Hemp, King Of Crop & Roll

Hier tref je van alles en nog wat aan dat elders (nog) geen goed plekje heeft kunnen vinden op het QFForum.
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

za 28 aug 2010, 06:36

OP deze plek kun je alles kwijt over je favoriete groene en meest gezonde groente ;-) Allereerst een lekkere en zeer interessante docu genaamd Run From The Cure... -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- The Hemp Revolution (thx Combi)part 1 -- > 

part 2 -- > 

-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Reefer Madness !

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------A Eulogy to Hemp : The MOST Dangerous Substance In The Universeknipje
"Such a story, a history, would take many volumes and still it would be little more than a gesture, so what I offer here is a snapshot, woefully inadequate, based on the most superficial research, yet with facts, statistics, uses… true as stated. A glimpse into the depths and profundity of humanity’s age old relationship with cannabis hemp: its tree of knowledge, tree of life.""Lord Shiva, humanity’s oldest continually worshipped deity, lord of dance and plants and champion of the oppressed, brought cannabis down from the mountain for the delight and enlightenment of us all.""An association across race, time and continents to the early twentieth century blues and jazz musicians and innovators emerging from slavery in the US: … Cab Calloway, Louis Armstrong, Duke Ellington … who, together with cannabis, were set to become the targets of white supremacists in their quest for world domination."De rest is te lezen @ http://conspiracycentral.wordpress.com/ ... -universe/   --------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------   Zo...Nu gaan we het 'ff' hebben over hennep.Oa over wat het kan betekenen voor de mens (als het niet verboden zou zijn...bedankt olie & farma-maffia) denk aan voedsel/kleding/textiel/brandstof/kunststof/olie/inspiratie/relaxatie/medicatieDit onderwerp is nog 'under construction' so bare with me...maar ga in ieder geval een shiatload aan info dumpen hier...all in good time ^^eigen bijdrages welkom !Peace !Fr3bzY
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
combi
Administrator
Administrator

za 28 aug 2010, 06:59

The Hemp Revolution

http://www.veoh.com/browse/videos/categ ... 75nw7WqE5W

(This is a 5 minute preview of a 1 hour and 12 minute video
Install Veoh Web Player to watch the full video in your browser or download it to your PC
)
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

za 28 aug 2010, 07:43

[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
combi
Administrator
Administrator

za 28 aug 2010, 08:19

[quote name="Fr3bzY"][google]http://video.google.com/videoplay?docid ... 0128930236[/google][/quote]

Als je de tekst achter de # weghaalt dus:docid=-6696582420128930236
werkt de tag wel
deel2
[google]http://video.google.com/videoplay?docid ... 8127&hl=nl#[/google]

deel1
[google]http://video.google.com/videoplay?docid ... 6517588127#[/google]
baphomet
Administrator
Administrator

zo 29 aug 2010, 00:20

Mooie bijdrage en in mijn ogen een absolute verrijking voor QFF!

Eindelijk een plek om ook relaxed al je vragen en wist-u-datjes op dit gebied te bespreken!
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

zo 29 aug 2010, 00:39

The Hash, Marihuana & Hemp Museum

Afbeelding

http://hashmuseum.com/index.php

Dutch Marijuana and Industrial Hemp pioneer Ben Dronkers explains about Hemp.
Download Full Video Now!
http://www.filmbaby.com/films/3033
baphomet
Administrator
Administrator

zo 29 aug 2010, 00:45

[hide]@ Combi: Rook jij zelf ook? Of rookte je? Dat vroeg ik me af n.a.v. dat wat je 'n tijdje geleden vertelde m.b.t. revalidatie en het geen je is overkomen...[/hide]
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

zo 29 aug 2010, 01:01

ja zeker rook ik wiet, maar nu dan zonder shag
dus een pijpie.
Stop wel af en toe een tijdje omdat te lang achterelkaar
:stikkie:
hartritme stoornissen kan veroorzaken volgens mijn cardioloog
Maar aangezien hij mij vol stouwt met chemische rotzooi en zelf uit z'n bek stinkt naar sigaretten neem ik hem nu ook weer niet helemaal serieus
baphomet
Administrator
Administrator

zo 29 aug 2010, 01:13

[hide]Oke duidelijk! Ik heb zelf ook vorig jaar van een arts te horen gekregen dat wiet roken geen gevaar op kan leveren voor je hart, normaal dagelijks gebruik ( niet te veel en idd zonder tabak ) zou zelfs een positieve bijdrage leveren. Het grote probleem echter zijn de chemicaliën die op de planten an coffeeshops gespoten zijn, die zijn wel slecht voor onze harten. Dus het beste was zelf volledig biologisch / natuurlijk gekweekte wiet. Ik dacht ook iets met mijn hart te hebben, was allen niets te vinden, naar het ziekenhuis geweest, filmpjes van het hart gemaakt, alles, maar NIETS te vinden, ik was zelfs erg gezond. Later nog weer en test in het ziekenhuis op de fiets, maar wederom helemaal niets! Ik was zeer gezond, nu bleek het of zou het volgens de cardioloog iets met mijn houding te maken gehad kunnen hebben van mijn borstspieren dat die steken op mijn borst en in mijn arm veroorzaakte. En daarnaast stress zouden dat gevoel simuleren ofzo... Anyways, nu geen last meer van als toen...[/hide]
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

