Strange History

Hier tref je allerlei topics aan die te maken hebben met geschiedenis en de oudheid.
baphomet
Administrator
Administrator

zo 24 jul 2011, 05:00

[quote=""blackbox" post=37773"][video][/video][/quote]

Thanks brother!!
1119 AD
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 15 aug 2011, 23:06

Ruim 3,5 jaar geleden was ik iets heftigs op het spoor. Ik las een artikel uit 12-09-2007 dat Noorse wetenschappers in de grote oceaan op 11.5 km diep, een rechthoekige ruimte van 3 bij 6 km met hun echo en sonar spulletjes hadden ontdekt, en die ruimte is gevuld met lucht(?) en volgens hun meet gegevens waren er ook metalen aangetroffen in die ruimtes,(bizar!)de vindplaats van die ruimtes onder de oceaan bodem in de grote oceaan, is in de Mariana geul (het diepste punt op aarde). De link waar ik dit toen vond, is alweer een tijdje terug verwijdert, want dit mag blijkbaar niemand meer weten. Of het hele verhaal was een hoax, maar waarom dan zoveel moeite doen om het overal te verwijderen? Ik kreeg een vermoeden dat deze bouwsels iets moesten zijn van voor de zondvloed(zo'n 40000 jaar geleden)want ik geloof ook zo onder de hand, dat alle bouwwerken van voor de zondvloed door reuzen en reusjes(aliens) gebouwd zijn

Leuk stukje uit de bijbel wat ik toen ook vond door de zaak te onderzoeken; Revelation 20:1-3

""Rev. 20:1-3 -- "" And I saw an angel coming down out of heaven, having the key to the Abyss and holding in his hand a great chain. He seized the dragon, that ancient serpent, who is the devil, or Satan, and bound him for 1000 years. He threw him into the Abyss, and locked and sealed it over him, to keep him from deceiving the nations anymore, until the 1000 years were ended""

Oo fuck! dacht ik toen, een soort van Devil's pit, ik vroeg me toen af of ze dat hol wel open moesten maken? een soort doos of kist van pandora, misschien wel te link die shit daar beneden in the abyss :p . Maar helaas er is niets meer op internet over terug te vinden...het is overal verwijdert(of ik zoek niet hard genoeg). Maar ik heb toen wel een PFD bestand over deze ‘ontdekking’ gedownload. Net nog effe gecheckt, maar dat PDFje is dus ook nergens meer te bekennen op internet. Nou krijg ik dat PDFje niet geupload naar hier, maar met kopieer en plakken wil het wel….dus hieronder is het pdfje te lezen. Als dit niet is toegestaan dan moet een moderator het maar weer weghalen.

"""
Oceaan bouwselen gevonden

Bijgedragen door Xlavius
Saturday 13 October 2007
Laatst geupdate op Friday 15 February 2008

Xcriptuur

Noorse onderzoekers hebben op 29 september 2007 op de grote oceaan onderzoek gedaan met
‘interessante’ resultaten.Op 3 september vaarden ze uit vanuit de Noorse havenstad Bergen om bij de Mariana geul op de grote oceaan onderzoek te doen naar, onder andere, de lucht/zee wisselwerking met betrekking tot de klimaatveranderingen. Bij een nevenonderzoek naar de bodem door middel van een combinatie van echo en sonar kwamen er vreemde resultaten naar boven.

De Mariana geul is erg interessant voor de wetenschap. Hier is namelijk het diepste punt van de aarde te vinden. Op het allerdiepste is de geul maar liefst elf kilometer diep. Een diepte waar alleen de Bathyscaaf Trieste, een Zwitserse diepzeeduikboot, ooit heeft kunnen komen. Het is dieper onder de zeewaterspiegel dan dat de Mount Everest erbovenuit torent. De diepte wordt veroorzaakt doordat hier de ene tektonische plaat onder de andere verdwijnt en zo een steeds diepere geul ‘graaft’.

De wetenschappers aan boord van het Noorse schip waren uiterst verbaasd toen ze, volgens hun gegevens, op 11,5 kilometer diepte holle ruimtes ontdekten. Dit zou dus betekenen dat er vijfhonderd meter onder de zeebodem een onderaards gewelf moet zijn. Het de bemanning het meeste verbaasde was het feit dat hun gegevens aantoonden dat de holle ruimtes niet gevuld waren met zeewater, maar met lucht. De druk die heerst op die diepte zou dit normaliter volkomen onmogelijk maken. 108,6 MPa betekent een druk van meer dan duizend keer de standaard atmosferische druk!

{mosgoogle}Helaas kon men op afstand niet nagaan wat de druk in de holle ruimtes was. Wel kon men de afmetingen en vormen van de holle ruimtes schatten. De grootste van de gevonden onderaardse ‘luchtbellen’ bleek 3 bij
6 kilometer te zijn en een mooie rechthoekige vorm te hebben. Geen van de ruimtes bleken overigens echt helemaal leeg te zijn. Volgens de gegevens zijn de ruimtes doorweeft met metalen. Specifiek welke is onmogelijk te bepalen op een dergelijke afstand.

Zonder de apparatuur om dit fenomeen verder te onderzoeken restte er niets anders voor de onderzoekers dan hun locatie nauwkeurig vast te leggen en verder te gaan met de onderzoeken waar ze voor kwamen. Later zou er een expeditie gezonden kunnen worden die wél toegespitst is op oceaanbodemonderzoek.

