Hoe ontstaat de Flower of Life?

Alle topics over symboliek, symbolen, getallen, letters, Wortel 2 en dergelijke zaken tref je hier aan.
Dromen
Administrator
Administrator

di 16 nov 2010, 03:41

[quote name="Yggdrasil"]
Sinds het "Mysterie van Golgotha" is in ieder geval de Christuskracht weer op de aarde. Dit verklaart het patriarchaat. Momenteel zal de "mens van goede wil" de strijd aan moeten met de ahrimanische tegenkrachten om de Goddelijke Wijsheid weer terug op aarde te brengen. Wanneer dat het geval is, zullen het mannelijke en vrouwelijke weer evenredig vertegenwoordigd zijn.[/quote]

Hier was ik gister en vandaag even naar opzoek gegaan. Wel zware materie hoor, zie hier een erg interessant hoofdstuk:
http://books.google.nl/books?id=FPEVvEC ... ha&f=false
Har-o-bed
QFF Gold Member
QFF Gold Member

di 16 nov 2010, 05:08

De prijs dat je in een "ship of fools" zit met mensen die onwetend zijn van hun ware bestemming. Deze prijs betaal ik echter graag.
Misschien vat ik hem verkeerd op hoor, excuses dan en misschien gebruik ik niet helemaal de juiste woorden. Maar ik ken bijvoorbeeld iemand die zich van al zijn kennis heeft moeten ontdoen om te kunnen doen wat hij nu doet namelijk het helpen van heel veel mensen.

Het is toch geen vereiste in het leven om
kennis op te doen? Er zijn ook genoeg mensen die in hun kracht staan, het leven nemen zoals het komt en er het beste uithalen voor hunzelf en hun omgeving zonder kennis van het occulte. "Verlicht zijn" whatever that may be begint toch bij het aardse lijkt mij?

Het krampachtig verwerven van kennis lijkt mij ook niet heel gezond eerlijk gezegd.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 16 nov 2010, 05:13

Het krampachtig verwerven van kennis lijkt mij ook niet heel gezond eerlijk gezegd.
:dans:
Har-o-bed
QFF Gold Member
QFF Gold Member

di 16 nov 2010, 05:20

Ja go with your own flow toch....
:-*
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 16 nov 2010, 05:24

[quote name="Har-o-bed"]Ja go with your own flow toch....
:-*[/quote]

Wat mij betreft wel, maar ieder zijn/haar ding, eh?........zeggen ze.

:-*
Yggdrasil
Senior QFF-er
Senior QFF-er

di 16 nov 2010, 05:33

@ Har-o-bed:

Ik bedoelde zeker niet dat wat jij uit mijn post hebt gehaald. Ik wil zeker niet stellen dat iedereen zich moet verdiepen in esoterische kennis en al helemaal niet op een krampachtige manier. Het is gewoon mijn persoonlijke weg dat ik tot dit soort inzichten ben gekomen.

Het enige dat mensen zouden moeten weten is dat de volgende uitspraak waar is:

Jezus zei: ‘Staat er in uw wet niet geschreven: “Ik heb gezegd: ‘U bent goden’”? (Johannes 10, vers 34)

Met "waar" bedoel ik niet "waar" in wetenschappelijke zin, maar "waar" in de geestelijke zin.

Ieder mens heeft een goddelijke kern in zich. Alleen niet iedereen is even ver in het verlichtingsproces dat leidt tot het ontvlammen van de goddelijke vonk. Wanneer deze vonk is ontvlamd, besef je dat er meer is dan het materiële en dat het ware geluk daar niet te vinden is. Dit inzicht maakt dat ik mij soms onthecht voel in relatie tot mijn familie en sommige van mijn vrienden.

Juist in deze tijd kan iedereen zijn eigen inwijdingsweg afleggen. Dit is de verdienste van Christus. In esoterische zin is de vervloeking van de vijgenboom te zien als het tot een einde brengen van de oude inwijdingsmysterieën. Immers, tot die tijd kwam iemand vaak tot verlichting door onder een vijgenboom te gaan zitten, zoals Boeddha of Natanaël (Johannes 1, vers 48).

