Re: QFForum - QFF 4.0 Beta

Hier meer over de website QuoFataFerunt.com
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

di 24 sep 2013, 20:01

Komen de voorpagina artikelen nog terug? ???
nosce te ipsum
combi
Administrator
Administrator

wo 25 sep 2013, 11:50

Fatal error: SQL ERROR [ mysqli ]

Incorrect key file for table '/tmp/#sql_2862_1.MYI'; try to repair it [126]

==========================
Artikelen terug zetten kan ik niet, behalve alles weer kopiëren en plaatsen wat ik tegenkom en zie. Maar om nu in mijn eentje dat te gaan doen de komende maanden met bijna niemand op dit moment meer op de site, sorry dat ga ik niet doen.
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

wo 25 sep 2013, 20:33

Begrijpelijk.

Wel jammer. Een hoop draadjes zijn zo goed al onleesbaar geworden. Voorpagina artikelen (waar meestal de essentie van het draadje in stond) zijn weg. Crosslinks werken niet meer. Een aantal leden die na hun vertrek hun posts overal hebben verwijderd.
Alles wat trouwens ooit als verborgen neer is gezet is nu gewoon zichtbaar voor eenieder.

...
...
...
nosce te ipsum
Toxopeus
Administrator
Administrator

wo 25 sep 2013, 22:17

Volgens mij heeft alleen ROI z'n postings ooit verwijderd.
In de erfenis der eeuwen ligt veel wijsheid opgetast. Ook hier geldt: dwaas is hij die zijn eigen geschiedenis versmaadt.
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

do 26 sep 2013, 10:24

Waar zijn alle berichten van PakNak gebleven dan? Soms zie je nog eens flarden als iemand hem gequote heeft maar de originele zijn allemaal weg. (dit was trouwens ook al bij de vorige QFF versie.)

Op zich allemaal geen onoverkomelijke zaken (buiten dat frontpage verhaal dan, das wel serieus) maar alles bij elkaar opgeteld wordt het wel erg vervelend en moeilijk om een reeds bestaand topic als naslag te raadplegen.
nosce te ipsum
combi
Administrator
Administrator

do 26 sep 2013, 12:18

Ik snap het niet hier 24 pagina's paknak. search.php?author_id=68&sr=posts

Wat op het oude forum verwijderd/veranderd is is hier idd ook zo. Niet alle 24 gekeken zag wel een paar artikelen die er niet zijn die kopieer ik zo wel van oude forum naar hier.
Vortex
Super QFF-er
Super QFF-er

do 26 sep 2013, 13:04

hmm, iets is er veranderd. Ik heb verschillende topics vorige week doorgenomen en 100% zeker dat zijn post allemaal weg waren (zoals gezegd vorige versie QFF ook al).

Nu ga ik kijken via die link van jou, en dan staan ze er ineens wel weer bij. Maar wel helemaal in het blauw wat volgens mij aangeeft dat het een nieuw geplaatste post is.
Kan het zijn dat er iets aan/uit stond waardoor zijn posts verborgen werden dat dat nu op een of andere manier opgeheven is?

Ik blader nu door het black flame cafe, en dat heeft ineens 7 pagina's meer tegenover vorige week ??
Ook zie ik nu inderdaad enkele postings van hem maar een hoop ook gewoon nog niet.

Ach ja, tis niet anders.
nosce te ipsum
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 28 sep 2013, 01:50

voorpagina artikelen staan er nou in principe allemaal, althans.. degene die een topic hadden al.

Kan beter... bijv. youtube filmpjes zijn niet geembed zie k maar dat fix k nog wel een keer.
Moraliteit ∝ Vrijheid
Real eyes realize real lies!!
Natural Law: The REAL law of attraction | The end of all evil
baphomet
Administrator
Administrator

za 28 sep 2013, 12:41

Bedankt Vrillon! En sorry voor mijn afwezigheid, maar had tijdens de transformatie van QFF 3 naar QFF 4 al aangegeven dat ik daarna weer even druk zou zijn met het nemen van wat hordes op het levenspad. LOL Anyways, ik was dus even druk en daardoor minder tot niet aanwezig. Desalnietteplus ;-) ben ik er nu weer en ik zie dat Vrillon puik werk heeft weten te leveren door de FP artikelen in de eerste posts te stoppen. Die youtube linkjes gaan we ook nog wel fiksen. Ik zal hier en daar waar ik het opmerk en bespeur proberen of ik sommige openingsposts niet al gewoon meteen even goed aan kan passen door als moderator die links even aan te passen. Het ziet er in ieder geval nu al stukken beter uit zo en daarvoor heel erg bedankt!

Wat Combi opmerkte, dat viel mij ook al wel op, de bezoekersaantallen vallen wat tegen, maar anderzijds was dat op QFF 3 de laatste paar maanden ook al zo. En of dit alleen aan QFF ligt dat waag ik stellig te betwijfelen omdat je deze terugloop overal op internet ziet. Zelfs de website van Geenstijl kampt al meer dan 2 jaar met teruglopende bezoekers en belangstelling. Dit hangt mijns inziens samen met de enorme groei van mensen die ook zelf een website met informatie beginnen. En ja dan komt uiteindelijk het kaf en koren verhaal en zo blijven uiteindelijk alleen de websites over die echt wat te melden hebben.