Prominente Noorse wetenschappers die het fenomeen aan de wal verder onderzochten vermoedden dat het om de resten gaan van prehistorische beschaving. De tektonische plaat die langzaam de diepte van de aarde in verdwijnt, heeft waarschijnlijk ooit boven water gelegen. Phil Hastings van het oceanografische instituut in Nieuw Zeeland durft zelfs te opperen dat het om de verloren nederzettingen van Atlantis gaat. Echter, zijn claims stuiten op een enorme weerstand.

Maar ook de Bijbel verwijst naar de dieptes van de oceaan. Lees het volgende vanaf Openbaringen 12:7 “En er kwam oorlog in de hemel; Michaël en zijn engelen hadden oorlog te voeren tegen de draak; ook de draak en zijn engelen voerden oorlog, maar hij kon geen stand houden, en hun plaats werd in de hemel niet meer gevonden. En de grote
draak werd op de aarde geworpen, de oude slang, die genaamd wordt duivel en de satan, die de gehele wereld verleidt; hij werd op de Aarde geworpen en zijn engelen met hem. En ik hoorde een luide stem in de hemel zeggen: “Nu is verschenen het heil en de kracht en het koningschap van onze God en de macht van zijn Gezalfde; want de aanklager van onze broeders, die hen dag en nacht aanklaagde voor onze God, is nedergeworpen. En zij hebben hem overwonnen door het bloed van het Lam en door het woord van hun getuigenis, en zij hebben hun leven niet liefgehad, tot in de dood. Daarom, verheugt u, gij hemelen en wie daarin wonen. Wee de aarde en de zee, want de duivel is tot u nedergedaald in grote grimmigheid, wetende, dat hij weinig tijd heeft.”En toen de draak zag, dat hij op de Aarde was geworpen, vervolgde hij de vrouw, die het mannelijke kind gebaard had. En aan de vrouw werden de twee vleugels van de grote arend gegeven om naar de woestijn te vliegen, naar haar plaats, waar zij onderhouden wordt buiten het gezicht van de slang, een tijd en tijden en een halve tijd. En de slang wierp uit haar bek water achter de vrouw als een stroom, om haar door de stroom te laten medesleuren. En de aarde kwam de vrouw te hulp en de aarde opende haar mond en verzwolg de stroom, die de draak uit zijn bek had geworpen. En de draak werd toornig op de vrouw en ging heen om oorlog te voeren tegen de overigen van haar nageslacht, die de geboden van God bewaren en het getuigenis van Jezus hebben; en hij bleef staan op het zand der zee.“Zoals het woord van God aangeeft is de Satan met zijn engelen, een
kwade buitenaardse mogendheid, ooit op de aarde geworpen en verblijft deze op ‘het zand der zee’. Op de bodem van de zee dus. Wellicht is er nu een deel van de geheime basis van dit buitenaardse volk gevonden.Helaas is er nog geen datum bekend van een mogelijke terugkeer naar de uiterst interessante plek. Xlavius ©
12-09-2007Niets van deze website mag overgenomen, gekopieerd of gebruikt worden zonder uitdrukkelijk geschreven toestemming.Bronnen:
- NNN
- Wikipedia
- Finja Toenskji
"""
My Jekyll doesn't Hide
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

di 16 aug 2011, 03:45

http://nl.wikipedia.org/wiki/Marianentrog

En ik denk dat de abyss hier over gaat. En ik heb welleens een vaag verhaal gehoord van Jos uit het Pension bij G.G.Z.Kutbrug en die had het over een losgeschoten duikklok in die trog met mensen die levend eindigden op de Himalaya..

Reactoren en tsunami muren bouwen kunnen ze dan weer niet.. "Als record voor de nauwkeurigste meting kennen we de Japanse diepzeesonde Kaik?, die op 24 maart 1995 onbemand tot de bodem van de trog neerdaalde en een diepte van 10 911 meter registreerde.
De WHOI (Woods Hole Oceanographic Institution) heeft in mei 2009 een nieuwe sonde (de Nereus) de trog in gestuurd. Op 31 mei 2009 raakte hij de bodem. Deze meting registreerde een diepte van 10 902 meter."
blackbox
Administrator
Administrator

di 16 aug 2011, 03:52

In januari 1960 daalden de Zwitserse onderzoeker Jacques Piccard en de Amerikaanse marine-officier Don Walsh in de onderzeeër Triëste af in de Marianentrog.

De Triëste was een nogal raar model onderzeeër: het was eigenlijk een kleine capsule die bevestigd was onder een enorme tank benzine. Benzine is lichter dan water, en het geheel zou normalerwijs dus blijven drijven. Door zeewater naar binnen te laten lopen, zakte de Triëste naar beneden. De omgekeerde weg werd afgelegd door een ballast van 13 ton ijzerkorrels af te werpen.

Afbeelding

http://www.kennislink.nl/publicaties/de ... k-op-aarde
illuminati of my own reality
baphomet
Administrator
Administrator

di 16 aug 2011, 03:59

Piccard familie van de man die Rolde op de kaart zette???

EN @ MEC: Ik heb me oprecht rotgezocht en ben nog zoekende naar die vondst van de Noren in die trog!

Fucking interessant natuurlijk en het is dat er weinig tot niets naar boven komt tijdens het zoeken op en met Google, maar een artikel hierover zou zeker niet misstaan op QFF!??

Schrijf aspiraties??

