Tristan en het occulte

Hier tref je diverse algemene topics aan over occulte en dark side onderwerpen
combi
Administrator
Administrator

za 16 apr 2011, 18:56

[quote=""combi" post=30506"][quote=""wodan" post=30504"]Ze zouden sites over dat soort occulte zaken moeten verbieden!
Dacht, gooi ook eens een balletje op :dry:[/quote]

Zijn die nog niet verboden dan ? :evil:

Dit hele gebeuren doet me nu ook denken aan die gast toen op het oude niburu forum die wel even Eva om zeep zou gaan helpen en zoiets had van je leest wel in de krant als ik ....

Aan de andere kant de 'flikkers' :rudolfsteiner: bezuinigingen zelf ook de zorg kapot met de eigen bijdrages en behandelplannen en die bezuinigers worden ook niet verboden.

Maar het is pas april ik vrees echt dat er nog meer gaan volgen als ik zie hoeveel mensen er moeite hebben om hun eigen bijdrage voor medicijnen en psych bezoeken te betalen. Nog buiten het stelletje wat denkt helemaal niet 'ziek' te zijn, te lastig zijn en uitbehandeld word verklaard en nu een [strike]mooie[/strike] :( kans krijgt om 'normaal' te worden.
Wat hoop ik dat dit alleen maar doom-denken is van mij.[/quote]

'Van der Vlis stopte met pillen tegen waanbeelden'
Uitgegeven: 16 april 2011 08:32
Laatst gewijzigd: 16 april 2011 13:02

http://www.nu.nl/alphen-ad-rijn/2493745 ... elden.html

AMSTERDAM - De aanrichter van het bloedbad in Alphen aan den Rijn een week geleden stopte een jaar voor zijn daad met het gebruik van medicijnen.

De 24-jarige Tristan van der Vlis slikte zes jaar lang pillen die waanideeën en hallucinaties moesten voorkomen. Dat schrijft het AD zaterdag op basis van gegevens in zijn medisch dossier.

Van der Vlis stopte zeven maanden geleden ook met een behandeling bij een psychiater. Deskundigen zeggen volgens de krant dat psychoses alleen voorkomen kunnen worden door voortdurende behandeling van de patiënt.

Van der Vlis was volgens zijn ouders schizofreen. Eerder al zei Kitty Nooy, hoofdofficier van justitie, in het programma Pauw & Witteman dat hij in een afscheidsbrief en documenten op zijn computer schreef dat hij was aangetikt door geesten. Hij was volgens haar ook boos op God en op de maatschappij.

Inrichting

In 2006 werd Van der Vlis opgenomen in een gesloten inrichting omdat hij suïcidaal was. Twee jaar later werd hij per ambulance naar een ziekenhuis gebracht vanwege een vergiftiging.

Daarna werd hij doorverwezen naar GGZ Rivierduinen, waar hij tot augustus vorig jaar werd behandeld.

-------------------------------------------------
uit andere topic over .... geweld in de polder Alphen a/d rijn ....

=================================================

En nee dit is geen oproep om nog meer zinloze recepten uit te schrijven
83Sjoerd078
Junior QFF-er
Junior QFF-er

za 16 apr 2011, 19:13

:lol: voor jou niet, voor de psyche-loog en psyche-hater wel :P

Toch die dwangwet maar aannemen hè!
combi
Administrator
Administrator

za 16 apr 2011, 19:33

[quote=""83Sjoerd078" post=30593"]:lol: voor jou niet, voor de psyche-loog en psyche-hater wel :P

Toch die dwangwet maar aannemen hè![/quote]

ja ik vrees dat het ook zo gebruikt gaat worden :(
Een beetje hoop heb ik toch wel kom steeds meer psychies tegen die nu ook hardop beginnen te klagen dat het zo niet kan, al is het nog een te kleine groep.
En wat mij betref vooral de wat oudere groep mensen in de psychiatrie niet 'vergeten'

Detlef Petry:

Misschien kun je het wel de 'vergeten groep' binnen de psychiatrie noemen: de langverblijfpatiënten, de chronisch psychotische patiënten die onvoldoende op medicijnen reageren. Op symposia en in de literatuur gaat de aandacht vooral uit naar de jongeren, dat zijn immers patiënten van wie nog gehoopt kan worden dat een betere opvang en begeleiding tot resultaten leidt.

