Re: The Black Flame Café

Hier tref je diverse algemene topics aan over occulte en dark side onderwerpen
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 22 aug 2010, 20:27

The Black Flame Café Deze plaats is voor iedereen die geinteresseert is in het occulte, "zwarte" magie, kosmisch of anticosmisch Satanisme en dat soort zaken. Heb je specifieke vragen aaan specifieke personen, of heb je aanvullende informatie, of wat dan ook dan is dit de plaats. 
=============================

This place is supposed to be a meetingpoint for all those who are interested in the occult, black magic cosmic and anticosmic Satanism and stuff. Whenever you might have specific questions to specific people, ad additional information than this is the place. Anything goes! 

Infernally yours nextworldorder.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 22 aug 2010, 20:33

"By all means, stranger,......please do come in and rest your tired body."

nextworldorder
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 22 aug 2010, 20:39

Dat bedoel ik
Dromen
Administrator
Administrator

zo 22 aug 2010, 20:44

@ NWO
Ik kom nog eens terug op de heilige drie-eenheid. Ik snap er (eerlijk gezegd) momenteel ff geen reet meer van.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 22 aug 2010, 20:58

Heb je die gemist??? Die heb ik heel uitgebreid beantwoord....... eens kijken of ik het nog uit het hoofd kan..... ;-)

3 eenheid, he? Wel, er is goed en er is kwaad, heel zwart/wit gesteld, daar zijn we het mee eens denk ik.

God is goed, Duivel is slecht. SAMEN is dat, voor het gemak, de dualiteit.

De drie-eenheid die je aanhaalt en je vraag over stelt heeft slechts betrekking op een (1) partij binnen die dualiteit.
Als we dan God even gaan ontleden dan kom je bijvoorbeeld op, de Vader, de Zoon en de Heilige Geest. Hey, de drie-eenheid. En zo zou je satan ook weer kunnen "opsplitsen" in 3 delen als je (niet pers.) daar de behoefte aan hebt of anderszijds dat doet.

De hindoes en Boeddisten zijn daar erg goed in, in dingen opsplitsen (for whatever reason). Maar bekijk het maar eens goed, een 3-eenheid is ALTIJD slechts een (1) "speler" van een team of wedstrijd.
8)
Dromen
Administrator
Administrator

zo 22 aug 2010, 21:07

Jah ik las het! Ik heb dat stukje gelezen, maar ik was het er niet helemaal mee eens :D Maar ik kan natuurlijk niet er op in gaan als ik de helft nog niet weet.

Jij somt de heilige drie-eenheid (of gewoon de drie-eenheid) op als een eenheid binnen de dualiteit.

Maar ik denk juist andersom! Waar het 'satanisme staat' weet ik dan niet zo goed omdat ik daar niet in thuis ben, maar je moet het zo zien: je hebt goed / kwaad, en daarboven staat 'iets'. Deze 3 is 'alles'.

Jij splitst bijv. 'God' op, maar dat kan toch niet?! God is al van de 3 (degene die erboven staat).
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 22 aug 2010, 21:35

weet ik dan niet zo goed omdat ik daar niet in thuis ben, maar je moet het zo zien: je hebt goed / kwaad, en daarboven staat 'iets'. Deze 3 is 'alles'.

Ik probeer een uitleg te geven in de trant van hoe jij het ziet, geeft je waarschijnlijk het beste inzicht of uitzicht, zoals je wilt ;-)

Stel:
Goed------> deel van hier, + pool
Slecht------> deel van hier, - pool
------------------------------------- +
DUALITEIT, Cosmos, 10, etc
=====================================

Iedere partij is een 3-eenheid. Maar noch ieder deel apart noch deze 2 bij elkaar opgeteld is alles. Binnen deze dualiteit vind dus ook de "alles overziende God(en) zijn zetel. God beziet van "uit de Hemel" zijn creatie en "alles wat daar in is". En daar zit de verwarring bij de meeste.

Voor dat ik verder ga laat ik even ruimte voor een reactie of op en aanmerkingen...
Dromen
Administrator
Administrator

zo 22 aug 2010, 21:52

Check dit:
Onwrikbaar is de mens die zijn innerlijke God ontdekt, die zich met Hem onderhouden kan tot belevendiging, bezieling en bevestiging. Zijn dagen beleeft hij dan anders, hij neemt anders waar en hij bemerkt dat hij contact heeft met de krachten.

De krachten die hij achter al het geschapene weet, krachten die het Al en ook hem doortrillen.

Hier ontmoet Hermes eveneens de oude Chinese filosofie, die spreekt over Tai Chi en Ch'i: Tai Chi die is als God, Ch'i die is als de vader der dingen.

De Vader is als een twee-eenheid: de vader-moeder, waaruit al het negatieve en positieve geboren werd, waaruit de mens, u en ik, hemel-aarde wezens, gekomen zijn.

