Re: The Black Flame Café

Hier tref je diverse algemene topics aan over occulte en dark side onderwerpen
Dromen
Administrator
Administrator

wo 06 apr 2011, 03:29

Oké Nex! Ik komt soms iets te direct over, dus dan komt dat wel eens aanvallend over ^^ Maar zo bedoel ik het niet! En je uitleg is duidelijk!

Betreft die Rozenkruisers, ik heb zelf ook wel een aantal keer gesproken met hen en ben eigenlij wel benieuwd naar jouw mening hieromtrent! Ik loop zelf namelijk tegen een aantal zaken aan wat mij eigenlijk niet helemaal 'lekker' zit. Persoonlijk, wil ik je best over PMen, maar ga ik hier niet uiteen zetten.

Anyway, Illuster gezelschap hier :P

Ennu Bapho, geef mij ff tijd voor die crypte, ik ga er ff mee bezig ;-)
baphomet
Administrator
Administrator

wo 06 apr 2011, 03:36

Dat enigma is niet zo heel erg kalverachtig Broeder Somnia!

:whistle:
1119 AD
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 06 apr 2011, 20:43

Chaoists usually accept the meta-belief that belief is
a tool for achieving effects; it is not an end in itself.
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 06 apr 2011, 20:54

@ dromen. ik heb ooit met enkele vrijmetselaars gesproken en dat als heel positiefr ervaren. vriendelijk, wijzer en minder dogmatisch dan 90% van de mensen die ik doorgaans ontmoet.
Alleen merkte ik dat degene die ik sprak waarschijnlijk een groep vertegenwoordigen van zo'n 95 % van de vrijmetselaars en ik niet echt onder de indruk was van wat deze mensen mij konden vertellen.
Ik begreep ( of denk te begrijpen) dat hetgeen ik zoek binnen de vrijmetselarij pas na heeeeel lang deelname misschien ...ooit....heel misschien openbaar zal worden voor mij.

de echte kennis ligt in het topje van de pyramide.
En om dan al die tijd iedere dinsdag op te moeten draven, vrijwillers werk doen, contributie betalen etc etc
daar heb ik geen zin in gehad.

daarnaast zijn de mensen die ik het meest .....bewonder is niet het juiste woord.....waarbij ik ervaar dat er kennis IS...vaak helemaal niet aangesloten waren bij zoiets.
Ik denk dat op het moment dat je in een groep stapt...je niet echt kan ontkomen aan groepsgedrag, groepsdenken.....( tot je als individu misschien ene bepaald nivo bereikt)en ik wil vrij zijn ...vrij in deze gevangenis.

ik denk dat wat de vrijmetselarij kan doen is je laten inzien dat iedere keer dat je denkt de waarheid te vinden je bedrogen uitkomt.

waar ik ook een beetje moe van word is het verwarren van illuminatie en vrijmetselaars....dat hoeft helemaal niks met elkaar van doen te hebben.
( niet naar jou dromen)

dus ik sta best positief tegenover de vrijmetselaars en ik heb de deur ook niet dicht gegooid en hun ook niet.

dus....
Dromen
Administrator
Administrator

wo 06 apr 2011, 21:08

En dat is exact mijn punt waar ik dus wat tegen aanloop. Ooit een keer gemaild met een Rozenkruiser die na een aantal jaar nog steeds in haar proefjaar zit. Ik kan helemaal in detail treden nu, maar geen zin in ;-) Komt erop neer dat niet iedereen inderdaad even 'verlicht' is daar, en dat geeft ook niet, maar een deel doet het volgens mij toch vanwege zijn/haar ego.

Vrijwilligers werk is volgens mij niet verplicht. Volgens mij ben je verder vrij van bepaalde verplichtingen, etc. Al zal dit vast ook afhankelijk van de soort lôge zijn.
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 06 apr 2011, 21:43

zit idd geen ver(p)licht ;) karakter achter.....dat vrijwilligers werk:)
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 22 apr 2011, 01:48

De bijlage qpth.gif is niet meer beschikbaar
11

ANYTHING other is 10

Sincerely,
Nexion2
KOTBF
Bijlagen
qpth.gif
qpth.gif (38.81 KiB) 1061 keer bekeken
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

za 14 mei 2011, 02:38

Hello Friends.

Een "kadootje". Een begin.

