Cygnus X-3

Alles puur natuur nier ;-)
blackbox
Administrator
Administrator

wo 12 jan 2011, 03:22

Cygnus X-3   Een hele tijd geleden had ik mij eens een beetje verdiept in het sterrenbeeld Cygnus (Zwaan). Deze is ook wel bekend als de Northern Cross. Dit sterrenbeeld kom je echt overal tegen als je je een beetje verdiept in religie en mythen. Waarom hielden mensen in de oudheid zich zo bezig met dit sterrenbeeld?     Nu het schijnt dat in het sterrenbeeld zwaan zich een vreemd fenomeen zich voordoet. Er schijnen daar meerdere bronnen van kosmische straling te bevinden.  Waarom is dit zo belangrijk? Verschillende wetenschappers hebben aangetoond dat kosmische straling verantwoordelijk kan zijn voor spontane mutaties in ons DNA.   1 van deze bronnen van straling is ook wel bekent als Cygnus X-3   Cygnus X-3 taken by the Chandra X-ray Observatory.   Quote:  Throughout the ages this region of the sky, close to where the ecliptic, the path of the sun, crosses the Milky Way, has been viewed as the vulva and womb of a sky-goddess, or Cosmic Mother, who gives birth to the sun. Sometimes the Cygnus stars are even seen to be attached to the Earth via a kind of invisible umbilical cord, showing it as a nourisher of life.    Verschillende heilige locatie’s in de wereld schijnen een link te hebben met dit oude sterrenbeeld. Zo zijn er bijvoorbeeld afbeeldingen gevonden in grotten die verwijzen naar Cygnus.     The well scene in the Lascaux caves of southern France, dating from 15,000 BC and showing Cygnus as a bird on a pole and a bird man falling into a trance.     In het oude Werderbruder topic, op een niet meer nader te noemen site, hadden we al eens geprobeerd om de hunebedden te koppelen aan verschillende sterrenbeelden. 1 van de sterrenbeelden was dus Cygnus. Ik heb gelukkig het plaatje wat Baphomet toen die tijd had gemaakt opgeslagen.   Kosmische straling schijnt een enorm penetrerend vermogen te hebben. Zelfs diep onder de grond in grotten komen deze deeltjes door. Speciale detectors die ze diep onder de grond hebben gebouwd vangen deze deeltjes op. Ze plaatsen deze detectors zo diep mogelijk zodat ze zeker weten dat alleen de Cygnet-deeltjes hier worden gemeten.Quote: I searched for answers and found that in the early to mid 1980s underground particle detectors in different parts of the world began detecting incoming cosmic rays from deep space. Since they came in cycles of exactly 4.79 hours, the source was easily determined, for this same cycle had already been recorded in connection with other forms of electromagnetic radiation inbound from an object called Cygnus X-3  De sjamanen uit de oudheid wisten waarschijnlijk dit verschijnsel te linken aan Cygnus. De eerste keer dat de moderne mens hier mee te maken kreeg was tijdens de Apollo 11 missie. Waarbij de astronauten flitsen waarnamen voor hun ogen. Dit verschijnsel treed op als er deeltjes door het gedeelte van het oog schieten wat gevuld is met vloeistof.  Veel mensen die langere tijd diep in grotten verbleven maakten dit verschijnsel ook mee. Ook modernere wetenschappers hebben testen gedaan op dit gebied.  Quote:  Tobias quite literally stuck his head in the flow of the particles and observed something almost unique on Earth. "You see visual flashes," he recalled, shortly before his death in 2000. "It is an exhilarating sensation. It is as though you are looking into the universe itself."    Zoals je kunt lezen kan deze straling dus verantwoordelijk zijn voor de evolutie van al het leven hier op Aarde. link:http://www.andrewcollins.com/page/artic ... ystery.htm   Er is zeer veel te vinden op dit gebied. Ik hoop hiermee een mooie aftrap gemaakt te hebben…   BlackBox   
illuminati of my own reality
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

wo 12 jan 2011, 04:19

Wouw!
Gaaf dit. Die kaart, fraaie vondst. Is dat al eerder gedocumenteerd?

Onlangs wees ik mijn dochter van 8 jaar oud het sterrenbeeld Zwaan aan. Dit komt namelijk nadrukkelijk voor in een van haar DVD's van Barbie (tja dochters hé).