Langverblijfpatiënten behoren tot de groep die afgeschreven is. De langverblijfafdelingen vormen de rusthuizen van de psychiatrie. Maar niet in de ogen van psychiater Detlef Petry. Wanneer chronische patiënten zijn verworden tot kamerplanten, mensen die tot niets meer komen en ook niets meer doen, dan is dat de schuld van de psychiatrie en niet van de patiënt of zijn ziekte, zo betoogt hij in zijn boek 'De Ontmaskering'.

Petry vindt de situatie ronduit ergerlijk: "Psychiaters in opleiding zullen zelden of nooit voor een stage op de langverblijfafdeling kiezen", zegt hij. "Ze denken dat hier niks te leren valt. Maar het tegendeel is waar. Hier zie je wat er gebeurt met patiënten die eerder niet goed opgevangen en behandeld zijn. Een stage op de langverblijfafdeling, zou juist een verplicht onderdeel van de opleiding moeten zijn, voor zowel verpleegkundigen als psychiaters." Dat wil zeggen: zolang die langverblijfafdelingen nog bestaan.
Want als het aan Detlef ligt, zullen ze langzaam overbodig worden. Het is hem op zijn eigen afdeling in PMS Vijverdal inmiddels gelukt driekwart van de oorspronkelijk 350 patiënten zover te laten herstellen dat ze de afdeling hebben kunnen inruilen voor een begeleid-wonen of andere opvang buiten het ziekenhuis. Niet dat dat makkelijk is gegaan en zeker niet snel. De ontmaskering is de neerslag van de periode van twintig jaar dat Detlef nu op Vijverdal werkt. "Langzaamheid", zo schrijft hij -samen met Marius Nuy- is een kernbegrip. Een eindeloos geduld, aansluiten bij het tempo van de patiënt zelf, is absolute voorwaarde om verder te komen. Geduld wil ook zeggen: de moed niet opgeven, alert blijven op alle openingen die de patiënt zelf biedt om tot verbetering te komen.
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 17 apr 2011, 05:34

Hoop dat ik soulripper niet weggejaagd heb.

Mijn voornaamste probleem is dat hij hier mensen geenstijlers en televagers gaat zitten noemen, terwijl er velen nog bezig zijn om 'waarheid' te vinden samen met anderen. Ik heb het niet zo op dat soort gasten die op zo'n manier binnenkomen en daarna vaag blijven lullen, met een onsamenhangend verhaal komen en uit de hoogte gaan doen en ons dom of achterlijk noemen.

De shoutbox is sowieso niet de beste plek om dat hele verhaal te bespreken, want die tekst vervliegt al weer snel.

Het forum is daarvoor een veel uitgesprokener plek. Dus deel wat je wilt delen.
SupRemE
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 17 apr 2011, 16:13

Mijn voornaamste probleem is dat hij hier mensen geenstijlers en televagers gaat zitten noemen, terwijl er velen nog bezig zijn om 'waarheid' te vinden samen met anderen
zo ken ik cosmo....moet je omheen kijken...volgens mij best wel slim gozertje alleen beetje erg boos....
Dromen
Administrator
Administrator

zo 17 apr 2011, 18:14

Ik link zo af en toe naar GeenStijl, en daardoor noemt Cosmo zowat heel QFF GeenStijler-s :lol:

In de shout lag ik ook berichten met alleen maar verwijtingen dat 'hier' 'GeenStijlers' zijn. Yeah Right.

Dat ik GeenStijl bezoek komt omdat het een beetje de enigste site in Nederland is die tegengas geeft aan links EN rechts op politiek vlak. Daarnaast betekend het bezoeken van de website GeenStijl niet automatisch dat ik ook een fan daar van ben, of dat ik uberhaupt alles adoreer wat zij zeggen.

Dus beste Cosmo, laat dat oordelende vingertje graag even achterwege om ons GeenStijlers te noemen. Bij voorbaat dank.

