Mijn persoonlijke kijk op new age.

Hier tref je alle topics aan die te maken hebben met gnostiek en religieuze aangelegenheden.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 24 aug 2010, 01:51

Het volgende artikel reflecteert mijn persoonlijke mening en is niet de mening van Quo Fata Farunt als zodanig. Ik plaats dit artikel, omdat ik al tijden met dit in mijn hoofd zit en ik wil de lezers graag attent maken op datgene wat in mijn ogen wel eens wordt vergeten als we het over new age hebben. Misschien mist de lezer hier en daar wat details in dit schrijven maar men moet begrijpen dat ik niet zomaar alles kan zeggen: "I might say more than others like me but i will never say what is not to be said."ASCENTIE OF "OPSTIJGING NAAR EEN HOGERE DIMENSIE" : Één van de vlaggenschepen van de heden ten daagse new age beweging. It´s NOT gonna happen. We horen allemaal de verhalen dat door middel van een `Galactische samenstand`van planeten en de positie in ons melkwegstelsel dat onze Aarde en haar bewoners op een zekere datum naar een andere dimensie wordt `getild'. Wat betekent dat eigenlijk? Dat betekent dat (ALS dat zou plaats vinden) dat de huidige natuurkundige wetten (bekend en onbekend) die nu alomtegenwoordig zijn niet meer gelden. Vanuit occult perspectief is dit volstrekt absurd. Ascentie zoals dat word uitgelegd door de aanhangers hiervan houd in dat de frequentie (trilling) van atomen gaat toenemen en zo krijgen wij als mens een heel nieuw scala aan mogelijkheden tot onze beschikking. ESP wordt gemeengoed, alles draait om "liefde" en éénheid en we kunnen over grote afstanden communiceren met beschavingen miljoenen lichtjaren van ons verwijderd. Beste mensen, als de trilling van atomen (materie) TOE neemt dan valt het hele zootje uit elkaar. Neem als voorbeeld een opera zangeres die een glas laat knappen. Precies hetzelfde principe. Of neem als voorbeeld 1 van de nieuwste non lethal weapons die door middel van geluid een groep uit elkaar drijft, omdat de toehoorders (hoewel ze GEEN geluid horen) zich ongemakkelijk en ziek gaan voelen. De 2 voorbeelden die ik net geef zijn praktijk voorbeelden van het ascentie-principe. Da's 1.HET ASHTAR COMMAND OF EQUIVALENT ER VAN : Over channelen ga ik het hier niet hebben. We horen ook de verhalen dat er een vloot van sterrenschepen aan het wachten is om te landen om ons te redden van whatever puinhoop we er van maken. Wat de new age believers (voor het gemak) vergeten is het feit dat welke beschaving, WAAR dan ook in het universum, gebonden is aan dezelfde wetten als wij. Als wij een miljard kilometers moeten reizen moeten zij dat ook. Door hetzelfde universum met dezelfde wetten en met dezelfde materialen. Think about that! Dan wijdt ik een klein beetje uit over interdimensionale reizen. Zonder er te veel over te vertellen weet ik dat het mogelijk is om binnen de zichtbare cosmos te reizen tussen en door plaatsen waar de materie net even anders is dan op andere plaatsen. Echter, als er iets van "elders" naar hier komt treedt er iets vreemds op. Degene die onderweg is(onze Aliens) en de eindbestemming bereikt  zijn zich volledig bewust van hun einddoel. Ze weten dat ze er zijn. Echter, hun BEELD van waar ze zijn komt NIET overeen met hun waarnemingen die eerder gedaan werden voordat ze besloten hier te komen. De "ontvangende" dimensie (wij in dit geval) kunnen wat er er ook komt NIET waarnemen! Als de lezer wil weten hoe dit precies in elkaar steekt dan dient die zich te verdiepen in de "speciale relativiteitstheorie" van Einstein.It's not for me to say. Think HARD!HET VENIJN VAN DIT ALLES  :In mijn bijna 25 jaar ervaring met allerlei aspecten van de verborgen wereld ben ik al heel wat mensen uit deze beweging tegen gekomen. Wat mij iedere keer opvalt is de starre en onverzettelijke wijze waarop deze lieden hun boodschap verkondigen. Er zijn zeer strenge, elitaire regels die in acht genomen dienen te worden "anders mag je niet mee". Egoïsme en sekte vorming pur sang. Witlicht principes in een extreme vorm door gevoerd. A potential modern day Jonestown. Spirituality gone very, VERY bad. Er is geen ruimte voor persoonlijke interpretatie. Either you're with us or you're against us. Velen vragen mij wel eens waar deze nieuwe richting vandaan komt en dan val ik altijd weer terug op 1 van de absolute waarheden die Anton La Vey ooit stelde: "As environments change NO human ideal stands sure." (daar omstandigheden continue veranderen is geen enkel menselijk standpunt/zienswijze absoluut) Religies en levens filosofieën veranderen evenredig met de huidige tijd en levenswijze van mensen. Vragen staat vrijBest of will  to all!nextworldorder, august 23rd, 2010.  
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

