Alternatieve Energie

Alle wetenschappelijke topics tref je hier aan.
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

di 02 nov 2010, 21:46

Afbeelding

Afbeelding

:stikkie:
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
blackbox
Administrator
Administrator

za 06 nov 2010, 00:15

illuminati of my own reality
blackbox
Administrator
Administrator

za 06 nov 2010, 00:16

Afbeelding

Lord Kelvin (1824-1907), bekend van de temperatuurmeting, leverde ook een bijdrage in de wetenschapsgeschiedenis op het punt van het rechtstreeks opwekken van energie uit de natuur door middel van zijn z.g. waterdruppelaar. Dat is een apparaat waarmee uit een druppelend stroompje water geleid door een geleidende ring met een tegenovergestelde pool een elektrisch potentiaal van 10-15.000 volt (!) kan worden afgemeten. Daarmee bewees hij dat vallend water de lucht ioniseert en dat er dus een relatie bestaat tussen een zwaartekrachtfenomeen als vallend water en elektriciteit.

LINK
ThaViking
Super QFF-er
Super QFF-er

di 30 nov 2010, 08:29

Thnx voor de aanvulling mensen

@BB ik ken de waterdruppelaar erg simpel te vervaardigen m.i.
en thnx voor de LINK die had ik nog niet ga het even doorspitten ;)
Wees aardig tegen mensen als je omhoog klimt, want je komt ze weer tegen als je naar beneden gaat...
baphomet
Administrator
Administrator

vr 06 mei 2011, 18:08

Die Tesla Turbine blijft fascinerend...

:blink:

[video][/video]

Maar stel je wil gemakkelijk zelf wat stroom opwekken op een buitenlokatie, wat zou daarvoor nu de oplossing zijn, op het gebied van vrije energie...?

Iemand?
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

di 10 mei 2011, 02:03

Ik vroeg het al in de shoutbox, maar is er iemand die in dit topic zich wat uitgebreider uit zou kunnen wijden over simpele oplossingen om op locatie een stroom generator te kunnen maken zodat je dus stroom op kunt wekken dmv wind? zon? o.i.d??

Dan lees ik het hier meer dan graag terug...
1119 AD
blackbox
Administrator
Administrator

di 10 mei 2011, 02:40

*BB mompelt iets van.....waar blijft die hobby werkplaats*

Tja, wat te doen met al die kennis en theorie wat her en der staat...

In dit geval:

Theorie omzetten naar praktijk. Nu had ik het er laatst al eens over met oa ThaViking.
Wat we dus nodig hebben is een plek om dit soort kennis tot uiting te brengen.

Er lopen hier knappe koppen genoeg op QFF. Zou te gek zijn om hier en daar wat projectjes op te zetten....
baphomet
Administrator
Administrator

di 10 mei 2011, 02:54

Het is voor user Grayvox die wil wat meer info, hij is zonder meer in staat het te bouwen namelijk, de beste man schijnt alles te kunnen bouwen en materiaal is ook niet het probleem hij vroeg het aan me en ik dacht wacht daar ga ik werk van maken en eens even kijken of er iemand is hier op QFF die user Grayvox op weg kan helpen om op een buitenlocatie een generator te maken voor wat stroom...

Dus al zijn het maar theorien of schetsen of ideetjes die ergens op internet staan, ik zal zelf ook zoeken en laten we die hier dan voor Grayvox neer knallen en dan kan hij het bouwen en ik weet dat hij daar zeker uitgebreid verslag van zal komen doen.
1119 AD
Toxopeus
Administrator
Administrator

di 10 mei 2011, 03:05

Ik heb nog wel wat leuke bouwtekeningetjes liggen B)

Morgen even wat posten, ben nu superduf door de pillen;)
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
blackbox
Administrator
Administrator

di 10 mei 2011, 03:06

[quote=""baphomet" post=31739"]Het is voor user Grayvox die wil wat meer info, hij is zonder meer in staat het te bouwen namelijk, de beste man schijnt alles te kunnen bouwen en materiaal is ook niet het probleem hij vroeg het aan me en ik dacht wacht daar ga ik werk van maken en eens even kijken of er iemand is hier op QFF die user Grayvox op weg kan helpen om op een buitenlocatie een generator te maken voor wat stroom...

