Wortel 2 transformatie aka Rothschild

Alle topics over symboliek, symbolen, getallen, letters, Wortel 2 en dergelijke zaken tref je hier aan.
dodeca
Super QFF-er
Super QFF-er

do 10 jan 2013, 02:23

yeah voor de gehate job stap je eruit en via lucifer kom je er weerin...
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
#F#
Super QFF-er
Super QFF-er

do 10 jan 2013, 02:31

en het nonchalante elastiekje lijkt dan weer verdacht veel op een van die vervormde roodwitblauwmagneetjes van hierboven...

en de volgorde:

driehoek (met gat!) (boek gaat open)
vijfhoek (dodeca 12) (lucifer rook vuur stoom!)
zeshoek (gehate Job..plasma cactus!..dome..fiberblabla)
cirkel (is rond) (water)

pff zou ik nu kunnen slapen? ;)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, dodeca
#F#
Super QFF-er
Super QFF-er

do 10 jan 2013, 04:41

Praise my damn insomnia...

Het gesloten boek der natuur en dieren wordt gesloten gehouden door de driekoek/piramyde met gat,
Het geopende boek bevindt zich aan de rand van het speelveld en vormt een 3hoek die met het canvas/vel papier /vierkant (2D) snijdt...
Het gehele tafereel vind weer plaats op de tafel/rechthoek/kwadrant/kwadraat (3D)
waarbinnen de cyclus de verschillende dimensies doorloopt (fractal!)

Opmerkelijk is ook de gesloten fles... Het glas (leeg, doorzichtig/gesluierd)
Cirkels, drank/vloeistof/water en dit dan weer naast het gesloten boek -> dubbele symboliek= kwadraat ->squaring the cirkel..

Ik beschrijf alleen maar wat ik zie..
Maar jeetje, dat je dat allemaal in 1 prent kan stoppen.. En dan ook nog zo mooi getekend...

Ik stel voor om Dhr. M.C. Escher postuum erelid van QFF te maken ;)

Enneh waar staan de wortel 2, wortel 3 en wortel 5 nou precies in bovenstaande constateringen?
:blink:
dodeca
Super QFF-er
Super QFF-er

do 10 jan 2013, 12:53

In de dans van de reptieltjes.
baphomet
Administrator
Administrator

do 10 jan 2013, 15:24

[quote=""#F#" post=65290"]Praise my damn insomnia...

Het gesloten boek der natuur en dieren wordt gesloten gehouden door de driekoek/piramyde met gat,
Het geopende boek bevindt zich aan de rand van het speelveld en vormt een 3hoek die met het canvas/vel papier /vierkant (2D) snijdt...
Het gehele tafereel vind weer plaats op de tafel/rechthoek/kwadrant/kwadraat (3D)
waarbinnen de cyclus de verschillende dimensies doorloopt (fractal!)

Opmerkelijk is ook de gesloten fles... Het glas (leeg, doorzichtig/gesluierd)
Cirkels, drank/vloeistof/water en dit dan weer naast het gesloten boek -> dubbele symboliek= kwadraat ->squaring the cirkel..

Ik beschrijf alleen maar wat ik zie..
Maar jeetje, dat je dat allemaal in 1 prent kan stoppen.. En dan ook nog zo mooi getekend...

Ik stel voor om Dhr. M.C. Escher postuum erelid van QFF te maken ;)

Enneh waar staan de wortel 2, wortel 3 en wortel 5 nou precies in bovenstaande constateringen?
:blink:[/quote]

Ik ben al sinds dat ik klein ben erg onder de indruk van MCE z'n werk... Als kind kon ik uren turen naar de afbeeldingen in een van de moeken over MCE zijn werk die in de boekenkast bij ons thuis stond. Ook op school verdeed ik vele uren met schetsjes maken die gebaseerd waren op het werk van MCE dat mij zo beïnvloed had...

Er is nog geen MCE topic / artikel op QFF, dus die zal ik later vandaag eens gaan maken hier! Zo heeft MCE hier op QFF postuum alsnog een eervol plekje!

Komt voor de baQQer dus... Ik verwacht dat dat vanavond wel gaat lukken!
1119 AD
dodeca
Super QFF-er
Super QFF-er

do 10 jan 2013, 17:30

Onze rolstoelers hebben "iets" nieuws gevonden.

EU (electric universe) aanhangers noemen het gewoon een double layer: http://en.wikipedia.org/wiki/Double_layer_%28plasma%29

Hoe noemen onze rolstoelers het?

Astronomers have identified a new structure in the Milky Way: a long tendril of dust and gas that they are calling a "bone."

Reken maar dat ze het tot op het bot gaan uitzoeken!

First 'Bone' of the Milky Way Identified: http://www.sciencedaily.com/releases/20 ... 162235.htm

wat een giller, dadelijk komme die gristenen nog met zie je wel het is de rib van adam!!
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: ninti
#F#
Super QFF-er
Super QFF-er

do 10 jan 2013, 20:39

[quote=""baphomet" post=65314"]

Ik ben al sinds dat ik klein ben erg onder de indruk van MCE z'n werk... Als kind kon ik uren turen naar de afbeeldingen in een van de moeken over MCE zijn werk die in de boekenkast bij ons thuis stond. Ook op school verdeed ik vele uren met schetsjes maken die gebaseerd waren op het werk van MCE dat mij zo beïnvloed had...
[/quote]

exactly the same here.. ;)

zelfs op de basisschool ooit nog de wedstrijd van een projectweek gewonnen met een door Escher geinspireerde tekening... die ga ik eens even in een paar dozen bij mn moeder op zolder opspitten.. indien gevonden natuurlijk als post in het ganz neue M.C. topic! :cheer:
baphomet
Administrator
Administrator

do 10 jan 2013, 21:17

[quote=""#F#" post=65334"][quote=""baphomet" post=65314"]