di 24 aug 2010, 03:30

٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♪ ┏(°.°)┛ ┗(°.°)┓ ♪٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 24 aug 2010, 03:47

@FR

In combinatie met wat ik net postte en wat er nog in mijn hoofd zit, word ik door je reactie stil,......en nerveus.....

Heel heel, HEEL hartelijk bedankt voor deze video reactie..

nwo
bordering limits @ the moment.
baphomet
Administrator
Administrator

di 24 aug 2010, 03:52

die video is hard idd! steenend hard, laten we gelijk een nieuw begrip lanceren Steinrend hard ;-)
1119 AD
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 24 aug 2010, 03:56

Sure......maar FR raakte ff iets binnen in me zonder dat ie er erg in had.....

Bapho, de laatste dagen (week)........*zucht*......i wish, i wish, i wish...

I can't but i want to......but i fuckin'n CANNOT!

Begrijp je?
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

di 24 aug 2010, 04:14

kijk zo voel ik me dus al jaaaaren...
tandenknarsend van binnen over al die shit in de wereld...maar ik speel de ninja card...
silent but deadly...integrate, imitate, strike @ perfect moment...still w8in for that perfect moment though...^^

ik heb zelf nooit echt veel met het occulte gehad...ben er ook niet echt in aanraking mee gekomen...en weet er dus ook heel weinig van...dus mss begrijp ik je post helemaal verkeerd...maar goed ^^ lemme know :)

ja dit popte echt in me mind nadat ik je post las...echt weird ^^ the pleasure was all mine
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 24 aug 2010, 04:44

FR, het is niet zozeer het occulte in dit geval.....maar ligt meer in het verlengde van mensen (invloedrijke) die ik ooit heb ontmoet en de dingen die ik hoorde. Weet je gast,......kennis is 1 ding maar soms zou je willen dat je bepaalde dingen niet wist. Op de 1 of andere manier (heeft te maken met mij persoonlijk) is er altijd wel weer iemand die me tijdens een treffen (by chanche mostly) dingen influistert en dan besluit met woorden als; "Maar ik zou het op prijs stellen dat je dat voor je hield."
Dat, plus vele andere factoren brengt me soms in een positie dat het gewoonweg link wordt om me muil open te trekken....

weet je, ik heb niet gevraagd om deze shit, I was born into this mess. Soms zou ik willen dat ik een hersenloze robot was, mee draaiend in de molen van middelmatigheid, ZONDER alle dingen die ik weet. Juist door mijn "occulte" achtergrond wek ik het vertouwen van mensen "in the know". En dan komen ze met verhalen die ik helemaal niet WIL horen en op die manier ongewild een (zwijgzame) partij wordt......

Op Nibbie kon ik veel minder kwijt dan hier en (we kennen elkaar niet persoonlijk) door in contact te komen (WEER bij "toeval") met Baphomet heb ik iets meer vrijheid......(for reasons yet unknown to me). Maar ik moet me contunue indekken vandaar ook mijn introductie op de 'over" pagina. (index.php?option=com_content&view=artic ... &Itemid=93) That's NO joke!

Daarom heb ik ook altijd met veel waardering jouw stukken gelezen en word ik warm van binnen als ik bemerk dat er nog steeds oprechte strijdbaarheid is onder sommigen. Ik vraag je dan ook nadrukkelijk om daar mee door te gaan, aanpassend al naar gelang de tijd verstrijkt en verandert....... En soms voel ik me echt helemaal machteloos als ik 3x achter elkaar hetzelfde roep en niemand een reactie geeft, omdat niemand het KAN! En degene die dat wel kunnen houden zich stil. En daar hebben ze goede redenen voor en ik neem ze dan ook helemaal NIETS kwalijk.......

