Illuminati Groep discussie topic.

Hier vind je meer over de vele andere broederschappen en genootschappen die hier in de afgelopen jaren op QFF besproken zijn.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

za 13 aug 2011, 22:07

Hiya QFF!!

Op deze geweldige website staat sinds 11 augustus 2011 en groep met informatie en meer over de Illuminati. In deze groep vind je (eventjes aanmelden)updates en artikelen zodat je een duidelijk beeld kan krijgen van wat dat nou allemaal is, die Illuminati. En wat het NIET is natuurlijk.

Tevens zal ik ook dit topic voorzien van artikelen uit de groep om uitgebreid te discussiëren over de materie. De groep op zich is zuiver om alles bij elkaar te houden. Alle informatie in de groep is toegankelijk voor ieder lid. Echter de comments op de topics zijn gemodereerd om de structuur van de groep te behouden. Het prikbord niet daar kun je alles oppennen.

Mocht je binnen de groep waardevolle aanvullingen hebben, of je eigen ideeën laten horen dan kan dat altijd natuurlijk en worden ook geplaatst, zeker weten.

Anyway hieronder vind het eerste artikel uit de groep. Enjoy.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

za 13 aug 2011, 22:11

Here follow the 13 positions/goals of the Illuminati. Comments are in Dutch.

1: Global currency.
N: Behoeft verder geen uitleg. Een wereldwijde munteenheid heeft vele voordelen. De belangrijkste is misschien wel dat er geen "waarde" systeem aan vast zit tussen landen onderling. Over landen en naties later meer. Verschillende munteenheden zijn mede de instandhouders van het huidige systeem.

2: Universal Language.
N: Nee, dat betekent niet dat de huidige talen verdwijnen of worden "verboden", het betekent dat er een "voertaal" wordt voorgesteld voor alle "officiele" zaken zoals de politiek (niet zoals die er nu uit ziet), algemene mededelingen, onderwijs en zo zijn er nog wel meer voorbeelden te bedenken. De Illuminati is NIET uit op een uniform uitziende samenleving maar respecteert de onderlinge verschillen. "Unity through diversity". Dit is dus wat dat betekent.

3: Total Security (monitoring).

N: Hier is waar veel mensen van schrikken vandaar dat ik even een verschil wil duidelijk maken en uitleggen. Total security ( Totale veiligheid) is NIET hetzelfde als Total control (totale controle). Toch wordt deze verwarring vaak gemaakt door assosiatie en emotionele redenen. Totale veiligheid is precies wat het zegt. Hou de boel in de gaten zodat je kan zien/waarnemen als er dingen fout gaan, zoals misdaad of een (dreigend) ongeluk. Dus geen 1984 drama's of "samenzwerings"-doom. De Illuminatie WEET dat mensen een bepaalde ruimte nodig hebben om zichzelf te ontwikkelen en schept daar de mogelijkheid voor.

4: Complete and Sustained Social Assistance (minimum income, full job, free education, public health).
N: Dit is de basis voor de Nieuw Orde. Sociale en zorg-voorzieningen voor iedereen zonder dat daar hard voor gewerkt dient te worden. In de huidige situatie is dat wel zo. Sociale voorzieningen en de meest basale gezondheidszorg kosten nu al handenvol geld ook voor diegenen die niet zo rijk zijn. (ik hou dit nu kort en kom er in een later staduim uitgebreid op terug)

5: Decenteralization of income and power of the State (minimum taxes, collaborating minimums, minimization).
N: Met andere woorden: In het huidige systeem zijn regeringen in feite niets meer dan bedrijven. Belangenverstrengelingen zijn hier debet aan. Het is voor de Illuminati ondenkbaar om financiele en religieuze belangen te verstrengelen met welke vorrm van politiek dan ook.

6: International Justice: total repression the contravention, to crime, tyranny/oppression of the peoples and corruption.
N: Ofterwijl, de grote schoonmaak die eigenlijk al een beetje is begonnen. Het spreekt een beetje voor zich als de lezer de vorige punten heeft gelezen. Wordt nog uitgebreid bij stil gestaan.