;-)
1119 AD
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

di 16 aug 2011, 06:50

@ baphomet
Ik dacht ook eerst even, open een topic, maar zoals je zelf al zegt; "Ik heb me oprecht rotgezocht en ben nog zoekende" Daarom heb ik het in dit topic gedropt, omdat weinig mensen hierover gelezen hebben toen het geplaatst werd in 2007, en ook ik heb me al een tijdje terug nu, echt de tering gezocht, ook naar wie die Noren waren(namen van die wetenschappers)? ook op Noorse sites. Hoax? ik twijfel nog steeds daaraan, er is echt werk van gemaakt om info over deze ontdekking te killen lijkt wel. Eerst kon ik op 5 of 6 sites hierover lezen(t/m 2008) enof een PDFje loaden, en nu nergens meer...vreemd. Gelukkig vond ik 2 dagen geleden, toen ik een zooi pdfjes en docs. naar m'n externe harddisk kopieerde dat PDFje "Oceaan bouwselen" wat ik eigenlijk had laten rusten, want ik had de handdoek een tijdje terug alweer nu, in de ring gegooid. Maar vond het toch interessant genoeg om het hier te posten. (stiekem ben ik ook weer aan het zoeken nu ;) )
My Jekyll doesn't Hide
blackbox
Administrator
Administrator

zo 22 apr 2012, 15:24

combi
Administrator
Administrator

ma 11 jun 2012, 05:08

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Nexion
blackbox
Administrator
Administrator

za 26 jan 2013, 13:12

Their method of propulsion, she said, was "anti-gravitational" and was based upon a system analogous to that of "laghima," the unknown power of the ego existing in man's physiological makeup, "a centrifugal force strong enough to counteract all gravitational pull." According to Hindu Yogis, it is this "laghima" which enables a person to levitate.

http://www.thelivingmoon.com/43ancients ... Wings.html
blackbox
Administrator
Administrator

zo 10 mar 2013, 15:44

CARAL, the ancient city in Peru

The lost Pyramids of Caral are older than suspected, construction began in 3000 B.C (300-400 years before the people of Kemet, Egypt began the Pyramid of Djoser). These cities flourished peacefully for more than 1,200 years. Something very different from all other civilizations is that this people lived without fears, in peace. No traces of warfare have been found, a finding that had to make archaeologists in the world to re-invent their thinking and theories about why tribal people built and moved into large cities.

The Andean Center for Archaeological Research, CIARA, has made an extraordinary discovery in the Huaca Rosada Urban Center, located in the district of Ventanilla, Callao and which dates from 4500 years.The pyramid Huaca Pink belongs to the architectural tradition of Caral , which shows that the nation state of Caral is one of the oldest civilizations to be discovered. Caral was located in the Peruvian Barrranca provinces covering Huaura, Huaral, Lima, Callao, Huarmey and Casma, as well as the Central Coast area and north-central Peru and influencing the Midwest of our country.

Overview of Caral.

AfbeeldingSource: Cultural Institution Pachayachachiq

This finding confirms that Peru is the oldest civilization in America and one of the four oldest high cultures of the world, according to historian Victor Colan Ormeño as we can see in the table below:

ANCIENT CIVILIZATION
1.Mesopotamia 3500 BC2.Perú 3200 BC
3000 BC 3.Egipto
4.China 3000 BC
2600 BC 5.India
6.Creta 2000 BC
1200 BC 7.México
Moreover, Peru is one of the two oldest agricultural civilizations of the world, as we seen in the following table:

WORLD FIRST agricultural civilizations.

DISCOVERY CIVILIZATION OF AGRICULTURE
8000 BC 1.Mesopotamia
2.Perú 8000 BC
7000 BC 3.China
4.India 7000 BC
6000 BC 5.México

Reaffirming the extraordinary antiquity of Peruvian civilization, the radiocarbon dates of the last thirty years have shown that Peru has the world's oldest pyramids, as shown in the following table:

PYRAMID OLD COUNTRY

1. Idols 3702 BC Delos Huaca Peru
2. Easel 3120 BC Peru
3. Caral Peru 3000 BC
4. Bandurria 3000 BC Peru
5. Huaca of Sacrifice 2930 BC Peru
6. The 2800 BC Galgada Peru
7. 2700 BC Peru Tumshukaiko
8. 2668 BC Sakkara Egypt
9. Cheops Egypt 2580 BC
2550 BC Egypt 10.Kefrén
11.Micerino 2520 BC Egypt
12.Huaca Rosada (Window) Peru 2500 BC
2200 BC Ur 13.Zigurat Iraq
14.Sechín Peru 1800 BC
1200 BC Mexico 15.San Lorenzo.

Furthermore, we note that Caral, Peru was the most important city of the third millennium BC, in Peru and America and the first capital of the nation state of our country. It is also one of the first cities in the world as we can see in the table below:

OLD TOWN COUNTRY

1. 3200 BC Uruk Iraq
2. Caral Peru 3000 BC
3. Peru roughly 3000 BC
4. Bandurria 3000 BC Peru
5. 3000 BC Ur Iraq
6. Lingjitan 3000 BC China
7. Memphis 2850 BC Egypt
8. 2600 BC Mohenjo Daro Pakistan
9. 2600 BC Harappa Pakistan
Peru 10.Moxeque 1800 BC
1050 BC Israel 11.Jerusalén
12.Monte Alban 500 BC Mexico

The above shows that Peru is one of the oldest civilizations in the world. This new reality is the result of sacrifice and exemplary work of Peruvian and foreign archaeologists including Ruth Shady Solis, Robert Feldman, Moseley, Thomas Pozorski, Richard Burger, Carlos Williams, Paul Kosok, Friedrich Engel, Roxana Gomez Cesar Cornejo, Alex Zuniga, Alejandro Chu, Alberto Bueno, Luis Guillermo Lumbreras, among others.

