Vigilat Ut Quiescant

Hier vind je tientallen topics over de vele complotten en samenzweringen die de wereld rijk is.
combi
Administrator
Administrator

wo 20 jun 2012, 19:22

19 juni 2012
En daar gaan we....Politie Twente maakt 23 BOA's politiefunctionaris
http://www.privacynieuws.nl/nieuwsoverz ... naris.html

De politie Twente heeft 23 van de in totaal 180 bijzondere opsporingsambtenaren ontslagen en weer aangenomen als politieman. "Door deze actie, die lof en kritiek oogst, komt de politie onder de wettelijke beperkingen uit. Het betreft met name boa's op de afdelingen financiële recherche, zware criminaliteit en forensische opsporing.", zo meldt Tubantia.

Alles bij de bron; RB&W
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet
combi
Administrator
Administrator

di 10 jul 2012, 01:21

"Zij staan volgens de krant ook achter dit beleid." Willens het wetens de wet overtreden als politie, nee dat roept echt vertrouwen op *proest
Rijbewijs dronken fietsers ingenomen
9 juli 2012 06:35
http://www.nu.nl/binnenland/2854541/rij ... nomen.html

AMSTERDAM - Negen van de vijfentwintig politiekorpsen nemen soms het rijbewijs in van fietsers die te veel hebben gedronken.

De wet schrijft echter voor dat dit alleen mag als een motorvoertuig wordt bestuurd.

Agenten mogen het rijbewijs niet invorderen van iemand die dronken die op zijn fiets zit, bevestigt het Openbaar Ministerie maandag in het Nederlands Dagblad.

Toch is dit gebeurd bij de korpsen Brabant Zuidoost, Drenthe, Flevoland, Gooi- en Vecht­streek, Groningen, Limburg-Zuid, Twente, Utrecht en Zaanstreek-Waterland. Zij staan volgens de krant ook achter dit beleid.

Wet
De korpsen interpreteren de wet verschillend. Het ene korps beroept zich op artikel 8 van de Wegenverkeerswet en stelt op basis daarvan dat het rijbewijs mag worden geconfisqueerd. Andere korpsen kijken verder naar artikel 164, dat voorschrijft dat dan wel sprake moet zijn van een motorvoertuig.

Dat negen korpsen zeggen dat het wel mag, verbaast Ernst Koelman van het verkeersteam van het landelijk parket. "Er zijn dus korpsen die slecht geïnformeerd zijn over de Wegenverkeerswet of die de regels anders interpreteren", zegt hij in het ND.

meer hier: http://www.nu.nl/binnenland/2854541/rij ... nomen.html
combi
Administrator
Administrator

vr 13 jul 2012, 22:52

Politie Rotterdam wederom in opspraak
http://moetenwenietwillen.nl/2012/07/po ... -opspraak/

De reputatie van de Rotterdamse politie begint inmiddels steeds meer te lijken op die van Badr Hari. Na dat onlangs twee incidenten aan het licht kwamen waar in de publieke opinie duidelijk sprake was van disproportioneel gebruik van geweld tegen burgers, is er nu wederom een stuk beeldmateriaal opgedoken dat de nodige vraagtekens opwekt.

Het relaas: Een autistische jongen genaamd Serge werd aangereden door een dame die wilde parkeren. Politie kwam ter plekke om de boel eens even te politieseren, daar zijn ze tenslotte voor. De jongen in kwestie wilde een pas tevoorschijn halen waarop zijn mentale troubles staan uitgelegd, waarna één van de dienstdoende dienders hem beetpakte.

Reageren de meeste autisten tijdens stressvolle momenten nu eenmaal niet al te best op. Is te vergelijken met een boerka over het hoofd trekken van iemand met claustrofobie en zo dicht mogelijk tegen hem/haar aan gaan staan. In een lift.

