hoef je niets voor te snappen.

Welkom! :)
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 10 nov 2014, 13:29

BL@DE schreef:Hoi Brenda...

Opnieuw geboren worden daar hoef je niets voor te snappen.

Welkom! :)
Dat dingen op natuurlijke wijze gebeuren ongeacht of je het snapt of niet, wil nog niet zeggen dat je het niet moet willen snappen, ja toch.
Ik weet niet of dat gebeurt, ik geloof het wel, met de nadruk op geloof, ben wel benieuwd waar je die zekerheid vandaan haalt oftewel, ik ga ervan uit dat jij het begrijpt als er zo zeker van bent, leg dat maar eens uit, want nou zeg je bij wijze van "geloof me nou maar gewoon".

Ken verder dit hele topic niet overigens.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 10 nov 2014, 14:10

Heb het al tientallen keren uitgelegd op tientallen verschillende wijze's... maar ueh Mark Passio of Truthiracy nog Jordan Maxwell e.d. komen nooit tot de kern van wat en wie je werkelijk bent...

Je gaf laatst aan niets van mijn schrijfsels te snappen Tobi... dus ik bespaar me de moeite...

Overigens heb ik dit topic ook niet gelezen, want geen enkele religie gaat de de waarheid vertellen omtrent de reincarnatie vraag en hoe te ontspannen aan de eeuwige loop...

Lees en luister de werken van Manly P. Hall is de tip die ik geef... en de werken van oude Griekse filosofen..

Suc6

aanvulling: vergeet niet het Symbolisme (logo's) wat je dagelijks onder je neus krijgt geschoven....

Geef 8....

Afbeelding
Uit hierkan je uit ontsnappen, dit is de black flame.... adore it ore leave...

Dit is de sleutel 137.... (11) mirror 11.11
10-4 says the cop... i UNDER stand

Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, FreeElectron, Mec
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 10 nov 2014, 14:29

voor mij is chaos dat deel van de universe dat niet is. dus het gedeelte zeg maar in een molecuul tussen de kern en atomen, electronen, etc in.

Afbeelding

zoals je in t plaatje ziet, is er nog al veel niets tussen de moleculen in en dat is in de hele universe zo. volgens mij noemen ze dit bij sterrenkunde ook wel black matter en snappen ze er nog nietr zo heel veel van...

als je de 'black flame' hebt geactiveerd, wat schijnbaar niet iedereen kan, maar dus wel bij iedereen en alles aanwezig is, dan ben je je bewust van dat gedeelte in jezelf en kun je er ook een soort van connectie mee maken.

dit kan zich uiten bv. door toekomst te kunnen kijken, shamanistische soul retrivals te kunnen uitvoeren, entiteiten zien, healen, etc. maar je zou er bv ook magie mee kunnen uitvoeren.

met het vernietigen van de wereld wordt gewoon bedoeld dat uiteindelijk alles weer vergaat tot niets. as zeit gij en tot as zult gij wederkeren. meer is t niet. gewoon de circle of life dus, maar dan in wat duisterdere woorden.

die woorden worden bewust gebruikt zodat je gaat nadenken over wat ze zouden kunnen betekenen en je zou daardoor dichter bij je eigen connectie met de black flame kunnen komen.

wat betreft reincarnatie.... mijn ervaring is dat t bestaat, maar das moeilijk uitleggen of eigenlijk helemaal niet :P wat je wel zou kunnen doen bv. is er op mediteren en kijken wat er bij je op komt. op die manier kun je je eigen beeld vormen ipv aan te nemen dat t bestaat of niet.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, BL@DE, Har-o-bed, FreeElectron, Mec
blackbox
Administrator
Administrator

ma 10 nov 2014, 14:55

welkom brenda op QFF!