Betreft die flitsen, is dit ook gelijk met die flitsen die wij als mens welleens ervaren. Bijvoorbeeld als je net gaat slapen. Ik ervaar dat in iedergeval. Onze slaapkamer is érg donker en ik heb vaak 'last' van sterke lichtflitsen (als ik dus nog wakker ben - daarna weet ik niet meer wat er allemaal met mij gebeurd :D
baphomet
Administrator
Administrator

wo 12 jan 2011, 04:37

Tja ik zal eens kijken... Ik had er destijds meer ontdekt dan alleen deze BB
1119 AD
blackbox
Administrator
Administrator

wo 12 jan 2011, 04:39

[quote name="Het Dolle Eland"]Wouw!
Gaaf dit. Die kaart, fraaie vondst. Is dat al eerder gedocumenteerd?
[/quote]

Zover ik weet niet.
blackbox
Administrator
Administrator

wo 12 jan 2011, 04:41

[quote name="Baphomet"]Tja ik zal eens kijken... Ik had er destijds meer ontdekt dan alleen deze BB[/quote]

We zien in het kaartje Orion(rood) en Cygnus(blauw). Ik ben benieuwd welke nog meer.
Orbit
Senior QFF-er
Senior QFF-er

wo 12 jan 2011, 04:43

WOW, gaaf zeg dit. Een evolutie-ster, en dat met die flitsen in je ogen, geweldig. Als je op een zeer donkere plek naar de sterren kijkt (niet in NL dus) zie je ook vaak flitsen en kleuren, meestal daar waar je niet heen kijkt.
combi
Administrator
Administrator

wo 12 jan 2011, 05:02

Hunnebedden en sterren idd wb topic /traantje wegpinkt

Onderstaande info is inmiddels ook van het net gehaald en heb nog ergens 2 pdf'jes met ??? zal opzoek gaan dan mail ik ze wel naar bapho als het een beetje bij het topic past.

Hunebedden - Nederland

Theorie
Ik ga ervan uit dat de bouw en orientatie van hunebedden gebaseerd zijn op een waarneming van de Komeet van Halley. Deze wederkerige komeet is bijna iedere 75/76 jaar met het blote oog te zien. Helaas had deze komeet in 1986 een slechte opkomst; volgens sommigen de slechtste sinds duizenden jaren. Uit mijn onderzoek blijkt dat het mogelijk was om het juiste jaar van de terugkeer van deze komeet te voorspellen op basis van de planeet Jupiter. Iedere derde keer dat de Komeet van Halley terugkeerde tussen 2647 v. Chr. en 138 v. Chr. stond Jupiter in het sterrenbeeld Leeuw. Extrapolatie van deze relatie terug in de tijd leert ons dat de Komeet van Halley waarschijnlijk ook terugkeerde in de jaren 2873 v. Chr., 3099 v. Chr., 3324 v. Chr., 3549 v. Chr. met Jupiter in Leeuw. De bijzondere band die ontstaan is tussen Jupiter, Leeuw en de terugkeer van de Komeet van Halley heeft mijns inziens ook geleid tot (bijvoorbeeld) het masterplan voor de beroemde piramides en de Sfinx in Giza.

Omdat 3324 v. Chr. de enige datum is, in de Jupiter-Leeuw-Komeet van Halley relatie dat binnen de vermeende hunebedbouwperiode (3200 v. Chr.-3400 v. Chr.) valt heb ik gekeken naar een mogelijke relatie met de orientatie van de hunebedden tussen Borger en Brunneger waarbij ik vooral heb gekeken naar de positie van Jupiter aan de hemel. Jupiter verschuift iedere dag ongeveer 1 graad wat betekent dat bijzondere gebeurtenissen aan de hemel in dagen vast te leggen zijn. De positie van de planeet Jupiter bij zonsopkomst is cruciaal en het lijkt alsof de beweging van Jupiter is vastgelegd in de orientatie van deze hunnebedden. De keuze van Jupiter als 'aanwijzer' is te prefereren boven de veranderende positie van de zon omdat a) de exacte richting van zonsopkomst lastiger vast te leggen is en b) omdat de zon tweemaal per jaar op hetzelfde punt staat en het dus niet duidelijk zou zijn of de gebeurtenis in het voorjaar of het najaar zou vallen. Met het fixeren van de positie van Jupiter aan de ochtendhemel wordt dit probleem voorkomen.

