Boetes en Bekeuringen

Hier tref je alle overige topics aan met betrekking tot nieuws en discussie over onderwerpen die niet thuis pasten in een van de andere sub-fora.
Plaats reactie
baphomet
Administrator
Administrator

ma 14 jan 2013, 21:51

De meeste QFF-ers zullen ongetwijfeld wel eens een boete hebben gehad. Ook ik heb wel eens een bekeuring of boete gekregen, en dit alles liep ooit zelfs zo uit de klauwen dat ik zonder dat ik er weet van had in Nederland boetes had open staan voor wildplassen (iemand was zo leuk mijn naam op te geven en dat meerdere malen, al deze boetes stapelden zich zo dus jaren lang op) en hierop werd aangesproken toen ik na een eeuwigheid in het buitenland gewoond en gewerkt te hebben terug kwam in Nederland. Op Schiphol kwam ik er mee weg omdat ik stempels in mijn paspoort had waarmee ik aan kon tonen dat ik tijdens de data waarop de delicten waren gepleegd in het buitenland woonde.

Enkele maanden later werd ik echter gearresteerd in een trein bij het Groningse Zuidbroek omdat ik de boetes in de trein niet contant kon betalen. Ik werd opgesloten in een cel, maar omdat ik een telefoontje mocht plegen, belde ik direct de persoon op met wie ik had afgesproken omdat deze toen een deel van zijn schuld bij mij in zou lossen. Dat geld kon hij echter af gaan tikken bij de balie van het huis van bewaring in Groningen zodat ik na 1 uur cel weer kon gaan. Als aandenken kreeg ik een paar heuse Huis van Bewaring badslippers mee met logo van Justitie! Hulde hiervoor! * kots! * 

Geluk gehad, alhoewel, ik heb nu altijd zo'n verklaring bij me waarmee ik kan bewijzen dat ze betaald zijn in verband met de rottige en erg vervelende Wet Mulder... En na meer dan 4 jaar brieven schrijven, bellen en weet ik veel wat heb ik, (ondanks het feit dat ik aan kan tonen dat ik de delicten niet gepleegd kan hebben) nog steeds mijn geld niet terug (796 Euro)!! Ziek dus ergens... Enfin, ik kwam op dit bovenstaande verhaal omdat ik net een artikel las op de website van Omroep Brabant, over een politiechef die z'n mondje voorbij heeft gepraat...  Leest U even mee...???
TILBURG - De verkeersboetes in Nederland zijn te hoog. Dat zegt de nieuwe politiechef van West-Brabant/Zeeland, Hans Vissers in een interview met Omroep Brabant. Volgens Vissers zijn we in Nederland 'doorgeschoten met de hoogte van de boetes'.
Vissers: "Ik merk dat onze collega's echt aarzeling hebben en soms zelfs niet meer optreden, omdat ze vinden dat boetes van 200 tot 300 euro voor een verkeersovertreding veel te veel vinden. Agenten willen liever wat vaker schrijven voor kleinere boetes, dan in één keer dit soort klappen uitdelen. Ik denk dat we met de hoogte van de boetes echt zijn doorgeschoten."
De oproep is opvallend, omdat vooralsnog niemand binnen de politietop het geluid heeft laten horen. Alleen de politievakbonden stelden twee jaar terug dat de verhouding tussen overtredingen en de hoogte van de bekeuring zoek is. Zo betaal je voor onnodig toeteren 350 euro, onvoldoende afstand houden 240 euro en parkeren op een invalideplek 340 euro. Politiechef Frans Heeres van Oost-Brabant zegt dat de verkeersboetes nu hoog genoeg zijn.
Hoge drempel
Volgens de nieuwe politiechef is het gevoel in 2013 niet anders en hebben agenten nog steeds grote moeite om het bonnenboekje tevoorschijn te halen.
"Het geluid is bij minister Opstelten bekend. We zijn loyale ambtenaren. Dus als hij zegt dat de boetes zo hoog zijn, dan zijn ze zo hoog. Dan moeten we gewoon ons werk doen. We zeggen ook: jongens, het is vervelend maar je moet ze wel uitschrijven. Maar ondertussen merk ik dat de agenten het hoge boetes vinden en ze zeggen ook tegen mij dat ze een hoge drempel voelen om ze uit te schrijven."
Ministerie herkent beeld niet
Het ministerie van Veiligheid en Justitie laat desgevraagd weten dat de politie niet gaat over de hoogte van de boetes en dat ze het beeld niet herkent dat agenten minder bonnen uitschrijven omdat ze die te hoog vinden.

Tja, genoeg voer voor discussie leek me zo... Dus daarom wat aandacht voor bekeuringen en boetes en de bovenstaande uitspraken van Dhr. Vissers... Uiteraard wil ik iedereen verder verzoeken er vooral een vergaarbak met informatie omtrent alles wat met bekeuringen en boetes van te maken...