.....It's certainly NOT too late and time is NOT running out,i it's just getting more and more difficult........we need to change wat we WANT!

Just trying to make a difference that's all...without getting hurt! Again, that's no joke!
(daarom ga ik af en toe ff in het Engels da's niet om "stoer" of interessant te doen, ik "ben niet alleen" om zo te zeggen!)

Keep up the good work!
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 24 aug 2010, 05:11

Dat wou ik maar ff kwijt. 8)

Goede n8
baphomet
Administrator
Administrator

di 24 aug 2010, 05:16

Ja ik snap je! Heb geduld!
1119 AD
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 24 aug 2010, 05:20

Geduld heb ik (geleerd). ;-)
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

di 24 aug 2010, 05:50

bloody beautiful dude...

ja ik begrijp denk ik wat je bedoelt, zo voel ik me ook een beetje...maar niet op dezelfde level...vb 9/11 was voor mij een eye-opener...voor jou waarschijnlijk het zoveelste wat je aan zag komen...snap je wat ik bedoel ? ik ben nog niet 'zo ver/diep' als jij...

en denk dus ook dat het enige is wat 'jullie' (people in the know) nog kan beschermen is als alles boven water komt...en voor heel de wereld zichtbaar zou zijn...ok het zal ff schrikken zijn voor 85%
maar dan is het wel gelijk klaar...dan is eindelijk dit tragisch doch nodige hoofdstuk der mensheid af... en kunnen we weer verder...met als prioriteit het herstellen van de aarde bv ? fixin the spaceship and all ^^
Dromen
Administrator
Administrator

di 24 aug 2010, 13:35

Het stukje over 'ascentie' is echt geweldig onderbouwt! Een hele interessante gedachte!

Sja, met het laatste stukje doel je op de broederschappen?! Wel, ik kan me het wel voorstellen. Ik weet natuurlijk niet in welke mate jij 'verlicht' bent maar wat ik er van weet is dat het 'niet zomaar iets is'. Tegenwoordig heb je, zoals jij ook al aanhaalt, het 'channelen'. Ik geloofde er niet in, maar ik geloofde helemaal niet in spiritueel 'iets'. Tot dat ik dus Occulte / Gnostische werken ging lezen. Sterker nog, een van de redenen dat die info over 'verlichting' niet op straat ligt is omdat veel mensen niet in harmonie met zichzelf zijn. De Rozenkruizers zeggen zelfs onderstaand:
De Orde verwerpt alle occultisme, spiritisme, channelings en andere handelingen vanuit zgn. paragnostische uitgangspunten. Handelingen als reiki, mediumschap en magnetisme bestempelt zij op basis van gnostieke en geesteswetenschappelijke gronden als blokkerend voor geestelijke ontwaking. De Orde doet dus niet aan dit soort activiteiten mee en moedigt ze ook niet aan.

Als ik bijv. op het forum van Niburu zit dan kan ik alleen maar die 'geheime broederschappen' beamen. En dan doel ik ff niet op die Steiner-aanhang, maar er zijn zoveel mensen die niet overweg kunnen met bepaalde dingen.

Jung keurde trouwens ook het mediteren af (niet het 'oppervlakkige'). Hij zei dat dit zelf een gevaar was voor de mens. Ik neem aan dat hij dan vooral bedoelde dat 'onverlichte' mensen (mensen die dus geen kennis van het totale plaatje hebben) uit moesten kijken hiermee.

Maargoed, mijn info is gebasseerd op de informatie die ik lees, mijn kennis. Want ik ben zelf geen ingewijde o.i.d., dus het exacte punt waar het om gaat, de verlichting zelf (of hoe je het wilt noemen) ik heb er geen (?) ervaring mee in dit opzicht.
Religies en levens filosofieën veranderen evenredig met de huidige tijd en levenswijze van mensen.
'Maar de gnosis is van allen tijden, want deze zit in 's mens zijn Hart!' ;)
Dromen
Administrator
Administrator

di 24 aug 2010, 14:02

Ohw, en we kunnen natuurlijk nog een heel topic maken over de New Age-geldklopperij-maatjes.

