"Can't touch this!"

Hier tref je diverse algemene topics aan over occulte en dark side onderwerpen
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

do 13 jan 2011, 02:17

[quote name="Vortex"][quote name="Vortex"]Vormt het lichaam dan geen vibraties in de zin van bepaalde hersengolven of quantumvibraties die de ether kunnen beinvloeden als je bepaalde gedachten hebt? Ongeacht je vorm van intentie bedoel ik dan.[/quote]

Anyone? :-|[/quote]

Ja, maar zonder (de) intentie geen "richting".
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

do 13 jan 2011, 03:44

The road to hell is paved with good intentions. :smokey:
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

do 13 jan 2011, 04:20

[quote name="Vortex"][quote name="Vortex"]Vormt het lichaam dan geen vibraties in de zin van bepaalde hersengolven of quantumvibraties die de ether kunnen beinvloeden als je bepaalde gedachten hebt? Ongeacht je vorm van intentie bedoel ik dan.[/quote]

Anyone? :-|[/quote]

Daar wordt veel baanbrekend onderzoek ingedaan. Binnen het Global Coherence Project wil men namelijk een brug slaan tussen het esoterische- en de gebruikelijke wetenschap (zoek / lees Gregg Braden).

Heel veel diepgaande info is te vinden op: http://www.glcoherence.org/

Diepgaand leesvoer:

http://www.glcoherence.org/monitoring-s ... ystem.html

http://www.glcoherence.org/about-us/about.html

http://www.heartmath.org/research/resea ... brary.html

G-:love:
“In individuals, insanity is rare; but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.” ~ Friedrich Nietzsche ~
Think-in-out
Senior QFF-er
Senior QFF-er

ma 07 feb 2011, 22:31

Hallo mensen,
Ik ben nieuw hier op het forum, althans, betreft het reageren. Lezen doe ik deze interessante site al een tijdje!

In mijn christelijke opvoeding werd mij altijd al geleerd afstand te houden van het occulte. Het beïnvloed je geest en er zijn gevallen van mensen die zich er mee bezig hielden, die er compleet gek van werden. Via God zijn zij er van af gekomen.

Nu had ik zelf als kind/jongere wel eens angst voor deze materie. Tot op het moment dat ik atheïst werd. Liggend in bed trok ik de conclusie dat het geestelijk leven zoals veel in de bijbel geschreven lariekoek is. Een last viel van m'n schouders. Een relaxed gevoel overviel mij.

De enige momenten dat ik nog wel eens 'huiver' bij gedachten omtrent occultisme is als ik twijfel over het bestaan: ik twijfel of het misschien toch bestaat en op die manier overvalt je weer dat gevoel van onmacht/onwetendheid dat op z'n beurt weer angst creëert.

Zijn er niet meer mensen die dit ervaren, of ervaren hebben?
En dan doel ik op de (ex-)atheïsten.

Greets,
Think-in-out
Dromen
Administrator
Administrator

ma 07 feb 2011, 22:46

Welkom Think-in-out!

Sja, persoonlijk vind ik atheïst nogal een lastig woord, in de zin van:

Atheïsme is

1.de afwezigheid van geloof in één of meerdere goden[1], of
2.de aanname dat er geen god(en) bestaan of kunnen bestaan.[2]

Maarjah, dat hangt er toch allemaal vanaf wat je onder God verstaat? Ik vind religie kut en volslagen onzin, die hele oude wijze God die alles ziet vind ik, zacht gezegd, nogal een raar bedenksel.

Maar ikzelf zie God anders. Iedereen heeft God in zich, het komt allemaal uit jezelf, alles. Alles om je heen.

Ehhh, kun je hier wat mee?! :P
blackbox
Administrator
Administrator

ma 07 feb 2011, 22:48

Hallo Think-in-out... :welkom: @QFF..

it's all in the name: Quo Fata Ferunt.. ;-)
illuminati of my own reality
Think-in-out
Senior QFF-er
Senior QFF-er

ma 07 feb 2011, 23:00

Bedankt voor het welkom!

Ik deel je mening betreft religies en 'heilige boeken'. Met god bedoel ik de onzichtbare schepper en/of beïnvloedende geest op aarde.
Het bedenksel 'god' is op zich logisch. Voor al het onverklaarbare is er een god geweest, tot we in 2011 nog maar voor 1 ding een god hebben en dat is het ontstaan van alles. Voor de 1 zit hij in jezelf, voor de oogkleppenmensen is het de 'man' van de bijbel. Voor de ander is het de energie die ons doet bewegen/denken, waarbij de benaming god wat minder relevant is..

Ik zal even een topic opzoeken waarbij dit onderwerp meer relevant is want ik dwaal af heb ik het idee.
Zou het graag eens hebben over 'werkelijkheid', suggestie en interpretatie ..

