Leylijnen & centra

Alles puur natuur nier ;-)
blackbox
Administrator
Administrator

vr 10 sep 2010, 13:59

[quote name="Dromen"]Als er een aanvulling gedaan word, graag ff in het artikel zelf zetten. Bijv. met rood:
Aanvulling 10-9-2010 8:20:
blablabla

En bronvermelding is misschien ook wel zo netjes ;-)

:ontopic:

Met de verklaring van Leyleinen ben ik het trouwens geheel oneens. Ik geloof zelf enigzins in de theorie dat de aarde 'groeit'. Ik heb hier ook een donders mooi plaatje van, wellicht dat ik hier eens een topic voor ga maken.

Check trouwens ook eens dit artikel op Skepsis (wel sterk verouderd, komt uit 1992 geloof ik)
http://www.skepsis.nl/stralen.html[/quote]

jah idd, de bronvermelding, check.

dat van growing earth is idd interessant, had daar gister ook al met Fr.
illuminati of my own reality
Dromen
Administrator
Administrator

za 11 sep 2010, 17:17

maaremz BB eerlijk is eerlijk man ik word beetje gek van die lijntjes momenteel...

Punt is, voor mij, rondom het WB-topic gedeelte; ik zie écht geen extra / grote lijn rondom bijv. de Hunnebedden. En ook niet bij / rondom 'de bron'.

Anderzeids, als je die site erbij pakt waar al die krachtplaatsen zijn:
http://mediatheek.thinkquest.nl/~lla050/leylijnen.html
Dan kun je zien dat er eigenlijk wel weer heel veel zijn.

Voor mij zijn een aantal dingen wel duidelijk: Vroeger had je 'cultus' plekken, plekken waar offers werden gebracht en / of rituelen werden gedaan. Vervolgens kwamen er kloosters op dit soort plekken en tegenwoordig staat er dus een kerk ;-)

Dus, voor mij staat vast; ze zijn er. Je moet ook wel heel erg skeptisch zijn wil je het 'bestaan' hiervan ontkennen.
Maar ik zie het 'totaalplaatje' niet. Ik heb bijv. die roedewichelaar, Chris Zoet, eens gemaild over of hij een 'kaartje' had met Leylijnen.
Zijn hele site staat vol met info over route's en Leyleinen, maar meneer heeft geen kaartje hoe ze lopen????
En dit is weer van die tegenwerkende informatie snap je wel?! Wat moet ik hier nou van denken?

Daarnaast is het jammer dat de new-age hype weer een hele lading onzin over Leyleinen verspreid waardoor men er nog minder vertrouwen in krijgt.

Sja... en dan dat boek van Watkins dat de Germanenbibel" van de Nazi's werd! Voor mij toch wel weer een (héle grote) bevestiging dat er meer is! ;-)
combi
Administrator
Administrator

za 11 sep 2010, 18:49

@ Dromen
Even het hele verhaal over wat er zou kunnen zijn dimensie-poorten, planetenstelsel standen, enz in het midden gelaten.

Misschien is het ook te beredeneren vanuit de gedachtegang als iemand (kerk, sjamaan, new age, enz) van die plekken op de hoogte is en daar in gelooft hij/zij met veel meer overtuiging en passie zijn ding brengt.
En het dus voor hem een echte kracht-plek is of word.

Nwo verteld ook in zijn The Black Flame Café dat het niet altijd gaat om het teken maar ook wat er achter zit en wat het kan bewerkstelligen in de geesten?, energie? wereld.

Het Tibetaanse dodenboek en een boek over/van? Gerard Croiset waarin beschreven wordt hoe hij de geestenwereld bezoekt en hoe het daar zou kunnen werken heeft mij een soort van routekaart naar het 'meer' gegeven.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

za 11 sep 2010, 19:02

Nwo verteld ook in zijn The Black Flame Café dat het niet altijd gaat om het teken maar ook wat er achter zit en wat het kan bewerkstelligen in de geesten?, energie? wereld.
Precies! Ik ga me er toch even mee "bemoeien". Ley-lijnen op zich (als je ze zo wil noemen) zijn onzichtbaar en KUNNEN worden waargenomen door een wichelroede loper, pendelaar etc. Ook ZZOU het kunnen dat iemand die er gevoelig voor is een soort van energie lijn voelt of "ziet".

Op zich is een getekende Ley-lijn niets minder en niets meer dan een symbool. Nog een "bewijs" er van is de naam zelf: Ley-lijnen. Opgetekend en weergegeven op kaartjes door Meneer Ley............

Als iemand die zich hier erg in verdiept op een gegeven moment claimt die lijnen te zien/voelen dan ga je dus om met de ware essentie er van. Hou je je vast aan kaartjes en tekeningen van een ANDER dan volg je dus de gedachten van een ander dan jezelf vwb die energielijnen.

De antwoorden liggen in jezelf, niet er buiten........
blackbox
Administrator
Administrator

za 11 sep 2010, 19:38

Ley-lijnen zijn ook niet overal even actief, en inderdaad er zijn er veel...zijn bijna geen kaartjes van te maken...

Wat mij ook zo aan die lijnen integreert is dat bijvoorbeeld mister Tesla deze centra's ook gebruikte tijdens zijn expirimenten...

komt toch allemaal weer terug op magnetisme/energie...

