'Gristenhond gaat los op hond!'

Hier tref je alle overige topics aan met betrekking tot nieuws en discussie over onderwerpen die niet thuis pasten in een van de andere sub-fora.
baphomet
Administrator
Administrator

wo 26 jan 2011, 15:53

Bij het lezen van dit bericht draaide mijn maag toch wel even om! Ik ben een dierenvriend en misschien nog wel meer een hondenliefhebber dus dit raakte me diep. Ondanks de wat cynisch gekozen titel voor dit stukje, is het toch wel even een serieus naar stukje berichtgeving. Want wat wil het geval? Een 65-jarige gristenteef (Miriam Smith) uit de VS heeft namelijk de hond van haar neef op brute wijze opgehangen en vermoord omdat de hond op de bijbel had lopen kauwen.

De hond, een vrouwtjes Pitbull van een jaar oud met de naam Diamond werd door de 65-jarige vrouw opgehangen in een boom met een elektrisch snoer en daarna verbrand om de hond te straffen voor haar duivelse daad.

Hoe ziek kun je zijn? Waar gaat dit heen? Wat geeft zo'n vrouw het recht dit te doen? Wat is er gebeurt met het BIJBELSE begrip: "Heb Uw naasten lief" ?? Zijn dieren geen naasten? En al deze ellende om een religieus boek... ZUCHT!

Gelukkig zal de vrouw worden vervolgd, maar goed wat is 180 dagen tot 5 jaar celstraf in verhouding tot het wegnemen van een ander leven?? Ook op GLP loopt er inmiddels een draadje waarin aandacht wordt besteed aan deze gruweldaad. En ook op QFF wil ik hier toch even bij stil staan...

Aangezien wij mensen ook gewoon dieren zijn en de meeste andere dieren niet voor zichzelf kunnen spreken, probeer ik er op deze manier toch even wat aandacht aan te besteden. Dagelijks over de hele wereld komt het voor, dierenmishandeling, en daar mogen wij als mensen ons best eens over achter de oren krabben! En nee ik doneer niet aan die tranentrekkende aandachtshoeren die met zielige spotjes op de TV proberen mensen van wat centjes te ontdoen. Ik probeer gewoon altijd goed voor dieren te zijn en zo mijn steentje bij te dragen. Hoe zit dat bij andere QFF-ers? Reacties, commentaar, etc. kun je hieronder kwijt in de comments...
1119 AD
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 26 jan 2011, 16:38

fucking bitch

hope she gets raped by a big danish police dog

alle dieren zijn mij lief. honden numero Uno
StijlvolRechts
Senior QFF-er
Senior QFF-er

wo 26 jan 2011, 16:49

Zieke reliefreak is het.
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 26 jan 2011, 16:56

:smokey:
jasmin
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 26 jan 2011, 17:02

Moet direct denken aan mijn favoriete (fluisterende)Mexicaan die steeds benadrukt dat het gedrag van de hond de energie van de eigenaar weerspiegelt... letterlijk...
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

wo 26 jan 2011, 17:06

Jezus en het lijden van dieren

Misschien wordt het tijd dat de rechten van dieren in bredere kringen gerespecteerd gaan worden dan tot nu toe het geval is geweest. De Essenen waaruit Jezus en Johannes de Doper voortkwamen stonden tweeduizend jaar terug bekend om hun vegetarische leefwijze. Maar onze bijbel maakt van Johannes de Doper iemand die onder meer leefde van het eten van sprinkhanen! Volgens het Evangelie van de heilige twaalven is dit een onjuiste vertaling: 'En deze Johannes droeg een kleed van kemelshaar en een kemelsharen gordel om zijn lendenen; en zijn maaltijd bestond uit de vrucht van de Johannesbroodboom en wilde honing.' (7:4)