Wanneer men een komeetobservatie doet dan lijken de volgende momenten van belang:
1 - de dag van eerste waarneming;
2 - de dag of dagen van de helderste waarneming(en);
3 - de dag van de laatste waarneming;

De Komeet van Halley is onze helderste komeet en is vooral goed waar te nemen tijdens zonsopkomst in het oosten en/of tijdens zonsondergang in het westen. Gedurende de dag wordt de komeet, hoewel hij met de zon mee lijkt te reizen, door het zonlicht verhuld. De met het blote oog waargenomen perioden van deze komeet kunnen enkele dagen tot enkele weken en enkele maanden omspannen. In het algemeen is de Komeet van Halley op het zuidelijk halfrond langer waar te nemen als gevolg van de hoek die de komeetbaan maakt met het vlak waarin de planeten zich bewegen (ecliptica). Het grootste deel van de baan van de Komeet van Halley bevindt zich onder de ecliptica.

Een manier om een tijdsmoment te fixeren waarop de Komeet van Halley te zien is is door te kijken naar samenstanden van sterren en/of planeten. Een triade kan beschouwd worden als een samenstand van drie hemellichamen (2 planeten en een ster of drie planeten) waarbij het meest voor de hand ligt dat in de triade zich de planeten Venus, Mars, Jupiter en/of Saturnus bevinden. Ook Mercurius zou theoretisch onderdeel kunnen zijn maar deze planeet is vaak slecht te zien. Een triade met een ster lijkt vooral mogelijk wanneer deze ster zich dicht bij de ecliptica bevindt zoals de ster Regulus in het sterrenbeeld Leeuw (Leo) of de ster Spica in het sterrenbeeld Maagd (Virgo). Ook Aldebaran in het sterrenbeeld Stier (Taurus) en Antares (Schorpioen) lijken een serieuze kandidaten te kunnen zijn.

Omdat er maar liefst 5 hunebedden relatief dicht bijelkaar staan, dan zou het weleens, in dit bijzondere geval, om een 5-stand van planeten, al dan niet met 1 ster, kunnen gaan. Er van uitgaande dat 1 hunnebed 1 planeet of ster voorstelt.

Hunebedden tussen Borger en Bronneger

De hunebedden tussen Borger en Brunneger zijn uniek want het is de enige plaats in Nederland waar 5 hunebedden op korte afstand van elkaar geplaatst zijn (1). Of de hunebedden daadwerkelijk bedoeld zijn om als grafkamer te dienen lijkt twijfelachtig. Zij lijken in de eerste plaats een astronomisch-religieuze functie te hebben gehad.

Feiten

De Nederlandse hunebedden, volgens de wetenschap, zijn allemaal gebouwd tussen 3400 v. Chr. en 3200 v. Chr. (2)

De 5 hunebedden hebben de volgende orientatie: (3)
D25 - 90° (oost)
D23 - 103°
D24 - 112°
D22 - 113°
D21 - 141°

Starry Night Pro

Via Starry Night Pro is het mogelijk om op ieder gewenst moment een tijdopname te maken vanaf iedere standplaats op aarde. Als standplaats heb ik het Drentse dorp Bronneger gekozen. Dit leverde voor de positie van Jupiter de volgende data op:

D25 - 90° (oost) : op 29 augustus 3324 v. Chr. bevinden zowel Jupiter als Venus zich bij zonsopgang op 90°. Een bijzondere dag want de dagen ervoor en erna is dat niet meer zo.
D23 - 103°: op 10 september 3324 v. Chr. staat Jupiter bij zonsopkomst op deze positie Wellicht markeert deze dag de eerste waarneming van de Komeet van Halley.
D24 - 112°: op 17 september 3324 v. Chr. staat Jupiter bij zonsopkomst op deze positie. Wellicht is deze dag, en op de volgende dag de komeet het beste te zien.
D22 - 113°: op 18 september 3324 v. Chr. staat Jupiter bij zonsopkomst op deze positie.
D21 - 141°: op 4 oktober 3324 v. Chr. staat Jupiter bij zonsopkomst op deze positie. Wellicht markeert deze dag de laatste waarneming van de Komeet van Halley.

Wanneer dit de wijze is waarop we de onderlinge samenhang van de hunebedden zouden moeten interpreteren dan hebben we te maken met astronomen die ons op bijzondere wijze een boodschap hebben nagelaten. Zij hebben de Komeet van Halley blijkbaar 25 dagen gezien: 7 tot 8 dagen voor perihelium passage en 17 tot 18 dagen daarna. Blijkbaar werd de Komeet van Halley gezien tijdens een opvallende samenstand van vijf hemellichamen. Deze samenstand bestaat uit de planeten Venus, Saturnus, Jupiter, Mars en de ster Regulus. Zie hiervoor de afbeeldingen in de afbeeldengalerij.