Wat volgde was een tenenkrommend stuk falen van de agenten om met een dergelijke situatie om te gaan, wat zelfs resulteerde in een stoot op het gezicht van de jongen’s vader (quote van de filmmeneer: “Hij sjloeg hem, hij sjloeg hem. Ik heb het gesjien”). Serge werd uiteindelijk afgevoerd en moest een nacht in de cel doorbrengen. Uiteraard is de precieze toedracht niet bekend en kunnen we alleen uitgaan van wat getuigen en betrokken ons melden, echter is het wel opmerkelijk dat deze signalen telkens uit Rotjeknor afkomstig zijn.
Oordeelt u zelf. De mobiele telefoon met camera, wat moesten we zonder!

baphomet
Administrator
Administrator

zo 26 aug 2012, 09:06

Uit de Televaag:
Politie gefrustreerd door nepagenten

JUBBEGA - De Friese politie heeft woedend gereageerd op de ontwikkeling van nepagenten, die gewapend met een lasergun hardrijdende automobilisten moeten afschrikken.

Afbeelding

De pop van polyester is bedacht door de twee Friezen Rendert Algra en Simon Cnossen, die beweren juist de politie een handje te willen helpen. „Politieagenten houden er niet van om boetes uit te schrijven en zo’n nepagent schrikt hardrijders wel af”, aldus oud-agent Algra.
Volgens de politie worden met het plaatsen van de pop echter allerlei regels overtreden. „Allereerst mag zo’n ding zonder toestemming niet op de openbare weg staan. Bovendien mag niemand een politie-uniform dragen.’’ Dat het hier om een pop en niet om een persoon gaat, doet daar volgens woordvoerder Irene Sloot niets aan af. „Hoe hard we dat daadwerkelijk kunnen maken is een tweede”, geeft ze toe. „Maar het is ook nog eens gevaarlijk. Als iemand dan schrikt, krijg je misschien een ongeluk. Wij kijken altijd goed waar we een agent neerzetten.”
Bron en meer foto's: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1282 ... ten__.html

Alleen bij de Politie...

Zucht...
1119 AD
NoMore
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 26 aug 2012, 09:25

Deed me denken aan die vacature, dit is niet de originele die ik me herinner. Maar wel geinig genoeg;

De verkeerspolitie zoekt
Voor ons regiokorps zijn wij op zoek naar 200 snelheidscontroleurs m/v. Ben jij een zelfingenomen, luie man of vrouw met een ziekelijke maatschappelijke betrokkenheid?
Zijn woorden als normen en waarden onbekend voor je? Dan ben jij degene die we zoeken. Ben jij ook nog een op zoek naar een rustige en nutteloze baan, waarin je heel autorijdend Nederland tegen je keert? Dan hebben we elkaar gevonden!

Vereisten
Voor de opleiding tot snelheidscontroleur moet je minimaal 20 jaar oud zijn om te kunnen solliciteren. Daarnaast moet je aan onderstaande eisen voldoen:

1: Je bent in het bezit van een MAVO-diploma met alle vakken op B-niveau of lager of je hebt je opleiding niet afgemaakt.

2: Je moet in het bezit zijn van rijbewijs B+E aangezien steeds meer flitsapparatuur in aanhangers verstopt zit.

3: Als je vroeger je broertjes en zusjes verraadde of je klikte over je vriendjes is dat een pré.

4: Je weet als geen ander waar altijd te hard wordt gereden en waar het makkelijk kassa is.

5: Mensen uit een NSB-familie gaan gelijk door naar de 2e sollicitatieronde.

6: Je hebt een pesthekel aan mensen met een snellere auto dan jij.

7: Bovendien ben je niet vies van zinloos machtsvertoon tegen burgers.

8: In bloed onder de nagels vandaan halen ben je een ster.

Beloning
Wij bieden je een opleiding en baan aan waar meer tegenover staat dan een laag salaris alleen, een slechte band met je collega's die wél werken en een terrecht ongewaardeerd gevoel aan het einde van de dag.
Je draagt als politieman of -vrouw, bij aan een beter gevulde schatskist en meer irritaties binnen de maatschappij.
Dat zorgt ervoor dat je elke dag weer een schuldgevoel overhoud aan je werk.

Daarnaast mag je 15% van de opbrengst zelf houden, zodat je achterbaksheid gestimuleerd wordt! Je hebt een vrijstelling van verkeersboetes en verkeersregels, zodat je na een snelheidscontrole met een sneltreinvaart,
door rood naar huis mag rijden.

Lijkt deze baan je wat en zit het 'verraden' in je bloed?

