Holle ruimte op de maan ontdekt!

Alles puur natuur nier ;-)
baphomet
Administrator
Administrator

zo 06 mar 2011, 05:16

Vanavond was ik eens wat op het web aan het rond klikken toen ik opeens een opmerkelijk maar tevens interessant bericht tegen kwam over een grote pas ontdekte holle ruimte op de maan. Naast internet nu ook een grot op de maan dus? ;-) Wetenschappers en medewerkers van de Indiase Ruimtevaart Organisatie hebben namelijk bekend gemaakt dat ze vrij recent een grote holle ruimte hebben ontdekt op de maan, die zo groot is dat er zich een complete stad in zou kunnen bevinden.

De grot onder het oppervlakte van de maan nabij de evenaar van de maan, is 1.7 km lang en 120 meter breed. De temperatuur in de grot van -20 graden celsius zou zeer geschikt zijn om van de grot een buitenaards centrum voor ruimteonderzoek te maken. We hebben het hier dus over de mogelijkheid om op de plek van de grot een heuse maan-basis te maken die we zouden kunnen gebruiken als een uitvalsbasis voor het doen van onderzoek in de ruimte.

Het geen me aan dit alles echter het meest verbaasde is dat de NASA nimmer melding heeft gemaakt van een dergelijke plek op de maan. Dit zou je toch mogen verwachten van een organisatie als de NASA! Maar het kan heel wel gewoon onderdeel zijn van de policy van de NASA om zo veel mogelijk verzwegen en verborgen te houden. Maar goed dankzij de Indiase variant op de NASA weten we nu dus dat er naast een mogelijke holle aarde er ook een holle maan zou kunnen zijn...

Het doet me ook wel weer denken aan het Dark Side of The Moon verhaal, maar ook aan dat verhaal over een zogenaamde NASA maan-basis die al gebouwd zou zijn...

Anyways lijkt het bericht over de ontdekking van deze grot op de maan mij interessant genoeg om de komende tijd eens nauwlettend in de gaten te gaan houden. Ik wil daarom iedereen hier op QFF oproepen om van dit artikel een vergaarbak te maken van informatie omtrent de ontdekking en de ontwikkelingen die hier mogelijk nog achter vandaan gaan komen...

1119 AD
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 06 mar 2011, 06:29

Maar goed dankzij de Indiase variant op de NASA weten we nu dus dat er naast een mogelijke holle aarde er ook een holle maan zou kunnen zijn...
Als die holle aarde er zou zijn, zou het toch logisch zijn als dat voor elke maan/planeet geld?

verder nog wat foutjes:
het is 120 meter breed en niet 12 meter.
En de temperatuur is min 20 graden en niet 20 graden.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 06 mar 2011, 19:28

In het verhaal van Kapitein Rob "Het Levende Eiland" (1949!) komt ook een holle maan voor, waar uiteraard vreemde ruimtewezens huizen.

Pieter Kuhn FTW!!! :smokey:

Afbeelding

Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, NoMore
combi
Administrator
Administrator

ma 07 mar 2011, 00:58

Giant Underground Chamber Found on Moon By India's Chandrayaan-1 Spacecraft
March 02, 2011
http://www.dailygalaxy.com/my_weblog/20 ... .html#more

Afbeelding

The Indian Space Research Organization has discovered a "giant underground chamber" near the Moon's equator, in the Oceanus Procellarum area discovered by the Chandrayaan-1 spacecraft—more than one mile long (1.7 kilometers) and 393 feet wide (120 meters)-big enough to contain a small lunar city.

The Indian researchers have published a paper detailing their findings and talking about the possibility of making this giant underground vault as a future human base. The settlement would be protected from radiation, micro-meteor impacts, dust and extreme temperature changes by the lava structure that provides a natural environmental control with a nearly constant temperature of minus 20 degrees Celsius (-4 degrees Fahrenheit), unlike that of the lunar surface showing extreme variation, maximum of 130 degrees Celsius (266 degrees Fahrenheit) to a minimum of minus 180 degrees Celsius (-292 degrees Fahrenheit) in its diurnal (day-night) cycle.
In addition, lunar explorers would only need minimal construction, without the added cost of having to use expensive shields against the hazardous lunar environment.

The Daily Galaxu via Silicon India and gizmodo.com
http://www.dailygalaxy.com/my_weblog/20 ... izmodo.com
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

di 08 mar 2011, 18:30

Interesant weetje... ;-)

NASA zal dit vast allang weten, maar vergeet niet NASA is een militaire organisatie.
Die geven niet al hun geheimen prijs. :brak:
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

di 08 mar 2011, 18:38

Maar goed dankzij de Indiase variant op de NASA weten we nu dus dat er naast een mogelijke holle aarde er ook een holle maan zou kunnen zijn...
Als die holle aarde er zou zijn, zou het toch logisch zijn als dat voor elke maan/planeet geld?

verder nog wat foutjes:
het is 120 meter breed en niet 12 meter.
En de temperatuur is min 20 graden en niet 20 graden.
Holle aarde...
De theorie dat de aarde hol is, werd in de Middeleeuwen al geopperd door de ontdekker van de komeet
Halley. Halley verklaarde dat er een ingang aan beide polen bestond. Dit leidde tot speculatie. Hebben
latere wetenschappers die van ingangen aan de polen spraken, zich gebaseerd op de veronderstellingen
van Halley, of hebben ze daadwerkelijk bewijs gevonden van zulk een toegangen naar onderaardse
werelden, die zelfs bewoond zouden zijn door humanoïde wezens?
Onder de Ufologen wordt er beweerdt dat er onderaardse basissen van aliens zijn. Waar halen zij hun
gesprekstof?
Fantasie of werkelijkheid?

lees verder in de PDF
http://pdfcast.org/pdf/holle-aarde">Holle aarde

PS:dit is niet mijn schrijven, ik sta er dan ook niet achter.
nova
Super QFF-er
Super QFF-er

do 10 mar 2011, 04:15

Transformers 3: Dark of the moon

Afbeelding
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

do 20 mar 2014, 03:13

En ook over deze dude komt er een artikeltje. O0
FreeElectron schreef:In het verhaal van Kapitein Rob "Het Levende Eiland" (1949!) komt ook een holle maan voor, waar uiteraard vreemde ruimtewezens huizen.

Pieter Kuhn FTW!!! :smokey:

Afbeelding

Afbeelding
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, blackbox
blackbox
Administrator
Administrator

do 20 mar 2014, 10:23

Leuke torentjes aan de Horizon en Sinus waves...meerdere...

;D
baphomet
Administrator
Administrator

za 08 sep 2018, 16:44

Afbeelding
baphomet
Administrator
Administrator

vr 28 sep 2018, 22:59

nova schreef:

Afbeelding

Ik mis je Nova!

:11:
nova
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 07 okt 2018, 16:52

baphomet schreef:
nova schreef:

Afbeelding

Ik mis je Nova!

Is/was wederzijds!
Goed te zien dat je weer terug bent.
Hope you're all right
baphomet
Administrator
Administrator

zo 07 okt 2018, 16:54

nova schreef:
zo 07 okt 2018, 16:52
baphomet schreef:
nova schreef:

Afbeelding

Ik mis je Nova!

Is/was wederzijds!
Goed te zien dat je weer terug bent.
Hope you're all right
Gaat zijn gangetje! En super tof je weer eens op QFF te zien! Daar ook alles wel??
NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

ma 31 dec 2018, 12:37

Plaats reactie

Terug naar “Natuur”