Remains of platform mound structures at Caral

AfbeeldingCredit: Wikipedia

The fame of Caral as the oldest pyramid complex might be shortlived, accoring to Philip Coppens. He says, "Archaeologists have found a 5,500-year-old ceremonial plaza at Sechin Bajo, in Casma, 229 miles north of Lima, the capital."

Sechin Bajo is an ancient stone plaza in Casma in the Andes foothills, 330 kilometers (210 mi) northwest of Lima, Peru

Detail from Sechin Bajo

Afbeelding

The structure is one of the oldest surviving man-made buildings ever discovered in the Americas, dating to about 3500BC based on carbon dating. It may be one of the oldest buildings in the world.

AfbeeldingCredit: Wikipedia

The discovery was made by a team of the Latin American Institute at the Freie University in Berlin, under the auspices of Prof. Dr. Peter Fuchs. It contained a platform pyramid that was originally possibly up to 100 metres tall. Carbon dating shows it is one of the oldest structures ever found in the Americas.

Sechin Bajo

AfbeeldingCredit: Foros Peru

Nearly 2,000 years later, another structure measuring 180 by 120 metres was added onto it. The discovery at Sechin Bajo means this pyramid complex is now even older than Caral." See more f;rom Pilip Coppen here

Rendering of what Sechin Bajo as it would have looked when built

Afbeelding

The Norte Chico civilization (also Caral or Caral-Supe civilization) was a complex pre-Columbian society that included as many as 30 major population centers in what is now the Norte Chico region of north-central coastal Peru. It is the oldest known civilization in the Americas and one of the six sites where civilization separately originated in the ancient world. It flourished between the 30th century BC and the 18th century BC.

Remains of the Caral pyramids in the arid Supe Valley

Afbeelding

The alternative name, Caral-Supe, is derived from the Sacred City of Caral in the Supe Valley, a large and well-studied Norte Chico site. Complex society in Norte Chico arose a millennium after Sumer in Mesopotamia, was contemporaneous with the Egyptian pyramids, and predated the Mesoamerican Olmec by nearly two millennia.

http://www.philipcoppens.com/caral.html
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: combi, BL@DE, NoMore
combi
Administrator
Administrator

do 23 mei 2013, 20:46

Vijfduizend grottekeningen ontdekt in Mexico
23 mei 2013 20:32
http://www.nu.nl/algemeen/3482116/vijfd ... exico.html

Archeologen hebben in het noordoosten van Mexico 4926 grottekeningen ontdekt die in goede staat verkeren.

De tekeningen in rood, geel, zwart en wit geven gewervelde en ongewervelde dieren weer, maar sommige beelden zijn abstract of bieden een luchtgezicht. Dat heeft de Britse omroep BBC donderdag gemeld.

De tekeningen zijn ontdekt in 11 grotten in de regio Burgos. In een ervan werden 1550 tekeningen aangetroffen. Archeologen gingen er tot nu toe vanuit dat het gebied waarin zij zijn gevonden, in de oudheid nooit bewoond is geweest. Deskundigen moeten nog vaststellen hoe oud de tekeningen zijn
combi
Administrator
Administrator

wo 19 jun 2013, 12:49

-knip-

Op het verkeerde been
Blijkbaar heeft bij een groot deel van de bevolking, tot in de hoogste regionen van de wetenschap, het idee postgevat dat mensen vroeger niet oud werden, in ieder geval niet veel ouder dan een jaar of vijftig. Op de een of andere manier zijn we massaal op het verkeerde been gezet door demografische statistieken en verwarren we een gemiddelde met een gegeven: als mensen gemiddeld niet veel ouder werden dan 45, werd dus klaarblijkelijk niemand ouder dan 45.

Meestal vraag ik aan dat soort mensen of ze enig idee hebben hoe oud de filosoof Socrates werd, geboren in 490 voor Christus, of Leonardo da Vinci, die in 1452 ter wereld kwam. Met een willekeurige steekproef heeft dat natuurlijk niks te maken, maar het zijn zulke bekende namen dat mensen meteen weten over wie ik het heb. Bovendien hebben we meteen twee totaal verschillende tijdvakken te pakken, die ook nog eens veel verder terug liggen in de tijd dan de 'paar honderd jaar' waar bioloog Huynen het over heeft.

Om maar meteen met de deur in huis te vallen: Socrates werd (al zijn bevolkingsstatistieken uit die tijd niet helemaal betrouwbaar) waarschijnlijk een jaar of 71 en Leonardo da Vinci blies pas zijn laatste adem uit toen hij net 67 was geworden. In mijn laatste boek probeer ik met een simpel voorbeeld uit te leggen hoe cijfers over een 'gemiddelde levensverwachting' tot stand komen: mijn vader overleed op zijn 33ste, dus gemiddeld worden mensen met de naam G. H. Hormann 42,5 jaar oud. Klopt als een bus, maar het zegt tegelijk helemaal niets over zijn leven of het mijne.

-knip-

http://www.volkskrant.nl/vk/nl/3184/opi ... werd.dhtml
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 30 mar 2014, 20:44

die random topics zijn weer leuk om te lezen ..

