Zoutkristallen en licht...

Alles puur natuur nier ;-)
baphomet
Administrator
Administrator

za 09 okt 2010, 04:38

Vandaag was het V. de Knife Master en mijn long-time vriend die mij een mooi geschenk gaf na een mooi mountainbike tochtje over het terrein van de Drentse Golf en Country Club, in de vorm van twee uitgeholde stukken zoutkristal waarin een waxinelichtje geplaatst kan worden. Ze staan hier nu vier te fikken en het geeft een waanzinnig mooie gloed en dus vorm van licht. Maar iets aan die zoutkristallen bleef me bezig houden. Dus dat liep al snel weer uit de hand en ontaarde in een halve speurtocht op het web naar wat zoutkristal voor ons mensen kan doen. En wat lezen we dan:

Zoutkristallampen bestaan uit steenzout dat miljoenen jaren geleden gevormd werd. Met name het zout afkomstig uit het Himalaya gebied geldt als bijzonder geneeskrachtig.
Wanneer een zoutkristallamp van binnenuit wordt verlicht (verwarmd) ontstaat een ioniserend effect.

Wat doet de lamp voor uw gezondheid ?

De kwaliteit van de lucht die ons omgeeft en die we inademen is mede bepalend voor ons gevoel van welbehagen en prestatievermogen. De lucht bestaat uit meerdere elektrisch geladen deeltjes: positieve en negatieve ionen. De kwaliteit van de lucht hangt af van de verhouding tussen deze geladen deeltjes. Wij brengen een groot deel van ons leven door in gesloten ruimten die hoofdzakelijk gevuld zijn met positieve ionen ( denk aan de verhoogde aanwezigheid van elektrische apparatuur zoals de tv,
computer etc.). Hierdoor ontstaat een overwicht aan positieve ionen in onze omgeving wat ertoe kan bijdragen dat wij uit balans raken. (Daarnaast zijn er nog de milieuvervuilende factoren zoals verwarming, uitlaatgassen , sigarettenrook…..).

Meerdere studies hebben aangetoond dat een tekort aan negatieve ionen in de lucht aan de basis kan liggen van bv versnelde vermoeidheid, prikkelbaarheid, gebrek aan concentratie, hoofdpijn. Door verlichting (verwarming) van de lamp worden negatieve ionen afgegeven en ontstaat er een
natuurlijke tegenpool die het evenwicht weer kan herstellen. Je zou de negatieve ionen ook 'luchtvitaminen’ kunnen noemen. Ze versterken het immuunsysteem door hun harmoniserend effect. Bij hoge luchtvochtigheid neemt het zout kleine hoeveelheden vocht op en geeft dit bij verwarming weer af aan de kamer. Dit draagt bij aan de verbetering van het kamerklimaat.

Het warme, natuurlijke licht van de lampen kan variëren van wit, tot donkeroranje. Therapeutisch gezien heeft het witte licht een concentratiebevorderende werking, terwijl oranje zowel een vitaliserend als ontspannend effect heeft. In zijn algemeenheid kan gezegd worden dat het licht van deze lampen een zeer aangenaam en rustgevend effect heeft op de hele omgeving. Ze zijn een aanwinst voor elke ruimte waar mensen verblijven!

Zout uit de Himalaya dus... Ook wel Haliet of Steenzout genoemd...

En daarover is wel wat meer te vinden:

Haliet, ook steenzout genoemd, is een mono-mineraal, bestaande uit het zuivere natriumchloride, dat net als ons klassieke keukenzout, de chemische samenstelling NaCl heeft. Het heeft een kubisch vlakgecentreerde haliet- of steenzoutstructuur met een ribbe van 564,02 pm. De ruimtegroep is Fm3m.

Haliet is een belangrijke bron voor de winning van natrium, vaak in de vorm van natronloog of natriumhydroxide: NaOH, en van chloor. Dit proces is de basis voor een uitgebreide tak van de chemische industrie. NaCl is een goed oplosbaar zout dat door verdamping in woestijnachtige omstandigheden gevormd kan worden. Ook onder Oost-Nederland bevinden zich zoutafzettingen. Het bedrijf AkzoNobel dankt daar voor een deel zijn ontstaan aan. De letter -z(out) in de naam herinnert daar aan.

Op Youtube vinden we nog een apart filmpje over het zout uit de Himalaya:

Met name het deel over die ionen sprak me erg aan, en was voor mij vrijwel direct aanleiding er maar even wat aandacht aan te besteden hier op QFF! Ik ben niet zo'n kenner op dit vlak om heel eerlijk te zijn! Ik weet wel wat, maar zo specifiek over deze zoutkristallen niet zo veel! En met stenen-freaks als PakNak moeten er vast antwoorden komen!