Think-in-out
Dromen
Administrator
Administrator

ma 07 feb 2011, 23:09

Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

ma 07 feb 2011, 23:34

Men zal mij wel weer een vervelende vent vinden, maar als iemand tegen mij gaat zeggen dat ik iets NIET mag, ga ik het natuurlijk juist doen.

Allereerst maar eens gekeken wie die Howard Phillips Lovecraft is. Blijkt dus een schrijven van obscure verhalen te zijn

Boeken zijn overigens ook gewoon in het Nederlands bij Bol.com te koop
http://www.bol.com/nl/c/nederlandse-boe ... kelen.html

Na Edgar Allen Poe wordt Howard Phillips Lovecraft (1890-1937) onbetwist als de Amerikaanse meester van het griezelverhaal beschouwd. Hij was ook een groot kenner van het genre, zoals blijkt uit zijn essay Supernatural Horror in Literature (1927, rev. 1935). Hieruit kan worden afgeleid welke tien verhalen volgens hem de canon van de 'kosmische angst' vormen. Onder kosmische angst verstaat Lovecraft een angst die wordt veroorzaakt door ons onbekende en onverklaarbare onaardse wezens en krachten. Lovecrafts keuze levert een bundel uitermate fascinerende, beklemmende en angstaanjagende verhalen op.

De verhalen van Lovecraft spelen zich (gedeeltelijk) af in New England, meer bepaald in Rhode Island en Massachusetts. In zijn werk is de alledaagse werkelijkheid slechts een dunne schil om een diepere werkelijkheid waarin de wereld bestierd en bedreigd wordt door een pantheon van gruwelijke goden. Een van de bekendere van deze wezens is Cthulhu. Deze diepere werkelijkheid is in zijn verhalen slechts bekend door weinigen en vooral door psychisch gestoorden.

Zijn werk snijdt ook meerdere thema's aan, die een psychologische angst oproepen en die een nihilistisch karakter blijken te bezitten. Een van die thema's is vooral het centrale thema dat maar al te pijnlijk de nietigheid van de mens aantoont. De decadente westerse samenleving komt vaak ook oog in oog te staan met barbaarse en niet-menselijke invloeden, waarop de nietigheid van mens zich weer laat blijken. De Ouden, zoals Cthulhu, werken dan ook op een hogere orde dan de mens, ook al lijkt hetgeen Cthulhu doet het kwade. Hij staat onder natuurwetten die voor de mens magie lijken. Maar de mensheid is voor Cthulhu als hetgeen de mieren voor de mensheid zijn. Ze betekenen niet veel.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Howard_Phillips_Lovecraft

Dan even over dat boek: Lovecrafts verhalen bevatten veelvuldige verwijzingen naar niet-bestaande bronnen, met name het zgn. Necronomicon. Dit werk van de "gestoorde Arabier" Abdul Alhazred zou geschreven zijn in Damascus rond het jaar 730 en bevat allerhande kennis over vergeten plaatsen, goden en gebeurtenissen. Het Necronomicon was een krachtig en bijzonder goed uitgewerkt hulpmiddel in zijn boeken, waardoor de Goden of de Oude geïntroduceerd konden worden, zonder dat het verhaal tot een te snel einde zou komen.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Necronomicon

Mmmm, Ik had hier nog nooit van gehoord, maar al met al best interessant hier om eens in te duiken.

Welkom overigens.
combi werk

di 08 feb 2011, 00:02

Men zal mij wel weer een vervelende vent vinden, maar als iemand tegen mij gaat zeggen dat ik iets NIET mag, ga ik het natuurlijk juist doen.
:lol:
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

wo 09 feb 2011, 16:29

Deze film mag je beslist niet bekijken.

Six the mark unleashed

The film is set in the end-times, when the earth has been taken over, and the mark of the Beast - an implant in the right hand or forehead - is being imposed upon the global population (referred to as "the community" in the film). Those who take the mark become part of 'The Community'; those who refuse to bear the mark are imprisoned and, after three weeks, beheaded.

[google]185987024559941426[/google]
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

za 12 feb 2011, 21:11

Ik wist dat ik bovenstaande verhaal ergens van herkende

_PFcOeM_Usk
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 21 feb 2011, 02:36

Afbeelding

I was there last night...........
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 21 feb 2011, 03:12

Got a present too, kinda......massive inspiration and my guitar with me all day long...........

Ik heb de oefenruimte al gereserveerd voor morgenavond.......ik ga me helemaal leeg spelen, als dat lukt.
Ik weet niet wat het is (nah eigenlijk wel) maar her kriebelt en ik krijg dingen uit mijn vingers daar kijk ik zelf van op!

Oops, THEY did it again.
:smokey:
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 21 feb 2011, 16:30

goedemorgen heren, got to an afterparty and met some loving fooks there :hoedje:

made new friends....

and on top of that i got a bag of presents for my family too.

how lovely is that?!??! :love:
We dont do victim, we grow and rule our kindom.
Plaats reactie

Terug naar “Dark Side Algemeen”