Ook vind ik het boeiend om te zien hoe ik in verschillende topics reageerde een aantal jaar geleden, alsof het een ander persoon was :P (is op zich ook wel zo natuurlijk, twee jaar verder).
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 02 mei 2014, 15:31

Sky Cults and UFO Encounters in Ancient Egypt

We do not need to look back five thousand years or more to find evidence of humanity’s perplexity concerning metallic vehicles roaming the sky. A phenomenon anthropologists call “cargo cults” began to appear in remote South Pacific islands after the end of World War II. Aboriginal Indians formed these sky cults after being showered with material gifts by American and Japanese pilots. These islanders had never seen airplanes before. So imagine the shock and joy at seeing a loud bomber fly by and drop boxes full of food and other goods. Then imagine their confusion once the planes vanished and the goods stopped falling from heaven. In 1871 the Russian baron Nikolai Miklouho-Maclay and his fellow explorers became the first white settlers in Madang, New Guinea. When they arrived in their mammoth steamships, the native black Indian population somehow believed the Russians were their long-dead ancestors, now returning as gods. The baron impressed the natives with “magical” inventions like dynamite, chewing gum, and lanterns. After the Russians left, the natives prayed for their return, and finally, in 1884 more white men came ashore. The smiling faces of the natives didn’t last long as the Indians quickly learned that these strangers didn’t bring any goods. The German settlers rounded up the natives and put them to work on their newly formed plantations. The Indians would eventually rebel against their taskmasters but found that they were no match for another “magical” invention the white man had developed—the Winchester fast-reloading rifle.

Over a period of decades, progress between the black native islanders and white missionaries and industrialists from various countries began to sour race relations in the remote South Pacific islands. Most native islanders believed that white men inside a volcano somewhere in Australia were holding their gods hostage. These beliefs continued until World War II, when the Japanese began occupying most of the Pacific islands. Showered with goods, the islanders now believed that the Japanese were going to rescue their gods and drive away the whites from the islands.
The Japanese were happy to go along with these beliefs, considering that they were fighting for their lives against the Allied forces. After being given weapons, the native population was ready to attack any foreign troops not wearing Japanese uniforms. Their enemies were now wearing GI camouflage, and they were preferably white.

Imagine how awestruck and disoriented they must have been after watching John Frum’s American fighter plane skid recklessly across the ground, smashing through palms and low-lying brush until safely halting after sliding across miles of jungle grass. With smoke billowing from the plane’s engines, Frum emerged from the cockpit. The natives ran up to the smoldering plane and stared curiously at Frum. After climbing out of the plane, John Frum pulled off his helmet, revealing African features similar to those of the local Indians. John Frum was an African-American fighter pilot; to the black native islanders, this was a huge revelation.

Once the islanders saw Frum as a hero and his plane as a symbol of a sky cult, it didn’t take long for a cult to grow up around him. Frum initially gave out candy bars and socialized with the natives until he was rescued. After he promised to return and then never appeared again, the islanders turned John Frum into a deity. The cult of Frum began to take hold right after the war ended. The natives constructed bamboo radio shacks, complete with wooden antennas and vines to represent electric cables. In these shacks they repeated phrases they must have heard during the war, including popular military jargon like, “Roger, Foxtrot, Bravo, Over and out.”
They even made a landing strip and built replica airplanes out of palms and straw and have yearly celebrations dedicated to John Frum’s return, where they paint USA on their chests and hoist a stick representing the American flag opposite the bamboo rifles slung over their shoulders.

The modern sky cult sheds light on the many psychological elements underlying how we have always viewed unfamiliar technological devices. If primitive natives had trouble understanding World War II bomber planes in the 1940s, then how can we expect ancient humans not to have had the same problems? When the South Pacific natives failed to understand how airplanes worked, it prompted them to worship the airplane. This is tied to our ancient belief in magic, and a desire to relegate something that we don’t understand to the supernatural realms. The sky cult seen in modern times makes it easier for us to understand what the ancients were describing thousands of years ago.

What is known today as The Egyptian Book of the Dead was called by the ancient Egyptians Reu nu pert em hru, commonly translated as, “The Chapters of Coming Forth by Day.” This book was an important guide, full of funerary rites and instructions in preparing ancient Egyptians for life after death. But it was only made available during a later period of history, when the priesthood began selling this “How to Survive the Underworld” manual. Once the priests discovered how much money people were willing to pay for access to the afterlife, a cycle of mass control through religion was started that continues to the present day. The Egyptian Book of the Dead contains some of the world’s oldest written knowledge and goes far deeper than just simple spells and old time remedies. Collections of funerary chapters first appeared in Egyptian
tombs around 1600 BCE.

The most famous example of this, the Papyrus of Ani, is now kept in excellent condition at the British Museum in London. This famous papyrus represents a small portion of the museum’s massive archives of Egyptian texts. Many sections of The Book of the Dead have never been seen publicly and are up to 3,500 years old. Yet we do not have scholars poring madly over these documents round-the-clock in an attempt to decipher them. Considering that over 70 percent of ancient Egypt still sleeps under the hot desert sands, and that the indigenous teachings of Egypt are different from those found in the European translations of the past few hundred years, most scholars acknowledge that we only know 30 percent of its contents, at best. There is certainly plenty of room for growth. Despite the different translations, the overall core of the Egyptian texts can still be properly decoded.

Our search for clues that lead to the ancient astronaut theory in Egypt begins with the translations made by respected Egyptian linguist E. A. Wallis Budge in the book Egyptian Literature Comprising Egyptian Tales, Hymns, Litanies, Invocations, the Book of the Dead and Cuneiform Writings, published in 1901.5 Below are varied descriptions of spaceships that can be found in Egyptian writing. The mainstream view is that these are merely different kinds of boats that are meant to float on water. But if the ancient Egyptians saw the Nile as the Milky Way, then why not assume that they’re talking about celestial boats, rather than boats traversing the water? Obviously, Egyptians had boats to sail on, but given the extreme antiquity and importance of their writing, it seems more logical that they are describing scenes involving ancient space platoons, possibly older than those that visited during the days of Rama and Ezekiel.