THE SEVEN HERMETIC PRINCIPLES
The Kybalion The Principles of Truth are Seven; he who knows these, understandingly, possesses the Magic Key before whose touch all the Doors of the Temple fly open.

1. The Principle of Mentalism
THE ALL IS MIND; The Universe is Mental.

2. The Principle of Correspondence
As above, so below; as below, so above.

3. The Principle of Vibration
Nothing rests; everything moves; everything vibrates.

4. The Principle of Polarity
Everything is Dual; everything has poles; everything has its pair of opposites; like and unlike are the same; opposites are identical in nature, but different in degree; extremes meet; all truths are but half-truths; all paradoxes may be reconciled.

5. The Principle of Rhythm

Everything flows, out and in; everything has its tides; all things rise and fall; the pendulum-swing manifests in everything; the measure of the swing to the right is the measure of the swing to the left; rhythm compensates.

6. The Principle of Cause and Effect
Every Cause has its Effect; every Effect has its Cause; everything happens according to Law; Chance is but a name for Law not recognized; there are many planes of causation, but nothing escapes the Law.

7. The Principle of Gender
Gender is in everything; everything has its Masculine and Feminine Principles; Gender manifests on all planes.

Nexion2.

Het is aan jullie.

Be well all of you.

:love:
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Vortex
Toxopeus
Administrator
Administrator

za 14 mei 2011, 02:45

Mooi stuk, kunnen wij (meisje en ik) ons in vinden. Vind dat meer mensen zo moeten denken, maar ja...
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
baphomet
Administrator
Administrator

za 14 mei 2011, 03:04

Gelukkig kan ik zeggen dat ik leef binnen die kaders...

En dat maakt me blij... blijer dan leven by the rules that were made to jail us people for the rest of life...

Daarom steek ik maar 7 kaarsjes aan...

:joodje:
1119 AD
ddww

za 14 mei 2011, 03:04

De lippen van de wijsheid blijven op mekaar, maar niet voor de oren van de Rede.

Op bevel van de Meester openen de oren zich voor hen die bereid zijn de leerstellingen te begrijpen.

Zodra de oren van de leerling bereid zijn te luisteren, bewegen de lippen om hem de Wijsheid te verklaren.

Er zijn zeven principes omtrent de waarheid ; diegene die ze kent en begrijpt heeft de magische sleutel die alle Poorten van de Tempel zullen openen nog voor hij heeft aangeklopt.

Het Al is Geest ; het Universum is Gedachte.

Dat wat Boven is is zoals het Beneden is ; dat wat Beneden is is zoals het Boven is.

Niets is in rust ; alles beweegt ; alles trilt.

Alles is Dubbel ; alle dingen bevatten twee polen ; alle twee in extremis ; gelijk en ongelijk hebben dezelfde betekenis ; de tegengestelde polen hebben een zelfde natuur maar een verschillend uiterlijk ; de uitersten raken mekaar ; alle waarheden zijn slechts halve waarheden ; alle tegenstellingen kunnen verenigd worden.

Alles gaat voorbij, van binnen en van buiten ; alles heeft zijn tijd ; alles evolueert en degenereert ; de slingerbeweging van de pendel manifesteert zich overal ; de maat van zijn beweging naar rechts is gelijk aan de maat van zijn beweging naar links ; het ritme is constant.

Elke Oorzaak heeft zijn Gevolg ; elk Gevolg heeft zijn Oorzaak ; alles bestaat in overeenstemming met de Wet ; het Toeval is slechts een naam gegeven aan een onbekende Wet ; er zijn verschillende niveaus van oorzaken ; maar niets ontsnapt aan de Wet.

Er is een geslacht voor al wat bestaat ; alles heeft een Mannelijk of Vrouwelijk Principe ; het Geslacht uit zich in alles wat bestaat.

De Geest, evenals de mineralen en de elementen, kunnen overgaan van de ene toestand in de andere, van de ene aard naar de andere, van de ene toestand in een andere, van de ene pool in de andere, van het ene trillingsveld in het andere. De Echte Hermetische Transmutatie is een Mentale Kunst.

Achter het Universum van Tijd en Ruimte verschuilt zich altijd een Substantiële Realiteit, de Fundamentele Waarheid.

De Fundamentele Waarheid en de Substantiële Realiteit heeft geen nood aan een definitie, de Verlichten noemen het ‘het Al’.

In Wezen is het Al onkenbaar.