Astronomie versus religie

Het lijkt vreemd dat een astronomische waarneming een verband kan hebben met religie maar niets is minder waar. Kometen zijn volgens de geschiedschrijving (zie oa. Plinius over kometen .pdf) altijd voorbodes geweest voor naderend onheil. De oorzaak van natuurrampen werd vaak toegeschreven aan de observatie van een komeet. Het is daarom begrijpelijk dat men offers ging brengen aan dit eigenaardige terugkerende verschijnsel. De god die dit veroorzaakte, of wellicht was het verschijnsel god zelf, moest gunstig gestemd worden: offerandes werden gebracht... De terugkeer van deze komeet, een gebeurtenis die bijna in ieders leven een keer plaats vindt, zou wel eens de belangrijkste drijfveer kunnen zijn voor de menselijke cultuur en zijn geloof in de onstervelijkheid van de ziel. Vormde het lichtverschijnsel wellicht de immer terugkerende ziel van de Hemelse Koning die zij konden aanschouwen in het ochtendgloren?

Op de laatste vraag zou zelfs het denkbeeld van Hemels koningschap op gebaseerd kunnen zijn. Immers in oude tempels in o.a. Sumerie was de troon in de tempel bedoeld voor de ziel van overleden koning en niet voor een aardse koning. De tempel werd beschouwd als aardse verblijfplaats voor de ziel van de koning. Zou het dan niet zo kunnen zijn dat de metaforische hemelse 'troonbestijging' gelijk gesteld kan worden aan het bereiken van het hoogste punt aan de hemel van onze bekendste komeet? En zijn dan de regeringsjaren van de koning tot aan zijn dood niet gelijk aan het aantal dagen van zichtbaarheid van de komeet? Het lijkt erop dat 'Koningschap' in beginsel een begrip is dat verband houd met het waarnemen van de Komeet van Halley. Immers als de komeet zichtbaar wordt is dit bijzondere natuurverschijnsel (bijna) over de gehele wereld op dezelfde dag te zien. Dan regeert de Koning en wij, nederige onderdanen, voeren dan zijn werk uit. We bouwen een piramide, een tempel, een koningsgraf, een stonehengje, tja, of een hunebed. En we offeren een mens zodat hij een vrouw of bediende tot zijn beschikking heeft. Of een lam. Of een koe. En zijn wil geschiede...

Afwijkingen

Iemand die kritisch kijkt naar de geplotte positie van de planeten en ster Regulus door Starry Night Pro en de posities van de hunebedden in het veld zal wellicht wat kleine verschillen opmerken maar deze zijn wellicht door een deskundige astronoom te verklaren (onnauwkeurigheid baankenmerken? nutatie?)

Soortgelijke concepten

Uiteraard ben ik mij er van bewust dat mijn ideeen omtrent het 'hemelse koningschap' in relatie met de Komeet van Halley controversieel zijn. Maar ik ben ervan overtuigd dat juist deze verwachte terugkeer van de komeet de basis vormt van oude megalitische monumenten (en recenter) die we in Europa en Azie kunnen aantreffen. De astronomen van weleer waren waarschijnlijk tevens priesters en architecten. Het lijkt mij onmogelijk om monumenten zoals de hunebedden, Stonehenge, de piramiden etc. te bouwen zonder dat er een concrete aanwijzing van goddelijke inmenging heeft plaatsgevonden. Deze goddelijke vonk kan eenvoudig verklaard worden door de manifestatie van onze beroemdste komeet en de relatie met 'triaden': samenstanden van drie planeten of twee planeten en een ster ten tijde van de perihelionpassage van de komeet. Deze samenstanden vormden voor onze voorouders misschien het bewijs dat er in ons universum orde heerst. Immers de planeet Jupiter en het sterrenbeeld Leeuw en de komeet hadden een sterke band die wellicht al bestond ten tijde van de grotschilderingen van Lascaux (ca. 14.000 v. Chr.). Een aanwijzing vormt ook de afbeelding van een (abstracte) leeuwenkop in de grot Trois Freres in Frankrijk.

Ik heb een aantal triaden op een rij gezet zoals deze te zien zijn geweest ten tijde van de zichtbaarheid van de Komeet van Halley. Een aantal van deze triaden lijken gerelateerd te zijn aan beroemde bouwwerken.

