De kat van #F#

Hier tref je van alles en nog wat aan dat elders (nog) geen goed plekje heeft kunnen vinden op het QFForum.
Plaats reactie
ninti
Administrator
Administrator

do 22 dec 2011, 20:30

Toen ik de kans kreeg om na heel lang twijfelen om een weekje op de kat van #F# te passen alvorens een mogelijk permanent huisje te bieden greep ik deze aan met beide handen.

Er werd mij verzekerd dat hij de eerste tijd zich wel zou verstoppen maar vanzelf bij zou draaien.
Na de eerste 12 uur in de douche te hebben gezeten kroop “Pingo”achter koelkast voor 8 uurtjes waarna hij achter de eet tafel kroop maar telkens ineengedoken houding, liefst met hoofdje verstopt.
Ondanks lieve toenadering's pogingen van mij, weigerde hij te eten of drinken, wat met een formaat van de zijne niet echt zorgelijk is want hij weegt zeker 10 Kg.

Nu had ik eergisternacht ook al vreemde tik/ krab geluiden gehoord die uit de richting van koelkass/verwarming kwamen maar ik stond er niet bij stil en viel in slaap van vermoeidheid.

Toen ik gisternacht wakker werd van het getik schreef ik deze in eerste instantie toe aan Pingo, die waarschijnlijk wel weer achter de koelkast zou liggen, maar toen ik bij een bezoek aan toilet constateerde dat hij in de douche zat besloot ik op onderzoek uit te gaan.

Ik lag in bed (ongeveer 3 meter van koelkast/verwarming) en probeerde telkens wanneer het getik begon daar naar toe te sluipen om te achterhalen waar geluid precies vandaan kwam. Maar iedere keer stopte het geluid abrupt. Ik overal op tikken om geluidsfrequentie/materiaal vast te stellen, niks kwam overeen.

Ik ben rond 2:30 ingelogd om te kijken of er nog iemand wakker was op de shout die mee kon denken over de mogelijkheden. En in eerste instantie was daar Fr3bzy, en kwam met suggestie dat het de verwarming of koelkast moest zijn met een technisch mankement. Dit verklaarde echter niet waarom het steeds op hield als ik er in de buurt kwam.
Nou zit er naast de koelkast een ongebruikte haard schacht en dacht ik dat en misschien een kraai door de schoorsteen was gevallen en tegen het gips schot zat te tikken met snavel.. Wel een aggressief kraaitje, want het ging wel tekeer, soms wel 1 minuut achtereen. Met tussen pozen varieerend van 1 tot 5 minuten. Enfin, het was laat en had min of meer neergelegd bij deze laaste conclusie en dacht te gaan slapen en morgen kijken of er wat achter het schot zit.... “truste Frebzy” en ging weer liggen, computer stond nog aan..

Het barste echter in alle hevigheid weer los, dus rende ik naar schouw en geluid kwam daar niet vandaan... zucht . Inmiddels had BlackBox een link geplaatst van iets in de shout (en was dus wakker) dus besloot ik hem te raadplegen. Hij maakte de link met de kat gelijk en stelde voor om te “vragen” , hetgeen ik eerst niet snapte maar bij navraag bleek ik “het” te moeten vragen om weg te gaan en in de handen klappen. In tussen had ik op geschreven hoe lang en hoe vaak het getik plats vond.. en het was duidelijk dat als het zo door ging, ik geen oog dicht zou doen. Ik liep naar douche, en aaide Pingo die daar in trans zat en haalde hem uit z'n trans... getik stopte, (dit heb ik over de uren meerdere malen bevestigd gezien).

Ik ging weer liggen en na 4 minuten begon het weer.
Toen ben ik naar die plek gelopen heb op dringende doch vriendelijk gevraagd om met rust te worden gelaten en de handen geklapt. Dit voor de zekerheid 3 keer. Toen ik weer in bed kroop voelde ik al rust, en met na nog 2 a 3 tikken (individuelen) hield het op! Inmiddels was het al 4 uur geweest maar het was eindelijk rustig...

:whistle:
"The presence of those seeking the truth is infinitely to be preferred to the presence of those
who think they've found it."
Sir Terry Pratchett
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
combi
Administrator
Administrator

do 22 dec 2011, 22:25

Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: ninti
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

do 22 dec 2011, 23:49

Polterkatze! :woohoo:
ninti
Administrator
Administrator

vr 23 dec 2011, 18:42

Vanacht is het rustig gebleven en ik had eigenlijk niet anders verwacht.

De arme kat heeft het niet makkelijk gehad in het leven en omdat hij niet gelijk sociaal doet is het heel verleidelijk om hem maar weer terug te geven...
Het breekt mijn hart om te zien hoe de schade die zijn eerste baasje heeft aan gericht, nog steeds gevolgen hebben en zijn gedrag verklaren.
Juist dit beestje heeft een hoop liefde en aandacht nodig... en vooral een hele hoop geduld en begrip.

Dus heb ik besloten om hem hier een kans te geven. Al ligt hij nog een maand achter de WC pot.. maakt niet uit..poltergeistje meer of minder maakt niet uit! :lol:
"The presence of those seeking the truth is infinitely to be preferred to the presence of those
who think they've found it."
Sir Terry Pratchett
combi
Administrator
Administrator

vr 23 dec 2011, 19:03

[quote=""ninti" post=48878"]Vanacht is het rustig gebleven en ik had eigenlijk niet anders verwacht.

De arme kat heeft het niet makkelijk gehad in het leven en omdat hij niet gelijk sociaal doet is het heel verleidelijk om hem maar weer terug te geven...
Het breekt mijn hart om te zien hoe de schade die zijn eerste baasje heeft aan gericht, nog steeds gevolgen hebben en zijn gedrag verklaren.
Juist dit beestje heeft een hoop liefde en aandacht nodig... en vooral een hele hoop geduld en begrip.

Dus heb ik besloten om hem hier een kans te geven. Al ligt hij nog een maand achter de WC pot.. maakt niet uit..poltergeistje meer of minder maakt niet uit! :lol:[/quote]

:love:
combi
Administrator
Administrator

wo 04 jan 2012, 03:51

Eindelijk een fotootje van Pingo Pongo:

Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: ninti
Dromen
Administrator
Administrator

wo 04 jan 2012, 16:05