Eerste beelden van botsing asteroïden

Alles puur natuur nier ;-)
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

do 14 okt 2010, 15:53

Voor het eerst zijn  er dus beelden gemaakt van een botsing tussen twee kleine asteroïden, meldde de Amerikaanse ruimtevaartorganisatie NASA (jaja die space-dudes van Never A Straight Answer - Thanks NWO). De ruimtetelescoop Hubble heeft daarnaast een serieus bizar X-vormig object gevonden, dat astronomen dus echt nog nooit eerder hadden gezien.Het ongeveer 122 meter grote object tussen de planeten Mars en Jupiter is vermoedelijk het gevolg van een botsing van twee verschillende voorwerpen. De botsing moet zo ongeveer de kracht hebben gehad van een kleine atoombom (of mini-nuke voor de kenners en terroristen onder ons...), althans zo stelde de astronoom David Jewitt van de Universiteit van Californië. De botsing moet in februari of maart van het jaar 2009 hebben plaatsgevonden.
Een van de rotsblokken was zo'n 3 tot 5 meter in doorsnee, de andere nog ietsje groter. De botsing gebeurde met een snelheid van zo om en nabij de 18.000 kilometer per uur. Volgens astronoom David Jewitt van de Universiteit van Californië moet de klap de kracht hebben gehad van een kleine atoombom zoals ik hierboven al tikte. Door de momenteel best heftige straling van de zon is een lange stofstaart achter de 'X' ontstaan. ''De observatie is daarom dus belangrijk, om zo dus te weten waar het stof in het zonnestelsel vandaan komt. We willen namelijk maar al te graag weten hoe veel van dat stof komt van botsende kleine planeten of van uitdovende planeten'', zei Jewitt. Botsingen tussen asteroïden zijn relatief gebruikelijk in de ruimte, dus verder geen redenen om je zorgen te gaan maken in de Antonaki style.

Hier de foto's:

1119 AD
ROI
Super QFF-er
Super QFF-er

do 14 okt 2010, 16:50

• post deleted •
baphomet
Administrator
Administrator

do 14 okt 2010, 17:19

ja, dat geloof ik ook wel! (meen ik ook hoor...) :dans: