QFF Goes Sweden! (QFFGS)

Hier tref je van alles en nog wat aan dat elders (nog) geen goed plekje heeft kunnen vinden op het QFForum.
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

zo 06 mar 2011, 08:05

QFF Goes Sweden!
Ja, ja.... al een aantal keer is het aan de orde gekomen, maar hierbij is het officieël.....

QFF Goes Sweden!

Uh?

De leden van de harde kern QFF-ers zijn welkom in Zweden op een unieke 'geheime' locatie. Welke is diep verscholen in de bossen van midden Zweden, ver weg van de AIVD, want die mogen dit keer niet mee....

Waarom Zweden? Tja daar leven immers Elanden, ontstond IKEA met haar gehaktballenrestaurant en is het de bakermat van ABBA. Niet zo bijzonder eigenlijk. Maar..... één ding (dier) is ér wél héél speciaal....

.....Dat is namelijk 'Het Dolle Eland'... Het verhaal gaat namelijk rond dat dit dier ooit eens 'ontsnapt' is uit een geheim labaratorium. Er wordt zélfs gespoken over een mutatie tussen een Eland en een Alien. Het geheime labaratorium stond ergens in midden Zweden, diep verscholen in het bos en was in handen van de Duitsers. Maar niemand wist dat natuurlijk en Zweden was immers 'neutraal'.

Een onduidellijk verhaal over een crash van een militair vliegtuig mogelijk van Duitse afkomst lijkt echter de vreemde feiten te bevatten dat het niet om een vliegtuig ging, maar om een UFO. De crash site werd al snel afgeschermd door het Zweedse leger en haar geheime commando´s. Over het gecrashte toestel gaan de geruchten dat het dus om een vreemd uitziend 'vijandelijk' toestel ging, met plaats voor 3 bemanningsleden. Op een schijfvormige vleugel stonden de symbolen 'S' 'U' 'S' 'A'. Maar over de 'U' en de 'A' lijken de meningen uit een te lopen én denken sommige te menen ook een 'L' te hekennen. Echter daarmee is het 'officiële' bericht naar buiten gebracht, dat het om een geheim spionage toestel ging van de 'SS'. Er werden ook twee verkoolde lijken gevonden, die niet meer geindentificeerd konden worden. Opmerkelijk was het kleine formaat van deze twee verkoolde lijkjes. Al gauw bleek dat er sporen werden gevonden van een 3:e bemanningslid, die gewond het diepe bos was ingevlucht.

Het verhaal krijgt een bijzondere wending als de geheime commando's bijna over de voet worden gelopen door een hele kudde door het dolle geslagen Elanden die luidbrullend het bos uitvluchten. Een volwassen Scandinavisch Eland kan toch al gauw 1 ton zwaar worden en met het postuur van 1½ groter dan een paard, doet dus de meest dappere commando in zijn of haar broekje pissen. Dus, met natte broekjes wordt er, met het hart in de keel verder gezocht. Totdat, naar verluidt, de kommando's op een open plek in het bos een Elandkoe zien staan. Het arme dier staat volgens de notities 'Verlamd' , 'Apatisch', 'In Trance' en het met het achterlijf vol besmeurd met een vreemd groen slijm. Een kleine 2 meter achter het dier ligt een lichaam, ter grote van de eerder gevonden verkoolde lichamen. Gek genoeg, lijkt dit lichaam in een versneld tempo zich te ontbinnen. Nog voordat de commando´s foto's konden maken of proeven konden nemen, loste het lichaam in de met mos bedekte omgeving op.

Tja.... hoe moesten de commando´s dat nou verkopen, dat ze een met groen besmeurde Apatische Eland hadden gevonden. Daarom is er besloten om het dier tijdelijk op te sluiten in een verlaten schuur, iets verderop van de vindplaats. In het geheim werd er een bunker gebouwd om de vreemde vondsten er ter plekke in op te bergen en ook de Apatische Eland daar verder te onderzoeken en te observeren.
Een aantal weken later kwam men tot de conclusie dat de Eland dus zwanger was en spoedig zou bevallen. Veel fantasie was er niet nodig om te bedenken dat de Alien nog vlak voor zijn sterfbed zijn voortbestaan heeft zeker gesteld. Want Apatische Elandkoeien kom je vrijwel nooit tegen. Met spanning en met toezicht van Zwedens grootste wetenschappers werd er geacht op 'de blije gebeurtenis'. Maar met een slaak van verlichting werd er een gezond Elandkalfje geboren en bleek er in eerste instantie er niets mee aan de hand te zijn.

De bunker werd afgesloten, de twee dieren werden vrijgelaten en verdween het hele bizarre verhaal in de doofpot.
Jaren gingen voorbij. Elk jaar als vanouds de traditionele Elandenjacht, maar echter wel met vreemde trekjes. Iedereen voelde toch dat er iets vreemds was in dat specifieke jachtgebied. De geruchten gaan over een Eland dat woest vanuit het niets de jagers kan belagen en ook elk schot oveleefd. Soms komen er vreemde geluiden uit het bos, een soort jammerend geluid wat lijkt op het gegroep in een vreemde taal. Sommige jagers beweren vage lichflitsen te zien, dat andere weer afdoen als noorderlicht.