Dus al zijn het maar theorien of schetsen of ideetjes die ergens op internet staan, ik zal zelf ook zoeken en laten we die hier dan voor Grayvox neer knallen en dan kan hij het bouwen en ik weet dat hij daar zeker uitgebreid verslag van zal komen doen.[/quote]

Dat zou echt fantastisch zijn! Ik wil wel meehelpen in de ondersteuning mocht Grayvox daar behoefte aan hebben.
baphomet
Administrator
Administrator

di 10 mei 2011, 03:08

[quote=""Toxopeus" post=31741"]Ik heb nog wel wat leuke bouwtekeningetjes liggen B)

Morgen even wat posten, ben nu superduf door de pillen;)[/quote]

Grayvox woont ook in jouw contreien Toxo ;)
1119 AD
Toxopeus
Administrator
Administrator

di 10 mei 2011, 03:10

[quote=""baphomet" post=31743"][quote=""Toxopeus" post=31741"]Ik heb nog wel wat leuke bouwtekeningetjes liggen B)

Morgen even wat posten, ben nu superduf door de pillen;)[/quote]

Grayvox woont ook in jouw contreien Toxo ;)[/quote]

Kijk eens aan, das mooi. Even een keer wat afspreken!
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
baphomet
Administrator
Administrator

di 10 mei 2011, 03:13

[quote=""blackbox" post=31742"][quote=""baphomet" post=31739"]Het is voor user Grayvox die wil wat meer info, hij is zonder meer in staat het te bouwen namelijk, de beste man schijnt alles te kunnen bouwen en materiaal is ook niet het probleem hij vroeg het aan me en ik dacht wacht daar ga ik werk van maken en eens even kijken of er iemand is hier op QFF die user Grayvox op weg kan helpen om op een buitenlocatie een generator te maken voor wat stroom...

Dus al zijn het maar theorien of schetsen of ideetjes die ergens op internet staan, ik zal zelf ook zoeken en laten we die hier dan voor Grayvox neer knallen en dan kan hij het bouwen en ik weet dat hij daar zeker uitgebreid verslag van zal komen doen.[/quote]

Dat zou echt fantastisch zijn! Ik wil wel meehelpen in de ondersteuning mocht Grayvox daar behoefte aan hebben.[/quote]

Ik heb grayvox gemaild en link naar dit topic gestuurd dus die zal zich wel melden! hulp zal hij zeer zeker waarderen. Hij vroeg mij hoe het precies zat maar dit is niet mijn vakgebied te weinig kennis, maar ik weet dat hij heel veel kennis heeft en gouden handen! Die man kan alles in elkaar knutselen van gecompliceerde houtconstructies tot mooie maatmeubelen maar ook metselen, loodgieten, electro, radio, etc. de man is oprecht van alle markten thuis op knutselgebied. Hij vroeg dus of ik wist hoe je zoiets kunt bouwen een makkelijke oplossing maar goed, ik zei alleen ik weet dat het kan maar vraag me niet hoe...

Dus dit topic gebruiken leek me het beste zo kunnen wij QFFers elkaar weer helpen!
1119 AD
Qvic
Senior QFF-er
Senior QFF-er

di 10 mei 2011, 05:07

Wat mij opvalt is dat jullie graag over opwekking van energie praten, maar de uitvoer te wensen over laat en jullie niet echt duidelijk zijn in welke vorm en uitvoering de gedachtenis uitgaat. Daarmee wil ik zeggen, willen jullie stroom opwekken m.b.v. een windmolen, met een alternatieve brandstof zoals water, met het braungas principe (OHH-gas), met behulp van div. spoelen in combinatie met magneten, het vortex/frequentie principe. Dit zijn enkele manieren om energie op te wekken. Of gaan jullie eerst daar nog over discussiëren, wat jullie het beste lijkt of blijven we praten over allerlei energie opwek methodes. En als er een bepaalde energie opwekking is uitgewerkt, gaat diegene de boer mee op of blijft deze behouden tot deze tropic. En is deze energie opwekker t.b.v. alleen stroom opwekken in huis of ook voor de aandrijving van een auto of kun je er water mee verwarmen voor in huis. Dit soort vragen stel ik meestal omdat deze materie door vele vaak te simpel voorgesteld wordt en dat het vaak met veel poeha wordt gepresenteerd, maar later hoor er niets meer over en is het idee weer eens dood gelekt. Omdat je er meer energie moet insteken, dan je eruit kan halen of dat de productie kosten te hoog worden.
baphomet
Administrator
Administrator

di 10 mei 2011, 05:18

Grayvox zal zich morgen denk ik al wel melden met wat meer uitleg en nee hij gaat er zeker niet mee de boer op hij wil gewoon op een plek waar geen stroom ligt op een zo vriendelijk mogelijke manier voor Kaya (onze aarde) wat stroom op kunnen wekken. En ik heb daar nu al zo vaak en zo veel over gelezen dat ik van mening ben dat het zeker zou moeten kunnen.

Dus ik denk dat het gemakkelijk is als Grayvox morgen zelf geantwoord heeft dan met zijn allen er even in te duiken. Don't shoor the messenger haha :silly: ik was slechts degene die het hier op verzoek van grayvox alvast even plaatste nadat ik hem had gesproken...

Ook member CIA heeft de nodige kennis op dit vlak zal hem ook even porren hier even een kijkje te komen nemen
1119 AD
Plaats reactie

Terug naar “Wetenschap”