3549 BC - ? : Jupiter - Mars - Regulus (in Leeuw) > masterplan Dowth, Newgrange, Knowth. Ierland
3324 BC - 17/18 september : Jupiter - Regulus - Mars (in Leeuw) > de Hunebedden van Bronneger. Nederland.
3099 BC - 21 december? : Regulus - Maan - Jupiter (in Leeuw) > Newgrange. Ierland
2647 BC - 18 april : Regulus - Jupiter - Saturnus (in Leeuw) > de drie beroemde piramiden van Giza. Egypte
2423 BC - 17 september : Regulus - Jupiter - Mars (in Leeuw) > de drie piramiden van Abusir. Egypte.
2347 BC - 21 juli : Spica - Mars -Saturnus (in Maagd)
2270 BC - 26 januari: Jupiter - Saturnus - Mars (in Stier)
2121 BC - 30 december: Venus - Jupiter - Mercury (in Sagittarius)
1971 BC - 10 juni: Regulus - Jupiter - Saturnus - (Mars) (in Leeuw)
1895 BC - 29 maart: Saturnus - Mars - Jupiter (in Waterman/steenbok)
1746 BC - 19 september: Regulus - Jupiter - Venus (in Leeuw)
1594 BC - 2 februari: Jupiter - Saturnus - Maan (in Stier)
1521 BC - 13 augustus: Regulus - Jupiter - Mercurius (in Leeuw)
1445 BC - 21 juni: Mars - Venus - Saturnus (in Tweelingen) > laatste bouwfase Stonehenge. Engeland.
etc.

Meer hunebedden meer waarnemingen van de komeet van Halley?

Om zekerheid te krijgen over de functie van de hunebedden lijkt het mij zinvol om tot een vergelijk te komen tussen de stand van de planeten, de jaren van terugkeer van deze komeet en de orientatie van ieder hunebed. Vragen waar ik nu mee zit en waar ik antwoord op zal trachten te vinden:
- is het aantal draagstenen en/of dekstenen een verwijzing naar een bepaalde planeet of ster?
- welke triaden of andere samenstanden zijn er mogelijk geweest tijdens eerdere en latere terugkeren van de komeet. Bijv 75/76 jaar eerder in 3400 v. chr.
- was de komeet tijdens een terugkeer niet zichtbaar zodat het bouwen van hunebedden stopte?
- welke hunebedden zijn gerelateerd aan welke terugkeren? Zit hier een logisch systeem van ordening in bijvoorbeeld van zuid naar noord (Groningen)
- zijn er naast bijv. triaden ook nog heldere vaste sterren als referentiepunten toegepast?

Jaren van terugkeer van de Komeet van Halley
3550 v. Chr. (vrijwel zeker)
3474 v .Chr.
1- 3399 of 3400 v. Chr. (Begin hunebedbouw!) (4)
2- 3324 v. Chr. (vrijwel zeker)
3- 3248 v. Chr.
4- 3173 v. Chr.
5- 3099 v . Chr. (vrijwel zeker)
6- 3023 v. Chr.
7- 2947 v. Chr.
8- 2872 v. Chr. (vrijwel zeker) (Einde gebruik hunebedden circa 2850 v. Chr.) (4)
2797 v. Chr.
2722 v. Chr.
2674 v. Chr. (vrijwel zeker)

Het begin van de Hunebedbouw circa 3400 v. Chr.
Is er een verband tussen de terugkeer van de Komeet van Halley en de hunebedbouw? Laten we eens kijken naar de jaren 3399 v. chr. en 3400 v. Chr.:
- op 4 maart 3400 v. Chr. is er een bijzonderheid te zien: planeet Venus staat precies boven planeet Jupiter aan de hemel bij zonsopkomst en de azimuth van beiden bedraagt 155°.
Hunebed D39 in het Emmerveld voldoet aan deze orientatie. Vergelijk de situatie voor de Bronneger hunebedden waar Jupiter precies boven Venus stond op 23 augustus 3324 v. Chr.
De bij D39 behorende hunebedden zijn D38 en D40. D38 heeft een orientatie van 136° en D40 van 77°. Zo dicht bijelkaar verwijzen deze hunebedden naar een samenstand van 3 hemellichamen. Op 11 augustus 3400 v. Chr. bereikt Regulus 77° maar er is geen spoor van een driestand te zien. Hoewel? Ja toch, op 12 augustus een triade van de maan, mars en ster Antares. Hoe is het met Jupiter? Rond 7 augustus is Jupiter aan de westelijke hemel verschenen bij zonsondergang op een azimuth van 136°. Zetten we de data op een rij dan krijgen we dus:

D39 - 155°: op 4 maart 3400 v. Chr. bevinden zowel Jupiter als Venus zich bij zonsopgang op 155°. Een bijzondere dag want de dagen ervoor en erna is dat niet meer zo.
D38 - 136°: op 7 augustus 3400 v. Chr. staat Jupiter bij zonsondergang 136°
D40 - 77°: op 11 augustus 3400 v. Chr. staat Regulus bij zonsopgang op 77°
Op 12 augustus 3400 v. Chr. is een triade te zien van van maan, mars en Antares. Deze conjunctie in sterrenbeeld Schorpioen duurt maar 1 dag.