[/quote]

exactly the same here.. ;)

zelfs op de basisschool ooit nog de wedstrijd van een projectweek gewonnen met een door Escher geinspireerde tekening... die ga ik eens even in een paar dozen bij mn moeder op zolder opspitten.. indien gevonden natuurlijk als post in het ganz neue M.C. topic! :cheer:[/quote]

* iets met woord bij daad gevoegd hebben *

index.php?option=com_k2&view=item&id=17 ... lis-escher

:woohoo:
1119 AD
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: #F#, ninti, dodeca
dodeca
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 14 jan 2013, 04:57

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: combi
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 14 jan 2013, 05:17

dodeca
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 14 jan 2013, 21:54

baphomet
Administrator
Administrator

di 15 jan 2013, 11:06

[quote=""dodeca" post=65607"][/quote]

I :love: U Doccy!
1119 AD
dodeca
Super QFF-er
Super QFF-er

do 17 jan 2013, 21:27

knijp de billen:

Afbeelding

It is all about pinch the butt......

Spiraling filaments suggest electric currents in space.

Dust at a temperature near absolute zero shows up in the image above as a blue fog deep in the heart of the Eagle nebula. The Eagle nebula, located in the constellation Serpens approximately 7000 light-years away, is supposedly an active “star nursery”. It is a multi-spectral cloud of gas mixed with microscopic particles of dust.

The consensus view is that cold dust is a necessary ingredient when stars condense out of a nebula. When gas and dust start to collapse into a new star it naturally warms up and radiates energy. As the theory states, outward pressure is created that opposes the inward force of gravity. If the outward force wins and overcomes the force of gravity, the atoms in the gas will never be compressed enough to undergo nuclear fusion. However, if the dust in the nebula is cold enough, it allows the heat created in the gravitational collapse to be radiated away, therefore a new star can ignite.

On the other hand, when the Electric Universe theory is considered, cold nebulae are evidence of electrical activity even at temperatures near absolute zero. Bipolar symmetry is typical of most nebulae, and most of them are dense enough to emit light because they are extremely hot in some regions. The middle of the Eagle Nebula is cold: radio measurements indicate the dust clouds around the inner part are only one degree above absolute zero.

The filamentary structure of the “fingers” and the way the filaments spiral away from the central stars indicates Birkeland currents, named after Kristian Birkeland, who first proposed their existence in the late 1800s. These currents form scalable tubes of plasma that can transmit electric power all around the galaxy. Electromagnetic forces sometimes cause them to pinch down to smaller and smaller sizes.

Plasma confined within the center of the pinch is crushed and increases in current density until the so-called “z-pinch” produces a star. Plasma surrounding the star will often glow as an emission nebula, but in some conditions of opacity and density the surrounding plasma can be cold, as in the Eagle Nebula, revealing its presence only in infrared light.

Conventional astronomers do no know how stars through off clouds of gas and dust that eventually become other stars because stars are not made of gas and dust. A star is the focus of Birkeland currents that make up circuits flowing around the galaxy. The electromagnetic pinch that squeezes plasma into the star also forms a toroidal current around the star’s equator. The density of the current causes the plasma in the ring to glow. The Electric Universe explanation is that we are looking at plasma structures when we look at nebulae, and they behave according to the laws of electrical discharges and circuits.

Instead of mechanical action and cold gas, the Eagle Nebula’s radiant new stars were created in a boost of electric current. It is not necessary to prevent young stars from heating up by shielding them in cold dust. The electrical sheath around a new star receives input from the galactic Birkeland currents in which it is immersed and gets pushed into the glow mode discharge state. Gravity has little if anything to do with the processes of star formation.
dodeca
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 20 jan 2013, 05:41

I enjoyed very much meeting Jno Cook and spending a good amount of time with him. He is indeed a diamond in the rough. He pronounces his name Jon, is 72 years old, originating from Holland, having moved to the U.S. at the age of 7. He speaks in a gravely voice and has a wry sense of humor. He is nobody’s fool.

He’s fine with tweaking his web book, and avoiding publication. He’s not a public speaker, so we will not find him up at a podium mesmerizing the audience and promoting his books. You’re going to have to be mesmerized by the subject material itself, and if you’re lucky, have a brush with he and his inscrutable Dutch wit at some Thunderbolts conference.

In the meantime, he, I and his 36 year old son, Kees (pronounced Case) have decided to collaborate on a new forum based around his work. It seems we are the fringe of the fringe, but I suppose there’s a lot of that out in the world today. Please stop by and share your thoughts as we all try our hand at “Recovering the Lost World”.

https://lostworldforum.org/index.php
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: combi, Het Dolle Eland, Toxopeus
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

zo 20 jan 2013, 11:56

[quote=""dodeca" post=66127"]
In the meantime, he, I and his 36 year old son, Kees (pronounced Case) have decided to collaborate on a new forum based around his work. It seems we are the fringe of the fringe, but I suppose there’s a lot of that out in the world today. Please stop by and share your thoughts as we all try our hand at “Recovering the Lost World”.

https://lostworldforum.org/index.php[/quote]

Wordt verspreid Doccie ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Symbolen / Getallen / Symboliek / Etymology”