YOU vs. GOD.

Hier tref je diverse algemene topics aan over occulte en dark side onderwerpen
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 10 nov 2010, 01:52

[quote name="Dromen"][quote name="8lou1"]en dan mijn reactie op de tekst????? mmmm om eerlijk te zijn nwo, had ik meer van je verwacht. maar dat is waarschijnlijk mijn beeld van jou en zegt dus meer over mij, lol.

nwo je hebt me al een eerder gevraagd wat ik bv met hera moet als ik moslim ben. het lijkt zo tegenovergesteld. Ik kan je een ding verzekeren: dat is het niet!!!!

ik heb links en rechts leren lezen denken en leven en ben er door die ervaringen achter dat links en rechts het zelfde voorstaan. Er is alleen een ander gebruik van taal en symboliek.

ik heb t nu over de beleving en niet over hoe t er uit ziet en hoe dat bespeeld wordt. net zoals satanisme gekke beelden op roept die niet met de werkelijkheid stroken, zo is dat met alle wegen.

Om eerlijk te zijn vind ik t een beetje, mmm weet geen net woord,laat ik t maar houden op de woorden van ons aller maxima: ik vind het een beetje dom dat er tegenwoordig niet meer na gedacht wordt over de bestaande religies.

de ware essentie van t leven is niet in woorden te vatten en nu bestaan er een aantal geschriften waarin men toch zijn best heeft gedaan en dan schrijven we die bij voorbaat al af omdat icke dat zegt of omdat bush christelijk is of omdat de pope een nazi is of omdat DE illuminati het als machtsmiddel zou gebruiken.

ik zou zeggen onderzoek alles en blijf onderzoeken. uiteindelijk zit overal zoveel betekenis in als je er zelf in legt en kan kabouter plop heilig worden verklaard.

anywayzzz, wat ik bedoelde te zeggen is dat t allemaal niet zo zwart wit ligt als dat t er uit ziet.

[/quote]

Ik vind het een beetje tegensprekend soms (links / rechts om dan te zeggen dat wij wel oordelen over religies / geschriften).

Maar sowieso, beste 8lou1, hebben bijv. de Rozenkruizers en de Vrijmetselaars de geschriften (o.a. de Bijbel) erg hoog in hun faandel. Als ik bovenstaande over het Satanisme lees, dan denk ik dat ook het Satanisme deze geschriften héél hoog in hun faandel heeft.

Dat 'wij' religie niks vinden, houd niet in dat wij álles wat met religie te maken heeft fout en kut vinden ;-)[/quote]

ha die dromen. ik snap je punt. feit is echter dat als je hier leest en als je ooit een keertje lang geleden op een of ander forum las, dat de waardering voor 'witlicht'stromingen (even op zijn nwo's)niet echt naar voren komt. eerder t tegenovergestelde.

als ik over de islam schrijf, weeg ik mijn woorden ook altijd meer dan wanneer ik over 'de andere kant' praat. misvattingen treden erg snel op en men is zich ook op qff vaak volgens mij niet eens bewust dat de oordelen van t scherm af vliegen ( doe ik nu ook effetjes, maar dat ter zijde:))

wit en zwart, links en rechts. het zijn uiteindelijk alleen maar labels om rust te geven aan de geest. de ware mens is voor een satanist, een moslim , een atheist, een boedhist uiteindelijk t zelfde: iemand die zijn waarheid hoort en er naar durft te leven.
We dont do victim, we grow and rule our kindom.
Dromen
Administrator
Administrator

wo 10 nov 2010, 01:55

[quote name="8lou1"]misvattingen treden erg snel op en men is zich ook op qff vaak volgens mij niet eens bewust dat de oordelen van t scherm af vliegen ( doe ik nu ook effetjes, maar dat ter zijde:))[/quote]

Wat een wijsheid, wat een wijsheid! Mooi verwoord!

Alleen je laatste alinea ben ik het dan weer niet met je eens :D
Ori

wo 10 nov 2010, 01:56

Terug naar het Topic:

Goed te volgen, veel waardevols, maar ik ga stuk op een aantal punten.
Ik maak zelf een nadrukkelijk onderscheid tussen 'wit-lichtreligies' en het Witte Licht.
Wit-lichtreligies zijn uit beelden, d.w.z. door mensen gemaakte beelden vorm gegeven. Vaak vanuit de behoefte aan macht en controle over de ander. Ik heb er niets mee en ik wil er niets mee.
Het gaat mij echter te ver om dan het Witte Licht ook maar weg te doen.