1119 AD
blackbox
Administrator
Administrator

za 09 okt 2010, 05:59

Ha te gek deze topic....kheb zelf 2 zoutkristallen en 1 Rozenkwartskristal waar waxine lichtjes in kunnen...

Foto!!....komt eran
illuminati of my own reality
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

za 09 okt 2010, 06:42

hmmm...waar kan je die dingen halen ?
ik hou wel van coole lampies :)
[YES]Equality of Opportunity - [NO]Equality of Outcome
lostaname
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 09 okt 2010, 06:43

Heb even de moeite genomen om het te vertalen voor de mensen die moeite hebben met engels:

Het is eigenlijk relatief makkelijk om op een pad naar blakende gezondheid te komen. De natuur prefereert gemak terwijl de mens het zich liever moeilijk maakt.

Allereerst, gebruik alleen maar Miracle Crystal Salt (Zout uit de Himalaya) wanneer je ergens zout bij wilt gebruiken. Er is geen reden om iets anders te gebruiken om iets op te zouten omdat de rijkheid aan mineralen en levens-energieën die in Miracle Crystal Salt zitten die je helpen je lichaam te hydrateren.

Het is natuurlijk ook belangrijk om een goede hoeveelheid puur water tot je te nemen. Dat betekent niet dat je buitensporig water moet drinken of dat iedereen 3 kwart aan water moet drinken, maar gebruik wel water van goede kwaliteit. Mijn eerste advies zou een Artisian zijn zoals Trinity. Dit is mijn favoriete fles water vanwege zijn uitmuntende kwaliteit. Maar een tweede goede keus is goed gepurificeerd water of gedistilleerd water.

Als je goed water drinkt, dan kan je pas je dorst-gevoelens vertrouwen. Veel mensen vragen zich af of ze voldoende gedronken hebben, maar dat is omdat ze water met een gloor behandeling drinken. Chloor word in het lichaam omgezet in chloroform, wat een neuro-gif is. Zelfde geld voor als je alleen maar verrot voedsel zou eten, dan zou je je honger gevoel niet kunnen vertrouwen om het juiste voedsel op het juiste moment te eten, toch? Dus...hoge kwaliteit water en zout. Dit zijn de fundamenten voor een waarlijk gezonde levensstijl.

Dan, de jezelf een plezier en koop organisch gegroeid voedsel. Conventionele agricultuur gebruikt honderden types pesticiden, herbaciden (tegen onkruid dus) en fungiciden. Ze gebruiken kunstmest op/met nitraat basis die niet alleen schadelijk zijn in je lichaam, maar ze hebben ook het effect dat de levenskracht en de hoeveelheid voedingsstoffen in het voedsel, sterk verminderen. Ik heb persoonlijk wat appels uit de supermarkt geanalyseerd waar geen meetbare hoeveelheden voedingsstoffen of vitamines in zaten. Een hoop van de zaden uit conventioneel voedsel, wil niet groeien. En wanneer de natuur zegt "Deze levensvorm is zo gedegenereerd, ik wil niet dat het zich voortplant." dan is dat een behoorlijk slecht teken. Dus koop en eet voornamelijk organisch voedsel. Het is het waard. JIJ bent het waard.

Daarnaast zou je dieet ook voor een goed deel uit rauw voedsel moeten bestaan. Mensen zijn de enige levensvorm, het enige ras die hun eten koken en zij zijn het die ziek worden. Het is bijvoorbeeld aangetoont dat de alvleesklier bij dieren in het wild, 3 keer zo klein zijn als die vergeleken van de mens in proportie van het lichaamsgewicht en grote. Maar als je op een dieet van rauw voedsel zou gaan, of meer rauw voedsel zou eten, kan het daadwerkelijk gebeuren dat je alvleesklier weer krimpt tot een normaal formaat. De reden dat dit is, is omdat het niet normaal is voor een mens om constant verterende enzymen te produceren, wat we nu veel doen omdat we vooral gekookt voedsel eten. Tijdens het kook-proces worden de natuurlijke enzymen vernietigd. Dat is de reden waarom jijzelf dood zou gaan als je je lichaam zou blootstellen aan alles waar je je voedsel aan blootstellen. Je kookt jezelf niet, je frituurt jezelf niet en je stopt jezelf niet in de magnetron. Je enzymen sterven af, dus je zou dood gaan. Daarom is het belangrijk om het enzym-reserve op te bouwen, wat veel te doen heeft met verjonging en het hele van bijna alle chronische condities waar je last van zou kunnen hebben, door een goede hoeveelheid rauw voedsel te eten. Ik adviseer dat je ongeveer 50% of meer van je dieet, uit rauw voedsel moet laten bestaan. En als je rauw en gekookt voedsel eet, eet dan het rauwe voedsel eerst omdat dat makkelijker verteert. Integenstelling tot wat veel gedacht word, koken maakt het verteren van het voedsel niet makkelijker omdat het alle enzymen dood die je helpen bij het verteren. Dus een goede hoeveelheid rauw voedsel, is heel belangrijk. Dus ongeveer 50% of meer rauw voedsel, is heel belangrijk.