zo 29 aug 2010, 01:21

Dit zegt de overheid
Hart en bloedvaten De cannabinoïden hebben ook invloed op de werking van het hart en de bloedvaten. Cannabinoïden verlagen de bloeddruk door vasodilatatie, gecombineerd met een versnelde hartslag. De verlagen van de bloeddruk en de versnelde hartslag komt doordat de werking van het hypothalamus verstoord wordt. Doordat THC de werking van de neurotransmitter anandamine verstoort en meer signalen door geeft, krijgt de hypothalamus ook meer impulsen binnen. Hierdoor geeft de hypothalamus het signaal door naar de bloedvaten en het hart om de bloeddruk te verlagen en het hart harder te laten werken. Daarnaast wordt de hartslag ook verhoogd doordat bij het roken van een joint koolmonoxide in het bloed komt. Er kan hierdoor minder zuurstof worden getransporteerd, waardoor het hart harder moet werken, om nog steeds de hoeveel zuurstof door het lichaam te krijgen. Dit is riskant voor mensen met hartklachten, aderverkalking of een verhoogde bloeddruk.
gelukkig vergeet ik dat meestal snel ;-)
Het korte termijn geheugen De hippocampus heeft een belangrijke functie bij het korte termijn geheugen en niet bij het langer termijn geheugen, deze worden opgeslagen in de cortex (een andere deel van de hersenen). Bij het korte termijn geheugen gaat het vooral om het opslaan van informatie maar ook van het ophalen van op korte termijn gebeurde dingen. Wanneer de THC zich aan de cannabinoïde receptoren van het hippocampus bindt, wordt de geheugenfunctie verstoord. De THC zorgt er namelijk voor dat de volgorde waarin de informatie wordt opgeslagen wordt verstoord, Het wordt lastiger om recente gebeurtenissen te onthouden.
Om een lang verhaal kort te maken ik denk dat door dat blowen je niet zo vatbaar meer bent voor autoriteit en dat kan niet !! :rudolfsteiner:

Ik kan wel zeggen dat het mij behoorlijk veranderd heeft en flink aan het denken heeft gezet.
baphomet
Administrator
Administrator

zo 29 aug 2010, 01:29

I hear you bro! :stikkie:
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

zo 29 aug 2010, 01:40

"That's what I hate about the war on drugs. All day long we see those commercials: Here's your brain, here's your brain on drugs, Just Say No, Why do you think they call it dope? … And then the next commercial is [singing] This Bud's for yooouuuu. C'mon, everybody, let's be hypocritical bastards. It's okay to drink your drug. We meant those other drugs. Those untaxed drugs. Those are the ones that are bad for you." -Bill Hicks

combi
Administrator
Administrator

zo 29 aug 2010, 01:46

Afbeelding

American Drug War: The Last White Hope: Pre Release Cut

combi
Administrator
Administrator

di 31 aug 2010, 06:15

Wat ze er niet bij vermelden is dat er ook een steeds grote groep psychiaters hun cliënten maar stil zwijgend wiet laten gebruiken als een soort van 'zelfmedicatie'. Maar dat mag en kan natuurlijk niet open verteld worden. Wat overigens helemaal niets af doet van het feit dat wiet ook bij sommigen juist een psychose kan veroorzaken
De Amsterdamse Daan Brühl was pas negentien jaar toen hij een paar joints rookte en zichzelf vervolgens neerstak. Opvallend is echter dat hij een succesvolle roeier was bij de vereniging Nereus. Hij trainde vaak, rookte niet en dronk zelden een pilsje.

Na zijn terugkomst van de voor hem teleurstellend verlopen wereldkampioenschappen in het Wit-Russische Brest had hij last van hartkloppingen. Om tot rust te komen, besloot hij een paar joints te roken. Hiervan raakt Brühl zo van de kaart dat hij zichzelf neerstak, om nog diezelfde avond in het ziekenhuis te overlijden. Nader onderzoek moet uitwijzen of er stoffen als medicijnen nog van invloed kunnen zijn geweest op de dood van de begaafde roeier.

Volgens wetenschappers van het AMC en het Trimbos Instituut stapelen de bewijzen voor een verband tussen cannabis en psychoses zich de laatste jaren op. Drugsonderzoeker Peter van Dijk van het Trimbos Instituut: "Die bewijzen hebben de laatste jaren een enorme vlucht genomen. Dat verband is na vele internationale hersenonderzoeken heel hard geworden.
http://frontpage.fok.nl/nieuws/400235/1 ... oints.html
combi
Administrator
Administrator

wo 01 sep 2010, 05:47

Plaats reactie

Terug naar “Diversen / Dump”