Het Witte Licht is te groot om in menselijke definities en voorstellingen te vatten. Wat in onze wereld misschien als kwaad gedefiniëerd wordt kan vanuit een heel andere blik iets goeds zijn, wij weten het niet.
Maar we komen uit één bron, ik geloof dat we nog steeds die bron in ons dragen. Onze ethiek, onze moraal bijvoorbeeld. Wij veroordelen collectief seksueel misbruik, moord, geperverteerde macht. Iets in ons hecht aan rechtvaardigheid. Instinct? Overleving van de soort? Twijfelachtig.
Iets in ons diepste onderbewustzijn schemkt ons de normen.
Een mens moet zijn eigen relatie tot God/De Geest/Het Woord onderzoeken. Vrij van dogma's.

Wat gedachten bij de blikrichtingen van Satanisme:

** Het aanmoedigen van"blind geloof" en vertrouwen hoger stellen dan verstand en logica (ruw weg gezegd)
--> Dit is een afrekening met de blinde volgzaamheid van grote groepen gelovigen die het prettig vinden als een ander voor ze denkt. Kadaverdiscipline hoort hier ook bij. Een humanistische opvatting.

** Verloochenen van je TOTALE zelf en je alleen laten focussen op het "goede" (veelal de geschriften/VOORschriften van het geloof in kwestie).
--> Juist een persoon die 'heel' is, met zichzelf in het reine is, zijn duistere zelf kent is dichter bij het Witte Licht dan
wie zichzelf wegcijfert, vernedert en verloochent. Wie 'heel' is die staat op de aarde, is verbonden en vertrouwt er op dat de Geest hem helpt, als het nodig is. Masochisme leidt tot zelfvernietiging.

** Het differentiëren van "goed" en "slecht". Kosmisch, Universeel, "groter, beter en BUITEN de mens/persoon zelf.
--> Dat is een menselijke interpretatie, eventueel opgedrongen vanuit religie. Wij weten niet. Toch hebben wij een zintuig voor moraal.

** Het aanvaarden van een kudde mentaliteit. (behoeft verder geen uitleg dacht ik)
--> Angst voor het oordeel van anderen, gebrek aan eigenheid, dus een gecultiveerde angst. Dit heeft alles te maken met het behouden van macht door bepaalde figuren/instanties.

** Een "beloning stelsel" is in plaats Karma, God beloont je voor "goede" daden.......
--> Iedere goede daad kent ook een eigenbelang. Dat geeft niet, zolang je dit erkent.

HET "LINKER PAD PRINCIPE" (Satanisme, Paganisme, et all)
Vrij puberale kwalificatie.

** Zelfbeschikking in plaats van opgelegde dogma's en strikte regels.
--> Denk vrij, wees je eigen kerk. Maak je eigen verbinding met 'boven'.

** Zeer individualistisch.
--> Een individu in harmonie met zichzelf is een zegen voor de omgeving. En dan kan dit individu prima geloven in een wereld van de Geest.

** Een verwerping van geldende (door anderen opgelegde) normen en moraal (moraal veelal gekoppelt aan en witlichtprincipe als we het over de maatschappij hebben). En deze vervangen voor je eigen.
--> En wat verstaat het Satanisme dan onder 'ethisch'? Waar ontleent zij haar ethiek aan? Waarom mag je voor de lol geen dieren doden, waarom mag je geen seks met minderjarigen hebben? Waar zijn deze 'normen' aan ontleend?

Het Satanisme heeft een aantal humanistische principes plus een portie magie en een wat anti-religie emoties gemixt. De controle van anderen over je denken en je principes mag terecht naar de vuilnisbelt, maar het is een reflex uit de jaren '50-'60.
Ik zie een puberaal element in het Satanisme. We noemen ons Satanisten, want dan wordt de kerk onrustig. We verwerpen het Witte Licht, maar ondertussen wordt een heel aantal principes die als universeel menselijke waarden worden geëerd gewoon overgenomen.
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 10 nov 2010, 01:59

[quote name="NextWorldOrder"][quote name="Permuter 0."]Welke energie geef je mee ?