In 3400 v. Chr. lijkt de komeet van Halley voor het eerst te zien te zijn op 7 augustus. Het helderst op 11 augustus en op 12 augustus is de komeet mogelijk voor het laatst te zien.

We kunnen hierbij (wederom) het belang zien van de samenstand van Jupiter en Venus als inleiding tot de gebeurtenis. Maar hoe zit het dan met de terugkeer van de komeet na 3324 v. Chr?

De terugkeer van de komeet van Halley in 3248 v. Chr.
Eerst de samenstand bepalen van Venus en Jupiter:
Volgens Starry Night Pro valt de samenstand, Venus precies boven Jupiter, op 22 december 3249 v. Chr. op een azimuth van 162°. Hebben we een hunebed met deze orientatie? Niet exact. Het dichtste komt in de buurt: Hunebed D43 met een azimuth van 165°. Jupiter bereikt 2 dagen, op 24 december, later de positie van 165° en is nog steeds dichtbij de planeet Venus. De samenstand is in het sterrenbeeld boogschutter.
De samenstand verwijst naar een uniek hunebed: het enige Langgraf type in Nederland. Dit hunebed bestaat uit twee hunebedden die verbonden worden door een stenenkrans.
Hunebed D41, ongeveer 700 meter noordelijker, heeft een orientatie van 108°. Deze relatie is mij met D43 niet helemaal duidelijk. Wel blijkt uit Starry Night Pro dat Jupiter op 9 november 3249 deze positie had. Wijkt deze opgave, net als D43, ongeveer 3° graden af dan zouden we wellicht moeten kijken naar 111°. Op
14 november staat de planeet Jupiter precies boven planeet Mercurius bij zonsopgang. Of het iets te betekenen heeft in deze context vraag ik mij af. Misschien de volgende terugkeer van de komeet voor een definiteve relatie?

De terugkeer van de komeet van Halley in 3173 v. Chr.
Eerst de samenstand bepalen van Venus en Jupiter:
Volgens Starry Night valt de samenstand Jupiter boven Venus, op 23 april 3173 v. Chr. waarbij de planeten een azimuth van 114° graden hebben. Hebben we een hunebed met deze orientatie? Jawel, hunebed D26 heeft een azimuth van 114°.
Hunebed D26 is te vinden op het Drouwenerveld circa 1800 m. westelijk van de Bronneger hunebedden. Welke andere data hier een relatie mee hebben kan ik niet bedenken. Misschien is er een relatie tussen D26 met de hunebedden D27 76°, D28 77° en D29 104°.
In het jaar 3173 v. Chr. staat Aldebaran (Sterrenbeeld Stier) bij zonsopkomst op 26 mei op 104° (D29), Venus staat bij zonsopkomst op 6 juni op 77° (D28) en op 7 juni op 76°.
Het zou kunnen zijn dat de Komeet van Halley op 6 en 7 juni 3173 v. Chr. het best visueel waarneembaar was. Het lijkt erop dat er een hunebed mist die de datum van de laatste zichtbaarheid van de komeet fixeerde. Dit hunebed zou misschien dan circa 1.5-2.0 km ten zuidoosten van hunebedden D28/D29 gelegen moeten hebben. Een mooie triade ontbreekt aan de ochtendhemel in dit jaar en dat kan verklaren waarom D26 (relatief) alleen ligt.

