Logo's en symboliek

Alle topics over symboliek, symbolen, getallen, letters, Wortel 2 en dergelijke zaken tref je hier aan.
baphomet
Administrator
Administrator

vr 27 aug 2010, 17:15

Aangezien Dodeca zich hier nog niet heeft aangemeld of zichzelf onder een andere naam kenbaar heeft gemaakt, maar er vast wel een behoefte is aan een plek / plaats om logo's en de daarin verwerkte symboliek te bespreken, ben ik deze vrijdag dan maar zo vrij om op dat vlak af te trappen! Juist je leest het goed, op deze plek binnen QFF kunnen we bepaalde logo's en de daarin verwerkte symbolen en / of symboliek bespreken. In mijn dagelijkse werk als vormgever kom ik vrij vaak dingen tegen die voor mij wel te verklaren zijn maar ik merk ook dat een deel van mijn branche-genoten daar totaal gen notie van heeft. Ook zelf pas ik bepaalde symboliek wel eens toe in een logo of stukje vormgeving, en dat heeft dan ook vaak een bepaalde reden. Veel mensen hebben schijnbaar geen idee dat de achterliggende gedachte veel gecompliceerder is dan door velen wordt gedacht. Het heeft met het creëren van ordening en harmonie te maken en het maken van een kloppende compositie dus op een bepaalde manier een psychische / psychologische uitwerking van hetgeen men ziet doen laten ontstaan.

Om mijn aftrap wat kracht bij te zetten hier alvast een interessant stukje beeldmateriaal afkomstig van YouTube:

1119 AD
ltc204
Senior QFF-er
Senior QFF-er

vr 27 aug 2010, 20:24

8)

Ach so Logos, hatte ich doch gerade ein Aha-Erlebnis oder Flashback... :-*

Interessante start trouwens, dat filmpje...!
baphomet
Administrator
Administrator

vr 27 aug 2010, 21:12

Tja en zo zal ik proberen de aankomende dagen nog wat meer van dit soort filmpjes en andere voorbeelden te plaatsen...
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

vr 27 aug 2010, 21:41

A lecture on symbolism explaining the subliminal use of the image of the eclipse

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
ltc204
Senior QFF-er
Senior QFF-er

vr 27 aug 2010, 22:37

[quote name="Combi"]A lecture on symbolism explaining the subliminal use of the image of the eclipse
[/quote]

Mooie cursus Combi... :roll:

OK, dit geleerd hebbende, wie durft het aan om na het volgen van bovenstaande cursus het volgende logo te analyseren...?

Afbeelding

variant:

Afbeelding

Ben benieuwd... :sun:
Dromen
Administrator
Administrator

za 28 aug 2010, 00:34

Ooit eens op Niburu een discussie over planeetnamen gehad. Toen zei diegene 'jij denkt zeker dat ze de VW polo ook om die reden hebben genoemd of niet?!' Dat was sarcastisch bedoeld.

Maar ik denk dat wel ja ;)

Dodeca schreef al eens een mooi stukje over het logo van Subaru... Komt van de 'pleiaden'. En er mist 'toevallig' één ster...

Afbeelding
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

za 28 aug 2010, 06:33

Afbeelding
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
nova
Super QFF-er
Super QFF-er

za 28 aug 2010, 17:57

Niet geheel nieuw maar nice stuff indeed.
Er is meer, er is altijd meer 8)
(zei ooit is iemand)
baphomet
Administrator
Administrator

za 28 aug 2010, 18:15

1119 AD
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

zo 29 aug 2010, 22:21

Dodeca ik mis je.
combi
Administrator
Administrator

zo 29 aug 2010, 22:29

[quote name="Arminius"]Dodeca ik mis je.[/quote]

de vrijheid genomen om hem dit bericht te PM'en op nibi

slik! rolstoel opzoekt
baphomet
Administrator
Administrator

zo 29 aug 2010, 22:40

me 3
1119 AD
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

di 31 aug 2010, 04:09

Zo veel kennis

[hide]In de heilige geometrie zijn er drie transformaties nl: de wortel 2, wortel 3 en wortel 5 transformatie. Allen hebben een belangrijke taak voor het reilen en zeilen in de matrix zowel materieel als spiritueel. De wortel twee transformatie wordt ook wel het “genererende principe” genoemd het is de basis achter alle beweging.Ook weer voor zowel de materie als de spirit. Bij deze transformatie hoort een platonische solide en dat is de octahedron die we ook lucht noemen. Zo stelt een gekanteld vierkantje of een ruit (wiebertje), de wortel 2 transformatie voor,dit zijn de basis symbolen voor die genererende energie. Begrijpelijk dat banken die uit LUCHT genereren vaak dat symbool in hun logo gebruiken. Sterren,planeten en manen worden met goden vergeleken en die hebben op hun beurt weer een geometrische betekenis cq symbool. Kort samen gevat is er een oude wereld die een god EL had en dat is Saturnus.De aarde was toen een sateliet van saturnus. Saturnus stond aan de noorderlijke hemel en kende een oog, er stonden twee planeten voor:venus en mars. In die periode was de aarde nog niet gekanteld en kende geen seizoenen het was er altijd zo’n 20 a 21 graden.Een soort eeuwige lente dus.(er was als het ware geen tijd) Wil je hier iets dieper op in gaan lees dan deze documenten: http://www.maverickscience.com/saturn.htm en deze: http://www.aeonjournal.com/articles/roa ... aturn.html deze is ook handig: http://www.bearfabrique.org/Catastrophi ... ckart.html En toen gebeurde er iets in ons zonnestelsel waardoor de banen van de planeten tov de zon(ster) sterk gingen veranderen.De aarde verwijderde zich van saturnus zo ook venus en mars en venus ging met een noodvaart op de aarde af en scheerde rakelings langs de aarde,doordat de atmosfeer van venus en de aarde met elkaar in aanraking kwam ontstond er een enorme condens vorming en dat resulteerde in de vloed. De aarde werd als het ware afgespoelt dit gehele proces noemde men in de oudheid: archa noa.Deze muur van water die alles vernietigend was kent een symbool en dat is de “klaagmuur”. We zien in de hemel saturnus van ons verwijderen en de ringen van saturnus ontstaan. Nadat de planeet rustiger wordt kent de aarde een nieuwe god en dat is onze huidige zon die doordat de aarde iets gekanteld is de seizoenen brengt (de tijd is geboren). Dit kan je de nieuwe wereld noemen. Je begrijp wel dat er overlevenden waren na zo’n douche partij en natuurlijk ook elite bloedlijnen. De mens moest helemaal wennen aan de nieuwe situatie wat wonderwel lukt.Dit gehele gebeuren zit nog als een trauma in je DNA. Die oude wereld en nieuwe wereld kan op allerlei manieren symbolisch getoont worden maar deze vind ik heel toepasselijk [/hide]
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

di 31 aug 2010, 04:13

A WOMAN RIDES THE BEAST SYMBOLS IN EUROPE
http://www.originofnations.org/prophecy ... _beast.htm
baphomet
Administrator
Administrator

di 31 aug 2010, 04:14

Daarom hoop ik ook dat Dodeca zich hier snel zal melden!

:-)
1119 AD
Plaats reactie

Terug naar “Symbolen / Getallen / Symboliek / Etymology”