'Yellowstone Vulkaan op knappen?'

Alles puur natuur nier ;-)
mirmin
Junior QFF-er
Junior QFF-er

wo 26 jan 2011, 01:47

Ik denk niet dat er op het ogenblik iets aan de hand is met de vulkaan.
Er worden geregeld verhalen de wereld ingestuurt over een uitbarsting van de vulkaan. Ik denk dat het niet zo'n vaart zal lopen.

Je kunt de vulkaan live volgen:
http://www.nps.gov/features/yell/live/oflive.htm
Orbit
Senior QFF-er
Senior QFF-er

wo 26 jan 2011, 02:00

WHY DID NO ONE QUESTION WHY A 10,000 YEAR OLD GLACIER SUDDENLY MELTED?
Melting Ice Unearths Ancient Weapon Near Yellowstone

One rule of living in a northern clime: you never know what will turn up in the yard when the snow melts. That was especially true for researcher Craig Lee, who found a 10,000-year-old weapon after glaciers melted close to Yellowstone National Park.

The researcher, Craig Lee, a researcher at University of Colorado, Boulder, identified the weapon as a birch atlatl dart, about 3 feet long. Lee theorized that because glaciers and ice patches are melting at a faster rate in recent years, more archaeological discoveries are being discovered.

Lee commented, “We didn’t realize until the early 2000s that there was a potential to find archaeological materials in association with melting permanent snow and ice in many areas of the globe.”

The spear found near Yellowstone is just one of many potential relics that can be found in melting ice. Lee is working with other researchers to create a geographic information system (GIS) to pinpoint other possible locations of frozen artifacts. In addition, he said that the most likely things uncovered in melting ice would be discarded or lost weaponry, like arrows or darts that missed their target.

http://www.earthmountainview.com/yellow ... e-news.htm
Bodo
Senior QFF-er
Senior QFF-er

wo 26 jan 2011, 02:03

Bij deze phenominale explosie gaat eerst een implosie van jewelste vooraf.

Zou 24 tot 36 uur duren.
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

wo 26 jan 2011, 02:19

Last Chance To Evacuate Planet Earth:

“In individuals, insanity is rare; but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.” ~ Friedrich Nietzsche ~
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

wo 26 jan 2011, 02:19

[quote name="Bodo"]Bij deze phenominale explosie gaat eerst een implosie van jewelste vooraf.

Zou 24 tot 36 uur duren.[/quote]

3 dagen van duisternis...
“In individuals, insanity is rare; but in groups, parties, nations and epochs, it is the rule.” ~ Friedrich Nietzsche ~
Bodo
Senior QFF-er
Senior QFF-er

wo 26 jan 2011, 02:27

De explosie 3 dagen, implosie max 1,5 dag.

Magmakamer van 200km doorsnede, met nog tal van kamers dromheen van zelfde categorie.

1000 times worse then Mt Helen..

wodan
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 26 jan 2011, 02:33

activiteit in het gebied van vulkanen is niet echt vreemd .. aardbevinkjes zullen zich sowieso met enige regelmaat voordoen .. overigens heb ik zelf een paar jaar geleden een programma erover gezien op NGC, waarin het fenomeen 'supervolcanoes' uitgelegd werd .. en ook werd er verteld wat de gevolgen zouden zijn voor het grootste deel van de VS en ook voor de rest van de wereld. Daar helpt een overheid noodpakketje van drie dagen niet tegen .. en daar is de hongerwinter NIKS bij :P

Hier trouwens nog een artikel op NGC van drie jaar geleden alweer, waarin verteld wordt dat het park sneller 'steeg' dan normaal .. nu zijn we drie jaar verder en ik heb het allemaal niet bij gehouden, maar het kan dus nog flink wat meer opgevuld zijn daar ...

artikel: http://news.nationalgeographic.com/news ... stone.html
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

wo 26 jan 2011, 03:30

Telegr(a)af Reiskrant, maakt nu ook melding.

http://www.telegraaf.nl/reiskrant/88303 ... tml?p=33,1

'Niet Reizen-krant' dus!
Met IJsland nog vers in het geheugen!
Mark
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 26 jan 2011, 04:12

Ach daar gaan we weer...

UFO en Lichtverhaaltjes zijn schaars in januari dus gaan we maar weer hopen op nieuwe senstaties: natuurrampen.

Als deze vulkaan gaat is dat niet zo leuk als hierboven wordt voorgedaan. Dat brengt ook onze leventjes van de baan met alle gevolgen van dien. Klimatologisch en qua oogst en economie.

Telegraaf weer... ja... als die zeggen dat Yellowstone niet zal uitbarsten, dan maak ik me zorgen.

Op een dag zal ook een nieuwe Pinatubo de lucht in gaan en Krakatoa (een ukkie in vergelijking met Yellowstone). En er zitten een stuk of 3 supervulkananen in het noorden van Sibirië die echt niet onder doen voor Yellowstone Park. Dus genoeg kans om allemaal "dood" te gaan.

Ik wacht rustig af! Om de 640.000 duizend jaar ofzo en daar zijn we een paar milenia overheen. Maar die rakkers nemen het niet zou nauw met jaartallen. Kan ook nog zo'n 2,5 duizend jaar duren.

En zeg eerlijk wat wil je er tegen doen? Elkaar een beetje opstoken met sensatie... evacueren doen ze toch niet, want dat kost geld... vooral op zo'n schaal.

Zo... weer even wachten op de volgende "channeling"... Miky verwacht vuurwerk in Amerika, een lichtshow!
Tj,haaaaaaaaaaah

wo 26 jan 2011, 04:21

Mark! hier nog een lekkere doem denker,
:lol:
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 26 jan 2011, 04:27

Ben je Muse fan-af? :lol:

Tj,haaaaaaaaaaah

wo 26 jan 2011, 04:31

Ben een Doors fan sjattie!
Tj,haaaaaaaaaaah

wo 26 jan 2011, 04:44

Ja ja, kan er ook niets aan doen dat ik zo BEN.
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 26 jan 2011, 04:54

Lekkah hoor, die Deuren.
Kan ik best verdragen. :dans:
Plaats reactie

Terug naar “Natuur”