Heilige tekstjes...

Hier tref je alle topics aan die te maken hebben met gnostiek en religieuze aangelegenheden.
baphomet
Administrator
Administrator

wo 27 okt 2010, 23:17

Vanochtend ontving ik een PB van Dingo met een verzoek. Namelijk of ik met deze link mogelijk wat wilde doen. Ik besloot zojuist eens even dieper in de materie te duiken en kwam al vrij snel tot de conclusie dat Dingo hier een fantastische website gevonden heeft. Een online digitaal archief met zo'n beetje ALLE heilige geschriften die je maar kunt bedenken. Kortom en alles bij elkander dus een mooie aanvulling op het rijtje bookmarks, maar ook leuk voor het opzoeken van je dagelijks te gebruiken quote of om gewoon wat wijsheid op te doen.
Zullen deze boeken over Atum-Re er ook tussen staan?

Ja dus...

Dingo NOGMAALS bedankt dus! En de comments onder dit artikel, lijken me dan ook bij uitstek, de ideale plek om er over door te discussiëren...
1119 AD
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 27 okt 2010, 23:39

Toffe link inderdaad. Dank daar voor. Heel geschikt voor research en als naslagwerk te gebruiken.

Maar "sacret" in de ware zin van het woord is het geenszins. ;-) Maar dat geeft niet een mooie verzameling boeken.
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 27 okt 2010, 23:47

Thanx Dingo !

Man, ik kom tijd tekort :-|
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
ddww

do 28 okt 2010, 00:18

Bedankt Dingo! No secrets anymore!
Æon
Senior QFF-er
Senior QFF-er

do 28 okt 2010, 00:31

Goeie site.. afgelopen week in het book of dead gedoken en momenteel ben ik The Egyptian Heaven and Hell van E. Wallis Budge aan het doorspitten..
http://www.sacred-texts.com/egy/ehh.htm
Dromen
Administrator
Administrator

do 28 okt 2010, 00:53

Thanks Dingo, nice topic. Ik kende m al, maar dat maakt de informatie d'r niet minder op.

Google is trouwens de dode zeerollen aan het archiveren en vertalen. Ben ik wel benieuwd na ;-)

Mocht je trouwens zelf een 'start' willen beginnen in 'sacret text', dan is er nog een enorm goed boek, in Nederlands vertaald: De Nag Hammadi geschriften.

Moet m nog lezen, maar dankzij dit boek zou de hele Christelijke geschiedenis herschreven moeten worden. Leuk trouwens ook die schrijver met de link naar de Rozenkruisers Ook lekker dichtbij de Gnostiek trouwens.

En dan natuurlijk het ALLER ALLER ALLER eerste 'geschrift' / verhaal: Het Gilgamesj epos. Moet ik óók nog eens induiken!
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

do 28 okt 2010, 01:00

Ach, je hoeft het helemaal niet zo ver te zoeken.
De kennis die je zoekt ligt recht voor je neus.

Gewoon oogjes openen.
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

do 28 okt 2010, 02:57

zeer graag gedaan
ik tracht mijn steentje bij te dragen aan dit toppie forum ;-)
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

do 28 okt 2010, 05:20

Mocht je trouwens zelf een 'start' willen beginnen in 'sacret text', dan is er nog een enorm goed boek, in Nederlands vertaald: De Nag Hammadi geschriften.
Niet enorm goed. Amper middelmatig te noemen daar de vertaling veel aan "kennis" verloren laat gaan. De Engelse versie is veel beter geschikt. De Nederlandse vertaling slaat de plank mis.

NWO
blackbox
Administrator
Administrator

do 28 okt 2010, 05:27

[quote name="Permuter 0."]Ach, je hoeft het helemaal niet zo ver te zoeken.
De kennis die je zoekt ligt recht voor je neus.

Gewoon oogjes openen.[/quote]

of bijstellen???...
illuminati of my own reality
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

do 28 okt 2010, 06:04

Bedankt!Dingo weer wat voor bij me digitale biblotheek....(nu ik deze link heb gekregen)

Heb ze allemaal maar gedll... :stikkie:
Dromen
Administrator
Administrator

do 28 okt 2010, 16:51

Niet enorm goed. Amper middelmatig te noemen daar de vertaling veel aan "kennis" verloren laat gaan. De Engelse versie is veel beter geschikt. De Nederlandse vertaling slaat de plank mis.

NWO
Dat is iets wat ik nou wou horen. Lol.

Heb toch redelijk goed research gedaan en vertalling van dit boek zou erg goed zijn. Vooral omdat de schrijver, Jacob Slavenburg / Willem Glaudemans het rechtstreeks vanuit de orginele bron hebben vertaald. Dus niet vanuit het Engels naar NL.

Ook Gilles Quispel, NL hoogleraar, was betrokken bij het vrijgeven van deze geschriften.
combi
Administrator
Administrator

ma 26 sep 2011, 21:36

Na tweeduizend jaar de Dode Zee-rollen eindelijk online
26 september 2011, 14:17
door Hans Klis
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/26/na- ... urce=email

Het heeft tweeduizend jaar geduurd, maar nu staan de Dode Zee-rollen eindelijk online. In samenwerking met Google zijn de eerste vijf van negenhonderd documenten gedigitaliseerd terug te zien op de website van het nationale museum van Israël.

De Dode Zee-rollen verhalen over het leven van de joden en de eerste christenen tijdens het leven van Jezus. De eerste rollen werden in 1947 bij toeval gevonden in een grot in Qumran, Jordanië. De vinder was een jonge bedoeïenherder die een schaap wilde vangen.

De rollen werden tussen 1947 en 1967 aangekocht door Israëlische onderzoekers. In 2008 maakte de Israel Antiquities Authority bekend dat de rollen gedigitaliseerd zouden worden om ze beschikbaar te maken aan een groter publiek. Google werkt eveneens samen met Israël om de eerste overzichtelijke en doorzoekbare collectie te maken van de rollen, meldt persbureau AP.
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 26 sep 2011, 23:07

Ik heb het deels gelezen en it aint got shit on Nag-Hammadi.
Dromen
Administrator
Administrator

di 30 okt 2012, 21:54

Dode zee rollen, er schijnen ook astrologische kaarten gevonden te zijn, weet iemand hier toevallig meer over?!
Plaats reactie

Terug naar “Gnostiek / Religie”