Nuance mensen, nuance! :P :pinch:
combi
Administrator
Administrator

zo 17 apr 2011, 18:38

lol :boijngo: lekker belangrijk,(wel weer belangrijk genoeg om de posten, maar dat is anders) kijk ook vaak op geenstijl en powned en ben best wel blij dat ik iets genuanceerder ben.
Dus eigenlijk heeft die goede ouwe cosmo nog gelijk ook :woohoo:

Afbeelding

:stikkie:
83Sjoerd078
Junior QFF-er
Junior QFF-er

zo 17 apr 2011, 19:07

:( Mamaaaaaaaa, nu noemtie me weer geenstijler :(

Mamaaaaaaaaaaa :cry: :cry:
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 17 apr 2011, 20:55

[quote=""83Sjoerd078" post=30623"]:( Mamaaaaaaaa, nu noemtie me weer geenstijler :(

Mamaaaaaaaaaaa :cry: :cry:[/quote]
Hielp niet, ze schopte me weer de deur uit :cry:
83Sjoerd078
Junior QFF-er
Junior QFF-er

zo 17 apr 2011, 21:24

[quote=""wodan" post=30628"][quote=""83Sjoerd078" post=30623"]:( Mamaaaaaaaa, nu noemtie me weer geenstijler :(

Mamaaaaaaaaaaa :cry: :cry:[/quote]
Hielp niet, ze schopte me weer de deur uit :cry:[/quote]

En gelijk hebt ze. Moest je je maar gedragen zoals een geconditioneerde conformist betaamt.

:whistle:

Dat zit een beetje te spelen met zijn dodenleger op zijn kamer en dan komen huilen bij mama dat iemand hem geenstijler noemt. Néé, zo kom je er wel hoor.

:whistle:
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 17 apr 2011, 22:07

[quote=""83Sjoerd078" post=30629"]Néé, zo kom je er wel hoor.[/quote]
Denk je echt dat ik er wel kom? Ah, dankjewel, een pak van mijn hart.

Maar genoeg gedold; laten we het nu weer hebben over Tristan; onder andere de reden waarom ik zei dat ik Soul_ripper daarvoor terug wilde hebben, omdat hij wellicht wel iets substantieels toe te voegen heeft, in tegenstelling tot sommige anderen.
83Sjoerd078
Junior QFF-er
Junior QFF-er

zo 17 apr 2011, 23:31

Ironisch hoor, het sarcasme cynisch zien.

In een topic over Tristan, die het allemaal wel erg cynisch zag, niet?

En over dat laatste, kan je hem niet gewoon directe vragen stellen?

Black soul box, ja hé, ik ken ondertussen minstens drie moderne sprookjes die hem gebruiken en in één space-film komttie zelfs in beeld. Nu worden films en verhalen vaker gebaseerd op de werkelijkheid dan andersom, dat werkelijkheid gebaseerd wordt op films, maar iedereen weet dat truth often stranger is dan fictie en na bijvoorbeeld de films 'Ghandi', 'Fight Club', 'The Matrix' en nog veel meer is er bij mij ook wel iets veranderd in het waarnemen van de wereld in en om me heen en met films als 'Zeitgeist' en boeken als 'Censuur. Wat u niet mag weten over uw gezondheid.' en 'Psychologen Te Koop' is dat allemaal alleen maar in een stroomversnelling gekomen. Als tegengif voor bepaalde ideeen ben ik maar 'What the bleep do we know!?' gaan lezen in boekvorm, aangezien dat lezen iets gefaseerder gaat dan de film bekijken. Overload is te voorkomen, en zelfs te resetten, maar daar moet dan wel de wil voor aanwezig zijn en dit kan altijd beter met 'lotgenoten' 'gelijkgezinden' en/of 'paradigmagenoten', dan met mensen die blijk van hun Stockholm-syndroom hebben in de vorm van een zwart-op-wit-papiertje dat diploma heet, bewijs van hun jarenlange gijzeling door onderwijs. En dat zonder het minste of geringste aan wetenschappelijk bewijs. Om maar te zwijgen van het rigide selectieproces waar deze individuen al voor geslaagd zijn op het moment dat ze aan hun studie beginnen. (Gek he!? Dat uitgerekent jij die opleiding doet! Daar lag je interresse anders zat je daar niet. En jij was op de middelbare school al zo vaag, ik heb medelij met je patienten, volgens mij worden die alleen gekker van jou en wat je nu leert.) En dan vraag ik me soms nog af waarom al die psychiaters zo op patienten lijken ook.

Néé, zo komen we er wel.
wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 17 apr 2011, 23:56

[quote=""83Sjoerd078" post=30633"]Ironisch hoor, het sarcasme cynisch zien.