Reading with our twenty-first-century minds, we will find the quotes below (from Budge’s book, cited above) both poetic and clear. These early Egyptian writings, especially the ones concerned with the gods hiding in their space stations or ports, are also, without a doubt, describing fast-moving jets and space vehicles able to travel to the stars:

May the soul of Osiris Ani, the triumphant one, come forth with thee into heaven, may he go forth in the Motet boat. May he come into port in the Sektet boat, and may he cleave his path among the never-resting stars in the heavens.
(Hymn to Ra: Papyrus of Ani No.10,470, sheet 20)

Thou passest over the sky, and every face watcheth thee and thy course, for thou hast been hidden from their gaze. Thou dost shew thyself at dawn and at eventide day by day. The Sektet boat, wherein is thy Majesty, goeth forth with might; thy beams [shine] upon [all] faces; [the number] of thy red and yellow rays cannot be known, nor can thy bright beams be told. The lands of the gods, and the eastern lands of Punt must be seen, ere that which is hidden [in thee]
may be measured. Alone and by thyself thou dost manifest thyself [when] thou comest into being above Nu [i.e., the sky].”
(Hymn to Ra: Papyrus of Ani No. 10,470, sheet 20)

The hidden places adore thee, the aged ones make offerings unto thee, and they create for thee protecting powers. The divine beings who dwell in the eastern and western horizons transport thee, and those who are in the Sektet boat convey thee round and about.”
(Hymn to the Setting Sun: Papyrus of Mut-hetep No. 10,010, sheet 5)

Here’s a verse that describes our “divine” alien ancestors lifting off and creating a billow of smoke and fire, in a scene similar to a NASA rocket launch:

I am the oar made ready for rowing, wherewith Ra transported the boat containing the divine ancestors, and lifted up the moist emanations of Osiris from the Lake of Fire, and he was not burned.
(Preservation from Scalding: Papyrus of Nu No. 10,477, sheet 12)

There’s an astonishing verse about the God Osiris dwelling in what appears to be a scientific chamber for the purpose of cloning. Our knowledge of stem cells and DNA cloning has reached the point where we can read the verse below with a whole new understanding. Whether or not this hypothesis is too far-out to believe still doesn’t take away the staggering and unmatched quality of the poetry:

I have sat in the birth-chamber of Osiris, and I was born with him, and I renew my youth along with him . . . I fill the office of priest in the regions above, and I write down there [the things] which make strong the heart . . . I snuff the wind of the East by his head, and I lay hold upon the breezes of the West thereby . . . I go round about heaven in the four quarters thereof.
(Beating Back the Crocodile: Papyrus of Nu No. 10,477, sheet 5)

Here is one of the most profound and mysterious descriptions of alien visitation ever written. Excerpted from Budge’s Egyptian Literature, it is visually and mentally stimulating, alluding to cloning as well as offering an understanding of the time lapses that occur during long celestial voyages:

I am he who cometh forth, advancing, whose name is unknown. I am Yesterday, and Seer of millions of years is my name. I pass along the paths of the divine celestial judges. I am the lord of eternity, and I decree and I judge like the god Khepera. I am the lord of the Ureret crown. I am he who dwelleth in the Utchat [and in the Egg, in the Utchat and in the Egg, and it is given unto me to live [with] them. I am he that dwelleth in the Utchat when it closeth, and I exist by the strength thereof. I come forth and I shine; I enter in and I come to life. I am in the Utchat], my seat is upon my throne, and I sit in the abode of splendor (?) before it. I am Horus and traverse millions of years . . . I open the door in heaven, I govern my throne, and I open up [the way] for the births [which take place] on this day. I am (?) the child who marcheth along the road of Yesterday. To-day for untold nations and peoples. I am he who protecteth you for millions of years, and whether ye be denizens of the heavens, or of the Earth, or of the south, or of the north, or of the east, or of the west, the fear of me is in your bodies. I am he whose being has been moulded in his eye, and I shall not die again. My moment is in your bodies, but my forms are in my place of habitation. I am he who cannot be known, but the Red Ones have their faces directed toward me. I am the unveiled one.”
(Abolishing the Slaughterings: Papyrus of No. 10,477, sheet 6)

Here, again from Budge’s book, are more descriptions of space fleets and their divine commanders, who not only have mastered the art of cloning and space travel but also know how to keep themselves hidden from humanity:

I am Yesterday, To-day, and To-morrow, [and I have] the power to be born a second time; the divine hidden Soul who createth the gods, and who giveth sepulchral meals unto the denizens of the Tuat (underworld), Amentet, and heaven. the rudder of the east, the possessor of two divine faces wherein his beams are seen. I am the lord of the men who are raised up; [the lord] who cometh forth from out of the darkness, and whose forms of existence are of
the house wherein are the dead. Hail, ye two hawks who are perched upon your resting-places, who hearken unto the things which are said by him, who guide the bier to the hidden place, who lead along Ra, and who follow [him] into the uppermost place of the shrine which is in the celestial heights! I am the divine envoy [?] of the house of him that dwelleth in his possessions, and I have come from Sekhem to Annu to make known to the Bennu bird therein concerning the events of the Tuat [underworld]. Let me journey on in peace; let me pass over the sky; let me adore the radiance of the splendor [which is in] my sight; let me soar like a bird to see the companies [?] of the Khus in the presence of Ra day by day, who vivifieth every human being that walketh upon the regions which are upon the earth.
(Coming Forth by Day: Papyrus of Nebseni No.9,900, sheets 23 and 24) (See plate 10.)