Bel dan de banenlijn Politie op 0800-6096 of kijk op http://www.politie.nl

http://radio-weblogs.com/0100637/fun/ma ... ezocht.pdf
combi
Administrator
Administrator

di 06 nov 2012, 10:49

05 november 2012
rotflol; GPS, contact meldkamer en noodknop verbeteren veiligheid boa’s
http://www.privacynieuws.nl/nieuwsoverz ... boa-s.html

De BOA's in Kerkrade voelen zich niet veilig op straat. Volgen via GPS, contact met de centrale meldkamer en een noodknop moeten de veiligheid van de BOA’s vergroten. Handhavers voelen zich niet altijd veilig en gaan daarom sinds kort met een digitale portofoon, die deze snelle communicatie mogelijk maakt, de straat op.

Alles bij de bron; ccv
fr3bzy
Administrator
Administrator
Contacteer:

di 06 nov 2012, 13:31

[quote=""baphomet" post=60711"]Uit de Televaag:
Politie gefrustreerd door nepagenten

JUBBEGA - De Friese politie heeft woedend gereageerd op de ontwikkeling van nepagenten, die gewapend met een lasergun hardrijdende automobilisten moeten afschrikken.

Afbeelding

De pop van polyester is bedacht door de twee Friezen Rendert Algra en Simon Cnossen, die beweren juist de politie een handje te willen helpen. „Politieagenten houden er niet van om boetes uit te schrijven en zo’n nepagent schrikt hardrijders wel af”, aldus oud-agent Algra.
Volgens de politie worden met het plaatsen van de pop echter allerlei regels overtreden. „Allereerst mag zo’n ding zonder toestemming niet op de openbare weg staan. Bovendien mag niemand een politie-uniform dragen.’’ Dat het hier om een pop en niet om een persoon gaat, doet daar volgens woordvoerder Irene Sloot niets aan af. „Hoe hard we dat daadwerkelijk kunnen maken is een tweede”, geeft ze toe. „Maar het is ook nog eens gevaarlijk. Als iemand dan schrikt, krijg je misschien een ongeluk. Wij kijken altijd goed waar we een agent neerzetten.”
Bron en meer foto's: http://www.telegraaf.nl/binnenland/1282 ... ten__.html

Alleen bij de Politie...

Zucht...[/quote]

http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... tsers.html

Zeggen wij niet hoor. Zeggen ze bij RTV Oost namens de ANWB. Maar wij beweren het natuurlijk wel vaker: flitsers in de ochtendspits veroorzaken files die ongelukken veroorzaken. Maar ja, de staatskas moet gespekt worden en dan gaat nu eenmaal heel eenvoudig met CJIB-struikrovers. Meer pix hier. En vergeet niet: dit is allemaal voor de verkeersveiligheid!

Afbeelding

:wodan:
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶ ♪ ┏(°.°)┛ ┗(°.°)┓ ♪٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶٩(̾●̮̮̃̾•̃̾)۶
combi
Administrator
Administrator

do 04 jul 2013, 15:43

Observatiebus gestolen in A’dam
04 juli 2013
http://crime-nieuws.nl/?p=6347

De Amsterdamse politie zou een observatiebusje vol met afluisterspullen, vermommingen en naar verluidt zelfs een dienstpistool op een knullige manier zijn kwijtgeraakt. Het busje blijkt op een onbewaakt moment te zijn gestolen.

-knip-

Bontkraagje.nl heeft van de sluwe en brutale dieven foto’s gekregen die gemaakt zijn van spullen die in het gestolen voertuig zijn aangetroffen. Op de foto’s zijn onder meer afluisterspullen, kleding van bouwbedrijf Heijmans en een pruik te zien. Tevens zijn er aantekeningen gevonden die observerende agenten zouden hebben gemaakt over verdachten en zelfs een dienstpistool. Klik hier voor foto’s.
combi
Administrator
Administrator

ma 09 sep 2013, 17:16

"Agenten zagen op de Grensstraat in Roosendaal een auto rijden waarvan de bestuurder bekend staat als drugsdealer. Ze zagen dat de bestuurder enkele adressen bezocht. Na verloop van tijd stopte de auto weer in het centrum. Daar stapte een man in om vervolgens na nog geen minuut weer uit te stappen. Nadat de dealer was weggereden, controleerden de agenten de man. In de achterzak van zijn broek had hij twee zakjes met cocaïne; in totaal 0.5 gram. De verdachte is meegenomen naar het bureau voor verhoor. Gezien de geringe hoeveelheid harddrugs is de zaak geseponeerd."
bron en meer: http://www.geenstijl.nl/mt/archieven/20 ... van_d.html
combi
Administrator
Administrator

di 21 jan 2014, 15:36

Ex-agent krijgt in hoger beroep cel voor bedreigen zwerver
21 januari 2014 14:28
http://www.nu.nl/binnenland/3680820/ex- ... erver.html

