60 Nanoseconden sneller dan het licht

Alles puur natuur nier ;-)
Dromen
Administrator
Administrator

vr 23 sep 2011, 19:33

UPDATE: Vandaag op deze Zondag zullen Rick en Marlous tegen de klok van 14:45 het onderwerp aankondigen waarover zij met mij tegen de klok van 15:10 uur in gesprek zullen gaan... En vandaag gaat het dus over de ontdekking van de eeuw in het programma WeekendRick op Radio Veronica...

UPDATE 2: Het fragment van afgelopen Zondag op de radio bij Rick en Marlous is inmiddels terug te luisteren:

Nanoseconden sneller dan het licht

Voila. Op 22/23 september (lol...) komt men met het nieuws naar buiten dat CERN een experiment heeft uitgevoerd waarin het 'onmogelijke' is gebleken. Sneller dan het licht reizen; HET KAN! Wat wij natuurlijk op QFF allang wisten... Immers; het Electrisch universum...
Persoonlijk denk ik dat dit nog wel eens het nieuws van dit decenium kan zijn. Dit nieuws heeft verregaande gevolgen. Dat dit nieuws van de nacht van 22 op 23 september naar buiten komt is voor mij ook geen raadsel.
Hieronder enkele nieuwsberichten:
http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... _eind.html
http://www.nrc.nl/nieuws/2011/09/23/cer ... eins-emc2/
http://www.standaard.be/artikel/detail. ... 110923_002

Dromen
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 23 sep 2011, 20:13

Dit nieuws heeft verregaande gevolgen.
Oh? Wat dan? ;)
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

vr 23 sep 2011, 20:30

goh...zouden ze nu eindelijk die FTL-drive gaan vrijgeven...
aangezien ze nu niet meer kunnen beweren dat lichtsnelheid de max is...

(FTL = Faster Then Light btw)
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
combi
Administrator
Administrator

vr 23 sep 2011, 20:43

[quote=""fr3bzy" post=41943"]goh...zouden ze nu eindelijk die FTL-drive gaan vrijgeven...
aangezien ze nu niet meer kunnen beweren dat lichtsnelheid de max is...

(FTL = Faster Then Light btw)[/quote]

met de snelheid van het licht gok ik, ;)

stap 1 voordat de men gaat vertellen dat er zeer gevaarlijke aliens op de aarde en zijn goud uit zijn! of hadden we dat verhaal al gehad ? :silly:
Nu nog het geloof (je zus was een ufo-neut ;) ) en uitbuiten die hap.

Afbeelding
Dromen
Administrator
Administrator

vr 23 sep 2011, 20:44

[quote=""Nexion" post=41940"]
Oh? Wat dan? ;)[/quote]

Jij weet net zo goed als ik dat ik hiermee in het denkbeeld van onze huidige wetenschap dacht. Immers, ons gehele wetenschap is bouwt op het feit (TROLOLOLOL) dat niks sneller als licht kan reizen.
En zo zijn er meer zaken. Ik merkte al diverse keren op dat bijv. ook 'zwarte gaten' helemaal niet bestaan (althans niet in de definitie die onze huidige wetenschap daar aan vasthangt).
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: abrakadaver
ninti
Administrator
Administrator

vr 23 sep 2011, 21:12

Large Hadron Collider Visited by Time Travelling PeopleA mysterious man has appeared close to the Large Hadron Collider at CERN.

The man, known only as “Lucas”, claims he is one of many “time travellers” who are reported to appear close to the giant underground physics laboratory.

Lucas, who claims his age is “of no relevance” was arrested by security guards close to the research centre. According to reports he was stood close to a food and drink dispensing machine and dressed as The Terminator.

Guards became suspicious when the time travelling man was seen tampering with the coin slot on the dispenser. When approached the man turned and held what guards stated was a “Kit Kat” and threatened the staff by pointing it at them.:P

In the past couple of years there have been numerous reports of UFO phenomena and ghostly figures around the complex. Other workers claim to see men and women “walk through machines and walls”. One worker, too embarrassed to be named, claims that some are in fact time travellers who come back in the hope to sabotage the machine to stop further experiments. However, such acts opens up a whole can of worms with the paradox analogy that comes into play when time travel is discussed.

Lucas is one such gentleman who claims he travels back in time from Earth’s future. He was reported to have spoken in a foreign language and when deciphered by security officials, he was quoted as saying, “Our Earth is ruined because of the ignorance of scientists playing with atoms and time.”:S

Security Officer Dominic Mendes said, “We approached this gentleman when he started jamming what appeared to be a pencil in the coin slot. However, when asked what he was doing he quickly turned and pointed the Kit Kat at us and claimed it was a phaser weapon.”