13 Hij zag in de verte een vijgenboom die in blad stond en ging erheen in de hoop iets eetbaars te vinden, maar toen hij bij de boom gekomen was, vond hij geen vruchten; het was namelijk nog niet de tijd voor vijgen. 14 Hij zei tegen de boom: ‘Nooit ofte nimmer zal er nog iemand vruchten van jou eten!’ (Marcus 11, vers 13-14)

Door de komst van Christus is het leven van alledag de inwijdingsweg geworden. Voor het begaan van deze weg is geen diepgaande kennis nodig. Het overkomt mensen dan ook spontaan. Je moet alleen van goede wil zijn.

Excuses dat mijn post je op het verkeerde been heeft gezet.
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

di 16 nov 2010, 05:39

[quote name="Har-o-bed"]
Maar ik ken bijvoorbeeld iemand die zich van al zijn kennis heeft moeten ontdoen om te kunnen doen wat hij nu doet namelijk het helpen van heel veel mensen.
[/quote]

Hoe kan iemand zich van kennis ontdoen? Je kan toch hoogstens meegaan met de zienswijze van iemand anders maar daarmee veranderen je eigen innerlijke waarheden toch niet.

[quote name="Har-o-bed"]
Het is toch geen vereiste in het leven om
kennis op te doen?
[/quote]

Mee eens, ieder zijn of haar ding uiteraard.

[quote name="Har-o-bed"]
Er zijn ook genoeg mensen die in hun kracht staan, het leven nemen zoals het komt en er het beste uithalen voor hunzelf en hun omgeving zonder kennis van het occulte. "Verlicht zijn" whatever that may be begint toch bij het aardse lijkt mij?
[/quote]

ignorance is bliss

[quote name="Har-o-bed"]
Het krampachtig verwerven van kennis lijkt mij ook niet heel gezond eerlijk gezegd.[/quote]

Dat lijkt me inderdaad niet goed. Maar uiteraard zit er een verschil in data-verzamelen omwille van het data-verzamelen. En data achterhalen omdat je voelt dat het houdige "model" niet klopt.
nosce te ipsum
Har-o-bed
QFF Gold Member
QFF Gold Member

di 16 nov 2010, 05:55

@Yggdrasil
Bedankt voor je antwoord!
Ja ik denk dat veel mensen zich wel onbewust bewust zijn dat er meer is dan het materiele en dat daar geluk niet te vinden is maar dat de alledaagse beslommeringen en allerhande trauma`s een dusdanige blokkade vormen dat ze zich daar niet zo goed uit kunnen worstelen en het materiele fungeert als een soort dope, maar denk dat het krampachtig vergaren van kennis dat ook kan zijn.
Har-o-bed zei:
Er zijn ook genoeg mensen die in hun kracht staan, het leven nemen zoals het komt en er het beste uithalen voor hunzelf en hun omgeving zonder kennis van het occulte. "Verlicht zijn" whatever that may be begint toch bij het aardse lijkt mij?

ignorance is bliss
Licht eens toe?
Hoe kan iemand zich van kennis ontdoen? Je kan toch hoogstens meegaan met de zienswijze van iemand anders maar daarmee veranderen je eigen innerlijke waarheden toch niet.
Ik interperteer kennis eigenlijk niet hetzelfde als innerlijke waarheden in deze.
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

di 16 nov 2010, 06:24

Licht eens toe?
Als je geen weet hebt van bepaalde zaken kunnen deze je niet raken. Iedere vraag die je beantwoord werpt minstens 2 nieuwe vragen op, waardoor je ondanks dat je mischien dichter bij een waarheid komt (whatever that may be) je soms het gevoel hebt alleen maar verder weg te drijven. Sometimes life ain't so simple anymore.
Ik interperteer kennis eigenlijk niet hetzelfde als innerlijke waarheden in deze.
Is het niet zo dat iemand zijn 'innerlijke' waarheden vormt aan de hand van de voor deze persoon beschikbare kennis?
nosce te ipsum
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

