Verloren beschavingen

Hier tref je allerlei topics aan die te maken hebben met geschiedenis en de oudheid.
baphomet
Administrator
Administrator

wo 17 aug 2011, 00:02

Tja, een drukke dag vandaag, maar desalniettemin toch even tijd voor wat interessante materie die ik graag zou willen bespreken hier op QFF... Hier in Drenthe hebben we de al zo veel en vaak besproken hunebedden, in Egypte de piramides en in Zuid-Amerika de overblijfselen van de Maya's, Inca's en andere volken... Overblijfselen van verdwenen en dus verloren beschavingen... Er is natuurlijk het mysterie van Atlantis (of ligt Atlantis toch ergens bij Malta???) en zo bestaan er nog wel wat verhalen over verdwenen beschavingen... De vraag die mij echter bezig houd heeft niet zo zeer te maken met het feit dat deze beschavingen zijn verdwenen, maar meer met de vraagstelling omtrent de redenen voor hun verdwijnen...

Is het misschien zo dat beschavingen in de afgelopen pak en beet 200.000 jaar al veel vaker op het punt hebben gestaan waar wij ons nu als mensheid bevinden? Teruggedreven door de techniek die de mens zelf bedacht? Bouwde men reeds eerder atoombommen en kerncentrales?? Vragen waarop ik wel een logisch antwoord zou willen geven, maar waarvan ik simpelweg niet met 100% zekerheid zou kunnen vast stellen wat nu precies het geval was...

Dat de geschiedenis slechts deels klopt dat hebben we al eens kunnen lezen in een prachtig topic van ROI over de fantoomtijd... Maar hoe zat dat nu nog veel langer geleden? Waren de grotbewoners en holbewoners de overgebleven mensen van een beschaving die ooit hier op aarde was, maar de aarde heeft verlaten omdat ze voorzagen dat er een heleboel onheil van de natuur aan zat te komen? Wellicht waren ze zo lang geleden veel verder dan ons nu? Of zouden we dan meer dan alleen maar vreemde en vage dingen vinden op plekken waar ze niet horen??

Het zijn gewoon wat vragen die me net weer eens door mijn hoofd schoten en waarvan ik dacht: "Die zijn het bediscussiëren en bespreken best waard!"

Hieronder in de comments kan het wat mij betreft dan ook verder...

1119 AD
Toxopeus
Administrator
Administrator

wo 17 aug 2011, 01:54

Ik denk met heel veel van die oude beschavingen het net zo gegaan is als met mijn eigen voorouders:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Labadisten
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 17 aug 2011, 05:17

Als je in fantoom tijd leest dat Momo van Is lam alles eigenlijk van Eusebius heeft, een groot geschiedsvervalser, dan lag ik me echt rot. http://en.wikipedia.org/wiki/Eusebius_of_Caesarea

Gnostische Jezus is ook niet voor niets zo anders, terwijl dat wel uit een tijds capsule komt..
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
baphomet
Administrator
Administrator

do 18 aug 2011, 06:16

1119 AD
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

do 18 aug 2011, 19:48

Verzonken stad bij Cuba gevonden in 2002.

Betere beelden te zien op link hieronder

http://www.luismarianofernandez.com/Atl ... nCuba.html

Voor de liefhebber, vertaald met Google

official%26prmd%3Divns" class="postlink">http://translate.google.com/translate?h ... rmd%3Divns

Maar goed, die onderwaterbeelden van die verzonken stad bewezen mij nu nog niks, als ik b.v, in de Oosterschelde een filmpje zou schieten, dan kom ik met soort gelijkwaardig beeldmateriaal boven...rotsje links, rotsje rechts, met een paar rechte stukken eraan vanuit een bepaalde hoek gefilmd, en dat moet dan de top van een piramide voorstellen...
Cuba's verzonken stad is m.i. nog wat vaag, gewoon eens afwachten lijkt mij
My Jekyll doesn't Hide
NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

di 12 jun 2012, 16:27

De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Het Dolle Eland, FreeElectron
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

di 12 jun 2012, 21:25

Dankjewel NoMore!