Een voormalig politieagent die een Poolse zwerver op een afgelegen plek liet uitstappen, knielen en bedreigde met zijn vuurwapen, heeft daarvoor negen maanden celstraf gekregen.

Dat heeft het gerechtshof in Den Haag dinsdag in hoger beroep bepaald.

Het incident vond plaats in 2009 in Moerkapelle. De zwerver lag te slapen op een kinderspeelplaats in Bleiswijk. Hij werd wakker gemaakt en in een politieauto meegenomen naar de afgelegen plek.

Terwijl de man geknield zat op de grond, zette de agent een schep naast hem in de grond. Uiteindelijk liet hij de man achter.

Een tweede ex-agent kreeg een voorwaardelijke taakstraf van 240 uur. Hij bleef bij de auto staan, terwijl de andere agent de zwerver bedreigde.

Eerder
De rechtbank veroordeelde de mannen eerder respectievelijk tot celstraffen van zes maanden waarvan de helft voorwaardelijk, en drie maanden voorwaardelijk en 240 uur werkstraf.

In het hoger beroep had het Openbaar Ministerie (OM) negen maanden celstraf, waarvan drie maanden voorwaardelijk geëist tegen één van de agenten. Tegen de andere man eiste het OM een voorwaardelijke celstraf van drie maanden en 240 uur werkstraf.

De Pool had al vaker voor overlast gezorgd. Volgens hemt OM zouden beide verdachten ''het probleem wel even oplossen''. De Pool moet hebben gedacht dat zijn laatste uur was geslagen, zei de aanklager twee weken geleden.

Verhalen
De agenten zwegen lange tijd over het incident. Maar binnen het korps deden steeds meer verhalen de ronde. Daarom stapte een van de twee naar zijn leidinggevende. De Pool was toen al weer teruggekeerd naar eigen land. Hij werd daar opgespoord voor het onderzoek.

Beide agenten werden na het voorval ontslagen. Een van hen vindt dat ontslag veel te zwaar. Hij procedeert daar momenteel nog over.
combi
Administrator
Administrator

ma 27 jan 2014, 22:14

Drie fanatieke politieagenten twitterden zondag een foto van een woningbrand, die ontstaan zou zijn door een illegale wietkwekerij. De foto bleek niks te maken te hebben met een in de fik gevlogen wietplantage.
K. van den Berg

27 jan 2014 18:28
http://www.powned.tv/nieuws/binnenland/ ... _duim.html

De foto die de dienders twitterden bleek er namelijk een te zijn van ruim negen maanden terug, weet The Post Online. http://nieuws.thepostonline.nl/2014/01/ ... softdrugs/ Op de foto is duidelijk een brand te zien, maar deze had niks te maken met een wietkwekerij. Wel werd er na de desbetreffende brand op de zolder naast het desbetreffende huis een wietplantage aangetroffen.

Afbeelding

Een van de agenten meldde in zijn tweet "Dit kan bij uw buren gebeuren als er hennepplantjes op zolder staan. Melden bij politie scheelt veel leed." Dit terwijl de foto een 'normale' woningbrand betreft.

De getwitterde foto’s komen precies op het moment dat de burgemeesters van 23 grote en kleine steden willen een landelijke invoering van gereguleerde wietteelt. Overigens zegt een politiewoordvoerder dat de misleidende tweets niks te maken hebben met het beleid.

Dit kan bij uw buren gebeuren als er hennepplantjes op zolder staan. Melden bij politie scheelt veel leed: pic.twitter.com/1LCsb3z9Eb
— WA_loonopzand01 (@WA_loonopzand01) January 26, 2014
baphomet
Administrator
Administrator

wo 19 mar 2014, 21:31

Niet alle dienders zijn gelijk, er zijn ook uitzonderingen...