Wat is de functie van het wassen voor gebed ?[/quote]
Da's ceremonieel,............zeggen ze.
:brak:[/quote]

he lieve nwo, weer vragen aan t opwerpen? :love:

niets is ceremonieel als t geen waarde heeft. uiteindelijk was ik me ook voor ik bid.inderdaad als ceremonie/voorbereiding op/intentie makend, maar toch heb ik 1x zeer bewust meegemaakt dat t echt als nodig/moeten/natuurlijk voelde. als t afwassen van andermans energien.en inderdaad 3x is scheepsrecht/ het was een natuurlijk handelen in 3en, niet een handelen omdat t zo hoort.

vraag me wel eens af of dat zeer bewust ervaren nu een meerwaarde geeft aan de handeling. ja voor mij geeft t meerwaarde, maar doet t wat op of af aan de handeling an sich???
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 10 nov 2010, 02:13

ooit iets gezien in de natuur wat met moeite ging?
Zeker wel! Wat dacht je van geboorten bij levendbarende wezens?........gaat met behoorlijk wat moeite gepaard. :masonic:

weet je nwo,dat vraag ik me dus af. ( let wel ik heb kids en heb ze geheel en al zelf gebaard ) ik ga niet verkondigen dat t geen pijn doet en dat t appeltje eitje is, maar er op terug kijkend en kijkend naar de dierenwereld vraag ik me dus af of wij als mens niet gewoon bang zijn voor die lijfelijkheid en kracht die vrij komt.
baphomet
Administrator
Administrator

wo 10 nov 2010, 02:34

Welkom Ori!
1119 AD
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 10 nov 2010, 02:54

@Ori

Bedankt voor je uitgebreide reactie en de moeite die je hebt genomen om het materiaal door te bladeren. Maar je voelt het al aan komen ik heb hier en daar wel wat op- en aanmerkingen........een paar er van zal ik eens oppennen.
maar ik ga stuk op een aantal punten.
Dat doen d'r wel meer.
Zoals je wilt..........(hoop ik voor je)
Wit-lichtreligies zijn uit beelden, d.w.z. door mensen gemaakte beelden vorm gegeven.
Klopt! 100%.!! NO argument here. Maar als je dit zegt dan betekent dat zeker OOK dat de inhoud van de door jou aangehaalde "Witlicht" religies door mensen is gemaakt. Het dogma, ALLES. Ook de differentiatie van "Licht" en "Duister". (later meer daar over, weet ik zeker)
Vaak vanuit de behoefte aan macht en controle over de ander.
Nee, niet vanuit de behoefte. Da's een groot misverstand dat veel uitleg vergt en dat ga ik nu en hier niet doen.
Ik heb er niets mee en ik wil er niets mee.
That remains to be seen.......
Dat staat ook nergens....je leest met een bevooroordeelde blijk. Ik veroordeel je er niet om, ik stel slechts iets vast.
Satanisten realiseren zich dat ze leven in een dualistische wereld. Een wereld van oorzaak en gevolg, actie-reactie.....je kent het wel. Satanisten weten en erkennen dat er zowel Licht en Duister is. Er staat verder in dit topic al genoeg over mijn visie hierover en heb er al heel wat info over gegeven. dat vind je vast wel..............ik wil ook niet TE persoonlijk worden. Ik houd mezelf aan het lijntje.
Het Witte Licht is te groot om in menselijke definities en voorstellingen te vatten.
Tsja, je kan het jezelf zo moeilijk maken als je wil...........Maar ook Licht heb ik al eens uitgebreid uit de doeken gedaan.......doe ik zo ff dunnetjes over hoor maar ik beperk me hier in mijn woorden. Typen is niet mijn grootste hobby.
Wat in onze wereld misschien als kwaad gedefiniëerd wordt kan vanuit een heel andere blik iets goeds zijn, wij weten het niet.
Maar we komen uit één bron, ik geloof dat we nog steeds die bron in ons dragen
We zijn het hier met elkaar eens maar verschillen van opvatting.....grappig.
Wij veroordelen collectief seksueel misbruik, moord, geperverteerde macht. Iets in ons hecht aan rechtvaardigheid. Instinct?
Collectief? dat zou betekenen dat IEDEREEN het zou afzweren. Maar het gebeurt nog steeds dus niet "iedereen" denkt er zo over. Het overgrote deel, de "meerderheid". No further comment.
Een mens moet zijn eigen relatie tot God/De Geest/Het Woord onderzoeken.
By who's rules?
Vrij van dogma's.
En,.....lukt dat?
Ja nogal. Nou en?
Denk vrij, wees je eigen kerk. Maak je eigen verbinding met 'boven'.
Er is geen splitsing tussen onder en boven..............."There is no heaven of Glory Bright and there is no Hell where sinners roast".
--> Een individu in harmonie met zichzelf is een zegen voor de omgeving. En dan kan dit individu prima geloven in een wereld van de Geest.
Agreed.
Het Satanisme heeft een aantal humanistische principes plus een portie magie en een wat anti-religie emoties gemixt.
Daar komt het op neer en als je het daar bij zou willen laten en je er verder niet mee bezig willen houden, heb je nog steeds een goede gids. The magic and shit is OPTIONAL. NOT mandatory.
De controle van anderen over je denken en je principes mag terecht naar de vuilnisbelt,
Is onzin. Jij zet hier toch ook je zegje neer? Of komt dat vanuit een andere motivatie?
Ik zie een puberaal element in het Satanisme
Hell yeah!...maar da's een hele discussie op zich.....nu niet maar ik noud me aanbevolen.
We noemen ons Satanisten, want dan wordt de kerk onrustig.
Als je echt in de materie zou duiken dan domweg lezen , zou je die woorden heel snel terug nemen......ook als je het maar half zou begrijpen.
We verwerpen het Witte Licht
Neeheeejjj.......
maar ondertussen wordt een heel aantal principes die als universeel menselijke waarden worden geëerd gewoon overgenomen.
Ja, niet alles is "slecht".