7: Absolute Equality of the people: social status, ethnic, economic position, culture, etc..
N: Het is zeer zeker niet zo dat de Illuminati streeft naar een globaal uniforme samenleving. Integendeel. Het grote verschil met het huidige systeem is dat het Nieuwe een "regering" heeft ZONDER de inmenging van religie en het financiele systeem. De huidige regeringen handelen vanuit "emotionele" prikkels die worden afgegeven door die belangenverstrengelingen. Actie/reactie en het volk wordt gebruikt om dat systeem in stand te houden, ten koste van de mensen.

8: Sanitation and Health in world-wide level
N: Hoeft verder geen uitleg.

9: Family Planning.
N: Hier schrikken veel mensen van maar het is niet zo erg als het lijkt. Scenes als gedwongen sterilisaties etc. zullen we niet tegen komen. Overpopulatie is funest voor zowel de Aarde zelf (waar we afhankelijk van zijn) maar ook voor de mensheid als geheel. Het gaat om de balans. Family planning zal ook iets zijn wat zichzelf op een gegeven moment gaat regelen. Mensen worden nu al bewuster van het feit dat we eigenlijk met veels te veel zijn. Tenminste, binnen de huidige structuur van de samenleving. Het is van de zotte om met 6 Miljard mensen een systeem te onderhouden dat door moet BLIJVEN groeien (winst maken) zonder daar zelf "beter" van te worden.

10: End of hunger, misery; and poverty.
N: Door de structuur van samenleving, regering en onderwijs hebben de mensen een basis/fundament waarop gebouwd kan worden. Men hoeft daar niet krom voor te liggen en in angst te leven dat dat fundament op een dag zomaar weg kan zijn. Dat geeft een innerlijke rust, waardoor de mensen met heel andere ogen de wereld in kijken. Over het hoe en waarom gaan we het ook nog hebben.

11: Unrestricted Freedom of opinion and manifestation.
N: Behoeft verder geen uitleg.

12: Moralization of the people: end of the beggary, prostitution, mindnumbing work and an end to the overabundance of triggers such as "advertising crime" in movies and music.
N: Spreekt ook voorzich. We leven nu in een samenleving welke al deze immorele prikkels voortbrengen. Geweld is een miljarden industrie en wordt uitgebreid gemarketeered. Keer op keer op keer op keer. Jonge mensen worden dagelijks gebombardeerd met geweld, we worden de hele dag overschreeuwd met reclames die ons overtuigen de meest onzinnige dingen aan te schaffen. Stel je een samenleving voor zonder deze prikkels. Nice, huh?

13: Creation of the Policy and the Army of the New Order.
N: Allereerst is "leger" misschien wel een verkeerd woord. Het is in elk geval geen bezettingsleger of een leger dat oorlogen uitvecht om "eigen belangen veilig te stellen ten koste van de andere partij". Net als de Nieuwe Orde zelf zal ook het leger handelen ten gunste van de mensen.

Zo ziet dat er dus ongeveer uit. Het is een hele hap om dit te lezen en zal waarschijnlijk meer vragen dan antwoorden opleveren voor de lezer. Echter, dit is het "programma" en verwar het AUB niet met het programma van de OWO-"Illuminati" die principes gstolen hebben en thans aanwenden om hun systeem in stand te houden en te veranderen in een absolute controle samenleving.

Best regards, Nexion.
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Vortex, koewacht
Neut
Super QFF-er
Super QFF-er

za 13 aug 2011, 22:36

Als lid van de echte Illuminati, veto ik die shit met een veto op veto's en wetten..
hotspot
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 13 aug 2011, 22:47

Hebben ze ook open dagen?
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

za 13 aug 2011, 22:54

[quote=""hotspot" post=39453"]Hebben ze ook open dagen?[/quote]Nee, maar wel aanspreekpunten in het openbaar. Het is altijd open dag!