Maar... het is een Hollander, werkende als Verpleegkundige, die het omsamenhangende verhaal van operatie 'Het Dolle Eland' heeft mogen aanhoren op het sterfbed van een oude commando. Beeldmateriaal is er niet, alles is vernietigd. Maar.... de vreemde lichtflitsen, het vreemde geroep is er nog steeds. Nog steeds zijn er jagers met vreemde verhalen over een 'Dol Eland'....

Hierbij wordt dus de harde kern van QFF leden de exclusieve mogelijkheid geboden om dit geheim to ontrafelen. De harde kern van de QFF leden zijn namelijk UNIEK! Zij steken hun hals uit, waar anderen onthoofd zouden worden. Zij sporen discussies aan en scheppen hiermee prikkelingen tot bewustwording van de onderdrukten. Zij kruipen in de allerdieptse konijnenholen op zoek naar occulte verborgen geheimen en nemen die mee terug naar de oppervlakte. De harde kern van deze QFF leden hebben lef, zijn heldhaftig, barmhartig en vastberaden!

Het Verblijf:
De eerste week van juni 7 tot 10 dagen is mogelijk.
Het verblijf geschied op de geheime locatie waar vroeger ooit de bunker zou hebben gestaan. Momenteel wordt er op die plek hard gewerkt aan een bedrijfje dat huisjes, kano's en fiesten verhuurd. Ook is het een plek voor onspanning en meditatie. Het gaat om een bijzonder fraai landgoed midden in een uniek natuurgebied dat elk jaar aan wordt gedaan door tienduizenden trekvogels, zoals zang-zwanen en kraanvogels. Ook is het gebied de leef- en broedomgeving van de Zee Adelaar. Wild zoals de Wolf, Elanden, Lynx en de Bever zijn geen uitzondering.

Logies vindt dus plaats in een royale woonboerderij recentelijk opnieuw ingericht. Het project is nog niet helemaal klaar en zijn er wellicht nog wat kleine werkzaamheden uit te voeren. Kleine klusjes als tuinieren, schilderen, schoonmaken worden verlangd.
Daarom wordt het logies gratis ter beschikking gesteld voor de harde kern van QFF-leden vanwege haar loyaliteit ter behoeve aan de bewustwording van de mensheid.

Aantal deelnemers:

Er is slaapplaats voor 8 tot 10 personen.

Voor eigen rekening is:

Vervoer van en naar de locatie;
Eten en drinken;
Eigen slaapzak, laken, kussen, handdoek,

Verder:

Uiteraard zal de gastheer- en vrouw een Outdoor-BBQ aanbieden, met smaakvolle producten van locale en ecologische kwaliteit;
Een meditatieve klankschaal sessie voor de hele groep eventueel op een plek in het betoverende bos;
Als de kano's beschikbaar zijn, gaan we er natuurlijk op uit om Bevers te spotten;
Bezoek aan historisch Vikingengrafplaats (grootste van Zweden - Anundshög) ;
Zal er gefilosifeerd en gesproken worden over de Illuminatie, over Geheime broederschappen, over Spiritualiteit en Occultisme, over ons fantastische Universum, over ons Onsterfelijkheid en zullen de feiten over de magische cijfers 10 en 11 ontrafeld worden....
Zal er naar muziek geluisterd worden, gedanst en gezongen (mits FE en fatsoenlijke installatie meeneemt).
De QoFFie zal rijkelijk vloeien.

Logistiek?

Stuur mij een PM als het gaat om uitwisselen van private en meer gedetaileere gegevens.
Hieronder kunnen we vooralsnog even discussieren en samenvatten hoe en met wie jullie willen gaan reizen.

Hoe te bereiken?

Vanuit Utrecht is het een ruime 1400 kilometer rijden met de auto (reken op 14 tot 20 uur - vraag om de routebeschrijving);
Met de auto én overnachting op de boot dan zijn de volgende verbindingen mogelijk: Kiel - Götenborg met Stena Line of Trellenborg - Travemunde met TT-linnes. In dit geval deel je de autorit op in twee delen van ongeveer 500 per autoreisdag.
Vliegverbinding met KLM of SAS is mogelijk vanaf Schiphol naar vliegveld Stockholm Arlanda (ARN). Vervolgens met een huurauto nog een kleine 1½ uur rijden;
Vliegverbinding vanaf Düsseldorf-Weeze (Nijmegen) met RyanAir vaan Stockholm Skavsta (Nyköping NYO). Vervolgens met een huurauto nog een kleine 2 uur rijden.
Betreft huurauto, is er de mogelijkheid op een korting van 5% bij Hertz autoverhuur (via een link die ik dan jullie op kan geven).

Toekomst?

Indien het bevalt, kan er weer een bezoek worden geplanned in het najaar.

Roept u maar!