This verse contains astounding technical descriptions and is packed with words that can only be referring to space-age vehicles. Note also the references to cloning:

I have risen, I have risen like the mighty hawk [of gold] that cometh forth from his egg; I fly and I alight like the hawk which hath a back four cubits wide, and the wings of which are like unto
the mother-of-emerald of the south. I have come forth from the interior of the Sektet boat, and my heart hath been brought unto me from the mountain of the east. I have alighted upon the Atet
boat, and those who were dwelling in their companies have been brought unto me, and they bowed low in paying homage unto me and in saluting me with cries of joy. I have risen, and I have gathered myself together like the beautiful hawk of gold, which hath the head of a Bennu bird, and Ra entereth in day by day to hearken unto my words; I have taken my seat among those firstborn gods of Nut.
(Of Performing Transformations: Papyrus of Nu No.10,477, sheet 10)

Behold me now, for I make this mighty boat to travel over the Lake of Hetep, and I brought it away with might from the palace of Shu; the domain of his stars groweth young and reneweth its former strength. I have brought the boat into the lakes thereof so that I may come forth into the cities thereof, and I have sailed into their divine city Hetep. The god Horus maketh himself to be strong like unto the Hawk which is one thousand cubits in length and two thousand
[cubits in width] in life; he hath equipments with him, and he journeyeth on and cometh where the seat of his heart wisheth in the Pools thereof and in the cities thereof. He was begotten in the
birth-chamber of the god of the city, he hath offerings [made unto him] of the food of the god of the city, he performeth that which it is meet to do therein, and the union thereof, in the matter of everything of the birth-chamber of the divine city. When [he] setteth in life like crystal he performeth everything therein, and these things are like unto the things which are done in the Lake of double fire, wherein there is none that rejoiceth, and wherein are all manner of evil things. The god Hetep goeth in, and cometh out, and goeth backward [in] that Field which gathereth together all manner of things for the birth-chamber of the god of the city.
(Of Sekhet-Hetepet: Papyrus of Nebseni No. 9,900, sheet 17)

There’s a curious verse that appears to describe a first-person narrative of witnessing a spaceship and implies that this individual was taken on a space flight, or was allowed to fly along with a fleet. A peculiarly stated word in the last line suggests that ancient apes’ DNA and ours might have been experimented with at some point in the past. It’s no secret that our DNA has much in common with primates’. For the ancient Egyptians to refer to apes as being divine reflects their knowledge of humankind’s genome:

[Hail], ye bright and shining flames that keep your place behind Ra, and which slay behind him, the boat of Ra is in fear of the whirlwind and the storm; shine ye forth, then, and make [ye yourselves] visible. I have come [daily] along with the god Sek-hra from the bight of his holy lake, and I have seen the Maat [goddesses] pass along, and the lion-gods who belong unto them. I have made a way in front of the boat of Ra, I have lifted myself up into his divine Disk. I am he who dwelleth among the gods, come, let [me] pass onward in the boat, the boat of the lord Sa. Behold, O Heru-ur, there is a flame, but the fire hath been extinguished. I have made [my] road, O ye divine fathers and your divine apes!
(Sailing in the Great Boat: Papyrus of Nu No. 10,477, sheet 28)

The Litany of Ra is the most esoteric of all the ancient Egyptian writings. The rite specified in this text originated in Thebes from the walls adorning the tombs of the pharaohs and maybe one-quarter has been discovered. Edouard Naville translated these passages from texts published in France in 1875 and today housed in the British Museum:

Homage to thee, Ra! Supreme power, the only one, the courageous one, who fashions his body, he who calls his gods [to life], when he arrives in his hidden sphere . . . Supreme power, he who shines when he is in his sphere, who sends his darkness into his sphere, and who hides what it contains . . . he who lights the bodies which are on the horizon, he who enters his sphere . . . he who descends into the spheres of Ament, his form is that of Turn . . . the urn of the creatures, the only one, that unites the generative substances, its form is that of Horus . . . the brilliant one who shines in the waters of the inundation, his form is that of Nun and comes forth continually from his highly mysterious cavern . . .The royal Osiris is like one of those who speak in their hidden spheres. God of the disk with the brilliant rays, the brilliant triangle which appears in the shining place . . . he enters into the interior of his white disk, he lights the empyrean with his rays, he creates it, he makes the souls remain in their bodies, they praise him from the height of their pedestal. He receives the acclamations of all the gods who open the doors, the hidden essences who prepare the way for Ra’s soul, and who allow the King of souls access to the fields. He traverses his disk himself.

The lines of this litany contain a wide array of mysterious topics far beyond what we can imagine, let alone what primitive humans could. If we apply what we know about technology today, some of the descriptions in this document appear to be of multiple spaceships working in conjunction with one another to express profound metaphysical poetry, philosophies, scientific equations, and most significant of all an understanding of gene manipulation and cloning techniques.

http://xavianthaze.blogspot.ca/2014/04/ ... cient.html
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

za 03 mei 2014, 02:03

Newly Found Megalithic Ruins In Russia Contain The Largest Blocks Of Stone Ever Discovered

Afbeelding

Afbeelding

An incredible discovery that was recently made in Russia threatens to shatter conventional theories about the history of the planet. On Mount Shoria in southern Siberia, researchers have found an absolutely massive wall of granite stones. Some of these gigantic granite stones are estimated to weigh more than 3,000 tons, and as you will see below, many of them were cut “with flat surfaces, right angles, and sharp corners”. Nothing of this magnitude has ever been discovered before. The largest stone found at the megalithic ruins at Baalbek, Lebanon is less than 1,500 tons. So how in the world did someone cut 3,000 ton granite stones with extreme precision, transport them up the side of a mountain and stack them 40 meters high? According to the commonly accepted version of history, it would be impossible for ancient humans with very limited technology to accomplish such a thing. Could it be possible that there is much more to the history of this planet than we are being taught?

