'Steeds meer bewijzen voor Pole Shift'

Alles puur natuur nier ;-)
baphomet
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 15:14

We bespraken het een aantal weken geleden al eens, maar de bewijzen lijken zich steeds verder en verder op te stapelen. Het magnetisch veld van de aarde is een het veranderen en dat wijst toch echt op een serieuze "pole-shift" van onze aarde. Om een inzicht te krijgen in de zogenaamde bewijzen en feiten zal ik hieronder trachten de meest belangrijke op te sommen en daarmee een overzicht te krijgen van de huidige situatie op onze prachtige aardkloot!

Als we terug gaan naar een artikel op de website van Scientific American, van 5 Oktober 1998 dan kunnen we lezen dat Richard C. Brill van de hogeschool in Honolulu aangeeft dat het aardmagnetisch veld altijd aan het veranderen is en in de laatste honderd jaar zo'n 10% verschoven is. Daarnaast geeft hij aan dat het moeilijk in te schatten is wat er wanneer plaats zal gaan vinden en met welke snelheid de veranderingen plaats blijven vinden.

Dan is er een artikel dat ook op de website van Scientific American staat dat dateert van 21 Oktober 1999, waarin Gary A. Glatzmaier aangeeft te verwachten dat het aardmagnetisch veld voorlopig voor de mens nog een raadsel blijft als het aankomt op het verloop qua tijd. Wel verteld hij in 1999 al bezig te zijn met een geavanceerd rekenmodel dat uit moet rekenen over hoeveel tijd een "shift" plaats vind.

En op 11 April 2002 is het wederom de website van Scientific American die melding maakt van een opmerkelijk feit omtrent het aardmagnetisch veld. Ditmaal schrijft men dat men door middel van observatie door middel van satellieten mogelijk het patroon en daarmee begin van de volgende "shift" zou hebben ontdekt.

Op 31 Maart 2003 duikt er weer een wederom een bericht op op de website van Scientific American waarin men uitgebreid ingaat op de op handen zijnde shift van de polen. Men schrijft er stellig van overtuigd te zijn dat het veld Zuidwaarts gaat een dat er een "shift" aan zit te komen.

Dan duikt er op 16 December 2007 weer een artikel op, wederom op de website van Scientific American, en ditmaal treffen we een aantal interessante feiten aan over de kern van onze aardkloot, die geheel in lijn liggen met eerdere door wetenschappers uitgesproken verwachtingen. Daarnaast past het exact in het plaatje dat sommige van de voorgaande artikelen hierboven al schetsten.

Ook in dit artikel van 29 December 1997 staat te lezen dat men vermoedens heeft of in elk geval sterke aanwijzingen dat de magnetische polen van onze aarde aan het veranderen zijn.

En dit artikel van 30 Juni 2008 op de website van National Geographic suggereert dat onderzoek uitwijst dat ons aardmagnetisch veld sneller voortbeweegt en veranderd dan we denken, en dat we ons wellicht oprecht toch echt zorgen moeten maken.

En op 28 Augustus 2008 kunnen we op deze website lezen dat er door het veranderen van het aardmagnetisch veld zuurstof verdwijnt uit de atmosfeer van onze aarde.

En volgens dit artikel van 12 Januari 2009 wijst een Deens onderzoek uit dat de verandering van ons klimaat te maken heeft met de verandering van ons aardmagnetische veld.

En ook dit artikel van 30 juni 2009 toont aan dat het aardmagnetisch veld aan het veranderen is en dat de Russen hun vliegroutes en vliegverkeer drastisch hebben moeten veranderen.

En dit artikel van een dikke 14 dagen geleden, op de website van Scientific American legt uit waarom de noordpool van het aardmagnetisch veld zich verplaatst richting Siberië.

Maar ook dit artikel van 13 December 2010 op de website van de NASA toont aan dat er dus wel degelijk allemaal verbanden zijn te leggen tussen bepaalde gebeurtenissen op aarde en de gebeurtenissen in ons zonnestelsel.

En ook dit artikel van 5 Oktober 2010 op de website van World Awareness laat zien dat er wel degelijk meer aan de hand is dan dat we tot nu toe te horen krijgen vanuit de mainstream media. Over dit artikel is op de website van GodLikeProductions ook een mooi draadje te vinden.

En nu heeft zelfs het vliegveld van de Amerikaanse stad Tampa last van het verschuiven van het aardmagnetische veld volgens dit artikel op de website van TBO.

Zo kunnen we op deze website een animatie zien van de verwachte verschuiving van het aardmagnetisch veld. 

Dan is er deze Britse website waar we ook een aantal interessante feiten kunnen lezen omtrent de "shift" van de magnetische polen.

Zo lopen er op GodLikeProductions nog een aantal draadjes waarvan deze over de afwijkende kompassen een erg interessante is, maar ook dit draadje waar de mogelijke wetenschappelijke bewijzen van de pole shift besproken worden, is van grote waarde en bevat nog veel meer zeer interessante informatie omtrent dat wat er momenteel gaande is.

Want ik zat vannacht eens goed na te denken en ging me oprecht afvragen of de verhoogde energie die ik waarneem nabij leylijnen en leycentra maar daarnaast de massale diersterfte niet gewoon te maken hebben met het veranderen van ons aardmagnetische veld en het shiften van de polen??

1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 16:37

Inmiddels maakt FOX News er ook melding van!

http://www.foxnews.com/scitech/2011/01/ ... a-airport/
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 16:38

1119 AD
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 07 jan 2011, 16:48

heftige shizzle baphomet.

kan ik daarnaast opmerken dat ik de laatse tijd steeds meer mensen tegen kom die symptomen ondervinden die ik altijd noem "gevoel van ontaard zijn"

En steeds meer mensen tegen kom die vinden dat de tijd steeds sneller lijkt te gaan.

we praten hier over gewone mensen, zeg maar klei ;-) dus geen mensen die extra gevoelig zijn hiervoor ofzo

Je kan zeggen "wat heeft dat er mee te maken?"
Weet ik niet maar mijn gevoel zegt dat eea verbonden is
Dromen
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 16:57

Afbeelding
blackbox
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 17:06

Ik kende deze theorie ook al een tijdje. En ik weet nog steeds niet wat ik ervan moet denken. Er schijnen indicaties te zijn dat de pool-shift in het verleden al vaker te zijn gebeurt. De Zon zelf flipt ook, de laatste keer was volgens mij in 2001.

Nu als dat ook gebeurt hier op Aarde, welke gevolgen heeft dat voor ons 'life-shield'? Dat is mij grote vraag. Als het 'bescherm jasje' even weg valt, staan we dan bloot aan nogmeer kosmische straling? En welk effect heeft de andere polariteit op ons mensen?
illuminati of my own reality
Dromen
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 17:09

Wat bedoel je ermee dat de zon flipt?!

De zon heeft gewoon een bepaalde activiteit-tijd. Vanaf 2002 zwakte dat weer af, en word nu weer heviger, hoogtepunt rond 2011/2012.

En de polesshiften op aarde nogal vaak.
In de loop van miljoenen jaren heeft het aardmagnetisch veld zich vaker omgekeerd. Deze omkeringen zijn voor de laatste 160 miljoen jaar redelijk nauwkeurig bekend. Wat daarbij opvalt is dat de omkeringen tegenwoordig, maar ook 150 miljoen jaar geleden, gemiddeld ongeveer elke 300 000 jaar plaatsvinden, maar dat er tussenin een 'stille' periode is geweest waarin er 40 miljoen jaar lang géén omkering plaatsvond. De huidige periode duurt overigens al 780 000 jaar.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Aardmagnetisch_veld
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 07 jan 2011, 17:26

is het alleen magnetisch veld dat ons beschermd tegen kosmische straling?

atmosfeer zal er ook veel in doen denk ik?
Dromen
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 17:31

Dat weet ik niet, Magnetisch veld is iig heel belangrijk. Het magnetisch veld is de 'energie in het stopcontact' van de aarde.

Er zijn enkele aanwijzingen dat het aardmagnetisch veld op het moment bezig is om te draaien. Sinds men rond 1830 systematisch metingen aan het aardmagneetveld doet, is de magnetische veldsterkte met maar liefst 10 tot 15% afgenomen en over de afgelopen 2000 jaar zelfs met 35 procent. Als deze afname doorzet zal volgens sommige bronnen, tussen nu en het jaar 4000 een omkering van het aardmagnetisch veld plaatsvinden.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Omkering_v ... tisch_veld
blackbox
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 17:32

In February 2001, the Sun did a magnetic polar shift. The next one is due again in 2012. NASA scientists who monitor the Sun say that our star's awesome magnetic field flipped 22 months ago, signaling the arrival of a solar maximum. But it wasn't so obvious to the average human. The Sun's magnetic north pole, which was in the northern hemisphere just a few months ago, now points south.

http://www.polereversal.com/index.php?I ... &task=view
illuminati of my own reality
Dzyan

vr 07 jan 2011, 18:18

Allereerst dank voor dit overzicht. Ook ik vraag me al enige tijd af wat er aan de hand is. De processen in de hersenen zijn deels elektrisch van aard en elektrische processen worden beïnvloed door magnetische velden. Daar heb ik tijdens mijn chemie opleiding nog experimenten mee gedaan. Ook wordt veronderstelt dat de epifyse magnetisch beïnvloedbaar is. De epifyse is de best doorbloede klier in het lichaam en speelt een rol in de omzetting van serotonine in melatonine (slaap) en de afgifte van DMT aan de hersenen (volgens sommigen speelt dat een rol in bijna dood ervaringen). Ook de omzetting van melatonine in pinoline vind plaats in de epifyse... endan wordt het pas echt spannend.

Een warme groet,

Dzyan
Dzyan

vr 07 jan 2011, 18:23

http://www.tigweb.nl/TIG19_3_02_Bosman_ ... chemie.pdf

Kijk hier maar eens naar. Volgens mij verklaart dat een hoop.

Groet,

Dzyan
Sorry voor de dubbele post
Dromen
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 18:28

wowwww nice info Dzyan!!
Dromen
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 18:28

@ Dzyan, hier gaan een hoop mensen je dankbaar voor zijn.
baphomet
Administrator
Administrator

vr 07 jan 2011, 18:31

Welkom Dyzan!! Bedankt voor de aanvulling! EN nogmaals welkom op QFF
1119 AD
Plaats reactie

Terug naar “Natuur”