Ik ben onlangs gestart met het boek...:

"...Het Teken, het Zegel en de Wachters..."
Graham Hancock
Afbeelding
Over de zoektocht naar de Ark des Verbonds.

Prachtig en pakkend boek.
Over Koning Solomon, over zijn geliefde uit Ethiopië koningin Sheba en zoonlief Menelik die dus de Ark zou hebben "gestolen" en meegenomen zou hebben naar Ethiopië.

Over Africaanse Joden de "Falasja's" en over de Amhara's die op deze Joden neerkeken.

Over de stad Axum en over de vele en énorme obelisken (stéle's) die wel tot 500 ton konden wegen, met een hoogte van 30 meter én alleen met de hulp van "de kracht van de Ark" konden worden gebouwd!
Afbeelding
(p.s. open deze afbeelding in een nieuw venster en vergroot het eens. Kijk eens welke overeenkomsten je tegenkomt met oa. "onverklaarbare" bouwwerken in Peru :woohoo: )

Het boek beschrijft verder ook...:
Over het vrijkopen van Falasja´s in Ethiopië en Soedan door Israel in ruil voor wapens.

Etc, etc...

Een geschiedenis-, huidige tijd en toekomst dat het moderne westen grotendeels geheel ontgaat.

:whistle:
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

di 12 jun 2012, 22:34

Als je soms rondkijkt, is onze eigen beschaving ook al bijna verloren :P

Maar goed, om serieus te blijven. Ik heb er ook veel over gelezen, ooparts opgezocht, etc. Als we bijvoorbeeld een eeuwenoude 'usb stick' met ALLE informatie zouden vinden, zouden we het überhaupt herkennen als zijnde medium met opgeslagen informatie? En daarnaast, als we dat weten, zouden we überhaupt weten hoe we de informatie vrijspelen? En na verloop van tijd vergaan dingen ook gewoon, dus is er helemaal niks meer van te vinden (zeker papier niet). Het is daarmee dan ook lastig om te bewijzen dat er 'beschavingen' waren meer dan 12.000 jaar geleden.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: abrakadaver, Het Dolle Eland
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

di 12 jun 2012, 23:56

Ach wat is, even uit het engels, civilised, ontwikkeld?

Dit;.. http://www.mijnwoordenboek.nl/vertalen. ... =civilised

Even tweede mening eraan brengen; in hoeverre heeft de mens alleen het externe bewerkt en zichzelf ongemoeid gelaten?

Verdieping hierop; het extern ontwikkelde vervalt uiteindelijk toch maar leven gaat door.

Al dit om duidelijk te maken dat je beter aan jezelf kan werken dan aan iets anders. :)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Het Dolle Eland, FreeElectron
hotspot
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 13 jun 2012, 00:29

[quote=""wodan" post=56591"]Als je soms rondkijkt, is onze eigen beschaving ook al bijna verloren :P

Maar goed, om serieus te blijven. Ik heb er ook veel over gelezen, ooparts opgezocht, etc. Als we bijvoorbeeld een eeuwenoude 'usb stick' met ALLE informatie zouden vinden, zouden we het überhaupt herkennen als zijnde medium met opgeslagen informatie? En daarnaast, als we dat weten, zouden we überhaupt weten hoe we de informatie vrijspelen? En na verloop van tijd vergaan dingen ook gewoon, dus is er helemaal niks meer van te vinden (zeker papier niet). Het is daarmee dan ook lastig om te bewijzen dat er 'beschavingen' waren meer dan 12.000 jaar geleden.[/quote]

Het meeste zal inderdaad snel verdwijnen, maar onze huidige beschaving heeft heel wat sporen nagelaten in de vorm van grootschalige mijnbouw en dergelijke. Al die enorme uitgegraven gangenstelsels zullen nog wel tienduizenden jaren bestaan als het niet langer is.