Daar wil dan door middel van dit onderstaande stukje ook graag wat aandacht aan schenken!
Vigilat ut Quiescant

Flip was mijn vader. Hij was een lieve grote knappe man met indringende blauwe ogen.

Afbeelding

Afbeelding

Hij was eerst soldaat, daarna diender. Dat werk deed hij meer dan 25 jaar. En hij was goed. Het was zijn lust en zijn leven

Hij was een fantastische zoon,echtgenoot en vader. Ik weet alleen niet zeker of hij goed voor zichzelf gezorgd heeft.

Hij was jong toen ik werd geboren. Nog maar 21 jaar. Mijn vader was de eerste grote held in mijn leven.

Hij bracht me tussen de middag naar school, achterop de fiets. Als hij avonddienst had en om twee uur aan het politiebureau op de Rademarkt in Groningen moest zijn, zette hij me af bij de Van Starkenborch kleuterschool aan de Eikenlaan. Alvast gekleed in uniform.
En ik zat daar, als meisje van 5 jaar, bij hem achterop, met mijn armpjes om zijn middel. Zo trots, op zo'n vader, met zo'n stoer uniform.

Hij wist de weg. Ik wist dat hij me zou beschermen. Want dat was zijn werk. Vigilat ut Quiescant (hij waakt opdat zij rusten) stond er op het embleem op zijn pet.
En hoewel ik toen geen idee had van de betekenis van die tekst, voelde ik intuïtief dat ik bij hem veilig was.

Totdat ik een jaar of zestien was dacht ik dat mijn vader alles wist en alles kon oplossen. Met hém er bij konden er geen verkeerde dingen gebeuren.

Hij had humor. En hij kon fantastisch en spannend vertellen over alle sores die hij meemaakte vanwege zijn werk. Tijdens de spruitjes praatte hij zijn ervaringen van zich af.
Eerst over verongelukte kinderen die met hun rolschaatsen achter de SRVwagen van de melkboer waren gaan hangen. En er vervolgens onder te pletter werden gereden.
En over jonge brommerrijders zonder helm, die met een dwarslaesie in Beatrixoord eindigden.

Daarna, nadat hij van straatagent was opgeklommen tot rechercheur bij de zedenpolitie, kwamen verhalen over vermoordde studentes en ingemetselde lijken. Spanning en sensatie! Vond ik.

Ik begreep toen nog niet dat het zijn manier was om de afschuwelijke beelden en indrukken van zich af te praten. Want als je niet zélf de rotzooi en bloederige details als eerste hoeft te zien, en niet zelf de wanhopige ouders op de hoogte hoeft te stellen van het overlijden van hun kind, vinden de meeste mensen dat soort verhalen superspannend. Vandaar het succes van series zoals CSI en Baantjer.

Maar het vrat aan hem En het stapelde zich op.

Toen we later, na het 40-jarig huwelijksfeest van Opa en Oma, naast elkaar in de gehuurde feestbus naar huis zaten en hij, onder invloed van een paar borrels, plotseling in tranen uitbarstte, was ik stomverbaasd. Mijn stoere vader. In tranen. Waarom?

De avond daarvoor had een afschuwelijk ongeluk met drie doden plaatsgevonden. Op het toen nog gelijkvloerse kruispunt bij de EGD in Groningen.

Twee slachtoffers waren onthoofd omdat zij met hoge snelheid door rood licht onder een vrachtauto reden. De derde dode was de chauffeur van de vrachtwagen die door de kantelende oplegger werd verpletterd nadat hij was uitgestapt om de ravage te overzien. Een bloederig slagveld. Mijn vader was mentor van een groep jonge agenten. Eén van die jonkies (18 jaar) vond bij thuiskomst een klodder grijze hersenmaterie op zijn glimmend gepoetste zwarte dienstschoenen.

Niet alleen zijn eigen ervaringen moest hij verwerken, ook de opvang van die vijf jonge mannen was zijn verantwoordelijkheid.

In die tijd waren er geen bedrijfspsychologen om deze trauma's op te vangen. Dus nam je een borrel. En maakte je een paar cynische grappen. En ging je weer verder.
Maar nu was ook zijn vat even vol.

Romantiek? Ik dacht het niet.

Misschien was daarom het vervroegd uittreden uit zijn functie wel een zegen.

Helaas sloeg het noodlot daarna ook bij ons toe. Mijn moeder werd getroffen door een herseninfarct met grote fysieke consequenties.
En weer zag ik mijn vader huilen. In de gang van het ziekenhuis van Apeldoorn. Toen ik hem wilde omhelzen om hem te troosten wendde hij zich af. Hij wilde zijn leed niet met me delen. Hij was kapot, maar wilde het alleen slechten.

Mijn stoere paps wilde niets horen over verpleeghuizen en dagverpleging, en nam liever alléén de verzorging op zich. Hij kookte en waste en verpleegde . Dat had hij van zijn sterke lieve moeder Weia Schroder geleerd. “Nait soezen” was haar motto.
Alsof ze wist wat er ging komen had zij behalve haar dochters, ook haar zoon geleerd wat huishouden en verzorgen is.
Ze is mijn heldin.

Tien jaren zorgde hij heel goed voor mijn moeder. Ze woonden in Apeldoorn, en waren gedurende de zomermaanden in hun mooie stacaravan in Heerde.

Op mijn aandringen verhuisden ze in 2002 naar Ede, zodat ze een beetje meer in de buurt waren.
Zodat ik af en toe eens zou kunnen inspringen. Want ik had wel gemerkt hoe zwaar hij het had.
Maar dat het maar zo kort zou duren had ik niet kunnen vermoedden. Want op 10 augustus 2004 sloeg het noodlot nóg een keer, en keihard, toe.
Mijn lieve vader was op weg naar de supermarkt in Heerde. Om boodschapjes te doen. Voor het eten die avond. Het was een warme zomerdag. Hij wilde aan paar biertjes om koud te zetten en wat ingrediënten voor het avondeten halen.
Hij stapte op zijn versleten Sparta met fietstassen. En reed camping De Klippen af via het schattige bosweggetje. 500 meter verderop bij het lieve witte boerderijtje stopte zijn hart met kloppen. En hij viel.
Van zijn fiets. Op zijn neus.

10 minuten later vond een wandelend echtpaar hem . Zij belden een ambulance. Maar die kwam te laat. Hij was al overleden.
Mijn moeder zat intussen voor de caravan in de zon en hoorde de sirenes. En wist meteen dat er iets niet klopte. Toen de beheerder van de camping kwam vertellen wat er was gebeurd belden ze mij, op mijn werk.
Oh Desiree, je vader....., hij is gevallen met de fiets.”

Ik dacht:“OK: hij heeft een gebroken been of zoiets?”... Maar toen zei ze:
Hij is overleden.....”

De tijd stond stil. Alles draaide om me heen.
Ik wilde krijsen.En over de grond kruipen. En in de grond kruipen.
Maar ik was op een gedistingeerd notariskantoor. Waar over het algemeen krijsen en over de grond kruipen niet wordt gezien als acceptabel gedrag.
Dus beheerste ik me. En liep naar de kamer waar op dat moment mijn twee jongens aan het werk waren. Hand en spandiensten, vakantiewerk. Met 5 andere tieners. En ze lachten. En maakten plezier. En toen kwam ik. En vroeg of ze even wilden meelopen naar mijn kamer.
Not my finest hour........

Die middag reden we naar Heerde. Daar lag Flip.
Mijn stoere vader. 63 jaar. Dood. Met een rode geschaafde neus. Koud. En heel erg dood. Ik was stomverbaasd. Hoe kan hij zo koud zijn? Dat hij op ijs lag drong niet tot me door.
Ik heb bij hem gezeten. Hem gekust. En me laten doordringen van de onherroepelijkheid van de dood.
Mijn hele wezen wilde hem weer aan de gang maken. Dit kan niet waar zijn.We doen even iets, en dan doet-ie het weer.......

Helaas. Het lukte niet. Hij ging niet weer aan de praat.

Dus we hebben hem gecremeerd.