The guards did not stop and the man was apprehended. When questioned the man claimed his name was Lucas and was one of a team of time travelling “government agents” who had orders to travel back in time in which to sabotage the Hadron Collider – and it would appear, food dispensing machines.

“The world is in grave danger”, the mysterious bald headed man claims. “This machine will bring chaos to the world and that includes fast food machines and Kit Kats.”:lol:

When asked why the man assumed the Kit Kat was a deadly weapon he went onto state that “alien beings had infiltrated the world’s fast food and candy bars and turned them into weapons of mass destruction.”:whistle: okay

Lucas was taken away for psychiatric profiling, but was quick to add as he was bundled from the security room, “Come with me if you want to live.”

When asked what he meant, he stared through his dark glasses and just quipped, “I’ll be back.”:woohoo:
http://www.zimbio.com/CERN+Hadron+Colli ... Travelling
"The presence of those seeking the truth is infinitely to be preferred to the presence of those
who think they've found it."
Sir Terry Pratchett
baphomet
Administrator
Administrator

vr 23 sep 2011, 21:29

AMSTERDAM (ANP) - Zojuist is bekend geworden dat het Vaticaan door zal gaan onder de naam QatiQaan en dat alle bezittingen van het Vaticaan in de handen zijn gekomen van een organisatie die zichzelf de gelovigen van de QerQ van het verhaal van Jezus de UFO-piloot noemen. Deze organisatie die voortgevloeid is uit de Nederlandstalige website QFF gelooft dat Jezus Christus een zoon van Darth Vader was en afkomstig is uit het derde dalwegstelsel.

Op dit moment zijn handlangers van QFF in het Vaticaan aangekomen om alle bezittingen te identificeren en alle sporen van het oude niet kloppende geloof uit te wissen. Het is tot op heden niet geheel duidelijk wat de eventuele rol van QFF is geweest in de belangrijke ontdekkingen die CERN heeft gedaan, maar er bestaan zowel vermoedens als geruchten die zouden bevestigen dat QFF de eigenlijke initiatiefnemers zijn geweest achter het CERN project.
Bron: http://www.nu.nl/artikelen/2011/bizar-n ... vigen.html

Tja... :pinch:
1119 AD
combi
Administrator
Administrator

vr 23 sep 2011, 21:39

[quote=""baphomet" post=41948"]
AMSTERDAM (ANP) - Zojuist is bekend geworden dat het Vaticaan door zal gaan onder de naam QatiQaan en dat alle bezittingen van het Vaticaan in de handen zijn gekomen van een organisatie die zichzelf de gelovigen van de QerQ van het verhaal van Jezus de UFO-piloot noemen. Deze organisatie die voortgevloeid is uit de Nederlandstalige website QFF gelooft dat Jezus Christus een zoon van Darth Vader was en afkomstig is uit het derde dalwegstelsel.

Op dit moment zijn handlangers van QFF in het Vaticaan aangekomen om alle bezittingen te identificeren en alle sporen van het oude niet kloppende geloof uit te wissen. Het is tot op heden niet geheel duidelijk wat de eventuele rol van QFF is geweest in de belangrijke ontdekkingen die CERN heeft gedaan, maar er bestaan zowel vermoedens als geruchten die zouden bevestigen dat QFF de eigenlijke initiatiefnemers zijn geweest achter het CERN project.
Bron: http://www.nu.nl/artikelen/2011/bizar-n ... vigen.html

Tja... :pinch:[/quote]

:lachjedood:

ohja
net zoals de vorige keer met de QFF-QerQ
disclaimer; dit is echt :silly: :woohoo:
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

vr 23 sep 2011, 23:12

[quote=""Dromen" post=41945"][quote=""Nexion" post=41940"]
Oh? Wat dan? ;)[/quote]

Jij weet net zo goed als ik dat ik hiermee in het denkbeeld van onze huidige wetenschap dacht. Immers, ons gehele wetenschap is bouwt op het feit (TROLOLOLOL) dat niks sneller als licht kan reizen.
En zo zijn er meer zaken. Ik merkte al diverse keren op dat bijv. ook 'zwarte gaten' helemaal niet bestaan (althans niet in de definitie die onze huidige wetenschap daar aan vasthangt).[/quote]

Lol!! Die "wat dan?" was vooral sarcastisch bedoelt. Zoiets van: "Pfffft, wát de gevolgen ook zijn (of zullen zijn) 'ze' houden dat toch voor hunzlef en zullen dat (denk ik) niet snel, of helemaal niet. naar buiten brengen......