Johannes was inderdaad vegetariër. Hij kwam om de offercultus uit de Tempel van Jeruzalem te vervangen door een ritueel waarbij de mens geen dieren zou offeren, maar zijn eigen innerlijke dierlijkheid zou transformeren: 'Onthoudt u van bloed en van al het geworgde, en van dode lichamen van vogels en dieren, en van elke daad van wreedheid, en van alles wat door onrecht verkregen is. Meent gij dat het bloed van dieren en vogels zonden zullen wegwassen! Ik zeg u, neen. Spreekt de waarheid. Weest rechtvaardig. Weest barmhartig voor elkander en voor alle levende wezens, en wandelt nederig voor uw God.' (7:10)

Ook Jezus wordt in het Evangelie van de heilige twaalven getypeerd als een man die gekomen was om het lijden van dieren te verlichten. Hij wees een groepje leeglopers terecht omdat zij een kat kwelden. Hij overtuigde een jongeman ervan de konijnen en duiven los te laten die hij op de markt had willen verkopen. Daarbij zei hij over runderen:

'Gij gelooft dat Mozes werkelijk bevel gaf zulke schepselen te doden, te offeren en te eten, en zo doet Gij in de Tempel, maar ziet, hier is Een die groter is dan Mozes, en Hij komt om de bloedoffers van de wet en haar feesten weg te doen, en voor u weder de reine gave en de offerande zonder bloed van den beginne in ere te herstellen, namelijk van de granen en vruchten der aarde... Laat daarom deze schepselen vrij, opdat zij zich in God mogen verheugen en de mens geen schuld opleggen.' (28:3-5)

Bij een volgende gelegenheid kwam Jezus een man tegen die zijn brood verdiende als vogelvanger. Jezus vermaande hem de vogels uit hun kooi te bevrijden: 'Zijn dit niet uw medeschepselen, alleen zwakker dan gij? En heeft dezelfde God, onze Vader-Moeder, hen niet even lief als u? Laat deze, uw kleine broeders en zusters in vrijheid gaan, en zorg dat ge deze dingen niet weer doet, maar voorzie op eerlijke wijze in uw onderhoud.' (41:4)

http://www.lcc.cc/vkvisie/200203/dieren.htm
Melkor
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 26 jan 2011, 17:32

Oog om oog, tand om tand.

touw, boom. figure it out.

May I strike the match?
pilgrim
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 26 jan 2011, 17:55

ill help you carry the bitch
ddww

wo 26 jan 2011, 18:17

Ophangen dat Qutwijf!
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

wo 26 jan 2011, 18:34

C was not mentally stable

zdHFoA1XtpA

Vergeef haar Heer, zij wist niet wat zij deed.
chill_i
Senior QFF-er
Senior QFF-er

wo 26 jan 2011, 18:42

tja, en zo zie je dus wat er gebeurt als je van kinds af aan geleerd wordt niet voor jezelf te denken, maar gewoon te "geloven".
zo zie je wat er gebeurt als je mensen van jongs af aan leert dat er niets op aarde belangrijker is dan god, en dat heel je leven in het teken moet staan van die zelfde god, en dat je heel je leven moet laten zien dat ook jij vind dat god het belangrijkste is in jouw leven.

die vrouw heeft gehandeld naar wat haar juist leek, en wat haar juist leek is puur een gevolg van wat haar in haar leven is bijgebracht.

hond kauwt op bijbel, bijbel is het woord van god. god is het belangrijkste dat bestaat, dus belangrijker dan hond. god straft mensen door ze naar de hel te sturen, hond moet gestraft worden dus hij zal branden.
ze heeft niet geleerd na te denken, ze heeft geleerd te geloven en ik ben er haast van overtuigd dat zij geloofde dat ze het juiste heeft gedaan.

en het zelfde geldt voor de reacties in dit topic. mensen of dieren vermoorden is slecht. moord moet gestraft worden. vrouw vermoord hond, vrouw is slecht, vrouw moet gestraft worden.
in jullie ogen, naar jullie normen en waarden heeft die vrouw wat verkeerds gedaan, en is het niet meer dan terecht dat de vrouw daar voor gestraft zal worden. en jullie gaan vanavond slapen zonder enige vorm van schuldgevoel, want het is juist.

even voor de duidelijkheid, ik vind het ook echt te erg, en mijn eerste reactie was ook dat ik hoopte dat ze er flink voor gestraft zou worden. mijn maag draait ook om bij het lezen van dit soort berichten.

