Zelfredzaamheid

Alles over beschaving tref je hier aan.
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 jan 2011, 02:43

Zelfredzaamheid, een poosje geleden dacht ik bij mijzelf, tja, hoe zit dat nu, als de poep de ventilator raakt, wat dan ? En dan ga je eens om je heen kijken en kom je al snel tot de conclusie dat je het hooguit twee dagen uit zou houden als je volledig op jezelf aangewezen bent. Twee dagen, daar schrok ik eigenlijk wel even van, onze huidige moderne maatschappij maakt je al heel gauw afhankelijk van van alles en nog wat en als dat even weg valt daar staan we dan met onze bek vol tanden... PaNique ! Honger !Nu wil ik hier geen paniek zaaien en een oproep doen om uzelf in te graven en te bewapenen tegen het groot naderend onheil, dat zie ik sowieso niet al te gauw gebeuren, maar het lijkt mij verstandig om de trend waarin wij steeds afhankelijker worden eens te doorbreken, laten we daar eens over door filosoferen met zijn allen.Eten haal je bij de supermarkt, je geheugen zit in je telefoon en je computer, naar huis rijden doe je op de TomTom, voor je informatie zet je de TV aan en veel contacten lopen via via een beeldscherm, als er iets kapot gaat bel je de klusjesman en beslissingen nemen doet je leidinggevende (overheid)voor je, als je zelf leidinggevende bent huur je een adviesbureau in, je geld ligt bij de bank en betalen doe je met een pasje, hoewel de modernisering tal van comfort heeft gebracht maakt het tegelijkertijd een stelletje kansloze kneuzen van ons op het moment dat dat wegvalt. Het gevaar van "The Comfort Zone" ?Ja, hoe nu verder ?Nou, van je overheid hoef je het dus niet te hebben, koop een emmer voor 95,- met een radiootje drie kaarsen en een dekentje, sluit ramen en deuren en wacht af... tja, dan kan je dus lang wachten, want als er echt poep aan de hand is dan is die overheid weg, zoef, de schuilkelders in en de deur op slot en u redt zichzelf maar. Ons koningshuis is natuurlijk als eerste vertrokken. Dat dus, zelfredzaamheid.Waar de overheid en allerlei complotter filmpjes / media zich op richten is dat mensen zichzelf opsluiten, de deur barricaderen het liefst nog bewapend ook (Amerika) en maar kijken wie het het langst volhoudt, veel survival op Discovery Channel, dat gaat dus echt nergens over, daar zit je dan in je tentje op de Veluwe te jagen op die ene grazer die er nog loopt. In tijden van nood moeten we juist niet elkaars vijanden worden en meteen terug naar de donkere middeleeuwen duiken, want dat is waar ik mij toch wel lichtelijk zorgen over maak. Als je drie dagen niet te eten hebt gehad dan vervallen de maatschappelijk aangeleerde normen en waarden al snel, dan sla je iemand de hersens in voor een stuk brood, maar is dat echt nodig ? Als we nou het nou eens omdraaiden en van de nood een deugd zouden maken ? Ja, dat vergt creativiteit, vertrouwen, lef en we moeten vooral onze kijk op de zaken eens ernstig bijstellen. Nu wil ik u allen niet gaan voorkauwen wat slim is en wat niet, daar wil ik juist u toe uitnodigen om daar eens over na te denken en dat hier te delen, want dat is belangrijk, in geval van nood moeten mensen de koppen bij elkaar steken en niet onszelf opsluiten daar heb je niets aan, en als je er eens goed over nadenkt, wat hebben wij eigenlijk aan die overheid en ons materialistische systeem waarin we betalen met gebakken lucht ? Dient het systeem ons? Of dienen wij het systeem ?Let's be creative and come together. HAMSTEREN !!!  
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
StijlvolRechts
Senior QFF-er
Senior QFF-er

vr 14 jan 2011, 04:35

Allereerst geweldig plaatje!! En goed topic. Ik ben niet iemand die echt vooruit denkt, ik zie het van dag tot dag. Toch is dit topic wel iets om over na te denken. Dank je ;)
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 jan 2011, 04:47

Hulde voor dit topic! Moge de belangrijkheid er van op waarde geschat worden!
:smokey:
ROI
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 jan 2011, 04:51

• post deleted •
mozes
QFF Gold Member
QFF Gold Member

vr 14 jan 2011, 04:56

Zorg dat je nieuws kan vergaren, uit je directe omgeving.
Zodra de stroom uitvalt ben je nergens, kijk naar de natuur, je ziet dan al meer dan dat je in de eerste instantie in de gaten hebt.
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 jan 2011, 05:17