For years, historians and archaeologists have absolutely marveled at the incredibly huge stones found at Baalbek. But some of these stones in Russia are reportedly more than twice the size. Needless to say, a lot of people are getting very excited about this discovery. The following comes from a Mysterious Universe article…
http://mysteriousuniverse.org/2014/02/s ... -man-made/

"" Alternate history buffs are about to be whipped into a frenzy! OK, maybe not, but they will find this interesting.
An ancient “super-megalithic” site has been found in the Siberian Mountains. Found recently in Gornaya Shoria (Mount Shoria) in southern Siberia, this site consists of huge blocks of stone, which appear to be granite, with flat surfaces, right angles, and sharp corners. The blocks appear to be stacked, almost in the manner of cyclopean masonry, and well…they’re enormous!
Russia is no stranger to ancient megalithic sites, like Arkaim or Russia’s Stonehenge, and the Manpupuner formation, just to name two, but the site at Shoria is unique in that, if it’s man-made, the blocks used are undoubtedly the largest ever worked by human hands. ""

When I say that this is a new discovery, I am not kidding. In fact, the very first expedition to study these stones happened just a few months ago. Prior to this expedition, there were no known photographs of these megalithic stones. Archaeologist John Jensen is mystified by these ancient ruins, and the following is an excerpt from a post on his personal blog…http://earthepochs.blogspot.de/2014/02/ ... liths.html

"" The super megaliths were found and photographed for the first time by Georgy Sidorov on a recent expedition to the Southern Siberian mountains. The following images are from Valery Uvarov’s Russian website.

There are no measurements given, but from the scale depicted by the human figures, these megaliths are much larger (as much as 2 to 3 times larger) than the largest known megaliths in the world. (Example: The Pregnant Woman Stone of Baalbek, Lebanon weighs in at approximately 1,260 ton). Some of these megaliths could easily weigh upwards of 3,000 to 4,000 tons. ""

Below, I have posted some of the images that he was referring to. As you can see, they are absolutely stunning…
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Another very unusual thing about these stones is that they caused the compasses of the researchers to start behaving very strangely. The following is an excerpt from a story on a Russian news source…
http://englishrussia.com/2014/03/06/hug ... megaliths/

"" Some events that were happening during the autumn expedition could probably be called mystical. The compasses of the geologists behaved very strangely, for some unknown reason their arrows were deviating from the megaliths. What could this mean? All that was clear was that they came across an inexplicable phenomenon of the negative geomagnetic field. Could this be a remnant of ancient antigravity technologies? ""

Of course much more research needs to be done on this site. Nobody knows who cut these stones or how old they are. Jensen believes that they come from a time “well back into the mists of pre-history”…
http://earthepochs.blogspot.de/2014/02/ ... liths.html

"" These megaliths reach well back into the mists of pre-history, so far in fact, that conjecture about their ‘builders’, methods, purpose and meaning is pure speculation, and as such, I would hesitate to offer any observation at all, other than to say our pre-historical past is richer than we ever dreamed. ""

These stones are likely to remain an unsolved mystery for a very long time.

But what is abundantly clear is that according to the commonly accepted version of history they should not be there.

And of course this is far from the only site around the world that contains massive megalithic ruins. Perhaps the most famous are the megalithic ruins at Baalbek, Lebanon…
Afbeelding

The following is some information about Baalbek from one of my previous articles…

"" The ancient city of Baalbek is one of the greatest archaeological mysteries of all time. Located east of the Litani River in the Bekaa Valley of Lebanon, Baalbek is world famous for its exquisitely detailed yet monumentally scaled Roman temple ruins. In Roman times, Baalbek was known as Heliopolis (after the sun god) and it contained some of the largest and most notable Roman temples ever built. In fact, the Romans had constructed an extraordinary temple complex in Baalbek consisting of three separate temples – one for Jupiter, one for Bacchus and one for Venus. But what these Roman temples were built on top of is much more important. These Roman temples were actually built on top of an ancient 5 million square foot platform that was made from some of the largest stones ever used in any construction project in the history of the earth. In fact, the largest stone found near the Baalbek ruins weighs approximately 1200 tons and is about 64 feet long. To put that in perspective, that is the equivalent of approximately 156 full size African elephants. ""

Evidence continues to mount that very sophisticated technology was used in the ancient world.
These megalithic ruins are undeniable reminders of highly advanced ancient civilizations.
So who were they and what happened to them?
Could it be possible that they were wiped out by a massive global cataclysm such as a global flood?
How people in ancient times were able to move such massive stones is a complete mystery. In fact, these giant construction stones were stacked so closely together that you can’t even fit a piece of paper between many of them. Many of the architectural feats found at Baalbek cannot even be duplicated with 21st century technology.

So how did they do it?
How did they move such massive stones to create a structure of such intricate precision?
Keep in mind that the base of the Baalbek ruins alone weighs approximately 5 billion tons.

http://thetruthwins.com/archives/newly- ... discovered
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: combi, BL@DE
Plaats reactie

Terug naar “Geschiedenis”