De terugkeer van de komeet van Halley in 3099 v. Chr.
Wanneer ik Newgrange (Ierland) juist heb geinterpreteerd dan valt de perihelionpassage rond 21 december in dit jaar. Op zoek naar de samenstand van Venus en Jupiter. De samenstand van Jupiter en Venus vindt niet plaats bij zonsopgang maar bij zonsondergang op 24 mei van hetzelfde jaar in het gezelschap van Mercurius (circa 282/283°).
De datum van de dag dat de komeet het helderst te zien was (rond 21 december) zou bevestigd kunnen worden door een hunebed in Drenthe.De Ieren zouden de komeet qua helderheid ongeveer een uur later zien vanwege een latere zonsopkomst.
De planeet Jupiter staat op 21 december op een azimuth van 297° (117°), op 20 december op 296° (116°), en op 19 december op 295° (115°). Hogere azimuth waarden dan 165°worden door dhr. Bom (1) niet aangegeven maar een azimuth van 115° wel nml. D13. D13 'hoort' bij hunebed D12 met een orientatie van 25°. Visueel zijn de hunebedden zo gerangschikt dat zij georienteerd lijken naar de hemelse situatie op ongeveer 16/17 december.
De richting van hunebed D12 wijst op de positie van de ster Polaris bij zonsopgang op 31 december.
Wanneer we deze data op een rij zetten krijgen we dus 16/17 december, 19 december en 31 december. Doorberedenerend zou dan de komeet van Halley op 16/17 december voor het eerst te zien zijn geweest, op 19 december het helderst en op 31 december voor het laatst. Totaal 14/15 dagen.

Wat ik hieruit leer is dat het waarschijnlijk zo is dat meerdere hunnebedden relatief dicht bijelkaar lijken te verwijzen naar een samenstand. Al met al ben ik niet ontevreden over het resultaat. Er is nog 1 ander aspect van de situatie aan de hemel in deze december dagen: de maan heeft een samenstand met Jupiter en Regulus in Leeuw op 21 december. Jupiter en Regulus staan boven de maan in een Triade.

In Newgrange, door archeologen gedateerd op circa 3100 v. Chr, valt het zonlicht ieder rond 21 december binnen en verlicht het interieur. Frits Bom constateerde een eigenaardigheid bij hunebed D13. In tegenstelling tot andere hunebedden is het interieur aan de oostzijde 21 centimeter ruimer dan de buitenzijde van de westelijke kant. Zou het kunnen dat dit expres zo gemaakt is om een relatie met 21 december (wintersolstitium) te krijgen. Te denken valt aan een opening aan de buitenzijde die het zonlicht binnen laat op 21 december. Dit zou nog eens nader onderzocht kunnen worden. De 21 centimeter zal wel toeval zijn.

Koningslijstten

Koningslijsten kunnen een belangrijk hulpmiddel zijn bij het determineren van de juiste terugkeer. Er bestaan Egyptische koningslijsten die misschien gebruikt kunnen worden omdat zij, zo ik vermoed, weleens door de proto-Hittieten en/of uit Ierland afkomstige priesterastronomen zijn opgesteld. Verschillende Egyptische steden gaven verschillende regeringsperiodes aan wat er naar mijn mening op zou kunnen wijzen dat de priesters ter plaatse subjectieve waarnemingen verrichten. Immers de een zal de komeet langer zien dan de ander. Het lijkt mij redelijk aantoonbaar dat Egyptische koningen nooit lichamelijk bestaan hebben. Sterker nog, meestal zijn verzegelde sarcofagen die een stoffelijk lichaam van de koning hadden moeten bevatten, leeg aangetroffen. De koningen van wie wel lichamen zijn aangetroffen zijn, met een enkele uitzondering, niet in situ verzameld. Het zijn waarschijnlijk priesters in dienst van de koning en zijn vervanger op aarde...

Bronnen:

(1) Bom, Frits. Het Mysterie van de Hunebedden. Buitenaardse hulp? p. 106
(2) Zie: Hunebedden faq.
(3) Bom, Frits. Het Mysterie van de Hunebedden. Buitenaardse hulp? p. 10 & p. 102
(4) http://nl.wikipedia.org/wiki/Hunebed
baphomet
Administrator
Administrator

wo 12 jan 2011, 05:06

Thanks Combi!! En zo komt alle oude kennis van de WB topic toch weer terug!!
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

wo 12 jan 2011, 05:07

Binnenkort eens ergens in een artikel / topic de missende hunebedden in kaart brengen!
1119 AD
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 12 jan 2011, 05:22

Mooi topic !

Allemaal ~ ~ ~ :dans:
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
Dromen
Administrator
Administrator

wo 12 jan 2011, 15:04

VET topic!

De Zwanenbroeders!! :lol:

Ik zal kijken of ik dit vandaag wat aanvullen kan, heb nog wel wat info.
baphomet
Administrator
Administrator

wo 12 jan 2011, 16:04

Ja ik heb vandaag ook weer een sjekel in het zakje gedaan door een artikel over 'de schipborg' te tikken!

:P

index.php?option=com_content&view=artic ... &Itemid=95

Zo komen alle besproken stukjes materie uit het WB topic toch weer tot leven!