Wat ik wel erg interessant vind zijn al die randverschijnselen, zoals de "geestfiguren" die opduiken en tijdreizigers die ineens opdagen. Ook ben ik heeeeel erg benieuwd naar tijdsdillitaties en dergelijke........ben heel benieuwd of dat soort dingen optreden...en OF we dáár iets over horen! Dat zou geweldig zijn.

Nexie
Dromen
Administrator
Administrator

vr 23 sep 2011, 23:16

Jah we zitten wel op 1 lijn hier op QFF hierover! ;-)

MAar dat is precies waar ik ook zo enorm nieuwschierig naar ben Nex! Wij zijn al langer van mening dat het allemaal een beetje ( ;-) ) anders zit, maar ik ben zo benieuwd wat de gevolgen nu zijn.

Bijvoorbeeld ons universum schijnt 13,7 miljard jaar te zijn, door berekeningen met de snelheid van het licht... (en ruimte).

Alles, werkelijk alles, valt zo'n beetje in duigen nu...
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

za 24 sep 2011, 00:07

:P Niets is onmogelijk.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

za 24 sep 2011, 01:35

[quote=""Dromen" post=41956"]Jah we zitten wel op 1 lijn hier op QFF hierover! ;-)

MAar dat is precies waar ik ook zo enorm nieuwschierig naar ben Nex! Wij zijn al langer van mening dat het allemaal een beetje ( ;-) ) anders zit, maar ik ben zo benieuwd wat de gevolgen nu zijn.

Bijvoorbeeld ons universum schijnt 13,7 miljard jaar te zijn, door berekeningen met de snelheid van het licht... (en ruimte).

Alles, werkelijk alles, valt zo'n beetje in duigen nu...[/quote] En wat het allermooiste is dat de structuur van tijd en ruimte hierdoor verandert. Dat betekent dus dat TIJD NIET linear is. Als men eventjes nadenkt kan iedereen die conclusie NU trekken. Namelijk, het lineare aspect is een specifieke eigenschap van de "huidige" lichtsnelheid.

Maar goed. Dat supersnelle deeltje! Het zou fijn zijn als ze ons eens zouden vertellen wat voor deeltje dat is. 3 Mogelijkheden:
1) Het is een zwaar deeltje (redelijke massa)
2) Het is een licht deeltje (verwaarloosbare massa)
3) Het is een massaloos deeltje.

ad1) In dit geval gaat de volledige natuurkunde op de schop en is tijdreizen een mogelijkheid, nee, REALITEIT

ad2) In dit geval zou het mogelijk zijn om inter-dimensionaal te reizen. (vanwege de eigenschappen van het deeltje, zie quantum mechanica en quantum natuurkunde)

ad3) In dit geval wordt het helemaal interessant.......een massaloos deeltje zou in principe ongelimiteerde snelheid kunnen behalen. (in een leeg vacuüm). Kennen we al massaloze deeltjes? Ja. Neutrino's. Gaan die sneller dan het licht? Nee. Tenminste, dat wordt ons gezegd. Neutrino's, Tachyonen en vele virtuele deeltjes.......we zijn nog lang niet klaar met (her)ontdekken!.

dit was zo ff een brainspin van me. Wat in me opkwam heb ik opgetyped. :)

Another veil has just been lifted.

:masonic:
Dromen
Administrator
Administrator

za 24 sep 2011, 01:45

Hehehehehe idd! Mooi in elkaar gezet. Zo zat ik vandaag dus ook al... Tijd speelt nu écht een mindere rol.

Begin van nieuw (bewust) tijdperk begint nu langzamerhand wel heel erg feitelijk en aantoonbaar te worden...
baphomet
Administrator
Administrator

za 24 sep 2011, 01:52

Tja had John Titor dan toch gelijk?

:sick:
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

za 24 sep 2011, 01:55

One of Titor's earliest assertions was that CERN would discover the basis for time travel sometime around 2001, with the creation of miniature black holes about half a year after his departure. This did not occur. An article occurring generally around the time he had predicted about miniature black holes being created by CERN (a recurring theme, also ascribed to Fermilab and Brookhaven at various times) was taken by some to be evidence of this claim; but these events did not occur either. Civil war was not even remotely close to breaking out after the 2004 presidential election, with no further conflict in 2008 in the way Titor described.
Bron: http://en.wikipedia.org/wiki/John_Titor

typefout dat 2001? 2001 2011 tja...

Of gewoon aangepast?
1119 AD
Plaats reactie

Terug naar “Natuur”