Maar hij is er nog. Als ik het even niet meer weet schrijf ik met mijn vinger op de beslagen douchedeur: Pa: Help! Ik roep zijn, en zijn mamma, mijn zo geliefde oma Weia's, hulp in als ik iets niet kan vinden. En dan vind ik het. Of als ik verdrietig ben. Of als ik bang ben in het vliegtuig. Zij zorgen nog steeds voor me. Vigilat ut Quiescant

Zijn foto staat op mijn piano. Wanneer ik in een vlaag van vermeende virtuositeit een keertje denk dat ik heel mooi heb gespeeld kijk ik hem aan en dan lacht hij zijn lieve lach.

Paps, ik mis je.

Bron: ->> http://deesblogt.blogspot.nl/2010/04/vi ... -mijn.html
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Toxopeus
Toxopeus
Administrator
Administrator

wo 19 mar 2014, 23:22

Nationale Politie vreest toestroom agenten met PTSS

Binnenland De politie vreest een toestroom aan agenten die zich beklagen over een posttraumatische stressstoornis (PTSS). De politie verwacht straks jaarlijks 1500 tot 2500 agenten van wie wordt vermoed dat ze PTSS hebben door te verwijzen voor behandeling, meldt het televisieprogramma Zembla.

Het aantal agenten met PTSS ligt vele malen hoger dan tot nu toe werd aangenomen, zegt korpschef van de Nationale Politie Gerard Bouman volgens het programma. Concrete cijfers van hoe groot het probleem eerder werd ingeschat en hoe groot het probleem nu blijkt te zijn kunnen volgens een woordvoerder van het programma echter niet worden gegeven.

Bouman zegt in de aflevering, die vanavond wordt uitgezonden, dat het te verwachten aantal agenten met PTSS is volgens hem ‘echt veel te veel’ is.

“Ik ben ervan overtuigd dat er ook gevallen zijn die, omdat er te weinig aandacht voor was, als een soort dark number niet meegenomen zijn in de telling.”
‘PTSS kan leiden tot kort lontje’

Hoogleraar psychiatrie Berthold Gersons concludeerde eerder dat zeven procent van alle agenten aan PTSS lijdt. Op een totaal van zestigduizend agenten zijn dat er dus meer dan vierduizend. Bouman waarschuwt dat PTSS kan leiden tot een ‘kort lontje’, wat niet gewenst is bij mensen die de veiligheid moeten bewaken.

Sinds vorig jaar kan PTSS bij de politie worden erkend als beroepsziekte. Een speciale adviescommissie begon vorige maand met de behandeling van 320 dossiers van agenten met PTSS. De commissie beoordeelt of zij de stoornis door hun werk hebben opgelopen en of dus kan worden gesproken van een beroepsziekte. De voorzitter van de commissie, Marten La Haye, zegt volgens Zembla niet te weten wanneer de dossiers zijn afgehandeld en hoeveel dossiers de commissie jaarlijks te verwerken krijgt.

Gersons is kritisch op de werkwijze van de commissie, omdat die agenten ‘door de molen haalt’. Agenten met PTSS moeten toelichten welke incidenten trauma’s hebben veroorzaakt, vervolgens wordt hun verhaal geverifieerd bij de eenheid waar de agent werkzaam was. “Het is een bestuurlijk gedrocht”, stelt Gersons.

‘Zet leidinggevende psycholoog in de politietop

De hoogleraar adviseerde in een onderzoek in opdracht van minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) een leidinggevende psycholoog in de politietop te zetten om zo de psychische zorg binnen de politie te verankeren. Dat is echter nog niet gebeurd. Korpschef Bouman wijst erop dat de reorganisatie nog volop gaande is en dat hier nog geen tijd voor is geweest. Dat is volgens hem ook de reden dat er nog geen centrale arbodienst is.

Hoogleraar Gersons waarschuwt ook voor het medicijngebruik dat bij veel agenten met PTSS komt kijken. Van de duizend agenten die vorig jaar bij de politiepoli waren aangemeld met PTSS krijgt 36 procent medicatie voor psychische klachten.