It's been a pleasure.

Met vriendelijke groet
NWO.
ROI
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 10 nov 2010, 03:20

• post deleted •
Bigfeet E
Senior QFF-er
Senior QFF-er

wo 10 nov 2010, 03:25

Complimenten aan Ori !
Ik zou het niet beter verwoord kunnen hebben.

ooit iets gezien in de natuur wat met moeite ging?
Zeker wel! Wat dacht je van geboorten bij levendbarende wezens?........gaat met behoorlijk wat moeite gepaard. :masonic:

weet je nwo,dat vraag ik me dus af. ( let wel ik heb kids en heb ze geheel en al zelf gebaard ) ik ga niet verkondigen dat t geen pijn doet en dat t appeltje eitje is, maar er op terug kijkend en kijkend naar de dierenwereld vraag ik me dus af of wij als mens niet gewoon bang zijn voor die lijfelijkheid en kracht die vrij komt.

Alhoewel ik zelf geen vrouw ben, herinner ik me van het (gehackte) Niburu een fijn artikel met filmpje waarin een vrouw de bevalling pijnloos en zelfs in extase volbracht. Hier werd uitgelegd en vertoond hoe de vrouw zo flexibel kan zijn, wanneer al de gepaarde angsten rondom bevalling werkelijk van zich bevrijd te hebben, dat de ontsluiting pijnloos kan bevroeden. Dit gepaard gaand met geestelijk en lichamelijke extase vergelijkbaar met van orgasmische aard.
Het blijkt dus wel mogelijk te zijn.

Heb hetzelfde filmpje niet gevonden maar wel verschillende andere, bv deze:

Er bestaan ook verschillende sites hieromtrent.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 10 nov 2010, 03:30

[quote name="ROI"]@NWO, fijne topic met een aantal verhelderende posts (zoals je merkt: ik laat je al een tijdje met rust :-* ). Je 'korte' tekst/inleiding zei me al genoeg. Jigsaw falling into place

[/quote]

Cool!! Fijn te horen. Top!

:smokey:
ori
Junior QFF-er
Junior QFF-er

wo 10 nov 2010, 03:42

Hoop dat het goed gat met kwoots en schuinestreepkwoots...