En blijf dan weg van de meest schadelijke dingen. De meest verwerkte etenswaren, zoals (?) en kunstmatige zoetstoffen. Eigenlijk maken kunstmatige zoetstoffen je dik want wat er gebeurt is dat het lichaam een sterk signaal krijgt dat het iets heel zoets te verwerken heeft waardoor het het vet metabolisme vertraagd omdat het denkt dat je binnenkort veel suiker hebt om te verbranden. Alleen dikke mensen gebruiken kunstmatige zoetstoffen. Ik heb eigenlijk nog nooit een dun iemand gezien die de ene 'light' frisdrank na de andere drinkt. Het gebeurt gewoon niet. Blijf ook weg van de koolzuur houdende frisdranken of die met cafeïne. Een kopje koffie zo-nu-en-dan gaat nog wel, maar als je ze regelmatig drinkt, dan maakt het niet uit hoeveel puur water en zout je tot je neemt omdat deze stoffen het lichaam toch uitdrogen omdat ze een hormoon onderdrukken die er voor zorgt dat water in je cellen kan komen.

Dan is het vervolgens ook belangrijk om goed op vetten te letten in je dieet. Het idee van laag vet diëten is achterhaald. Je hebt het juiste type vet nodig. Verse olie uit flessen(?), dat ong 4 tot 6 weken geleden is geperst (Ik zou de olie niet nuttigen na die 6 weken), want dan is het nog een geweldige bron van essentiële vetzuren(?). Wees er wel van bewust dat je deze olie nooit verhit. En als je het door de salade dressing doet of door een smoothie, eet/drink het dan meteen op omdat ze anders in vrije radicalen veranderen wanneer ze blootgesteld worden aan licht en zuurstof.

Als je vet wilt gebruiken om bijv. te koken, is kokosnoot olie de enige olie die je daarvoor zou moeten kunnen gebruiken. In de tachtiger jaren was er een sterke campagne van de sojaboon-olie fabriek waarin kokosnoot-olie gelasterd werd. Waarin het zelfs geportretteerd werd als de olie van hel. Het zou ook overgewicht en ziektes aan het hart kunnen veroorzaken. Niks is minder waar. Het is ergens in de 1920 al aangetoont dat de Polynesiërs die een kokosnoot-rijk dieet hadden waarbij 60% van hun calorieën van kokosnoten kwamen, dat ze geen overgwicht hadden en geen hart problemen. Varkenshouders weten dat ze hun varkens niet dik kunnen krijgen met kokosnoot olie omdat het het metabolisch proces versnelt en dus gewichtsverlies promoot. En het is een stabiel vet dat niet in vrije radicalen verandert zou kunnen worden door middel van verhitting. Dit is dus belangrijk om te weten want de gebruikelijke vetten waarmee gekookt word, zoals margarine, zitten vol met onnatuurlijke stoffen die veel kwaad kunnen doen in moderne diëten.

En als je kookt, doe jezelf een plezier en gebruik geen magnetron. Als je iets consumeert dat in de magnetron is geweest, en dit is bewezen door wetenschappers op de universiteit van Geneva in Zwitserland, dat zoiets kleins als een in de magnetron opgewarmde kop thee, je bloed in 10 minuten zo dusdanig veranderd dat als je ermee naar de dokter zou gaan, hij aan de hand van je bloed zou zeggen dat je ver gevorderde Leukemie hebt. Magnetrons pompen je voedsel vol met gif en hebben geen reden om in je keuken aanwezig te zijn. En als ze er wel zijn, gebruik ze als opberg ruimte maar niet om voedsel te bereiden.

Als je deze aanbevelingen opvolgt, zal er na verloop van tijd iets geweldigs gebeuren en dat is dat je je lichamelijke instincten weer kan vertrouwen. Geen dier in het wild loopt rond met een lijst met eten onder de arm/poot. en geen dier in het wild heeft last van degenererende ziektes. Geen dier in het dierenrijk weet wat calorien zijn en toch is er geen dier in het wild dat last heeft van overgewicht. Een calorieënteller heb je niet nodig. Wat je nodig hebt is een herbevestiging van je eigen natuurlijke instincten zodat je levensstijl die jij het prettigst vind op een lijn zit met de levensstijl die het gezondst is voor jouw.