Als ik puur en alleen kijk naar de inhoud van QFF en de hoeveelheid informatie, dan ben ik niet bang dat het slecht af zal lopen met QFF, want er staat hier nu eenmaal zo ontzettend veel informatie, dat we als website en platform voor bepaalde informatie vanzelf boven komen drijven. Het is nu de kunst om te overleven. Kijk naar de ellende die Niboeboe al heeft doorstaan, en nog steeds komen daar mensen. Zo is er uiteindelijk straks voor elk wat wils op het internet en ik blijf er van overtuigd dat QFF ook in de toekomst een plek zal zijn en blijven waar mensen heen komen voor bepaalde informatie.

Dan zijn er daarnaast nog die posts van PakNak. Daarvan weet ik met 100% zekerheid dat een deel op het oude QFF al verdwenen was omdat PakNak deze zelf had gewist alvorens hij besloot om zijn account op te heffen. Daarna kwam hij kortstondig nog weer terug op QFF om daarna vervolhgens uiteindelijk helemaal van het toneel te verdwijnen.

Dus ja, dat is niet echt iets dat te maken heeft met de transformatie van QFF 3 naar QFF 4. En verder wil ik alleen maar zeggen dat die transformatie misschien nog steeds een beetje wennen is voor sommige, maar uiteindelijk zal het QFF op de lange termijn alleen maar goede dingen brengen. Ik weet dat de dybamiek van de voorpagina waarop je nu terecht komt totaal anders is als die van de voorgaande QFF versies, maar qua archivering en het terugvinden van bepaalde onderwerpen is het absoluut meer dan een vooruitgang ten opzichte van het oude QFF.

Aanstaande week heb ik het druk, maar ondanks dat zal ik in de avonduren wat tijd steken in het goed aanmelden van QFF bij de diverse zoekmachines, dat kan namelijk beter dan dat het nu is geregeld. En dit zal uiteindelijk ook wel weer meer nieuwe bezoekers naar QFF brengen.

Geduld is hierbij wederom een sleutelwoord, maar geduld brengt uiteindelijk de progressie waar QFF stiekem wel aan toe was. Verder is het ook onderhoudsvriendelijker op deze manier en het is makkelijker voor mensen om zelf een nieuw topic / onderwerp te starten. Maar dat gebeurde op het oude QFF ook al niet zo veel en dat is op vele andere websites niet veel anders. We zouden bij wijze van proef eens een tijdje lang een botscript aan het forum kunnen hangen dat bepaalde nieuwsartikelen van nieuws websites overneemt en plaatst als een nieuw topic, puur om te zien of een dergelijke constructie aan zou slaan. Ook dat kost moderators zelf namelijk daarna verder geen tijd meer, het vreet echter wel server ruimte als blijkt dat niemand vervolgens inhaakt op de artikelen die het botscript plaatst. Anyways dat is wellicht iets om over na te gaan denken, en verder kunnen we in dit topic nog diverse andere opties en suggesties bespreken, dus komt u maar door... ik ga eerst nu maar even douchen en dan eengezonde wandeling maken buut'n!

>:D
combi
Administrator
Administrator

za 28 sep 2013, 14:32

Super Vrillon!

Scheelt me een hele hoop gekloot met dat plakken en knippen. Wat niet werkt passen we op het gemak wel aan dat vind ik niet zo erg als maanden achter elkaar knip plak, knip plak enz enz
FreeElectron
Super QFF-er
Super QFF-er

za 28 sep 2013, 15:16

Toppie Vril!
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 28 sep 2013, 15:21

@bapho.. je moet die berichten niet aanpassen!!
want die zijn er gewoon als html in gedumpt en als je die aanpast stript phpbb die html eruit en is alle opmaak weg.. ik pas dat wel aan en zet ze er opnieuw in.. ik had die youtube dingen in linkjes veranderd omdat ik dacht die worden toch omgezet maar phpbb zet die ook om in html voor ie het opslaat in mysql. dus kmoet er ff embed codes van maken.
maar komt wel goed waarschijnlijk vandaag nog.

EDIT: ik weet trouwens niet welke posts van paknak bedoelt worden en of die uberhaupt terug moeten maar misschien heb ik die nog in een oude backup staan hier.
Moraliteit ∝ Vrijheid
combi
Administrator
Administrator

za 28 sep 2013, 16:28

Is niet paknak die zijn posts heeft leeg gehaald die staan er allemaal gewoon. Ook niet op dit forum zie paar berichtjes hiervoor.
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 28 sep 2013, 19:19

Moraliteit ∝ Vrijheid
Tobi
Super QFF-er
Super QFF-er

za 28 sep 2013, 19:57

nu zijn ze wel geembed.