@NWO
Wit-lichtreligies zijn uit beelden, d.w.z. door mensen gemaakte beelden vorm gegeven.
Klopt! 100%.!! NO argument here. Maar als je dit zegt dan betekent dat zeker OOK dat de inhoud van de door jou aangehaalde "Witlicht" religies door mensen is gemaakt. Het dogma, ALLES. Ook de differentiatie van "Licht" en "Duister". (later meer daar over, weet ik zeker)
Licht en duister zijn subjectief.
Vaak vanuit de behoefte aan macht en controle over de ander.
Nee, niet vanuit de behoefte. Da's een groot misverstand dat veel uitleg vergt en dat ga ik nu en hier niet doen.
Toch liever wel, het is namelijk essentiëel.
Ik blijf er bij dat dit uit behoefte is: ieder wil zijn wereldbeeld op een ander plakken, of hoopt in elk geval op een concensus daaromtrent.
Ik heb er niets mee en ik wil er niets mee.
That remains to be seen........
Wat weet jij dat ik niet weet?
Dat staat ook nergens....je leest met een bevooroordeelde blijk. Ik veroordeel je er niet om, ik stel slechts iets vast.
Satanisten realiseren zich dat ze leven in een dualistische wereld. Een wereld van oorzaak en gevolg, actie-reactie.....je kent het wel. Satanisten weten en erkennen dat er zowel Licht en Duister is. Er staat verder in dit topic al genoeg over mijn visie hierover en heb er al heel wat info over gegeven. dat vind je vast wel..............ik wil ook niet TE persoonlijk worden. Ik houd mezelf aan het lijntje.
[/quote]

Niet in je topic, maar genoeg daarover op andere sites die schrijven over satanisme. Maakt maar weer eens duidelijk dat er geen uniforme blik is op Satanisme. Dat wisten we al en is nu bevestigd.
Het Witte Licht is te groot om in menselijke definities en voorstellingen te vatten.
Tsja, je kan het jezelf zo moeilijk maken als je wil...........Maar ook Licht heb ik al eens uitgebreid uit de doeken gedaan.......doe ik zo ff dunnetjes over hoor maar ik beperk me hier in mijn woorden. Typen is niet mijn grootste hobby.
Het ondefiniëerbaar houden van het Witte Licht is een zegen. Iedere beschrijving of omschrijving doet er afbreuk aan.
Wat in onze wereld misschien als kwaad gedefiniëerd wordt kan vanuit een heel andere blik iets goeds zijn, wij weten het niet.

Leg uit.
Wij veroordelen collectief seksueel misbruik, moord, geperverteerde macht. Iets in ons hecht aan rechtvaardigheid. Instinct?
Collectief? dat zou betekenen dat IEDEREEN het zou afzweren. Maar het gebeurt nog steeds dus niet "iedereen" denkt er zo over. Het overgrote deel, de "meerderheid". No further comment.

Maar iedereen zal toegeven dat het fout is. Zelfs daders.
Een mens moet zijn eigen relatie tot God/De Geest/Het Woord onderzoeken.
By who's rules?
Daarin moet ieder zijn eigen weg zoeken.
Vrij van dogma's.
En,.....lukt dat?
Dat is een moeizame, eenzame weg. Lukt het? Het is een streven. De toon suggereert laatdunkendheid.
Ja nogal. Nou en?
Denk vrij, wees je eigen kerk. Maak je eigen verbinding met 'boven'.
Er is geen splitsing tussen onder en boven.............."There is no heaven of Glory Bright and there is no Hell where sinners roast".
Maar genoeg bronnen binnen het Satanisme gaan uitsluitend uit van het aardse, het dier in de mens.
Misschien, beste NWO, moet je je positie verduideljken.
Agreed.
Het Satanisme heeft een aantal humanistische principes plus een portie magie en een wat anti-religie emoties gemixt.
Daar komt het op neer en als je het daar bij zou willen laten en je er verder niet mee bezig willen houden, heb je nog steeds een goede gids. The magic and shit is OPTIONAL. NOT mandatory.
Maar welke waarde blijft er dan over?
De controle van anderen over je denken en je principes mag terecht naar de vuilnisbelt,
Is onzin. Jij zet hier toch ook je zegje neer? Of komt dat vanuit een andere motivatie?
Beslist geen onzin. Dit gaat over religieuze zedenmeesters die ons langs een evangelische meetlat plaatsen.
Ik zie een puberaal element in het Satanisme
Hell yeah!...maar da's een hele discussie op zich.....nu niet maar ik noud me aanbevolen.
We noemen ons Satanisten, want dan wordt de kerk onrustig.
Als je echt in de materie zou duiken dan domweg lezen , zou je die woorden heel snel terug nemen......ook als je het maar half zou begrijpen.
We verwerpen het Witte Licht
Neeheeejjj.......

Waar staat dat dan? Jouw opinie NWO!
Zeker niet. Lees de diverse bronnen.
maar ondertussen wordt een heel aantal principes die als universeel menselijke waarden worden geëerd gewoon overgenomen.
Ja, niet alles is "slecht".

?? Maar waar wordt het aan ontleend?
It's been a pleasure.