(btw m'n bericht is niet generaliserend bedoeld, ik heb het over "jullie" maar das puur om het enigszins leesbaar te houden)
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 26 jan 2011, 19:25

Ik ben tegen de doodstraf.
mrslucy
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 26 jan 2011, 19:31

Ophangen aan de hoogste boom!!!
Hier kan ik dus echt niet tegen..word pislink.Ik hou van dieren en dan vooral honden.Heb zelf niet voor niks drie ambullen en een mengelmoes lopen.
Hoop dat ze goed te grazen word genomen daar waar ze vast zit!!!!
Arminius
Super QFF-er
Super QFF-er
Contacteer:

wo 26 jan 2011, 19:47

[quote name="chill_i"]tja, en zo zie je dus wat er gebeurt als je van kinds af aan geleerd wordt niet voor jezelf te denken, maar gewoon te "geloven".
zo zie je wat er gebeurt als je mensen van jongs af aan leert dat er niets op aarde belangrijker is dan god, en dat heel je leven in het teken moet staan van die zelfde god, en dat je heel je leven moet laten zien dat ook jij vind dat god het belangrijkste is in jouw leven.

die vrouw heeft gehandeld naar wat haar juist leek, en wat haar juist leek is puur een gevolg van wat haar in haar leven is bijgebracht.

hond kauwt op bijbel, bijbel is het woord van god. god is het belangrijkste dat bestaat, dus belangrijker dan hond. god straft mensen door ze naar de hel te sturen, hond moet gestraft worden dus hij zal branden.
ze heeft niet geleerd na te denken, ze heeft geleerd te geloven en ik ben er haast van overtuigd dat zij geloofde dat ze het juiste heeft gedaan.

en het zelfde geldt voor de reacties in dit topic. mensen of dieren vermoorden is slecht. moord moet gestraft worden. vrouw vermoord hond, vrouw is slecht, vrouw moet gestraft worden.
in jullie ogen, naar jullie normen en waarden heeft die vrouw wat verkeerds gedaan, en is het niet meer dan terecht dat de vrouw daar voor gestraft zal worden. en jullie gaan vanavond slapen zonder enige vorm van schuldgevoel, want het is juist.

even voor de duidelijkheid, ik vind het ook echt te erg, en mijn eerste reactie was ook dat ik hoopte dat ze er flink voor gestraft zou worden. mijn maag draait ook om bij het lezen van dit soort berichten.

(btw m'n bericht is niet generaliserend bedoeld, ik heb het over "jullie" maar das puur om het enigszins leesbaar te houden)[/quote]

Sluit ik mij volledig bij aan.

KIJK EERST NAAR JEZELF!

hzsNdib_tWQ

kd9dpJ_AmDY

smdGu4O00q8
Metalfyre
Senior QFF-er
Senior QFF-er

wo 26 jan 2011, 21:19

Ach, zie het zo, ik veroordeel haar daad heel sterk want ook ik ben een dierenliefhebbert (en ik doneer wel aan de WSPA sinds jaren) maar deze vrouw staat Karma te wachten, en Karma is a bitch!
Ten eerste komt ze erachter: shit, geen God zoals in de bijbel beschreven, maar gewoon reïncarnatie!
Ten tweede: In een volgend leven zal ze waarschijnlijk levend aan stukken verscheurd worden, hetzij door een pak wolven, hetzij door een aantal pitbulls!
Yes, Karma sure is a bitch!
Plaats reactie

Terug naar “Overig Nieuws”