Dope D.O.D.

Alles over muziek tref je hier aan.
baphomet
Administrator
Administrator

vr 01 jul 2011, 14:27

Vanmorgen heb ik me weer eens lekker lopen ergeren aan een van de payola hoeren bij 3FM, dit keer was het Gieltje Beelen die zichzelf weer eens op onwijs prutserige wijze opstelde als de host van zijn eigen show tijdens het dagelijkse item, de 'Giel-mobiel'... Wat er dan precies gebeurde? Nou Giel stelde zich echt knetter arrogant op jegens de persoon die vandaag de 'Giel-mobiel' opnam... Het was namelijk niemand minder dan een van de mannen van Dope D.O.D. (Ja die uut Grunn ja!) die de 'Giel-mobiel' opnam na hem gisteren van een andere Groningse rappert ontvangen te hebben... De houding van Giel jegens Skits Vicious van Dope D.O.D. was zo arrogant dat het op mij gewoon knullig overkwam. Hij (De Grote Giel, de DJ en Muziek-kennert) kende Dope D.O.D. niet eens, en deed nogal lacherig en kleinerend over het feit dat Dope D.O.D. in het voorprogramma van Limp Bizkit staat... Anyways, genoeg over het zuigende gedrag van Giel Beelen, terug naar Dope D.O.D.

Het was mijn broertje die me een tijdje terug al eens wees op Dope D.O.D. en ik dumpte al eens een track van Dope D.O.D. in de schreeuwdoos en het QFF MuzieQ Topic, maar nu dus ook wat aandacht voor deze dudes in de vorm van een artikel hier op QFF... Als geboren stadjer ben ik natuurlijk trots op dit soort gasten die muzikaal gezien de stad mooi op de kaart weten te zetten...

Vorige week vrijdag was de release party van hun EP, en het was mijn broertje die me vroeg een speciaal ontwerpje te maken voor een aantal shirts ter ere van de release van de EP van deze boys. En toen ik me eens goed verdiepte in hun muziek alvorens ik aan het ontwerp begon, toen pas voelde en hoorde ik hoe goed deze gasten zijn...

Hun rauwe, ruwe stylo die echt 'straat' te noemen is, doet me nagenoeg nergens aan denken omdat het zo lekker anders is!

Meer materiaal op hun eigen Youtube Kanaal...

Tja op de website van 3voor12 staat een mooi stukje dat wat meer over Dope D.O.D. verteld, leest U even mee...???

Hiphopgroep Dope D.O.D. uit Groningen is gestaag bezig hun muziek over de wereld uit te rollen. Hun laatste video What Happened, die ook te horen was op Hollandse Nieuwe 15, is inmiddels ruim een half miljoen keer bekeken. Hij doet het opvallend goed in Rusland en omliggende landen. Er komen reacties uit het voormalige Oostblok, uit IJsland, Amerika, Engeland en Frankrijk. De single doet het nog steeds goed bij Spaanse radiostations. De volgende single is een samenwerking met de Amerikaanse underground veteraan Sean Price en na de zomer verschijnt het album getiteld Branded. Dope D.O.D. denkt al vanaf de start groter dan Nederland alleen.

Dope D.O.D. bestaat uit Dopey Rotten, Jay Reaper en Skits Vicious met roots in Engeland en Afrika. Met de laatste spreken we over de plannen. De groep is nu zo’n tien jaar bezig, maar zoals dat gaat met beginnende acts bestond een groot deel van die tijd uit aanklooien, oefenen en het maken van tracks die op de plank zijn blijven liggen. Het album Branded voelt dan ook als de eerste echte kennismaking met het geluid van Dope D.O.D: rauwe Engelstalige ‘hardcore’ hiphop. “We zijn nu op een punt dat we tevreden zijn over het hele plaatje. Het album is af, we leggen nu de laatste hand aan een EP die als opwarmer uit komt.”

Binnenkort verschijnt single Psychosis met Sean Price. Skits: “Hij gaf in een online interview zijn mailadres voor eventuele samenwerkingen. Wij hebben toen een track gestuurd, hij reageerde de volgende dag direct enthousiast. ‘Y’all niggas is crazy,’ zei hij.” De track was al snel een feit. Dope D.O.D. heeft al een idee voor een video mét Sean Price, maar dit zal een kostbaar project worden. “We zijn aan het kijken hoe we het kunnen financieren. Voor de video bij What Happened is het ons uiteindelijk ook gelukt. We hebben in de afgelopen jaren een heel team aan videomakers, grafisch ontwerpers etc. om ons heen verzameld.”

Thuisstad Groningen heeft het trio gemaakt tot wat ze zijn. “Het is echt een stad, met diverse culturen en stromingen. Er is onderling respect voor waar anderen mee bezig zijn. Kraantje Pappie bijvoorbeeld: hij doet iets heel anders met hiphop, maar het is tof hoe hij dat aanpakt.” Tegelijkertijd kijken de groepsleden bewust verder dan de stadsgrenzen. Ook Nederland is te klein voor wat zij doen. “Ons doel is om wereldwijd te releasen, te toeren en die hardcore hiphop terug te brengen. Tegelijkertijd heerst in Nederland die gedachte dat Engelstalige hiphop hier kansloos is. Daar moeten we ook eens vanaf. Het is een mentaliteit die wij niet delen en waar we ons niet door tegen laten houden. Met de skills, een eigen visie en veel doorzettingsvermogen moet je ver kunnen komen. We krijgen nu al wekelijks aanbiedingen voor shows en samenwerkingen met te gekke buitenlandse producers.”