New Age = Club van Rome. 'Ohw, daar is die pipo van de klimaathoax ook lid van!' Juist, Al Gore ja. Maar ook Carl Calleman en Drunvalo Melchizedek (maya kalender). Deze 2 heren houden er wel een héle vreemde theorie op na! Vooral een kwestie: niet teveel nadenken en moeilijke vragen stellen! Want het is gewoon zoals Calleman en Melchi-nogwat zeggen. Om 11 topics de hele thoerie COMPLEET op vrijwel alle fronten te niet te verklaren, lees: www.achtergeslotendeuren.punt.nl Wel zware kost.

En dan nog het voorbeeld uit eigen ervaring dat ik noem: Ik heb ooit het boek van Drunvalo gekocht:
http://www.bol.com/nl/p/nederlandse-boe ... index.html

22 Euro voor betaald. En het gaat nergens over. Meneer heeft via channeling contact gehad met Thoth - maar dat kan nu niet meer want hij is nu echt weg!

Ik zou hier een topic over kunnen plaatsen en overal op in kunnen gaan, maar het is eigenlijk gewoon 1 van de zovele new-age boeken. Het is leuk voor op de boekenblank voor een niet-wetende, iemand met weinig kennis, maar het hele punt is: Het geeft géén antwoorden. Je komt er niet verder mee.

Nogmaals: voor iemand die totaal niet bekend met dit soort dingen is, is het erg interessant. Maar na een tijdje verwaterd het, omdat het allemaal te on-werkelijk is. En dat is het ook. Maar als je dan bijv. de posts van Dodeca leest (over de Flower of life). Jaaaa, kijk! Dán wordt het interessant. En dat is met zoveel New-Age boeken zo. Leuk, het bevat een 'kern' van waarheid, maar verder is het bullshit.

EN NU GA IK OM KOFFIE ;)
FilanysZ

di 24 aug 2010, 17:17

Everybody choosing their side,
but i stay in the middle.
For the one that stays in the centre,
becomes the norm.
of the Storm ohh yeah!!!

Nou ogen dicht en beide benen op de grond en doe maar net of je een boom bent!

Die lui met die hoge trillingen ze zuigen nog die hele "bron" leeg!!! :D ROFL :dans:

(@Bapho De site is al goud slim mien jong!)
nova
Super QFF-er
Super QFF-er

di 24 aug 2010, 18:30

Wat mij opvalt is dat menigen niet eens weten wat verlicht zijn inhoud..

Misschien is handig om daar een keer concrete uitleg bij te geven..als er al zoiets bestaat en als het uberhaubt wel valt uit te leggen.

Zover ik weet is het iets persoonlijks..er zullen vast ook verschillende graden van zijn..bijv. als je lang over iets nadenkt en je krijgt een eureka moment is de zaak 'verlicht' maar ook als je met iets 'zwaars'zat om het zo maar te zeggen en door iets, inzicht of de waarheid bijv. opgelucht bent dan is dat ook verlichtend, verlicht zijn van iets.

Voor mij persoonlijk.. ik kan wel een heel ander beeld hebben van verlichting dan een ander. Als ik voor mezelf spreek bestaat het uit meerdere dingen, opluchting, weten, in harmonie, en nog wel meer dingen waar eigenlijk geen woorden voor zijn.

(excuses beetje oftopic allemaal misschien)

Zoveel mensen praten erover, maar wat betekend het nou eigenlijk. Het ligt vaak nogal persoonlijk als je het mij vraagt..maar ik hoor andere hun mening erover :lol:

Edit:
In de new age 'wereld' wordt er ook vaak over gesproken maar ik vraag me af om menigen er echt iets vanaf weten of weten wat het nou eigenlijk voor henzelf inhoud. Het is meer van horen zeggen heb ik het idee en dan praten zij elkaar maar gewoon allemaal na.

Ben het trouwens eens met dat gedoe over reiki mediums en al het soortgelijke (post van dromen)Veel van hen willen het graag en geloven dat ze iets zijn wat ze eigenlijk helemaal niet zijn en 'het' dus ook niet zullen bereiken omdat ze 'het'zich al wanen. Dat is tevens denk ik de grootste fout van die hele beweging. I think most of them are..lost in space/lost in translation

Zo dat was het wel voor nu :lol:

nova.
Plaats reactie

Terug naar “Gnostiek / Religie”