(Novum)
http://www.nrc.nl/nieuws/2014/02/13/pol ... -met-ptss/

============================================================================================
http://brandpunt.incontxt.nl/seizoenen/ ... 23-02-2014

Brandpunt 23 februari 2014
Op zoek naar beter leiderschap blijkt de complete top van de Nederlandse politie zich de afgelopen tien jaar te hebben gestort in peperdure, maar per saldo tamelijk zinloze opleidingen. KRO Brandpunt kreeg de interne evaluatierapporten van die opleidingen in handen. En wat blijkt: in talloze sessies, trainingen, cursussen, praatgroepen en andere ontmoetingen gingen de politiechefs van Nederland de voorbije jaren collectief op zoek naar zichzelf. Zo kon het gebeuren dat mensen van de politie – ogenschijnlijk een machobedrijf – ook dingen deden als: koeienknuffelen, spiegelen met paarden, mediteren, je eigen grafrede schrijven, gedichten maken en zo nog een heleboel meer. Fons de Poel over het resultaat van al die zielsinspanningen bij de politie.
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: baphomet, combi
baphomet
Administrator
Administrator

do 27 mar 2014, 13:23

'Agenten aan de harddrugs'

DVHN | Gepubliceerd op 27 maart 2014, 06:04
Laatst bijgewerkt op 27 maart 2014, 11:29

Afbeelding

EMMEN - De fractie van LEF! in de gemeenteraad van Emmen zegt bewijzen te hebben dat politieagenten in de gemeente Emmen voor eigen gebruik harddrugs kopen bij dealers in de gemeente.

Fractievoorzitter Harry Leutscher van LEF! heeft om die reden een melding gedaan bij de Rijksrecherche. Dagblad van het Noorden heeft de namen van twee agenten in bezit, die door dealers zijn genoemd als kopers van hard drugs. In een geval gaat het om coke, in het andere geval om xtc en speed.

Agenten mogen ook in hun vrije tijd geen drugs gebruiken.

Lees donderdag meer in Dagblad van het Noorden.

Volg verslaggever @Gert_Meijer op Twitter.

Bron: ->> http://www.dvhn.nl/nieuws/drenthe/artic ... -harddrugs'
baphomet
Administrator
Administrator

di 01 apr 2014, 01:13

Journalist Brenno de Winter wil politietop laten horen

Journalist Brenno de Winter wil verschillende kopstukken van de Nationale Politie laten horen over een campagne die tegen hem is gestart.

Afbeelding
Foto: NU.nl/Joost Nederpelt

Dat bevestigt De Winter, die ook voor NU.nl werkt, maandagmiddag.
Het ministerie van Binnenlandse Zaken en de politie verspreidden eerder dit jaar gegevens van de Winter, zoals zijn adres. Ten onrechte, zo gaf de politie toe.
De gegevens zaten bij een waarschuwing aan medewerkers van politie en aan beveiligers van het ministerie. Daarin stond dat De Winter ''vermoedelijk werkt aan een artikel c.q. reportage over de beveiliging van instanties en overheidsdiensten''.
Voor zijn onderzoek zou hij ''mogelijk proberen om met niet-correcte legitimatie terreinen of gebouwen binnen te komen''.
Aangifte
De Winter gaf eerder deze maand al aan dat er niets klopte van de beweringen en dat hij dat graag had verteld als de politie had gebeld.
''Ik wil weten wat er precies gebeurd is en hoe het is gelopen. Bij kwade opzet doe ik aangifte'', aldus De Winter. Om daarachter te komen, dient zijn advocaat vermoedelijk maandag een zogenoemd verzoek tot voorlopig getuigenverhoor in.
Dat betekent dat hij verschillende mensen voor de rechter wil laten verschijnen. ''Onder meer enkele mensen binnen de top van de Nationale Politie; we moeten nog uitzoeken wie. En ook de top van het Team High Tech Crime'', legde De Winter uit.
Excuses
De Winter kreeg excuses van het ministerie. Maar de excuses staan een nieuwe campagne die hem ''het werk onmogelijk maakt'' niet in weg, vreest De Winter. Bovendien was bij een gesprek met de Nationale Politie de advocaat van De Winter niet welkom en ook dat bevalt de journalist allerminst.
''Het storende vind ik dat ik altijd open in de discussie sta. Het is zulk onlogisch gedrag'', zei De Winter over de politie. ''Ze willen geen kritiek.''
Door: ANP/NU.nl

Bron: ->> http://www.nu.nl/media/3740516/journali ... horen.html
Plaats reactie

Terug naar “Complotten Algemeen”