Tja, al met al dicht ik deze gasten een gouden toekomst toe in de muziekwereld, echt ik zeg het je: "onthoudt deze naam!!" Hun muziek is te downloaden via I-Tunes en hun eigen website... En binnenkort dus een heus album!!

Hieronder in de comments kan het wat mij betreft verder...

1119 AD
#F#
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 01 jul 2011, 23:36

Je commentaar over giel klopt niet, want giel vond het juist wel cool dat ze in het voorprogramma van
Lomp Buzkut staan... Zelf gehoord...
Als jeje ergert aan giel kan je gewoon je radio uitzetten ipv op em zeiken...
baphomet
Administrator
Administrator

vr 01 jul 2011, 23:53

Giel wist gewoon niet wie hij aan de lijn had, deed toch echt enigszins een beetje uit de hoogte tegen Skits en liet Skits oprecht niet uitpraten. Waar het me vooral om gaat is dat Giel deze boys (winnaars van de grote prijs vorig jaar!!) hoort te kennen...

Maar Giel draait veel dezelfde platen en hangt veel met telkens dezelfde mensen in zijn programma... Het is exact ook dat zelfde clubje waaruit ze ook weer putten voor muziek in de wereld draait door en ga zo maar door...

3FM is een bolwerk van extreem links tuig dat zich links voor wil doen maar vooral rechts hun zakken vult... ga dan naar de commerciële denk ik dan bij mezelf... Zo kan er namelijk weer nieuw talent aan de bak op de radio...

Luister het nog maar eens terug (moet inmiddels wel op Giel zijn website staan)...
1119 AD
#F#
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 01 jul 2011, 23:58

Valt me gewoon op dat je toon over vanalles steeds negatiever wordt, en dat vind ik jammer...
En dan zeg ik het nog een keer: als je je irriteerd aan giel/ 3fm waarom luister je er dan naar?
baphomet
Administrator
Administrator

za 02 jul 2011, 00:18

Hoezo mijn toon steeds negatiever? Dude?! Echt, What The Fuck? Ik ben altijd zo en misschien moet je een beetje door het door mij toegepaste cynisme en sarcasme heen lezen... Ik ben niets negatiever dan anders, ik ben gewoon mezelf! En ik luister gewoon naar 3FM, niet voor Giel, gewoon omdat het aanstaat... En ik negeer nu eenmaal niet snel iets... En als je de radio uitzet, zoals jij aangeeft, negeer je het, en keur je het dus ook goed... En daar ik het gewoon opvallend vind hoe Giel zich soms opstelt, en dus ook vandaag weer, besteed ik er wat aandacht aan...

Ik besteed na een paar regels geen eens aandacht meer aan Giel maar aan Dope D.O.D., dat geeft toch enigszins al aan hoe ik er tegen aan kijk... Het lijkt wel alsof je Giel hier komt verdedigen?!

Als ik me zo over iemand uit wil laten, dan doe ik dat godverdomme, of jij of wie dan ook het nou goed komt praten of wat dan ook, het is gewoon mijn mening en dus mijn visie op dat geen wat ik vanmorgen heb gehoord op de radio...

En ohw ja, hier is nog een spiegel voor je:

"Als mijn artikelen of mijn in jouw ogen zo negatieve gedoe je dan niet aan staan, waarom lees je ze dan nog? Je kan het toch ook gewoon weg klikken?!"

Verder no hard feelings hoor... ik ben gewoon wie ik ben, en geloof me, je kent me verder geen eens, zou je me kennen zou je weten dat ik absoluut GEEN negatieveling ben... Ik trek alleen wel rap mijn spreekwoordelijke bek open om MIJN mening te geven over dat wat ik van zaken vind... Dat kan namelijk iedereen doen op zijn of haar manier... Als je je bek dicht houdt en je zegt ergens niets van, dan heb je gewoonweg achteraf gezien ook geen recht van spreken... Jij komt hier nu tenslotte toch ook je mening verkondigen? Dat is toch ook juist zo mooi?! Ik bedoel dat dat kan?! Man wat zou het saai worden als iedereen zijn bek dicht zou houden... Nee, sorry, zo ben ik nu eenmaal niet...

Iedereen kan op zijn of haar manier zijn of haar steentje bijdragen door wat vaker hun mond open te trekken, net als jij dat dus op jouw manier doet en ik dat dus op MIJN manier...

[video][/video]

En nogmaals... verder no hard feelings hoor... het zijn maar woorden, opgemaakt uit lettertjes...

That's all there is to it...

:joodje:
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

za 02 jul 2011, 00:40

En ik zeg ook nergens dat Giel letterlijk zei dat hij het niet cool vond, maar ik geef heel duidelijk aan dat Giel er nogal lacherig en kleinerend over deed, zo van ohw ja en En jullie hebben wel echt contact? En is het wel overal? Of is het contact vet afgeschermd? (Giel moest daarnaast zijn naam googelen? Hij vroeg of ze wel op youtube stonden? Hij kon niks vinden? En inderdaad aan het einde draait hij enigszins bij als SV uitleg heeft verschaft over Durst en de tour met Limp Bizkit)

Luister maar eens terug:

http://giel.vara.nl/Wie-heeft-toch-die- ... d818aaa5ca
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

za 02 jul 2011, 00:42

Ach waar hebben we het verder ook over zo krijgt Giel te veel aandacht en dat verdient die sjap in mijn ogen niet... De heren van Dope D.O.D. daarentegen wel!!!

[video][/video]
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

za 02 jul 2011, 00:52

En nog maar zo'n lekkere track dan...

[video][/video]
1119 AD
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er