Afbeelding

Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: 8Lou1, FreeElectron, Mec
brenda1986
Antonaki
Antonaki

ma 10 nov 2014, 15:53

Kan het ook in jip en janneke taal dit is me nog te onduidelijk,en bedankt voor de boeken tip Bl@de als die van mij was maar die zijn in het Engels en mijn engels is nogal bagger..
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: BL@DE
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 10 nov 2014, 16:31

niet om lullig te doen of iets, maar dit was voor mij al jip en janneke taal. dus simpeler verwoord dan dat zal me niet lukken. je zou wel bv. aan de hand van de gegeven teksten hier dingen op internet kunnen zoeken zodat je je kennis verder verdiept. google gewoon op wat woorden en lees. kom je weer woorden tegen die je niet snapt google daar op, etc.

al doende leert men ;)

trouwens als woorden je uberhoubt niet zo veel zeggen. wat ik me heel goed kan voor stellen, is bv. reiki een fijne plek om te beginnen. niets engs aan, ook niet ingewikkeld maar kan wel verhelderend werken. de meeste dingen die als black flame, chaos etc benoemd worden horen toch eerder tot t gevoelsspectrum dan tot t breinspectrum zal ik maar zeggen ;)

hoop dat je er wat aan hebt.

liefs,
lou
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: BL@DE, Har-o-bed, FreeElectron
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 10 nov 2014, 16:38

Niet zo persoonlijk bl@de mijn post was puur omdat ik vond dat je een waardeloos antwoord gaf aan brenda.

Mischien zou je een verwijzing kunnen geven naar 1 van die tientallen keren waar je het over hebt, misschien heeft ze, en misschien ik ook, daar wat aan.
Moraliteit ∝ Vrijheid
brenda1986
Antonaki
Antonaki

ma 10 nov 2014, 18:06

Dankje snap het maar de een heeft ander denk niveau dan de ander maarja geeft niet, ik kan wel wat opzoeken op internet over die dingen die ik hier lees in de post,en die post van bl@de was voor mij idd iets te hoog gegrepen. Misschien als ik wat verder google dat het dan duidelijker word.
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 10 nov 2014, 18:58

veel dingen die blade schrijft lijken vaak hoog gegrepen, maar zijn eigenlijk een vertaling van iets wat natuurlijk is, zeker bij vrouwen.

het is eigenlijk een vertaling van de gevoelswereld in plaatjes, symbolen en woorden. vrouwen hebben vaak aan een half woord genoeg. wanneer je dat idee van aan een half woord genoeg hebben vergroot, kom je uit op de black flame, gaves, etc.

vandaar dat ik ook reiki noemde en mediteren. die dingen brengen je dichter bij je gevoelswereld en zeker met reiki heb je gelijk een soort deurtje/link naar die wereld. en dan maakt t niet uit hoe je t noemt of ervaart.

sommige mensen zien dingen, anderen voelen dingen en bij weer anderen lijkt t er of er niets gebeurd maar loopt t leven opeens wat lekkerder.

veel sprookjes en bv griekse mythes over goden hebben ook de symboliek waar blade t over heeft. het zijn een soort van archetypes die in ieder mens liggen opgeslagen.
net zoiets als totem dieren, favoriete kleuren en hun betekenissen, bloemen waar je van houdt, sterrenbeelden etc.

misschien hou je wel heel erg van konijnen dan zou je bv eens kunnen kijken wat een konijn als totem dier voor betekenis heeft. of je hebt bv iets gedroomd en zoekt eens op droom symbolen. op die manier kun je meer vanuit jezelf dan vanuit tekstboeken van anderen kijken naar wat de black flame voor jou betekend.

liefs,
lou

ps: kom ook eens kletsen in chat
Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, BL@DE, FreeElectron, NoMore
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 10 nov 2014, 19:12

brenda1986 schreef:Dankje snap het maar de een heeft ander denk niveau dan de ander maarja geeft niet, ik kan wel wat opzoeken op internet over die dingen die ik hier lees in de post,en die post van bl@de was voor mij idd iets te hoog gegrepen. Misschien als ik wat verder google dat het dan duidelijker word.
ik doelde op zn eerste post, overigens vond ik die 2e ook niets zeggend, misschien dat manley p hall die hij aanbeveeld wat zinnigs heeft te zeggen, maar je zegt dat je engels niet zo best is.
Moraliteit ∝ Vrijheid
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: BL@DE
Plaats reactie

Terug naar “Gnostiek / Religie”