Je kan vrij eenvoudig beginnen door jezelf eens te scannen op vastgeroestte patronen.
Ik deed mijn boodschappen altijd van dag tot dag en betaalde altijd alles met pin.
Om te beginnen heb ik dat eens omgegooid en ben maar weer geld aan het pinnen zodat ik altijd wat op zak heb. Iedere keer als ik boodschappen doe neem ik iets extra mee (wat lang houdbaar is) je kan met een paar kleine stappen al snel van twee dagen naar twee weken als je het een beetje slim aanpakt. En dat geeft tijd.
Een netwerkje hebben van wat mensen, wat gereedschap, en belangrijke zaken op papier krabbelen voor jezelf, of nog beter, in je kop, net als vroeger toen je alle telefoonnummers van je vriendjes uit je hoofd kon.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 jan 2011, 05:26

Weet wat je kunt, weet wat je niet kunt. Creëer mogelijkheden, ZIE mogelijkheden....

Moet je hier eigenlijk nu nog aan beginnen onder de knie te krijgen dan zou ik daar persoonlijk tijd voor vrij maken.....

Kun je zelf een vuurtje maken? Kun je je voorstellen dat je je realiseren moet dat de stroom toch echt niet terug komt?

Zo maar wat dingetjes....... :brak:
blackbox
Administrator
Administrator

vr 14 jan 2011, 05:31

[quote name="Nexion2"]Weet wat je kunt, weet wat je niet kunt. Creëer mogelijkheden, ZIE mogelijkheden....

Moet je hier eigenlijk nu nog aan beginnen onder de knie te krijgen dan zou ik daar persoonlijk tijd voor vrij maken.....

Kun je zelf een vuurtje maken? Kun je je voorstellen dat je je realiseren moet dat de stroom toch echt niet terug komt?

Zo maar wat dingetjes....... :brak:[/quote]

Inderdaad mensen, vertrouw op wat JIJ zelf kunt. Op de overheids instanties hoef je niet te vertrouwen, want die kunnen werkelijk van alles net NIKS...
illuminati of my own reality
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 jan 2011, 05:35

Ja, kennis en kunde zijn van onschatbare waarde in tijden van nood.

Overigens niet alleen in tijden van nood.

Stel nou dat we met zijn allen nu gewoon eens besluiten om zelfredzaam te worden ?
Dan kunnen we collectief de parasiterende regenten en management cultuur vaarwel zeggen.

Wat doen jonge afgestudeerden als er geen banen zijn ? dan gaan ze op straat staan roepen "We want Jobs!" je vraagt dus eigenlijk gewoon om je eigen slavernij dan.

Het begint allemaal in je kop, en daar eindigt het ook.
baphomet
Administrator
Administrator

vr 14 jan 2011, 05:36

Mooi topic Perm0! :-)

Deed me bij het lezen gelijk aan dit artikel op QFF denken...

index.php?option=com_content&view=article&id=267

Op zich ben ik er wel klaar voor! Laat maar komen!

:smokey:
1119 AD
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 jan 2011, 05:48

Waar ik mij zorgen om maak zijn de mensen die te ingeslapen zijn.

Dingen zijn aan het veranderen.
Maar dat verloop bepalen WIJ, als wij in paniek er een dolle tyfuszooi van maken met moord en doodslag dan is dat onze eigen schuld.

Er is maar één ding waar ik echt bang voor ben, en dat zijn angstige mensen.

This is your wake up call,... *Beep*
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

vr 14 jan 2011, 05:50

Tip 1 : Bekijk all afleveringen van McGuyver & The A-Team
Tip 2 : Kijk alle films van Chuck Noris & Steven Seagull
Tip 3 : Koop een apparaat wat buitenlucht omzet in drinkwater (condensator?)
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 jan 2011, 05:55

survival skilz zijn wel mijn ding. ik vreet van alles uit de natuur.
heb altidj iets om rivier water te schonen.

een heel leuk vermakelijk boekje dat je een beetje verder kan helpen (eigenlijk verder helpen om zelf na te denken is .....
Afbeelding

het boek is leuk ,leerzaam om eens na te gaan wat je kan/moet doen wanneer de poep de ventilator raakt.

alleen zijn de zombies nu the clay people :D
Har-o-bed
QFF Gold Member
QFF Gold Member

vr 14 jan 2011, 05:58

Tja water lijkt me heel belangrijk.
Zijn er apparaten die bv slootwater omzetten in drinkwater?

Je kan zelf een soort doos verzamelen.
Wat kun je beter in huis hebben voor t geval dat?
Ik heb hier zelf nog weinig over nagedacht maar zie zeker wel de mogelijke noodzaak.

Anyone?
Lijstje?
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 14 jan 2011, 05:58

ik heb messen,fire steels en weet veel van eetbare natuur.

daarnaast beheers ik nog enige vechtsporten. Niet alla zwarte band maar ik red me aardig met die vaardigheden mijn 195m en 114 kilo ;-)
Plaats reactie

Terug naar “Beschaving”