Mocht er in het verleden een beschaving geweest zijn die technologisch op dezelfde voet stond als wij nu dan hadden we daar zeker sporen van gevonden.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Het Dolle Eland
combi
Administrator
Administrator

wo 13 jun 2012, 02:11

[quote=""hotspot" post=56597"][quote=""wodan" post=56591"]Als je soms rondkijkt, is onze eigen beschaving ook al bijna verloren :P

Maar goed, om serieus te blijven. Ik heb er ook veel over gelezen, ooparts opgezocht, etc. Als we bijvoorbeeld een eeuwenoude 'usb stick' met ALLE informatie zouden vinden, zouden we het überhaupt herkennen als zijnde medium met opgeslagen informatie? En daarnaast, als we dat weten, zouden we überhaupt weten hoe we de informatie vrijspelen? En na verloop van tijd vergaan dingen ook gewoon, dus is er helemaal niks meer van te vinden (zeker papier niet). Het is daarmee dan ook lastig om te bewijzen dat er 'beschavingen' waren meer dan 12.000 jaar geleden.[/quote]

Het meeste zal inderdaad snel verdwijnen, maar onze huidige beschaving heeft heel wat sporen nagelaten in de vorm van grootschalige mijnbouw en dergelijke. Al die enorme uitgegraven gangenstelsels zullen nog wel tienduizenden jaren bestaan als het niet langer is.

Mocht er in het verleden een beschaving geweest zijn die technologisch op dezelfde voet stond als wij nu dan hadden we daar zeker sporen van gevonden.[/quote]

Dan vind men dit;
Perpetual Architecture: Uranium Disposal Cells of America
http://www.clui.org/section/perpetual-a ... ls-america

Afbeelding

This exhibit features large glowing black & white LCD images, from the archives of the CLUI, of a selection of uranium disposal cells in the southwest. In addition, interactive touchscreen map displays have more images and information about these unique structures.

More than 30 of these disposal cells have been constructed over the last 25 years, primarily to contain radioactive contamination from decommissioned uranium mills and processing sites. They are time capsules, of sorts, designed to take their toxic contents, undisturbed, as far into the future as possible.
Dromen
Administrator
Administrator

wo 13 jun 2012, 03:06

LOL @ Dolle,

Ik heb dat boek ook xD Per ongeluk in mijn bezit gekomen... had keer boek besteld bij bol.com en kreeg ineens deze. Was ook nog flink duurder, maare voorteken?! :-*
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

wo 13 jun 2012, 21:20

[quote=""hotspot" post=56597"][quote=""wodan" post=56591"]Als je soms rondkijkt, is onze eigen beschaving ook al bijna verloren :P

Mocht er in het verleden een beschaving geweest zijn die technologisch op dezelfde voet stond als wij nu dan hadden we daar zeker sporen van gevonden.[/quote]

Er zijn nog héél veel sporen uit het verre vere verleden die nog steeds niet aan het licht zijn gebracht. Zuid Americaanse landen (oa. Peru) en met name langs de kust, maar ook diep in de binnenlanden zijn er ondergrondse zalen-, tunnels-, en ruimtes die hun weerga niet kennen. Maar vele liggen goed verborgen, worden "geheim" gehouden en liggen veelal diep onder de waterlijn.
Von Däniken spit en graaft zich helemaal dol en stuit op de meest opzienbare ontdekkingen...:
Afbeelding

Ik denk dat het échte "zoeken en vinden" nog maar nét begonnen is. Daarbij het feit in achtnemende dat "vragen - zoeken - vinden" in onze huidige tijd (soms) niet meer verboden is.

Extrene bevindingen van kennis om het Interne te voeden, om dan weer het Interne naar buiten te laten treden ;)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, ROI..Lite
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

za 16 jun 2012, 17:55

Via Facebook....:
Afbeelding
"...YOU have no idea our Planet had a place like this... Dated back over 10 thousands years, you can't help your self but just wonder BY WHO on earth was this magnificent megalithic built. The Mountain has been literally cut off in solid rock and designed with such high advance details. IT BLOWs..."
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, NoMore
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

za 16 jun 2012, 18:02

Waar is dit? Iets van Afghanistan of wat? Gezien de Buddha's.
Plaats reactie

Terug naar “Geschiedenis”