Nexion
hotspot
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 13 aug 2011, 23:39

In de omschrijving van Nexion wordt deze illuminati "the true Liberators of humanity" genoemd, wat ik dan weer zeer pretentieus en megalomaan vind klinken. Groeperingen die zich afficheren met woorden als "waarheid" en "verlosser" vertrouw ik sowieso niet, het geeft aan dat ze vooral zichzelf zo zien en weinig tot geen ruimte bieden voor andersdenkenden. Als te veel mensen het ineens allemaal met elkaar eens zijn krijg je enge situaties. Het zit immers niet in onze natuur om het met elkaar eens te zijn; echte balans vinden we in onenigheid en halfslachtige compromissen, met af en toe een clubje dat denkt dat alle neuzen de zelfde kant op kunnen staan, gevolgd door een ineenstorting van Babylonische proporties. Laat ik daarom alvast als tegenhanger van deze "illuminati" de groep "Milli Vanilli" suggereren, als dialectisch tegenwicht.
hotspot
QFF Gold Member
QFF Gold Member

za 13 aug 2011, 23:40

[quote=""Nexion" post=39454"][quote=""hotspot" post=39453"]Hebben ze ook open dagen?[/quote]Nee, maar wel aanspreekpunten in het openbaar. Het is altijd open dag!

Nexion[/quote]

Okee, nou bij deze!
ninti
Administrator
Administrator

za 13 aug 2011, 23:45

Here follow the 13 positions/goals of the Illuminati. Comments are in Dutch.
wie zijn de Illuminati ? En worden zij democratisch gekozen?
Het lijkt op het eerste gezicht heel handig , maar gezien de weerstand tegen de invoering destijds tegen de Euro en het bijkomste verlies aan koopkracht zal dat nog niet meevallen. Dan heb ik het nog niet eens over de problemen die zich daar nu mee voordoen. Kortom de mensen zullen hier weerstand tegen bieden

Wie van de Illuminati gaat bepalen welke taal dat gaat worden? En zullen de Chinezen hier blij mee zijn?

Ah, totale veiligheid . Leuk als je in een wereld leeft waarin iedereen lief is voor elkaar. Wie gaat wie monitoren? Ik heb toevallig vd week de film Das leben das anderen gezien over de Stazi. Dit werkt juist corruptie in de hand. Ik heb in een staat gewoond waar waar kinderen en buren via reclames aangemoedigd werden om oa drugsgebruik aan te geven aan politie. Waar je huis werd binnegevallen door politie zonder enige aanleiding en als ze het niet met je politieke ideen eens waren gewoon een zakje drugs achter je WC propte en het zogenaamd vonden. Als gevolg kon je de bak in of werden je kinderen uit huis geplaatst..

4: Complete and Sustained Social Assistance (minimum income, full job, free education, public health).
Ben er helemaal voor, waarschijnlijk om dat ik geen bezittingen of vermogen heb. Diegene die wel wat te verliezen hebben, gaan zich hiertegen verzetten. Wat doe je met deze mensen?

5: Decenteralization of income and power of the State (minimum taxes, collaborating minimums, minimization).
Het sociale stelsel gaat betaald worden....uhm waarvan precies? Minumum taxes..?

6: International Justice: total repression the contravention, to crime,
Hmm de monitoren, constateren van misdaad en dan? Eerlijk verhoor? Opsluiten?

7: Absolute Equality of the people: social status, ethnic, economic position, culture, etc..
Ok een samenleving waar ieder gelijk is, economisch? Hoe gaat er bepaald worden wie de “dirty”jobs
in de samenleving gaat doen en wie de “cushy”?

Tja is een heel mooi streven, maar nogmaals wie gaat het doen en hoe gaat de Illuminati het financieren?
Tja Nex, ik ben een bewust mens en heb een bewuste keuze gemaakt om geen eigen kinderen op deze planeet te zetten. En dan lees ik wekelijks dit soort dingen http://www.dailymail.co.uk/news/article ... money.html . Enough said!
OK. Dus mensen die hebberig, of dominante egotrippers verdwijnen als sneeuw voor de zon. I can't wait!

Behoeft een hoop uitleg juist!