Boven Ch'i staat God, Tai Chi, en zo zal de ziel allereerst de Vader, Ch'i, moeten herkennen voordat zij God zal kennen.

In de Vader ligt het zaad van alle dingen, de gedachte die alles schiep; in de Vader
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 22 aug 2010, 22:15

Mnja, maar dit zijn allemaal zaken die binnen het causale liggen. Hoe etherisch en fijn de materie/energie ook is.....

En de Vader hier is niets meer en niets minder dan "de Schepper van de stoffelijke wereld"
De wereld in het Licht van Marduk.

nwo
8)
Dromen
Administrator
Administrator

zo 22 aug 2010, 22:38

Noujah, eigenlijk zou je gewoon het boekje moeten lezen, hieronder dan nog:

Er zijn slechts twee fundamentele feiten: de mens is tweevoudig: aarde en hemel; door zijn aarde te vergeten kan hij de hemel bereiken en zich voeden met godenspijs, opdat deze hemelen-in-hem gevoed zullen worden en dus levend blijven. Alle andere leerstelligheden zijn onbelangrijk.

En verderop:
Hetgeen Hermes in zijn geschriften neerlegt noemt de kerkelijke mens: occultisme. En occultisme is gevaarlijk, verboden en duivels. Maar occultisme is in werkelijkheid: het verborgene. Hermes spreekt steeds over het verborgene, over de ziel van het vuur en de ziel van de lucht; vermeng u met die ziel.

De alchemisten spreken over de zwarte Mercurius, de ziel van het aardse of het natuurlijke existeren. Doorleef deze Mercurius, deze ziel van de aarde, die in wezen een deel van uw ziel is, want gij zijt aarde en hemel! En maak het zwarte zwart, zodat de reinheid van het puur zwarte ontstaat, waaruit het geheimenis, het verborgene, de ziel van de tweede Mercurius, de witte, opstaat.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 22 aug 2010, 22:57

FF snel voordat ik ga koken....

Noujah, eigenlijk zou je gewoon het boekje moeten lezen,-------> Neeah, denk dat ik wel een idee heb waar het over gaat. ;-)

Hetgeen Hermes in zijn geschriften neerlegt noemt de kerkelijke mens: occultisme. En occultisme is gevaarlijk, verboden en duivels. Maar occultisme is in werkelijkheid: het verborgene. Hermes spreekt steeds over het verborgene, over de ziel van het vuur en de ziel van de lucht; vermeng u met die ziel. ------->Van het vuur en de lucht,....zie je dat geeft al elementen weer. Elementen van de (10) emanatie van Kosmos vanUIT het Pleroma. Occultisme betekent inderdaad de "leer van het verborgene". 8)

De alchemisten spreken over de zwarte Mercurius, de ziel van het aardse of het natuurlijke existeren. Doorleef deze Mercurius, deze ziel van de aarde, die in wezen een deel van uw ziel is, want gij zijt aarde en hemel! En maak het zwarte zwart, zodat de reinheid van het puur zwarte ontstaat, waaruit het geheimenis, het verborgene, de ziel van de tweede Mercurius, de witte, opstaat.-------> weer een andere omschrijving van hetzelfde ding. Het zichtbare Universum, dat wat emaneerde vanuit Het Pleroma.

Irritant he??? :o
Dromen
Administrator
Administrator

zo 22 aug 2010, 23:00

Neej maar dat is dus waar ik (en jullie ook ongetwijfeld :D) altijd tegen aan loop. Vooral nu ik helemaal in deze zoektocht van Gnostiek zit. De totaal andere diferentatie van woorden

Dit boek is trouwens al jaren geleden geschreven door een Rozenkruizer. Zware kost! Wel donders interessant.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 22 aug 2010, 23:03

Titel?....belangrijker nog,...verkrijgbaarheid?
;-)
Dromen
Administrator
Administrator

zo 22 aug 2010, 23:07

Hij staat ook online zie ik net:
http://henkenmialeene.org/boeken/de_adem_van_de_gnosis/

Een aantal boeken zijn sinds dit jaar weer te krijgen. Ik heb hier een tweedehandsje. Via via via. Dat is wat tegenwoordig met die bruikbare, kennisvolle, waardevolle boeken.
Dromen
Administrator
Administrator

zo 22 aug 2010, 23:09

En ik had het over dit hoofdstuk hierboven:
http://henkenmialeene.org/boeken/de_ade ... herme.html

Ik zit nu bij 'Pythagoras, een gnostieke realist '. Maar zoals ik zei heb ik het boek dus zelf. Ik hoorde ooit eens van een Rozenkruizer die vertelde me dat als je het leest op papier, dat dat 'rustiger' leest, maar dat terzeide.
Plaats reactie

Terug naar “Dark Side Algemeen”