Onuitputtelijke bron van energie

Alle wetenschappelijke topics tref je hier aan.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

do 22 sep 2011, 17:00

Deze Donderdagochtend zo vlak voor het lunchtijd is, even wat aandacht voor een artikel dat ik via een draadje op L.P. (LunaticOutPost.com voor intimi) tegen ben gekomen... Zoals wel vaker 's ochtends, zat ik namelijk ook vanochtend, met een bakje QoFFie in mijn ene hand, de muis in de andere hand en de restanten van een gisteravond niet helemaal opgerookte 'splifi di pafi'  tussen mijn lippen... Even wakker worden dus... En wat is er fijner dan de frisse energie van een nieuwe dag tot je nemen terwijl je de laatste ontwikkelingen volgt op het web...???

Het artikel dat ik tegen kwam en waarover ik het wil hebben gaat over een team van wetenschappers en onderzoekers dat onlangs een opmerkelijke ontdekking heeft gedaan... Ze hebben namelijk een heuse bron van 'onuitputbare' energie gevonden... W00t?!? Ja heus waar, geen grap!

Een paar korrels zout zouden namelijk alles zijn wat nodig is om uit afvalwater net behulp van bacteriën waterstof of organische bij producten te creëren...

"Dit systeem kan overal ter wereld zeewater of afvalwater veranderen in waterstof!" zegt Bruce Logan van Penn State University.

"Het maakt geen gebruik van elektriciteit van het stroomnet, en het is verder volledig klimaatneutraal! Daarnaast is het ook nog eens een onuitputtelijke bron van energie!"

In het verleden waren microbiële elektrolyse cellen nodig voor de elektrische input. Nu is echter door het team van Penn State University ontdekt, dat de extra energie eenvoudig kan worden geleverd door gebruik te maken van het verschil tussen rivierwater en zeewater op het moment dat je beide samenvoegt.

Zuiver waterstofgas is dat wat uiteindelijk overblijft als resultaat...

De cellen hebben een rendement van tussen de 58 en 64 procent, en produceren tussen de 0,8 en 1,6 kubieke meter waterstof per dag... Om nog specifieker te zijn; het gaat dan dus om het aantal kubieke meter per kubieke meter van de vloeistof waarmee de cellen in aanraking komen... En dat dus elke dag opnieuw...

De onderzoekers schatten dat slechts één procent van de geproduceerde energie in de cel nodig is om water door het systeem te pompen. De sleutel tot deze ontdekking is dus omgekeerde elektrodialyse-, ook wel RED genoemd... Een proces dat energie haalt uit de verschillen tussen de verschillende ionische ladingen van het zoute water en het zoete water...

Enfin, U begrijpt dat dit soort ontdekkingen natuurlijk goed en interessant nieuws zijn en daarom dus ook aandacht voor deze ontdekking hier op QFF...

Hieronder in de comments kan het wat mij betreft verder...

1119 AD
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

do 22 sep 2011, 18:58

"Het maakt geen gebruik van elektriciteit van het stroomnet, en het is verder volledig klimaatneutraal! Daarnaast is het ook nog eens een onuitputtelijke bron van energie!"

En dus horen we er nooit meer wat van.
Sic transit inventa utilia.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
ddww

do 22 sep 2011, 19:08

Geeft dat geen kortsluiting met zoveel water? :P
blackbox
Administrator
Administrator

do 22 sep 2011, 20:06

Ik weet uit eerste hand dat men ook zulke projecten wil starten op de afsluitdijk.....
illuminati of my own reality
Dromen
Administrator
Administrator

do 22 sep 2011, 20:41

Dit word ook gewoon gedaan in Nederland ;-)

Jawel, zelfs in het Groningse Tolbert is een bedrijf dat dit maakt momenteel.
abrakadaver
Super QFF-er
Super QFF-er

do 22 sep 2011, 20:57

Ik meende ook gehoord te hebben dat zoiets niet ging werken op de afsluitdijk..maar weet het niet zeker.
Dromen
Administrator
Administrator

do 22 sep 2011, 21:46

[quote=""abrakadaver" post=41866"]Ik meende ook gehoord te hebben dat zoiets niet ging werken op de afsluitdijk..maar weet het niet zeker.[/quote]

Klopt ;-) Dat is dus o.a. dit bedrijf. Zo gaan ze energie opwekken door een bepaald proces (zoutwater met bepaalde indicator ofzo), maar ze zijn ook bezig met een zuiveringsinstallatie. Zo goed dat je je eigen pis kan opdrinken!!
abrakadaver
Super QFF-er
Super QFF-er

do 22 sep 2011, 21:52

Volgens mij zie jij het woordje "niet" over het hoofd..;-)
Dromen
Administrator
Administrator

do 22 sep 2011, 22:47

Ohhh sorry :lol:

Maar het werkt dus wel! Ik zal mijn bron ( ;-) ) eens inlichten. Wellicht dat hij zelf uitleg kan geven :)
blackbox
Administrator
Administrator

do 22 sep 2011, 22:50

[quote=""abrakadaver" post=41866"]Ik meende ook gehoord te hebben dat zoiets niet ging werken op de afsluitdijk..maar weet het niet zeker.[/quote]

Wel een mooie plek waar zoet en zout water vlak naast elkaar liggen...;)
illuminati of my own reality
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

do 22 sep 2011, 23:03

Brak water.
Plaats reactie

Terug naar “Wetenschap”