In een topic over Tristan, die het allemaal wel erg cynisch zag, niet?[/quote]
Ah, een link leggen tussen Tristan en mij; ik zat er al op te wachten.
En over dat laatste, kan je hem niet gewoon directe vragen stellen?
Anderen hebben hem al vragen gesteld in dit topic; ik zei alleen dat ik 'hoopte' dat ik hem niet weggejaagd heb, aangezien de vragenstellers anders lang kunnen wachten op hun antwoord. Eén en ander dat daar dan op moet volgen, waaronder het mij uitmaken voor moederskindje, is daar slechts een gevolg van.
(Gek he!? Dat uitgerekent jij die opleiding doet! Daar lag je interresse anders zat je daar niet. En jij was op de middelbare school al zo vaag, ik heb medelij met je patienten, volgens mij worden die alleen gekker van jou en wat je nu leert.) En dan vraag ik me soms nog af waarom al die psychiaters zo op patienten lijken ook.
Waar HEB je het in hemelsnaam over?
combi
Administrator
Administrator

ma 18 apr 2011, 00:20

:lachjedood:

dode-leger !! opleiding tot ???
wodan weer hoor ;)

:stikkie:
83Sjoerd078
Junior QFF-er
Junior QFF-er

ma 18 apr 2011, 02:31

Om iemand zo te linken is de bedoeling niet, ik zie de ironie daar wel van in en kon het niet laten die eruit te lichten. Iedereen in dit topic is makkelijk aan die Tristan te linken, het hele topic gaat er over. Daarnaast zou men aan kunnen voeren dat het meer zegt over mij dan over jou; dat ik jou op die manier zou linken, wanneer je daarbij telt dat de manier waarop ik het bedoel eigenlijk de manier is zoals hier omschreven: cynisch
Uitspraak: ?sinis Bijvoeglijk naamwoord die niet gelooft in goede bedoelingen van mensen `een cynische opmerking`. Zegt die link naar jou al helemaal niets meer. Dus niet zo zelfvoldaan dat je dat al verwachtte, het kon niet anders in dit topic en jij bent nu eenmaal degene op wie ik reageerde, je hoeft je dan ook niet zo persoonlijk aangesproken te voelen. Ook kan ik je mededelen dat ik denk dat wie dan ook de ironie ervan gaat missen als hij niet zelf ook enig cynisme kent en dat ik denk dat iedereen die dit topic ook maar leest, ook zonder lid te zijn van dit forum, cynisch genoeg is om tot in ieder geval hier door te lezen.

Wanneer je denkt dat iemand een substantiële toevoeging kan brengen kan je iemand daar toch om vragen, daar doelde ik op.

(Het stuk tussen haakjes is van alles tegelijk: een zapmoment, een relevantieboodschap, ... Voor iemand die zich niet kan verplaatsen in de aangesprokene lijkt dit vaag, maar voor wie in die situatie zit en weet dat hij of zij dus bedoeld kan worden kan het begrijpelijk zijn.) Dus iemand die een opleiding doet tot iets waarmee hij te maken krijgt met patienten zou zich zomaar aangesproken kunnen voelen.

De hele wereld kan dit topic lezen hoor, ik spreek met alles niet alleen (tot) jou (aan), dus soms zal je iets niet helemaal begrijpen en/of vaak iets niet logisch vinden.
Waar ik het over heb? In ieder geval niet over die triest an Alphen a/d Rijn.

En ik schilderde je af als moederskindje omdat je eerst op iemand zo reageerd dat jij de kans aanwezig acht dattie niet meer terugkomt door je reactie en vervolgens tikt dat je hoopt dattie dat wel doet; terugkomen en netjes antwoord geven op gestelde vragen. Bezint eer ge begint weetjewel, hoffelijkheid siert enzo, dat ik dat nogal 'kinderachtig' vindt, om dat tegelijkertijd toe te geven; de (eventuele) fout en de (eventuele) hoop op vereffening door wederreactie, want wanneer hij nog reageerd was het blijkbaar allemaal niet zo kwaad, terwijl je zelf ook weet dat je 'niet netjes' bent geweest, want anders had je niet getikt dat je dat hoopt; omdat die kans erin dus wel inzit, op wat je niet hoopt, en rond en rond en rond.

:ohmy: Sjoerd
Plaats reactie

Terug naar “Dark Side Algemeen”