1119 AD
BL@DE
Super QFF-er
Super QFF-er

di 15 jan 2013, 03:52

Tegenwoordig opletten dat je niet in de auto aan je oor krabt want dat kan wel eens duur worden.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
baphomet
Administrator
Administrator

di 15 jan 2013, 10:36

Tja, die bedragen gaan in ieder geval helemaal nergens over! Ze bezuinigen werkelijk overal op, iedereen moet inleveren, maar dit soort aangelegenheden die worden juist duurder en daarmee dus onbetaalbaar...

Héél toevallig kwam ik eergisteren een niet geregistreerde maar wel meelezende QFF-er tegen die net 34 dagen had gezeten omdat hij een aantal boetes niet kon betalen. Na de 34 dagen lieten ze hem gaan met de boodschap: "Beter ga je snel betalen, want als we je weer aanhouden en je kunt opnieuw niet betalen, dan ga je weer weg voor 30 dagen of meer!"

Van dat soort shit zakt me de broek af! Ik ken deze persoon al 20 jaar als het niet langer is, en hij kan de boetes simpelweg niet betalen omdat hij al maanden geen vaste woon of verblijfplaats meer heeft. Hij slaapt dan eens hier en dan eens daar, er is altijd wel iemand in de vriendengroep waar hij een paar dagen of wat langer kan zijn.

Instanties laten hem in de kou staan, en echt niet omdat hij zo raar is of moeilijk. Hij is gewoon heel open, eerlijk en direct. Wil graag werken, maar dat gaat niet omdat hij geen vaste woon en verblijfplaats heeft, dus ook geen inschrijving GBA en daardoor geen bankrekening meer en ga zo maar door. Omdat ik weet hoe zulke shit voelt, trek ik het me persoonlijk erg aan en heb ik 'm nu al een aantal malen proberen te helpen met tips, dingen uitzoeken, shit invullen en ga zo maar door.

En ik miste hem dus al de afgelopen maand... Nu weet ik waarom, en ik kan me daar enorm kwaad om maken! Wat de neuk behandeld onze staat ons als fuck! Een boete betalen, prima, maar wat nu als je niet kunt betalen? Laten ze mensen dan in de gelegenheid stellen om hun schuld bij de staat af te lossen! Hoe gaan we dat doen als Griekenland niet meer terug kan betalen? Gaan we dan ook massaal over tot de arrestaties van alle Grieken?

Dan kunnen ze godverdomme lang gaan brommen die Griekjes, dat gaat namelijk om een behoorlijk bedrag...
1119 AD
Mec
Super QFF-er
Super QFF-er

di 15 jan 2013, 14:07

Belachelijk die hoogte van verkeersboetes. Vooral dat 'zinloos toeteren' wat 350 euro kost. Nog effe dan is toeteren een hebbe dingetje alleen nog maar voor de Rich & Famous. Kunnen ze tegen elkaar pochen wie het meest getoeterd heeft, zovan; haha ik heb lekker 3 x getoeterd van de week à raison van 1050 euro...O, ha ik lekker 5 x kaerel.
Maarja het maakt mij geen malle moer uit hoor, ik pas me gewoon aan, aan dat soort onzin boetes ik toeter gewoon helemaal niet meer. Vroeger toen de toeterboete nog niet bestond en er bijvoorbeeld een voetganger niet oplette en zonder te kijken de weg over wilde steken, dan toeterde je om de voetganger te waarschuwen, de voetganger schrikt, en steekt niet over omdat de voetganger een auto hoort en daardoor zag aankomen. Maar tegenwoordig met de toeterboete, wat blijft er dan over van deze hele situatie als de veldwachter op straat staat? dat ik fucking toeterde!!! (crimineel gewoon)en de politie zal dat dan zien als zinloos toeteren want die focking bromsnor weet en ziet niet dat ik een voetganger waarschuwde die nu door mijn toeter signaal op de stoep is blijven staan. Dus als er nu een voetganger niet goed oplet, niet toeteren, jammer maar helaas dan...:pinch: BAFFFF!! morsdood, maarr dat scheelt me dan wel 350 euro.
My Jekyll doesn't Hide
NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

di 15 jan 2013, 14:14

Iedereen weet toch wat wel en niet mag. Gewoon aanpassen idd. Maar aan dat toeteren heb ik gewoon schijt, ik toeter naar koeien, paarden, schapen, roeiende mensen, schreeuwende kinderen op de fiets...ik blijf het gewoon leuk vinden. Er zal toch eerst een boete voor moeten komen dat ik er mee ophoud :D

:kat:
Plaats reactie

Terug naar “Overig Nieuws”