De hoofdlijnen waar jij op doelt zijn de geometrische vormen van Gaia...denk maar eens terug aan de dodecahedron bijvoorbeeld....just another symbol?
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

za 11 sep 2010, 19:42

denk maar eens terug aan de dodecahedron bijvoorbeeld....just another symbol?
Indeed! ;-)
Dromen
Administrator
Administrator

za 11 sep 2010, 19:43

Volgens mij (maar dat weet ik niet zeker) gebruikte Tesla niet de Leylijnen voor zijn experimenten, maar andere soorten 'lijnen'.

En dat zijn idd meer de magnetische lijnen, in de vorm van de dodecahedron idd. Maar nogmaals: dit weet ik niet zeker.
PakNak
Super QFF-er
Super QFF-er

za 11 sep 2010, 21:34

Ik heb bij mij niet eens zover uit de buurt ook een 'wonderlijk' plekje gevonden...zal er is een foto van maken, staan 12 flinke stenen in een cirkel en een dertiende erbuiten...feels funny :peasjo:
combi
Administrator
Administrator

za 11 sep 2010, 23:43

[quote name="PakNak"]Ik heb bij mij niet eens zover uit de buurt ook een 'wonderlijk' plekje gevonden...zal er is een foto van maken, staan 12 flinke stenen in een cirkel en een dertiende erbuiten...feels funny :peasjo:[/quote]

ja foto altijd mooi om te zien wat iemand(en) er van gemaakt heeft :sun:

En met die dertiende kan je weer alle kanten op goede marketing truc ;-)
Afbeelding
PakNak
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 12 sep 2010, 00:18

Ik ga er morgen zekers een foto of wat van maken, apart plekje waar die stenen ook precies staan aan de rivier de maas in 1 van de weinige natuurgebieden hier in de buurt (Rhoonse grienden, Rhoon) , vind de hele locatie apart aanvoelen.
De plek op zich ken ik al langer maar net dat gedeelte waar die stenen staan viel me sinds kort pas op.
blackbox
Administrator
Administrator

di 19 okt 2010, 16:32

Vanuit Chi naar Ley-lijnen....jawel.

Ik heb nog even wat info op gesnort..
Geobiologie en aardstralen Geobiologie is de wetenschappelijke benadering van de invloed die aardstralen, wateraders en het elektromagnetisch veld van de aarde, kunnen hebben op de mens en alles wat leeft. Geobiologie is de wetenschap die de samenhang bestudeert tussen de aarde (gea) en het leven (bio). Dit is geen nieuwe wetenschap. Denk maar aan de menhirs en de dolmens uit het Neolithicum, de piramiden van de Egyptenaren en de Maya's, en de grote gotische kathedralen. Al deze bouwwerken laten zien dat de bouwers ervan bijzonder gevoelig waren voor de energieën van de aarde, en dat ze bedreven waren in het kanaliseren ervan. Helaas droegen zij hun kennis en diepe geheimen mondeling over, van meester op leerling, waardoor de vernietiging van een volk het verlies van deze kennis betekende. Het is vooral in landen als Duitsland en Zwitserland waar de geobiologie een grote ontwikkeling heeft kunnen doormaken. Men heeft geopathogene zones ontdekt , zones waarin de opeenhoping van energieën gevaarlijk kan zijn voor levende wezens.
http://www.annemiemestdagh.com/Geobiologie.htm

Afbeelding
baphomet
Administrator
Administrator

di 19 okt 2010, 16:35

Vet interessant BlackBox! Dankjewel!

:peasjo:
1119 AD
Permuter 0.
Super QFF-er
Super QFF-er

di 19 okt 2010, 16:45

Tjees, dit hele topic nog nooit gezien...

Misschien toch eens wat doen aan die indeling bij blogs, nu moet je door al die blogs heen bladeren om iets te zoeken en dat laadt heel traag vanwege de vele filpies en foto's.

Vaak weet je niet eens meer onder welke rubriek zo'n blog stond en zit je zo maar een half uur te scrollen voor Jan Doedel.

Mooi Topic Blackbox ! 8)
het is niet wat het lijkt,... het is veel erger
baphomet
Administrator
Administrator

di 19 okt 2010, 16:49

Tja we hebben in die dikke 2 maanden al meer dan 300 artikelen geproduceerd hier op QFF, ook ik schrik soms wel eens van het steeds groter wordende aantal artikelen... Maar goed, hoe meer info hoe beter de informatie die anders verborgen blijft dus gevonden kan worden op Google
1119 AD
baphomet
Administrator
Administrator

di 19 okt 2010, 16:52

En ik ben bezig met een script voor een beter archief, en ik moet even kijken hoe ik iets in kan bakken zodat je op de voorpagina gewoon in geschiedenis style kan terugbladeren. Maar het scripten moet ik alleen doen (of zijn r vrijwilligers die willen helpen LOL) dus dat is soms wat lastig aangezien ik ook artikelen moet schrijven en nog mijn andere projectjes er naast heb. Ik werk aan en betere indeling van mijn planning zodat ik meer tijd aan QFF kan besteden, maar er moet ook brood auf die planke kommen...
1119 AD
Plaats reactie

Terug naar “Natuur”