Reclaim the name.

Hier vind je meer over de vele andere broederschappen en genootschappen die hier in de afgelopen jaren op QFF besproken zijn.
Plaats reactie
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

di 16 jul 2013, 17:52

Hi everyone.

On this site and in other places around the net (similar sites) i hear a lot about getting together, sharing knowledge, building communities and what have you. That's all great and necessary but i keep missing one issue.....

We must foremost reclaim the name Illuminati!!
There are too many people out there who 1) associate Illuminati with the OWO (thank you freemasons from the late 1700's) and 2) OWO "institutions" using the name Illuminati.

This "problem" has to be met and eradicated. If not "we" can go as public as we want but the chance of success will be very small.

In too many cases (personal experience) people (listeners) will close their minds as soon as they hear the name Illuminati and will look at you as if you were some kind of evil Satanic controler or something.
Make no mistake, the misconception about the Illuminati by the public at large is is deeply engrained as evil.

Imo 2 things "need" to be done to begin with eradicating this problem: 1) People who use the Illuminati flag but are serving the OWO agenda have to (somehow) be moved to not do so anymore. A pro active attitude toward this has to be in place. 2) The general public has to be educated and the difference has to be made clear to them.

If the true Illuminati is serious about bringing their views and agenda into the general public, that very same public has to be "ripe" to take in the information. They have to be unbiased by external factors.....

"No seed will sprout in poisonous soil"

Sincerely, Nexion.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: 8Lou1, FreeElectron
hotspot
QFF Gold Member
QFF Gold Member

wo 17 jul 2013, 15:41

Ik weet niet, ik vind die latijnse namen en dat gedoe met pentagrammen enzo een beetje oubollig. Het gaat denk ik meer om de inhoud. Wat ik wel herken is het gevoel iets te willen bijdragen aan de mensheid, maar ik zie mezelf dat voorlopig niet doen in een groots opgezette beweging of iets dergelijks, misschien moet ik daarvoor eerst veertig dagen de woestijn in, of door de bliksem geraakt worden. Niet dat ik lui ben, okee ik ben lui, maar ik moet hier eerst heel wat groundwork verrichten, zowel praktisch als spiritueel, voordat ik actief kan zijn in het redden van de wereld, daar ben ik wat realistischer in geworden de laatste tijd. Grootse doelen kunnen zo afleidend zijn, ik wil niet zeggen dat je ze niet na moet streven, maar soms is het denk ik nuttig om de blik even van de horizon af te halen om de aandacht op het hier en nu te richten om die plant te laten ontkiemen, die rups te laten ontpoppen... Anyway, ik begin nu in clichés te praten dus dat was het wel.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: ninti, NoMore
blackbox
Administrator
Administrator

wo 17 jul 2013, 23:00

[quote=""Nexion" post=73971"]Hi everyone.

On this site and in other places around the net (similar sites) i hear a lot about getting together, sharing knowledge, building communities and what have you. That's all great and necessary but i keep missing one issue.....

We must foremost reclaim the name Illuminati!!
There are too many people out there who 1) associate Illuminati with the OWO (thank you freemasons from the late 1700's) and 2) OWO "institutions" using the name Illuminati.

This "problem" has to be met and eradicated. If not "we" can go as public as we want but the chance of success will be very small.

In too many cases (personal experience) people (listeners) will close their minds as soon as they hear the name Illuminati and will look at you as if you were some kind of evil Satanic controler or something.
Make no mistake, the misconception about the Illuminati by the public at large is is deeply engrained as evil.

Imo 2 things "need" to be done to begin with eradicating this problem: 1) People who use the Illuminati flag but are serving the OWO agenda have to (somehow) be moved to not do so anymore. A pro active attitude toward this has to be in place. 2) The general public has to be educated and the difference has to be made clear to them.

If the true Illuminati is serious about bringing their views and agenda into the general public, that very same public has to be "ripe" to take in the information. They have to be unbiased by external factors.....

"No seed will sprout in poisonous soil"

Sincerely, Nexion.[/quote]

I know what you mean..

Last several years I talked a lot with younger people....

(the young girl who was really afraid, and talked to me, a while ago really shocked me)

bottom line....they fear that word Illuminati...and so the symbols related to that Word
illuminati of my own reality
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: FreeElectron
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

do 04 sep 2014, 23:51

Even dit omhooghalen.

Kwam laatst nog ter sprake en blijft belangrijk.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: blackbox
8Lou1
Super QFF-er
Super QFF-er

di 27 jun 2017, 21:03

nou lets go dan. als je t lef nog hebt, nex......

Plaats reactie

Terug naar “Broederschappen Algemeen”