:smokey:
1119 AD
Het Dolle Eland
Administrator
Administrator

wo 12 jan 2011, 16:27

WE kunnen wel een QQF-reisbureau beginnen. Met reizen naar allerlei bijzondere plekken en deze dus bekijken door QFF ogen!

Pyramiden (in Bosnië);
Hunnebedden in Drente;
Vikingheuvels in Västerås;
Georgian Stones;
Stonehenge;
etc...
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox
Dendorion
Senior QFF-er
Senior QFF-er

wo 12 jan 2011, 17:44

Graag wil ik wat dieper ingaan op de Cosmic energy en de genoemde Cosmic Mother ofwel Goddelijke moeder.

Alle facetten van het leven zijn afkomstig uit 1 Schepper-Bron ( de oorspronkelijke Schepper van alles-het hele bestaan), die mentale energie , fysieke energie en bezielende energie is en de combinaties van deze 3.

De in de Schepper-Bron aanwezige vormen van energie -mentaal, bezielend en fysiek ( wordt ook 'lichaam' genoemd)-drukken zich in een oneindige hoeveelheid mogelijkheden uit in de schepping. Deze talloze verschijningsvormen komen voort uit een van de zeven mogelijke combinaties van de Schepper-Bron namelijk : Het mentale , het bezielende en het fysieke, mentaal-fysiek, mentaal bezielend, fysiek bezielend en mentaal-fysiek-bezielend. Elk van deze uitingsvormen van energie is verschillend, afhankelijk van de hoogte van de trillingsfrequentie ( die de snelheid van energie bepaald), de atomaire elementen waar deze uit is opgebouwd( die de masse van energie bepalen ) en de rotatie om de kern ( wat het karakter of de aard van energie bepaald). Hoewel alle leven tegelijkertijd uit zowel mentale , bezielende als fysieke energie bestaan , zorgt de individuele combinatie van deze 3 energieen en hun verdere rangschikking ervoor dat elke schepping uniek is.

De Goddelijke Vader van ons lokale universum is bijvoorbeeld de belichaming van de mentaal-fysieke energie van de Schepper-Bron en bezit een unieke energiefrequentie, massa en beweging.

De Goddelijke Moeder is daarentegen de belichaming van enkel bezielende energie en bezig haar eigen unieke energiefrequentie, massa en beweging.

Samen vormen zijn weer een andere energievorm - de mentale-bezielende-fysieke energie - en worden zij de Goddelijke Ouder van het gehele lokale universum, dat nu hun nieuwe energieformule uitdrukt, of met andere woorden : een nieuwe frequentie, massa en beweging heeft.

Energie heeft per definitie de kracht om te manifesteren. Je gedachten , mentale energie, bevinden zich in een gebied van waaruit alle werkelijkheden zich kunnen manifesteren -het veld van alle mogelijkheden, een frequentiegebied waar gedachten zich opstapelen om zo genoeg kracht te verzamelen om zich in stof te kunnen uitdrukken- en zich uiteindelijk in deze driedimensionale werkelijkheid materialiseren. Zo heeft het totaal van destructieve energie zich opgehoopt en gedurende duizenden jaren kracht opgebouwd op aarde. Ook deze energie heeft zo de mogelijkheid gecreeerd om zich in de stof uit te drukken, wat zich op een bepaald punt in ruimte en tijd zal moeten voordoen. De projectie in de stof kan je vergelijken met een geboorteproces waarbij het tijdstip van de geboorte niet helemaal vaststaat maar deze onvermijdelijk is en moet plaatshebben.

Ik heb geprobeerd het zo makkelijk mogelijk te verwoorden maar het blijft nog steeds een lastige tekst. Ook heb ik geprobeert plaatjes te vinden bij me bedoelingen maar zonder suc6. Mensen die geintresseerd zijn in deze materie kunnen me altijd een berichtje sturen of via hier vragen ik leg er graag nog veel meer over uit.
Wil je er zelf over lezen?
Het boek : 2012 een Poort in de Tijd
zeker een aanrader !
blackbox
Administrator
Administrator

wo 12 jan 2011, 17:51

[quote name="Dromen"]VET topic!

De Zwanenbroeders!! :lol:

Ik zal kijken of ik dit vandaag wat aanvullen kan, heb nog wel wat info.[/quote]

Kijk aan, goed dat je hier meekomt Dromen.

It's all in the name...

Zwanenbroeders
Plaats reactie

Terug naar “Natuur”