12: Moralization of the people: end of the beggary, prostitution, mindnumbing work and an end to the overabundance of triggers such as "advertising crime" in movies and music.
Heerlijk geen reclames meer over intieme schoonmaak doekjes, metaal vrije deodorant en autoglas.
Maar als je de triggers die leiden tot agressie weg wilt hebben uit films en muziek denk ik dat half Qff al begint te piepen... World of Warcraft , GTA , spelletjes willen ze ! En prostitutie weg? Het lijkt me heel wenselijk behalve voor de mannen die op geen andere manier aan hun trekken kunnen komen helaas. Of verwijnt die oerbehoefte van de man ook ineens?
Welke functie heeft een leger als de “hele wereld”onder een Regering valt. Hoe gaan zij de mensen dienen? Wat doet een leger zonder vijand?

Beste Nex, ik heb zo? 25 jaar geleden ook zo'n soort Utopie besproken met mensen van Trade workers union en anarchisten groeperingen... Making non violent revolution! Er is maar 1 probleem met het plan.... en dat zijn MENSEN!

Groeten Ninti
"The presence of those seeking the truth is infinitely to be preferred to the presence of those
who think they've found it."
Sir Terry Pratchett
De volgende gebruiker(s) zeggen bedankt: Vortex
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 14 aug 2011, 00:03

[quote=""ninti" post=39469"]Here follow the 13 positions/goals of the Illuminati. Comments are in Dutch.
wie zijn de Illuminati ? En worden zij democratisch gekozen?
Het lijkt op het eerste gezicht heel handig , maar gezien de weerstand tegen de invoering destijds tegen de Euro en het bijkomste verlies aan koopkracht zal dat nog niet meevallen. Dan heb ik het nog niet eens over de problemen die zich daar nu mee voordoen. Kortom de mensen zullen hier weerstand tegen bieden

Wie van de Illuminati gaat bepalen welke taal dat gaat worden? En zullen de Chinezen hier blij mee zijn?

Ah, totale veiligheid . Leuk als je in een wereld leeft waarin iedereen lief is voor elkaar. Wie gaat wie monitoren? Ik heb toevallig vd week de film Das leben das anderen gezien over de Stazi. Dit werkt juist corruptie in de hand. Ik heb in een staat gewoond waar waar kinderen en buren via reclames aangemoedigd werden om oa drugsgebruik aan te geven aan politie. Waar je huis werd binnegevallen door politie zonder enige aanleiding en als ze het niet met je politieke ideen eens waren gewoon een zakje drugs achter je WC propte en het zogenaamd vonden. Als gevolg kon je de bak in of werden je kinderen uit huis geplaatst..

Ben er helemaal voor, waarschijnlijk om dat ik geen bezittingen of vermogen heb. Diegene die wel wat te verliezen hebben, gaan zich hiertegen verzetten. Wat doe je met deze mensen?

Het sociale stelsel gaat betaald worden....uhm waarvan precies? Minumum taxes..?

6: International Justice: total repression the contravention, to crime,
Hmm de monitoren, constateren van misdaad en dan? Eerlijk verhoor? Opsluiten?

Ok een samenleving waar ieder gelijk is, economisch? Hoe gaat er bepaald worden wie de “dirty”jobs
in de samenleving gaat doen en wie de “cushy”?

Tja is een heel mooi streven, maar nogmaals wie gaat het doen en hoe gaat de Illuminati het financieren?
Tja Nex, ik ben een bewust mens en heb een bewuste keuze gemaakt om geen eigen kinderen op deze planeet te zetten. En dan lees ik wekelijks dit soort dingen http://www.dailymail.co.uk/news/article ... money.html . Enough said!
OK. Dus mensen die hebberig, of dominante egotrippers verdwijnen als sneeuw voor de zon. I can't wait!

Behoeft een hoop uitleg juist!

Heerlijk geen reclames meer over intieme schoonmaak doekjes, metaal vrije deodorant en autoglas.
Maar als je de triggers die leiden tot agressie weg wilt hebben uit films en muziek denk ik dat half Qff al begint te piepen... World of Warcraft , GTA , spelletjes willen ze ! En prostitutie weg? Het lijkt me heel wenselijk behalve voor de mannen die op geen andere manier aan hun trekken kunnen komen helaas. Of verwijnt die oerbehoefte van de man ook ineens?
Welke functie heeft een leger als de “hele wereld”onder een Regering valt. Hoe gaan zij de mensen dienen? Wat doet een leger zonder vijand?