De uiteenzetting van de Rede moet met de grootste gastvrijheid worden ontvangen en behandeld met de grootste zorg.

Het Universum is Gedachte ; het is te vinden in de ziel van het Al.

Het Al schept in zijn Oneindige Geest talrijke Universums (1) die gedurende duizenden eeuwen bestaan ; ondertussen lijkt voor het Al : de schepping, de evolutie, het einde en de dood van miljoenen Universums, slechts een ogenblik in de tijd.

De Oneindige Geest is de schoot van het Universum.

In de schoot van de Mannelijke en Vrouwelijke Geest, zijn de sterfelijke kinderen bij hen.

Er bestaat niemand in het Universum, die geen Vader en Moeder heeft.

De leerlingen herkennen de relativiteit van het niet-Zijn van het Universum en beelden zich in dat ze de Wetten kunnen trotseren ; dit zijn dwazen en verwaande gekken die zichzelf te pletter lopen en zich verwonden aan de elementen door hun dwaasheid. De geïnitieerde kent de natuur van het Universum, bediend zich van de Wet tegen de wetten, van het hogere tegen het lagere, en door de Kunst van de Alchimie ; transmuteert hij de gewone zaken in precieze dingen ; hierdoor triomfeert hij. Het Meesterschap wordt niet bereikt door abnormale dromen, visioenen of fantastische ideeën, maar door gebruik te maken van de lagere krachten, door het lijden van de lagere sferen te vermijden en het trillingsgetal op te trekken tot hogere sferen. De transmutatie, die geen ingebeelde werkelijkheid is, is het zwaard van de Meester.

Als het waar is dat alles in het Al is, is het eveneens waar dat het Al in alles is. Diegene die deze waarheid goed begrijpt beschikt over een grote kennis.

Indien we de Kennis bezitten, ze niet gebruiken en het niet toont in zijn Daden is het te vergelijken met sparen van precieze metalen, een domme en tevergeefse bezigheid. De Kennis, net zoals de Gezondheid is voorbeschikt om te Dienen. De Wet van het Gebruik is Universeel, diegene die haar ontkracht zal lijden omdat hij zich opsteld tegen de krachten van de natuur.

Om uw geestelijke of mentale ingesteldheid te veranderen, wijzig je de vibratie.

Om een periode van slechte vibratie te vernietigen, schakel het Principe van de Polariteit in en concentreer je gedachten op de tegengestelde pool van diegene die je wil opheffen. Doodt het ongewenste door zijn Polariteit te wijzigen.

De Geest, net zoals de metalen en de elementen, kunnen getransmuteerd worden, stap voor stap, van inzicht tot inzicht, van pool tot pool, van vibratie tot vibratie.

Het Ritme kan geneutraliseerd worden door een correcte toepassing van de Kunst van de Polarisatie.

Niets ontsnapt aan het Principe van de Oorzaak en het Gevolg ; maar er bestaan meerdere Niveaus van Oorzaken en elk individu kan gebruik maken van de wetten van de Hogere Niveaus om te wetten van de Lagere Niveaus te beheersen.

Bron: http://victorian.fortunecity.com/canter ... balion.htm
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

za 14 mei 2011, 03:39

[quote=""baphomet" post=32028"]Gelukkig kan ik zeggen dat ik leef binnen die kaders...

En dat maakt me blij... blijer dan leven by the rules that were made to jail us people for the rest of life...

:joodje:[/quote]

Above, the celestial things, below, the terrestrial; by the male and the female the work is accomplished. Join the male and the female and you will find what you are seeking (Aphorisms of Zosimus)
baphomet
Administrator
Administrator

za 14 mei 2011, 03:48

[quote=""Nexion2" post=32043"][quote=""baphomet" post=32028"]Gelukkig kan ik zeggen dat ik leef binnen die kaders...

:joodje:[/quote]

Above, the celestial things, below, the terrestrial; by the male and the female the work is accomplished. Join the male and the female and you will find what you are seeking (Aphorisms of Zosimus)
[/quote]

What's my name again...?

Afbeelding

:whistle:
1119 AD
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

za 14 mei 2011, 04:03

Here's the kick off people!!!
Take it from here. Focus on the IMPORTANT things. Negeer ALLES wat je afleid!!

Illuminate!

Nexion2
Plaats reactie

Terug naar “Dark Side Algemeen”