Tijdslijnen en het herschrijven van geschiedenis

Alle wetenschappelijke topics tref je hier aan.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

wo 17 dec 2014, 22:09

Afbeelding

En zo zit ik op deze Woensdagavond weer eens (na lange tijd van afwezigheid) een stukje te tikken op QFF. Terwijl ik op de achtergrond luister naar een stream van Radio Noord met het verslag van de KNVB-Beker wedstrijd tussen mijn favoriete club FC Groningen in de Euroborg tegen FC Volendam, dacht ik bij mezelf, kom jongen ga eens even dat uittikken wat de afgelopen weken met enige regelmaat door je kop spookte.

Enfin, U begrijpt allen onderhand vast dat ik dus weer wat te vertellen heb. Hetgeen waar ik het vandaag eens over wil hebben is een verzameling van begrippen die ik het beste uiteen kan zetten in de volgende begrippen:
tijdslijnen, parallelle universa en het herschrijven van de geschiedenis.

Hoe ik daar in godsnaam zo op ben gekomen? Nou ja, daar kan ik nu heel diep op ingaan, maar laten we het er op houden dat er iets is gebeurt een tijdje terug waardoor ik eens ben gaan graven op mijn eigen interne systeem van harde schijven ergens onder mijn schedelpan.

Herinneringen slaan we immers allemaal op, maar steeds vaker moet ik concluderen dat ik me heel soms bepaalde details anders herinner dan hoe bepaalde details in geschiedkundige bronnen zijn opgeslagen. Toen ik dit fenomeen aanhaalde tijdens een interessant gesprek met iemand, vroeg deze persoon mij of ik wel eens gedacht had aan de mogelijkheid dat bepaalde gebeurtenissen tijdslijnen zouden kunnen beïnvloeden.

En toen ik daar eens wat dieper op in ging tijdens het gesprek noemde deze persoon vrij snel gebeurtenissen als de aanval op Pearl Harbor, de moord op JFK, de aanslagen van 11 September en nog een aantal andere gebeurtenissen.

En toen begon ik (met in mijn achterhoofd de ontdekkingen die BlackBox en ik in het BTTF topic: -> viewtopic.php?f=58&t=337&hilit=bttf hebben gedaan) eens goed na te denken of bijvoorbeeld de aanslagen van 11 september 2001 ook echt van invloed zijn geweest op een tijdslijn. En dan niet alleen naar de toekomst toe, maar ook naar het verleden toe.

Dat klinkt ingewikkeld, maar stel nu dat er een soort shift heeft plaatsgevonden in de tijdslijn waarin wij ons bevonden zo om en nabij 11 september 2001. Stel dat, zou dit dan dusdanige gevolgen kunnen hebben voor de tijdslijn, dat we daardoor ons opeens dingen anders herinneren? Maar op zo'n manier dat de daadwerkelijke bewijzen die kunnen onderbouwen en aantonen dat de tijdslijn ooit anders was er simpelweg niet meer zijn, en het lijkt alsof het ook nooit anders zou is geweest. Met andere woorden alle bewijzen zijn weg, omdat ze er nooit zijn geweest dankzij de shift in de tijdslijn. Maar dan wel in het achterhoofd houdende dat wij mensen ons bepaalde details nog wel kunnen herinneren van hoe de tijdslijn eerder was.

Dit effect wordt ook wel het Mandela effect genoemd. Er is een heuse website http://mandelaeffect.com/ over dit fenomeen en aldaar las ik al vrij snel verhalen die herkende maar niet bleken te kloppen. Wordt je dan door je eigen fantasie voor de gek gehouden? Of zit er een kern van waarheid in de theorie dat er een mogelijkheid bestaat dat tijdslijnen echt beïnvloedbaar zijn door bepaalde gebeurtenissen?

Of zijn er krachten achter de schermen aan de gang, die de geschiedenis met een bewust doel aan het herschrijven zijn?

Afbeelding

;-)

Anyways, al met al leek deze materie mij meer dan interessant genoeg om eens wat nader te bespreken en vandaar dus dit epistel van mijn hand.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox, combi, FreeElectron, Toxopeus, hotspot
blackbox
Administrator
Administrator

wo 17 dec 2014, 22:43

Fijn je weer te zien tikken Baphomet!....tik tak.

Verdomde interessant dit onderwerp.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
baphomet
Administrator
Administrator

wo 17 dec 2014, 22:48

Heya BB, yes nice to be back, heb nog wel wat opgenomen podcasts gemaakt de afgelopen tijd, die ga ik vandaag of morgen eens even online knallen :) En ja hierover kan ik uren, dagen en weken dubben over dit onderwerp. Er is namelijk iets dat ik me herinner uit een schoolkrant, iets dat ik zelf getekend heb, alleen toen ik die afbeelding bekeek kreeg ik een zwaar WTF moment. Ik had een spaceshuttle getekend in 1988 in een schoolkrant. Ik bekeek die afbeelding staat er iets dat helemaal niet leek op een spaceshuttle in die tekening en op dat vliegding staat ORION.

WTF?! dacht ik toen... Daar heb ik weken mee rondgelopen totdat ik met iemand een gesprek had en dat aanhaalde. Toen bleek dat deze persoon ook dergelijke dingen herkende. EN toen was ik echt freaked out! Maar toen ik vanmiddag ineens een topic op GLP las over de kinderboeken van Stan & Jan Berenstein die nu opeens Berenstain heten, toen was het feest compleet! :) En kon ik niet stoppen er aan te denken, en moest ik dit uittikken. Niets gebeurt voor niets dacht ik toen en er moet dus wel een heel erg goede reden zijn om het niet op te schrijven. Die zogenaamd heel erg goede reden kon ik niet vinden, dus toen moest ik het wel uit gaan tikken...

:)
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron, Toxopeus
Toxopeus
Administrator
Administrator

wo 17 dec 2014, 23:23

Mooi artikel!

Dit heb ik heel vaak, en de laatste tijd wordt het extremer bij bepaalde zaken. Bepaalde gebeurtenissen kunnen je perceptie compleet veranderen of in ieder geval er een andere draai aan geven. Maar dat terzijde. Ik denk deels door toedoen van eigen fantasie of toch door een veranderende "werkelijkheid"? Bepaalde black-outs ten tijde van het opslaan van die herinneringen?
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, FreeElectron
baphomet
Administrator
Administrator

do 18 dec 2014, 00:36

Wat ik dus zo bijzonder vindt is dat mensen soms exact dezelfde herinneringen hebben maar dat dat nu dus anders lijkt te zijn, alsof het ook nooit anders is geweest.

Scroll voor de aardigheid maar eens door dit GLP draadje:

http://www.godlikeproductions.com/forum ... 80907/pg37

Zo zijn er nog tal van soortgelijke draadjes op andere plekken op het web, waar mensen ook dezelfde herinneringen hebben.

Afbeelding

of

Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
blackbox
Administrator
Administrator

do 18 dec 2014, 14:15

Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, FreeElectron
baphomet
Administrator
Administrator

do 18 dec 2014, 17:46

Zouden wormholes van invloed kunnen zijn op deze shifts in time?
baphomet
Administrator
Administrator

do 18 dec 2014, 17:53

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Wetenschap”