EDIT 2011-03-06:

'Redactionele noot' namens Dolle....:

Betreft de woorden 'QFF-leden & harde kern'. Het is absoluut niet mijn intentie om verschillen te maken tussen actieve of minder actieve leden. Zoals Fr3bzY wijs commenteerd, dat iedere QFF-er potentieel een 'Finest' is klopt helemaal!

Achteraf lezend bedacht ik mij, dat ik in deze gevoelige wereld op wat pikkies zou kunnen hebben getrapt. SORRIE, NIET MIJN WELWILLENDE BEDOELING!

Die uitdrukking is alleen maar van toepassing in de context van het verhaal, 'de letter van het woord' zeg maar. Hoe men het zelf vertaald, vertolkt of interpreteerd, is dus ieder voor zich.

Daarbij ook het feit dat ik wel iedere QFF ter plekke zou willen ontmoeten, maar die ruimte is er niet. Een eerdere invetarisatie heeft verder ook laten blijken dat er uiteindelijk mogelijk 4 tot 8 personen daardwerkelijk geinteresseerd waren om naar Zweden zullen afreizen.

Het blijft moeilijk met die 2D communicatie, maar met deze noot wil ik wel iets uit de weg proberen te ruimen. Doe ermee wat je zelf WIL.

Love You All!

Dolle.

Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 06 mar 2011, 08:47

Verwacht je dat er een quofataferunt.se komt, is het een bericht voor QFF's finest.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

zo 06 mar 2011, 09:04

haha iedereen is potentieel een Finest Qff'er lol...

WEEEEEEEEeeeeeeee GAAAAAAaaaaaaaan NAAAAAAaaaaaaaar SJWIEDEN TOEEEEEeeeee...we gaan naar sjwieden toooeeee...

:pruthey:
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♪ ┏(°.°)┛ ┗(°.°)┓ ♪٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
ninti
Administrator
Administrator

zo 06 mar 2011, 09:18

*grinnik*. ik zie de QFFers al met mok qoffie in het lange gras met verre(nacht?) kijkers op de loer naar zoveelste generatie Dol Eland op zoek en zij trachten te vangen met potje groen slijm... ;-) Dank voor dit mooie beeld voor het slapen gaan DE
"The presence of those seeking the truth is infinitely to be preferred to the presence of those
who think they've found it."
Sir Terry Pratchett
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 06 mar 2011, 16:17

Dus definitief 1e week Juni?

Mooi,ik ga kijken of er hulp is te regelen voor thuis.

Beschikbaar: auto van ruim formaat, naast mijzelf kunnen er 3 personen mee + bagage.

Ik kies voor de optie (nacht) veerboot, goedkoopste retour is Travemunde/Trelleborg met 2 x 2 persoons hut ca. 400euro.
Per persoon dus 100 euro.
Brandstof 2000 km ca. 200 liter = 350 euro (aan 1.75/liter)/4 = 87.50/pp.

Totale kosten reis pp. is 187.50 euro retour.
Komt nog wel drinken, eten enz. bij.

Kiel-Goteborg is 914 euro op zijn goedkoopst. :o
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 06 mar 2011, 18:12

Thuishulp is geregeld!

Als er verder geen rare dingen gebeuren hier, ben ik erbij! :dans:
Achair
Senior QFF-er
Senior QFF-er

zo 06 mar 2011, 20:10

Heeft iemand vervoer vanuit (provincie) groningen? ;p
Dromen
Administrator
Administrator

zo 06 mar 2011, 20:24

[quote name="Achair"]Heeft iemand vervoer vanuit (provincie) groningen? ;p[/quote]
Groningen ligt wel op de route hoor ;-)

Ik moet even kijken hoe/wat hier. Ik wacht verder ook even af hoe/wat en wie er verder allemaal mee gaan.

Maar tof dat je dit regelt Dolle!! Echt héél tof!!
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 06 mar 2011, 21:13

Toxopeus woont in Groningen, als die meegaat (dacht het wel) dan kan die je meenemen.

Die heeft ook zo'n Teutoonse pimp-o-ride dus dat komt wel goed.
:lol:
Toxopeus
Administrator
Administrator

zo 06 mar 2011, 22:02

Je kan gewoon met mij meerijden Achair en anderen natuurlijk ook ;-)
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
Achair
Senior QFF-er
Senior QFF-er

ma 07 mar 2011, 03:07

Heren, Toxopeus en Dromen, misschien is het leuk om een gezamenlijke rit te organiseren. Mochten jullie mee gaan natuurlijk! Neem ik de versnaperingen en whisky mee.
Dromen
Administrator
Administrator

ma 07 mar 2011, 03:34

Als ik meega, join ik zeker weten de QFF caravaan ;-)
BL@DE/octo

ma 07 mar 2011, 05:49

Zoals al gezegd ben ik erbij, met wie ik meerij is me om het even, kan ook zelf rijden...maar dan kan er maar 1 man mee... :-)
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

ma 07 mar 2011, 06:19

ik ga op de fiets ! :eek:
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♪ ┏(°.°)┛ ┗(°.°)┓ ♪٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
baphomet
Administrator
Administrator