Dus als je voldoende puur water, zout, biologisch en rauw voedsel nuttigt, zal je natuurlijke instinct zich weer herstellen en ben je opweg naar een blakende gezondheid zonder discipline, zonder voorgeschreven dieetprogramma's en gewoon door te volgen wat goed voor je voelt.
baphomet
Administrator
Administrator

za 09 okt 2010, 06:48

Dankje Lostaname! Ik had net al veel Engels er over gelezen maar er zijn natuurlijk mensen die liever NL lezen. Maar oke nou interessant dit, deze wetenschap, ik ga er eens op letten! @ Fr3bzy: Geen idee, ik zal hem eens vragen!
1119 AD
blackbox
Administrator
Administrator

za 09 okt 2010, 07:07

Afbeelding
Rozekwarts.

Twee zoutkristallen...
Afbeelding
illuminati of my own reality
baphomet
Administrator
Administrator

za 09 okt 2010, 07:13

Cool BlackBox! Nice! Ik zal morgen die van mij ook ff op de gevoelige plaat vastleggen!

:egypte:
1119 AD
lostaname
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 09 okt 2010, 14:51

Je hebt overigens ook Amethist en Bergkristalhouders voor waxinelichtjes. Alhoewel Himalayaanse zout lampen toch meer gangbaar zijn, hebben de anderen ook effecten. Bijv Amthist helpt je met mediteren als je het kaarsje erin aan steekt.
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

za 09 okt 2010, 17:28

los van evt gezondheids effecten.

ik vind ze ook gewoon mooi.
Æon
Senior QFF-er
Senior QFF-er

za 09 okt 2010, 18:33

..leuk en interessant onderwerp heb al tijden zo'n ionisator op mijn slaapkamer.. en heb me een tijdje gelee ook hier inverdiept had ook een topic op nibi over himalaya zout... http://www.niburu.nl/forum/viewtopic.ph ... alaya+zout. Niet alleen zoutkristallen maar over zout ansich.. zit meer in dan men denkt.. Als er geen zout was.. was er ook geen leven geen emotie geen activiteit enzov..
Niet alleen himalayazout is interessant ook celzouten van dr. schussler is ook interessant om je in te lezen en verdiepen.. Mia Leene heeft hier overigens ook informatieve leesvoer geschreven.. http://henkenmialeene.org/boeken/genees ... cht_van_de_
baphomet
Administrator
Administrator

za 09 okt 2010, 18:44

Thanks @ Æon!!
1119 AD
PakNak
Super QFF-er
Super QFF-er

za 09 okt 2010, 19:06

Ik zal je heel eerlijk vertellen dat ik die dingen wel ken maar nooit uit ben gegaan van enig 'helende' werking erachter...wel viel me zojuist op dat 'mijn' koffieshop aardig vol staat met die dingen...dus ik trok een mij bekende Marokkaan aldaar achter de balie vandaan met de vraag waarom ze voor die dingen hadden gekozen, ik verwachtte als antwoord ''omdat ze er zo leuk uitzien'' maar die kerel kwam ook met een ionisatie verhaal op de proppen.....hier moet ik me toch even ernstig in gaan verdiepen want dit is voor mij ook nieuw.
baphomet
Administrator
Administrator

zo 10 okt 2010, 01:52

Die dude uit dat aparte filmpje is wel een beetje een Mr. Mackey alleen ipv Hmmmokay... zegt hij sssssssowlt...
1119 AD
Æon
Senior QFF-er
Senior QFF-er

zo 10 okt 2010, 05:12

[quote name="Baphomet"]Die dude uit dat aparte filmpje is wel een beetje een Mr. Mackey alleen ipv Hmmmokay... zegt hij sssssssowlt...[/quote]
..nah kweet nie alweer een tijd gelee dat ik het filmpje heb bekeken.. majah het gaat dan ook om hoe jij het zelf ervaart.. in dit soort zaken boeie filmpjes me gheel niet meer het gaat om zelf ervaren.... voor mij voelt het goed.
Æon
Senior QFF-er
Senior QFF-er

zo 10 okt 2010, 05:17

..ohja met mijn bovenstaande reactie doel ik op gebruik van de zout opzich.. kweet eigenlijk geheel niet meer waar het filmpje over gaat :oops:
...selenietlamp ook erg gaaf..http://www.semoea.nl/edelstenen/seleniet.html
Plaats reactie

Terug naar “Natuur”