Beste Nex, ik heb zo? 25 jaar geleden ook zo'n soort Utopie besproken met mensen van Trade workers union en anarchisten groeperingen... Making non violent revolution! Er is maar 1 probleem met het plan.... en dat zijn MENSEN!

Groeten Ninti[/quote]

Thanks. Krijgt een vervolg, Ninti. Vandaag ben ik wel ff uitgetikt. :)
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 14 aug 2011, 00:08

[quote=""hotspot" post=39468"][quote=""Nexion" post=39454"][quote=""hotspot" post=39453"]Hebben ze ook open dagen?[/quote]Nee, maar wel aanspreekpunten in het openbaar. Het is altijd open dag!

Nexion[/quote]

Okee, nou bij deze![/quote]Laat maar horen. ;) Introduce yourself. (mag ook privé)

Nexion.
Dromen
Administrator
Administrator

zo 14 aug 2011, 00:45

Yoo Nex,

Toch wel benieuwd hoe je bij deze standpunten komt. Daarnaast vind ik het wel een beetje twijfelachtig om de naam 'illuminati' te gebuiken ;-)

Waarom illuminatie en niet verlichtenen? Of zelfbewusten? Wellicht gnostici?

No offense, gewoon benieuwd. Of ben je echt 'lid' van de groepering die onder de naam illuminatie werkt?
hotspot
QFF Gold Member
QFF Gold Member

zo 14 aug 2011, 01:10

[quote=""Nexion" post=39471"][quote=""hotspot" post=39468"][quote=""Nexion" post=39454"][quote=""hotspot" post=39453"]Hebben ze ook open dagen?[/quote]Nee, maar wel aanspreekpunten in het openbaar. Het is altijd open dag!

Nexion[/quote]

Okee, nou bij deze![/quote]Laat maar horen. ;) Introduce yourself. (mag ook privé)

Nexion.[/quote]

Okee, komt ie. Hallo, ik ben hotspot en ik hou me bezig met kunst, muziek en wetenschap. Ik ben erg geinteresseerd in de toekomst van ons universum en welke rol de mensheid daarin speelt. Een beter universum begint bij jezelf. Zoals ik in mijn vorige comment al heb laten weten sta ik erg kritisch tegenover organisaties die verlossing of bevrijding prediken. Idealen zijn noodzakelijk voor vooruitgang, maar kunnen deze ook in de weg staan. Ik hou niet van de zogenaamde gulden middenweg maar een wereld zonder compromis is een wereld zonder vrijheid, zonder individualiteit. Zoals denk ik de meesten hier heb ik het gevoel dat er een grote verschuiving aan zit te komen, een "century defining event" zeg maar, zoals we die een eeuw geleden ook hadden. Ik geloof niet in einde-der-tijden-scenario's maar ik weet dat de stroom van de geschiedenis geen rustig voortkabbeld beekje is. Vaak als ik over straat loop dan waan ik mij een tijdstoerist uit de toekomst, dagelijkse bezigheden worden exotische uitstapjes in een wereld vol eigentijdse artefacten, een blikje coca-cola een monument van beschaving. Ik zag laatst naaktslakken die met een langwerpige hondedrol probeerden te paren, althans daar leek het op. De hondedrol is voor de naaktslak een zogenaamde 'superstimulus' een veel te groot uitgevallen copulatieobject. Dat was zo smerig! Ik merk dat ik off-topic ga, maar ik moet ook zo weg. Anyway idealen zijn tof, maar details zijn belangrijk, doorslaggevend zelfs. Ik merk dat er behoefte is aan een manifest of zoiets :P
Maar laten we ons vooral niet verschuilen achter ordes en broederschappen met hun spierballenlogo's of scholen waar mutanten worden opgeleid tot vechtmachines.. o wacht dat was in een film die ik laatst zag. Laten we vooral concreet wezen: wat als de supermarkten een dag niet bevooraad worden? Et voila, elke normale burger is plotseling een potentiele anarchist die de dringende behoefte heeft aan een transparante organisatie die zich op dit soort toestanden heeft voorbereid. Kwestie van vraag en aanbod.
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 14 aug 2011, 01:13