di 16 nov 2010, 07:07

Als je geen weet hebt van bepaalde zaken kunnen deze je niet raken. Iedere vraag die je beantwoord werpt minstens 2 nieuwe vragen op, waardoor je ondanks dat je mischien dichter bij een waarheid komt (whatever that may be) je soms het gevoel hebt alleen maar verder weg te drijven. Sometimes life ain't so simple anymore.
Amen brother.
Is het niet zo dat iemand zijn 'innerlijke' waarheden vormt aan de hand van de voor deze persoon beschikbare kennis?
Daar begint het mee.
En sommigen verkiezen onwetend te blijven.
Alleen vraag ik me wel eens af of dat bewuste keuzes zijn......sommigen zijn er gewoon niet klaar voor en voelen dat aan.
Dromen
Administrator
Administrator

di 16 nov 2010, 15:36

Licht eens toe?
Applaus! That's the reason waarom ik in 'rl' niet met mensen in discussie ga omtrent het geloof o.i.d. Dat is waarom ik met mijn ouders, vrienden, familie niet vertel over mijn interesse knowhow over het occulte / filosofie / vrijmetselarij / rozenkruisers.

The don't get it. Elke vraag ik die ik beandwoord werpen 2 nieuwe vragen op.
Har-o-bed
QFF Gold Member
QFF Gold Member

di 16 nov 2010, 15:48

Sorry ik blijf erbij dat je dat niet perse hoeft te bereiken door het lezen van occulte boekjes. Voor sommige is het ervaren genoeg.

Amen en applaus is omdat jullie jezelf herkennen in zijn woorden.

Ik denk sowiezo dat als je begint te zweven en je moeite hebt je te verbinden met de mensen om je heen je sowiezo een paar stappen over hebt geslagen. Maar that`s my opinion.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 16 nov 2010, 16:04

[quote name="Har-o-bed"]Sorry ik blijf erbij dat je dat niet perse hoeft te bereiken door het lezen van occulte boekjes. Voor sommige is het ervaren genoeg.

Amen en applaus is omdat jullie jezelf herkennen in zijn woorden.

Ik denk sowiezo dat als je begint te zweven en je moeite hebt je te verbinden met de mensen om je heen je sowiezo een paar stappen over hebt geslagen. Maar that`s my opinion.[/quote]

(heel vet uitroepteken!)

Ik deel je mening, harobed!
Yggdrasil
Senior QFF-er
Senior QFF-er

di 16 nov 2010, 16:38

[quote name="Har-o-bed"][...] Voor sommige is het ervaren genoeg. [...][/quote]

Zonder de levende ervaring zijn het inderdaad allemaal slechts woorden.
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

di 16 nov 2010, 16:44

[quote name="Har-o-bed"]Sorry ik blijf erbij dat je dat niet perse hoeft te bereiken door het lezen van occulte boekjes. Voor sommige is het ervaren genoeg.[/quote]
fair enough ;-)

[quote name="Har-o-bed"]
Ik denk sowiezo dat als je begint te zweven en je moeite hebt je te verbinden met de mensen om je heen je sowiezo een paar stappen over hebt geslagen. Maar that`s my opinion.[/quote]
Zweven is een groot woord, was meer als beeldspraak bedoeld.
Kan je (en evt ook NWO) dan uitleggen hoe je omgaat met mensen die je erg nabij staan maar andere dingen "weten" dan dat jij doet.
Heb persoonlijk geen moeite met het binden met mensen. Je geniet immers allemaal van dezelfde dingen om je heen alleen met een andere zienswijze. Maar zodra je in gesprek raakt over het diepere hoe, wat, waarom, Kijken ze al snel of ze water zien branden. Op sommige punten vind ik dat oprecht moeilijk.
nosce te ipsum
Plaats reactie

Terug naar “Symbolen / Getallen / Symboliek / Etymology”