Met vriendelijke groet
NWO.
Dromen
Administrator
Administrator

wo 10 nov 2010, 04:09

Leg uit.
[/quote]

Die kop ik alvast in:
Gnostiek!
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 10 nov 2010, 04:22

[/b]@Ori.[/b]

Nou, dat kwooten is dan maar mooi gelukt. Ik zal eens kijken wat ik er van kan en wil maken.
Licht en duister zijn subjectief.
Mnjaaa, in principe wel. Maar al te vaak worden deze subjectieve gegevens OBjecttief gemaakt, veelal met een Witlicht principe "product" tot resultaat........of marketing tool, of levensfilosofie.......maar in wezen zijn ze inderdaad subjectief.
Toch liever wel, het is namelijk essentiëel.
Ik blijf er bij dat dit uit behoefte is: ieder wil zijn wereldbeeld op een ander plakken, of hoopt in elk geval op een concensus daaromtrent.
Ja maar dat doe jij toch ook middels dit gesprek? Of zie ik dat verkeerd. Alleen op iets kleinere schaal. Ook jij beschoud Licht en Duister niet als subjectief anders hadden we dit gesprek niet. Think about that.
Wat weet jij dat ik niet weet?
. Dat weet ik niet. Ik weet alleen wat ik weet. Het maakt mij ook niet zo veel uit wat je weet en "waar je vandaan komt". Ik weet dit, jij weet dat weer een ander weet zo...........NIEMAND weet "meer" dan een ander, iemand weet slechts andere dingen dan anderen.
Niet in je topic, maar genoeg daarover op andere sites die schrijven over satanisme.
Veroordeel je mij nu om wat een ander zegt over zaken die ik aanhaal? Of zie ik dat verkeerd? Leg eens uit waneer je "zin" hebt.
Leg uit.
Nu niet. Andere keer.
Maar iedereen zal toegeven dat het fout is. Zelfs daders.
Wederom de meerderheid. Er zijn ook daders die GEEN spijt van hun daden hebben.........
De toon suggereert laatdunkendheid .
Dat was geenszins de opzet en ook niet de bedoeling dat het als zodanig op je over komt. Van laatdunkendheid is geen sprake. FWIW.
Maar genoeg bronnen binnen het Satanisme gaan uitsluitend uit van het aardse, het dier in de mens.
Sterker nog: ALLE bronnen.........'t is een kenmerk......
Misschien, beste NWO, moet je je positie verduideljken.
Welke "positie"?.
Maar welke waarde blijft er dan over?
That's for you to discover.
Beslist geen onzin. Dit gaat over religieuze zedenmeesters die ons langs een evangelische meetlat plaatsen.
. Ja tuurlijk maar je ontkomt niet aan dit soort dingen. Er zal altijd iemand zijn die iemand naast wat voor meetlat dan ook legt..........zijn het niet de religieuze gasten dan wel weer anderen....."herd mentality"........triest het is al bijna gewoon geworden.......
Zeker niet. Lees de diverse bronnen.
Ja?............je bedoelt dat er bronnen zijn die direct of indirect je vooroordele voeden of bevestigen?.....hoe moet ik dat zien?
Maar waar wordt het aan ontleend?
Observatie om er maar 1 te noemen.

Greets, next.
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 10 nov 2010, 05:27

[quote name="Permuter 0."]Koolstof is overigens ook heel goed 'op te laden'[/quote]

oh ja joh.....vertel eens 8)

wat mesnen massa's betreft is mijn reactie wisselend. Op grote feesten ( waar ik een broertje dood heb aan de oppervlakkigheid) word ik leeggezogen. Mijn neiging danwel talent om mensen te lezen werkt op zo'n moment overuren en wat ik dan zie bevalt me over het algemeen niet.vaak ben je dan ook met andere mensen en die dwingen je dan in contact te blijven.
echter in een grote massa waar ik als individu rond kan lopen ( bijv een vierdaagse wandeling of rommelmarkt) voel ik em juist heel goed tov van die groep. Ik merk dan dat ik hen beschouw als een masa waar IK geen deel van uit maak.
Alsof ik iets zie wat de anderen niet zien waarmee ik me distantieer van die groep.
soms bekruipt me dan een gevoel van superioriteit....
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 10 nov 2010, 05:47

Ik wandel dan inderdaad in een soort bubble en de rest lijkt wel in slow motion te gaan...
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
Plaats reactie

Terug naar “Dark Side Algemeen”