[quote=""Dromen" post=39473"]Yoo Nex,

Toch wel benieuwd hoe je bij deze standpunten komt. Daarnaast vind ik het wel een beetje twijfelachtig om de naam 'illuminati' te gebuiken ;-)

Waarom illuminatie en niet verlichtenen? Of zelfbewusten? Wellicht gnostici?

No offense, gewoon benieuwd. Of ben je echt 'lid' van de groepering die onder de naam illuminatie werkt?[/quote]

Answer pending, Dreamz. Ik begin er morgen al vroeg aan.

Thanks for the response, guys! Appreciated.

Afbeelding
Nexion
Super QFF-er
Super QFF-er

zo 14 aug 2011, 01:22

[quote=""hotspot" post=39474"][quote=""Nexion" post=39471"][quote=""hotspot" post=39468"][quote=""Nexion" post=39454"][quote=""hotspot" post=39453"]Hebben ze ook open dagen?[/quote]Nee, maar wel aanspreekpunten in het openbaar. Het is altijd open dag!

Nexion[/quote]

Nexion.[/quote]

Okee, komt ie. Hallo, ik ben hotspot en ik hou me bezig met kunst, muziek en wetenschap. Ik ben erg geinteresseerd in de toekomst van ons universum en welke rol de mensheid daarin speelt. Een beter universum begint bij jezelf. Zoals ik in mijn vorige comment al heb laten weten sta ik erg kritisch tegenover organisaties die verlossing of bevrijding prediken. Idealen zijn noodzakelijk voor vooruitgang, maar kunnen deze ook in de weg staan. Ik hou niet van de zogenaamde gulden middenweg maar een wereld zonder compromis is een wereld zonder vrijheid, zonder individualiteit. Zoals denk ik de meesten hier heb ik het gevoel dat er een grote verschuiving aan zit te komen, een "century defining event" zeg maar, zoals we die een eeuw geleden ook hadden. Ik geloof niet in einde-der-tijden-scenario's maar ik weet dat de stroom van de geschiedenis geen rustig voortkabbeld beekje is. Vaak als ik over straat loop dan waan ik mij een tijdstoerist uit de toekomst, dagelijkse bezigheden worden exotische uitstapjes in een wereld vol eigentijdse artefacten, een blikje coca-cola een monument van beschaving. Ik zag laatst naaktslakken die met een langwerpige hondedrol probeerden te paren, althans daar leek het op. De hondedrol is voor de naaktslak een zogenaamde 'superstimulus' een veel te groot uitgevallen copulatieobject. Dat was zo smerig! Ik merk dat ik off-topic ga, maar ik moet ook zo weg. Anyway idealen zijn tof, maar details zijn belangrijk, doorslaggevend zelfs. Ik merk dat er behoefte is aan een manifest of zoiets :P
Maar laten we ons vooral niet verschuilen achter ordes en broederschappen met hun spierballenlogo's of scholen waar mutanten worden opgeleid tot vechtmachines.. o wacht dat was in een film die ik laatst zag. Laten we vooral concreet wezen: wat als de supermarkten een dag niet bevooraad worden? Et voila, elke normale burger is plotseling een potentiele anarchist die de dringende behoefte heeft aan een transparante organisatie die zich op dit soort toestanden heeft voorbereid. Kwestie van vraag en aanbod.[/quote]

Met veel genoegen gelezen en bedankt voor de uitgebreide uiteenzetting. Dat vraagt om een even zo degelijk antwoord en dat krijg je dan ook.:)
Wellicht is het een goed idee je eventjes aan te melden bij de Illuminati groep daar deze het middelpunt van de info is, zeg maar. Daar valt meer te lezen en te ontdekken dan alleen in dit topic. B) *KLIK*

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Broederschappen Algemeen”